تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):گناهانى كه باعث نزول عذاب مى‏شوند، عبارت‏اند از: ستم كردن شخص از روى آگاهى، تجاوز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816989899




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري مازندران خبر داد: تشكيل كميته‌ي طرح‌هاي سالم‌سازي دريا ارايه‌ي پيشنهاد تعيين 30 منطقه‌ي نمونه‌ي گردشگري ساحلي


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري مازندران خبر داد: تشكيل كميته‌ي طرح‌هاي سالم‌سازي دريا ارايه‌ي پيشنهاد تعيين 30 منطقه‌ي نمونه‌ي گردشگري ساحلي


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: گردشگري

رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان مازندران از تشكيل كميته‌ي طرح‌هاي سالم‌سازي دريا با حضور نمايندگان 20 دستگاه دولتي براي نخستين‌بار خبر داد.

رحمت‌الله عباس‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به راه‌اندازي 90 طرح سالم‌سازي دريا در استان مازندران اشاره و بيان كرد: تعداد طرح‌هاي سالم‌سازي دريا تا دو هفته‌ي آينده به 120 طرح خواهد رسيد.

وي ادامه داد: امسال براي نخستين‌بار در حدود 40 طرح دريا كم‌ترين امكانات از نظر سرويس‌ بهداشتي، دوش آب شيرين، نمازخانه، جايگاه استقرار نيروهاي پليس و ناجي‌ غريق در سطح درجه‌ي يك ارايه مي‌شوند.

او به اختصاص دو ميليارد تومان به طرح‌هاي سالم‌سازي دريا از محل مصوبات سفر رييس‌جمهور و اعتبارات استاني مازندران اشاره كرد و گفت: ما موظفيم، اين اعتبارات را در حوزه‌ي زيرساختي طرح‌هاي دريا مانند آب و برق‌رساني، ايجاد راه‌هاي دسترسي، خريد تجهيزات و امور جاري نيروي انساني شاغل در اين طرح‌ها صرف كنيم. اين اعتبارات را در حوزه‌ي خدمات‌رساني و ارتقاي كيفيت سرويس‌ها نمي‌توان صرف و آن‌ها را از وضعيت سال‌هاي گذشته خارج كرد.

عباس‌نژاد طرح‌هاي كنوني دريا را فناپذير دانست و اظهار داشت: اين طرح‌ها معمولا ازسوي شهر‌داري‌ها به بخش خصوصي واگذار مي‌شوند؛ اما چون مجريان هيچ‌گاه نگاه سرمايه‌گذاري و سودآوري به آن‌ها ندارند، طرح‌هاي دريا فقط در مدتي كوتاه و با كيفيتي نامطلوب اجرا مي‌شوند و ادامه نمي‌يابند.

وي راهكار اصلي براي برون‌رفت از معضلات طرح‌هاي دريا را تبديل آن‌ها به بسته‌ي سرمايه‌گذاري و واگذاري به بخش خصوصي دانست و بيان كرد: در استان مازندران، 15 منطقه‌ي نمونه‌ي گردشگري ساحلي انتخاب شده‌اند و تاكنون حدود هشت طرح را براي سرمايه‌گذاري به بخش خصوصي واگذار كرده‌ايم و تعدادي از آن‌ها به مرحله‌ي ايجاد زيرساخت‌ها رسيده‌اند.

به گفته‌ي او، قرار است كه در اين مناطق نمونه‌ي ساحلي مازندران براساس توافق سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان و سرمايه‌گذار بخش خصوصي طرح، مجموعه‌اي از تأسيسات گردشگري ساحلي و دريايي براي بهره‌برداري در تمام طول سال ايجاد شوند.

رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان مازندران ادامه داد: با هدايت آب دريا به حوضچه‌هاي كوچك‌تر يا به روش‌هاي مختلف، زمينه‌ي بهره‌برداري از دريا را در تمام فصول حتا فصل سرد سال مي‌توانيم فراهم كنيم.

وي با بيان اين‌كه براي بهره‌برداري از پتانسيل‌ فراوان دريا، فرصت را از دست داده‌ايم، تأكيد كرد: طرح‌هاي كنوني دريا نقش يك داروي مسكن را ايفا مي‌كنند، چراكه ما فقط در طول سال، دوماه از آن‌ها استفاده مي‌كنيم و در نه‌ماه ديگر هيچ كاري براي آن‌ها انجام نمي‌دهيم و همين موجب مي‌شود تا هر سال، با فرا رسيدن تابستان دوباره سرمايه‌ها را براي بازسازي و به‌سازي همان طرح‌هاي قديمي صرف كنيم.

عباس‌نژاد تعيين مناطق بيشتر نمونه‌ي گردشگري ساحلي را نياز ضروري كشور دانست و گفت: براي دور دوم سفر هيأت دولت به استان مازندران، تعيين 30 منطقه‌ي نمونه‌ي گردشگري ساحلي ديگر را پيشنهاد مي‌دهيم تا مجموع اين مناطق در استان به 45 منطقه برسد.

او مشاركت بخش خصوصي و سرمايه‌گذاري سودآور را در طرح‌هاي دريا، موجب رونق گردشگري ساحلي و دريايي دانست و اظهار كرد: هرچند سرمايه‌گذاران در سرمايه‌گذاري اين طرح‌ها هميشه با مشكلات بي‌شماري مواجه هستند، اما ما تلاش مي‌كنيم، با هموار ‌كردن مسير سرمايه‌گذاري براي آن‌ها، طرح‌هاي دريا را از ركود و خمودگي خارج كنيم.

وي به غرق شدن 39 نفر در دريا از اول سال تاكنون اشاره كرد و افزود: براساس گزارش‌ها، اين حوادث خارج از طرح‌هاي دريا و به‌دليل ناآشنا بودن افراد با فن شنا رخ داده‌اند. اميدواريم، با تلاش‌ها و تدابيري كه در كميته‌ي سالم‌سازي طرح‌هاي دريا صورت گرفته‌اند، كاهش اين حوادث را در طول سفرهاي تابستاني شاهد باشيم.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 12 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 230]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن