تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشنود گر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816534476




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خريدار سر سرباز هخامنشي هنوز ناشناس و وضعيت حراج آثار جيرفت نامشخص است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: خريدار سر سرباز هخامنشي هنوز ناشناس و وضعيت حراج آثار جيرفت نامشخص است


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ميراث فرهنگي

در لايحه‌ي دو فوريتي استفساريه‌ي ماده‌ي 26 قانون مدني، دولت تفسير كرده بود كه اموال منقول و غيرمنقول آثار تاريخي و ابنيه و امارات دولتي و غيره مبين مالكيت دولت جمهوري اسلامي ايران بر اموال فرهنگي و تاريخي منقول زير خاكي مي‌باشد يا خير؟ كه مجلس پاسخ داد بلي، همواره در مالكيت دولت بوده و خواهد بود؛ اما شوراي نگهبان اين پاسخ را اطلاق پاسخ ارايه‌شده تفسير تلقي نكرد و پس از آن، نمايندگان بر نظر خود پافشاري كردند و آن‌را به مجمع تشخيص فرستادند.

مدير كل دفتر حقوقي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ميراث فرهنگي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين‌باره توضيح داد: بهمن‌ماه سال گذشته و پيش از مطرح شدن جلسه‌ي دادگاه جيرفت، اين لايحه به‌صورت دو فوريتي به مجلس فرستاده شد كه خوشبختانه بدون اتكا به اين قانون، حكم دادگاه جيرفت را به نفع خود گرفتيم؛ ولي با اين حال، ضرورت دارد تا هرچه سريع‌تر اين لايحه بررسي شود، چون ممكن است، پرونده‌ي ديگري در يكي از مراجع قضايي خارج از كشور باشد و به اين قانون مشخص‌تر نياز شود.

اميد غنمي بيان كرد: براي شناسايي هويت مالكيت اموال تاريخي ـ فرهنگي زير خاك در ايران، اين لايحه از مجلس شوراي اسلامي به استناد ماده‌ي 26 قانون مدني استفسار شده است كه آيا اين اموال به دولت متعلق‌اند يا خير. به همين دليل، قرار شده است كه دوباره اين لايحه در مجلس بررسي شود.

وي گفت: به‌زعم دادگاه بريتانيا، قوانين ايران به‌روشني اعلام نكرده‌اند كه اموال زيرخاكي به دولت متعلق‌اند يا خير. اگر اين‌گونه پرونده‌ها جايي بيرون از ايران، به‌خصوص در انگليس دوباره باز شوند، باز هم به اين مشكل برخورد مي‌كنيم كه از ديد آن‌ها، قوانين ايران صراحت ندارند. به همين دليل، شايد دلايل و اسناد ما را قبول نكنند و به اين قضيه اكتفا نكنند كه قوانين ايران نسبت به مالكيت اين اشيا صراحت داشته باشد.

مدير كل دفتر حقوقي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري هم‌چنين در پاسخ به پرسش خبرنگار ايسنا درباره‌ي شناسايي‌ خريدار سر سرباز هخامنشي و مؤسسه‌اي كه خريدار اين اثر گفته بود، آن‌را به آنجا مي‌سپارد، اظهار كرد: با وجود اين‌كه به همه‌ي نمايندگي‌ها و NGOهاي كشور بريتانيا اعلام شده است كه اين موضوع را بررسي كنند، ولي هنوز خريدار و جايي كه قرار بوده، به آن سپرده شود، افشا نشده است.

غنمي ادامه داد: نام آن سازمان، منبع موثقي نداشت كه اعلام كنند. آن سازمان اثر را خريده و هنوز خريدار سر سرباز هخامنشي خود را معرفي نكرده است.

وي هم‌چنين درباره‌ي وضعيت حراج اشياي تاريخي جيرفت، گفت: اين اشيا نيز وضعيت روشني ندارند. قرار بود كه درخواست گالري بركت را دادگاه بررسي كند و مجوز ورود در مرحله‌ي عالي دادگاه را به گالري بركت اعلام كند كه هنوز دادگاه نسبت به اين موضوع تصميم‌گيري نكرده است.

او درباره‌ي وضعيت پرونده‌ي گل‌نوشته‌هاي امانت داده‌شده به مؤسسه‌ي شرق‌شناسي دانشگاه شيكاگو نيز بيان كرد: اين پرونده در دست بررسي است و نتيجه‌ي جديدي از آن حاصل نشده است.
 چهارشنبه 12 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن