تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر کس دو رکعت نماز بخواند و بداند چه می گوید، از نماز فارغ می شود، درحالی که میا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805511818




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فاز چهار بلوار عمار ياسر قم،با وجود نقش مهم دركاهش ترافيك همچنان ناتمام مانده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: فاز چهار بلوار عمار ياسر قم،با وجود نقش مهم دركاهش ترافيك همچنان ناتمام مانده است
بلوار عمار ياسر يكي از پروژه هاي بزرگ شهر قم پس از سالها از آغاز عمليات اجرايي آن كه باهدف حل گره ترافيكي مركز شهر طراحي شده هنوز به طور كامل به اتمام نرسيده و فاز چهارم آن با مشكلاتي روبرو است.

هم اكنون شهر قم با توجه به رشد جمعيت، افزايش وسايل نقليه، گسترش تعداد زايران كه سالانه به حدود ‪ ۱۴‬ميليون نفر مي‌رسد با مشكلات حمل و نقل و ترافيك روبرو مي‌باشد و سال به سال اين معضل جدي تر مي‌شود.

از اين رو اهتمام مسوولان در حل اين مشكلات به ويژه در محدوده حرم مطهر حضرت معصومه (س) تاكيد برادامه فازهاي عمار ياسر دارند كه در عمل باعث كاهش ترافيك و انتقال آن از محدوده اطراف حرم مطهر خواهد شد.

تاكنون اين مسير از اتوبان قم لا كاشان تا خيابان انقلاب (مركز شهر) بازگشايي شده و بخشي از مسير شمال به جنوب قم را از طريق يك بزرگراه بدون نياز به ديگر مسيرهاي شهري متصل ساخته است.

اواخر سال ‪ ۸۴‬بازگشايي فاز چهار عمارياسر براي ادامه مسير از خيابان انقلاب تا خيابان معلم در محدوده هسته مركزي شهر آغاز و بنا شد تااين پروژه در عرض ‪۵۵‬متر و طول بيش از ‪ ۵۰۰‬متر خيابان را در مدت يكسال به اتمام برسد.

بنا به گفته شهرداروقت قم اين فاز قرار بود تا ‪ ۳۶‬ماه بامشاركت سرمايه گذار بخش خصوصي به پايان برسد اما پروژه با موانعي جدي دراجرا روبرو شد كه عملا تاكنون ناتمام مانده است.

پروژه عمار ياسر كه در سه فاز قبلي از اتوبان قم- كاشان تا خيابان انقلاب ادامه دارد، درفازهاي بعدي مسير شمال و جنوب قم را متصل كرده و تا فلكه ايران مرينوس در ابتداي محدوده جاده اصفهان ادامه خواهد داشت.

به ادعاي مسوولان شهرداري و شوراي شهر عدم همكاري مالكان محل درواگذاري اماكن مسكوني بويژه واقع در تكيه آخونديها عمده چالش موجودبراي بازگشايي كامل عرصه است.

اين باعث شد تا طي هفته هاي اخير تنها يك لاين فاز چهار بلوار عمار ياسر به بهره برداري برسد و لاين ديگر همچنان ناتمام باقي بماند.

به گفته كارشناسان لاين دوم اين بلوار نيز با شروع عمليات عمراني به مدت هشت ماه ادامه مي‌يابد و ساخت هشت بلوك تجاري نيز تا سه سال آينده تكميل مي‌شود.

رييس شوراي اسلامي شهر قم نيز با گلايه به عدم همكاريهاي مردم در تملك اراضي اين مسير، گفت: مشكلات موجود منجرشد تا فاز پنج عمار ياسر را در شواري فعلي دنبال نكنيم و طرح را در همين فاز متوقف كنيم.

حجت‌الاسلام محمد آتش زر افزود: هم اكنون پروژه عمارياسر درفاز چهارم به پايان رسيد اماعدم همكاري مسوولان مسجد(تكيه)آخونديها مانع ازبازگشايي لاين ديگر خيابان شده است.

وي ادامه داد: شوراي شهر راهكارهاي مختلف ازجمله معاوضه زمين و حفظ ‪۲۷‬متر بناي مسجد براي نمازخانه درحاشيه خيابان عمار-ياسر را ارايه كرده امامخالفت مسوولان مسجد با تخريب ساختمان، يك لاين خيابان را عملا تعطيل گذاشته است.

آتش زر افزود: ازديگر مشكلات اين خيابان اينكه تعدادي از منازل در مسير طرح است كه صاحبان آن با وجود پيشنهاد فروش و يامشاركت اراضي حاضر به واگذاري نشده اند.

وي با اشاره به اينكه دردولت نهم با مشكل مالي براي اجراي طرح‌ها مواجه نيستيم گفت: چنانچه مردم و مسوولان درآگ‌باداني شهر متحد باشند، مي‌توان قم را تا پنج سال آينده متحول كرد.

وي گفت: مخالفتهاي برخي افراد در تكميل فاز چهارم درحالي است كه راه نجات شهر قم از گره ترافيكي در مركز شهر، ادامه ساخت بلوار عمار-ياسر است كه شمال وجنوب قم را متصل مي‌كند.

اين همه درحالي است كه هم اكنون مديركل بازرسي قم عمده مشكل بلوار عمار ياسر را نبود مديريت بر توزيع اعتبارات جهت تملك به موقع اماكن مسكوني محل در سالهاي گذشته مي‌داند.

حجت‌الاسلام رسول محمود آبادي افزود: تمركز اين اداره كل در سالجاري بر بررسي پروژه هاي مختلف به ويژه پروژه عمار ياسر است.

وي با اشاره به آغاز طرح از سال ‪ ۸۰‬اظهار داشت: اعتبار اوليه طرح براي آزاد سازي مسير ‪ ۸۰‬ميليارد ريال بود كه عدم نظارت كافي و نبود مديريت مناسب باعث شده تا بخشي از اعتبارات براي تملك در بخشهاي ديگر صرف شود.

وي اضافه كرد: اين مساله زمينه تاخير در تملك را به دنبال داشته است.

محمودآبادي افزود: نبايد بهانه نبود مديريت و اجراي نامناسب را بردوش يك تكيه (تكيه آخونديها)انداخت.

وي گفت: هم اكنون براي تنها يك طرح نظارتي بر پروژه پيمانكار ‪۵۰‬ ميليارد ريال درخواست كرده و اين مساله در كنار رشد قيمت زمين هزينه پروژه را افزايش مي‌دهد.

محمود آگ‌بادي افزود: از سويي در اين سالها فاز چهارم عمارياسر به دليل چهره نازيبايي كه به مركز شهر بخشيده به يك پروژه متعفن تبديل شده است.

وي نسبت به تعويض متعدد شهرداران در قم نيز اعتراض كردو افزود:
شهرداري قم از عدم مديريت با ثبات رنج مي‌برد، معني ندارد شهردار براي يكسال در قم باشد از سرمايه قم استفاده كند و در زمان بازدهي شهر را ترك كند.

وي اظهار داشت: بايد از ابتدا شهردار قوانين را بداند و با آگاهي وارد شود تا بعد به دليل عدم تطابق با قانون سمت خود را ترك نكند.

مجري فاز چهار عمارياسر نيز تاخير درتملك املاك در مسير پروژه را باعث بروز مشكلات در اجراي طرح و فرسودگي آن دانسته و مي‌افزايد: تاكنون ‪۹۵‬ درصد تملك از سوي شهرداري انجام شده است.

محمد مهدي رباني ادامه داده است: هم اكنون بخشي ازتكيه آخونديها تخريب و باند غربي (لاين دوم خيابان طرح) تا پايان سال تكميل مي‌شود.

وي مي‌افزايد: بجاي تكيه مذكور يك مسجد وتكيه به سبك اسلامي در حاشيه طرح ساخته خواهد شد. ك/‪۴‬
 چهارشنبه 12 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 418]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن