تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مرگ آرى امّا پستى و خوارى هرگز، به اندك ساختن آرى امّا دست سوى اين و آن دراز كردن هرگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816995849




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نويسنده برنده اسكار:فيلمنامه‌نويسان هنوز ناديده گرفته مي‌شوند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نويسنده برنده اسكار:فيلمنامه‌نويسان هنوز ناديده گرفته مي‌شوند
رانلد هاروود در نخستين روز برگزاري سومين جشنواره بين‌المللي فيلمنامه‌نويسان در چلتنهام بريتانيا درباره ناديده گرفته شدن كار نويسندگان و ضرورت واكنش در برابر اين مسئله صحبت كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسكرين ديلي اعلام كرد فيلمنامه‌نويس فيلم‌هاي "پيانيست" و "زنگ شيرجه و پروانه" با انتقاد از حس مالكيت كارگردانان و "اسفناك" توصيف كردن آن گفت: كارگردانان تمايل دارند نويسندگان را كنار بزنند و وانمود كنند فيلمنامه‌اي وجود ندارد و اين شرم‌آور است. رسانه‌ها نيز اين مسئله را تاييد مي‌كنند.

رانلد هاروود

هاروود افزود: وقتي "زنگ شيرجه و پروانه" در كن پخش شد، در يك برنامه تلويزيوني در بريتانيا كه به نقد اين فيلم اختصاص داشت، همه جز نويسنده مورد توجه قرار گرفتند. اين مسئله تنها شامل من نيست، بلكه صنعت اين طوري سازمان‌دهي شده است.

هاروود كه متولد 1934 در كيپ تاون آفريقاي جنوبي است سال 2003 براي فيلم "پيانيست" به كارگرداني رومن پولانسكي برنده اسكار فيلمنامه اقتباسي شد. او براي "زنگ شيرجه و پروانه" و فيلم "متصدي لباس" 1983 نيز نامزد اسكار بود

استفن وولي تهيه‌كننده و كارگردان يكي ديگر از سخنرانان روز اول جشنواره فيلمنامه‌نويسان بود كه تا 13 تير ادامه دارد. او در سخنراني خود با عنوان "10 راز تهيه‌كننده‌ها كه نويسنده‌ها بايد بدانند"، نويسندگان را تشويق كرد به حرف تهيه‌كننده‌ها گوش بدهند، اما هشدار داد: نويسندگان در روند ساخت يك فيلم هميشه با خطر آلت دست شدن مواجه هستند.

او افزود: ممكن است نيمه‌هاي شب تهيه‌كننده با فيلمنامه‌نويس تماس بگيرد و بگويد، نياز به آن تغييرات نيست، اما فرداي آن روز در يك جلسه حالت خرگوشي را پيدا كند كه در برابر نور چراغ جلو يك خودرو متحير مانده است.

اولين روز سومين جشنواره بين‌المللي فيلمنامه‌نويسان با مباحثه سايمن رلف تهيه‌كننده و مايك لي فيلمساز معروف بريتانيايي به پايان رسيد كه بيشتر به خاطر سبك بداهه‌وار و استفاده نكردن از فيلمنامه‌هاي عادي شهرت دارد.

لي با اشاره به مزاياي سبك كاري خود گفت: من جوري كار مي‌كنم كه نه يك نويسنده قلم به مزد لعنتي بتواند به من بگويد نمي‌توانم در ديالوگ‌هاي بي چون وچراي او دست ببرم و نه يك كارگردان لعنتي بتواند در ديالوگ‌هاي بي چون و چراي من دست ببرد!

از ديگر چهره‌هايي كه در سومين جشنواره بين‌المللي فيلمنامه‌نويسان سخنراني مي‌كنند مي‌توان به لورا مكي، توني جردن، جولين فلوز، كريستوفر همپتن و پيتر كاسمينسكي اشاره كرد. شعبه جنوب غربي نشريه اسكرين، شوراي چلتنهام و شوراي فيلم بريتانيا از جمله حاميان مالي اين جشنواره هستند كه تا سوم ژوئيه (13 تير) ادامه دارد.
 چهارشنبه 12 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 182]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن