تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815998707




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اعظم بروجردي:«آواز شن‌زار» تاثير همنشيني با پيامبر بر شخصيت بلال را تصوير مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: اعظم بروجردي:«آواز شن‌زار» تاثير همنشيني با پيامبر بر شخصيت بلال را تصوير مي‌كند
گروه هنر: براي نگارش متن تله‌تئاتر «آواز شن‌زار» از متون تاريخ اسلام براي روايت زندگي بلال حبشي، دلايل اسلام‌آوردنش و تاثيراتي كه همنشيني با پيامبر اسلام بر شخصيت وي داشته، استفاده شده است.
«اعظم بروجردي» نويسنده نمايش «آواز شن‌زار» در گفت‌وگو با خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، درباره اين تله‌تئاتر گفت: در ابتدا قرار بود اين كار براي شبكه سه و يا شبكه قرآن سيما كار شود ولي در نهايت با شبكه قرآن قرارداد بستيم.

وي تعداد بازيگران اين تله‌تئاتر را 15 الي 16 بازيگر عنوان و بيان كرد: اكنون تعدادي از بازيگران اصلي كار انتخاب شده‌اند و كارگرداني شكرخدا گودرزي و تهيه‌كنندگي علي مهام نيز قطعي شده است.

اين نويسنده تئاتري درباره ويژگي‌هاي متن اين تله‌تئاتر گفت: متن اين نمايش با نام «بلال مردي از سرزمين آفتاب» با موضوع زندگي بلال در مسابقه نمايش‌نامه‌نويسي مفاخر اسلام كه شهرداري تهران برگزار كرد در سال گذشته منتخب شد كه اكنون اين متن در حال بازبيني است و با نام جديد «آواز شن‌زار» براي سيما كار خواهد شد.

اين نويسنده در ادامه افزود: «آواز شن‌زار» دومين تله‌تئاتر من بعد از «پروين اعتصامي» كه از شبكه چهار پخش شد، است. اين اثر هم مثل «پروين اعتصامي» در يك بستر تاريخي روايت مي‌شود و به نوعي برداشت آزاد من از وقايع در اين متن به نگارش درآمده است. من قصد داشتم علاوه بر نشان دادن وقايع تاريخي دوران بلال، درونيات او را و عشق و ديدگاهي كه پس از اسلام آوردن به جهان پيدا كرده نيز نشان دهم همچنين با برداشت آزاد و دست‌مايه ذهن خودم در نظر داشتم حضور او را در كنار رسول اكرم(ص) همراه با ويژگي‌هاي روح‌ ‌‌‌‌‌‌‌پاك ايشان كه حتي به دشمن خود هم كمك مي‌كرد و تاثيرات زيادي كه بلال بر اطرافيانش به‌ويژه بر پسرش داشته است كه همه در لحظه مرگش خلاصه شده، در متن منظور كنم.

وي گفت: در متن تشنگي دروني او براي پذيرش دين اسلام در مكالمه با وحشي(برده‌اي مثل بلال) كه به امر هند، حمزه عموي پيامبر را كشت و جگرش را درآورد، به تصوير كشيده شده است.

بروجردي در پاسخ به اين پرسش كه تا چه حد از منابع تاريخ اسلام استفاده كرده‌ايد، تصريح كرد: منابع تاريخي و مذهبي زيادي داشته‌ام و بيش از ده جلد كتاب‌هاي مرجع زندگي حضرت رسول(ص) و صحابه و زندگي خود بلال را مطالعه كرده‌ام. به‌علاوه منابع زياد اينترنتي نيز بوده كه به نوشتن متن كمك كرده است.

اين كارگردان كه پيش از اين نمايش «تندباد خيال» را كار كرده و در آن اثر سفري به دنياي مردگان داشته و در نمايش «آواز شن‌زار» نيز رويكردي اينچنين دارد، در‌باره اين نوع نگاهش به مرگ گفت: متن اين نمايش اين‌گونه است كه از ابتدا بلال مرده است و پسرش سفري به دنياي مردگان مي‌كند و بعد از بيدارشدن از خواب متوجه مي‌شود سير داستان در عالم مردگان بوده است.

وي همچنين گفت: من دنياي مردگان را دوست دارم و سعي مي‌كنم آن را خيلي زيبا به نمايش درآورم چون معتقدم عالم مردگان زنده‌تر از اين زندگي است.

بروجردي در بخش ديگر صحبت‌هايش درباره رويكردش در نگارش متون مذهبي بيان كرد: بيشتر كارهايم با محوريت اسلام ولي نه با ديدگاهي بسته است. من در كل انسانيت را از ديدگاه اسلام بررسي مي‌كنم و تاثيرات رسول اكرم(ص) به عنوان يك انسان كامل بر روي صحابه و اطرافيان ايشان را نشان مي‌دهم و درصدد نمايش نوع نگرش آن‌ها به هستي و جهان، بعد از پذيرش اسلام هستم.

اين كارگردان ادامه داد: در بين تمام اديان و انسان‌ها و از اول تا انتهاي هستي مساله فطرت تمام انسان‌ها مشترك است و من خيلي علاقمند هستم تاثير انسان كامل در ساخت انسان‌هاي ديگر و ديدگاه‌هاي جديد انسان‌ها درباره انسان كاملي چون رسول اكرم(ص) را بررسي كنم.

بروجردي در پايان گفت: مساله‌اي چون عشق و محبت در حقيقت مساله انحصاري دين اسلام نيست بلكه به ديدگاه انساني مرتبط است و در تمام اديان هم وجود دارد. تمام عشق‌ها الهي است و عشق غيرالهي وجود و مفهوم ندارد. محبت خدايي است و خدا محبت است.
 چهارشنبه 12 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 369]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن