تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 17 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر نزد خداوند عبادتى بهتر از شكرگزارى در همه حال بود كه بندگان مخلصش با آن عبادتش ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809983377




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تحليل گزارش توليد فارابي/ريزش مبهم فيلم‌هاي داراي پروانه ساخت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: تحليل گزارش توليد فارابي/ريزش مبهم فيلم‌هاي داراي پروانه ساخت
مقايسه آمار 79 فيلم داراي پروانه ساخت در حال توليد و پيش‌توليد تا اول خرداد و 76 فيلم داراي پروانه ساخت در حال توليد و پيش‌توليد تا اول تير نشان مي‌دهد در فاصله اين يك ماه (همچون ماه گذشته) چند پروژه به سرنوشت نامعلوم دچار شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، در آخرين گزارش فارابي از توليد سينماي ايران تا اول تير 76 فيلم داراي پروانه ساخت در مراحل توليد و پيش‌توليد هستند كه وضعيت فيلم‌ها به اين ترتيب است: 11 فيلم آماده نمايش، هفت فيلم در مرحله صداگذاري، 10 فيلم در مرحله تدوين، 10 فيلم در مرحله فيلمبرداري و 38 فيلم در مرحله پيش‌توليد كه از اين تعداد پيش‌توليد 20 فيلم آغاز شده است.

"10 رقمي" از امروز اكران شد

مقايسه اين فهرست با فهرست اعلام شده توليد سينماي ايران تا اول خرداد مي‌تواند روند توليد و پيش‌توليد سينما را در فاصله اين يكماه اخير مشخص كند. در فهرست ماه گذشته از 79 فيلم حاضر در مرحله توليد و پيش‌توليد شش فيلم آماده نمايش، شش فيلم در مرحله صداگذاري، 14 فيلم در مرحله تدوين، 12 فيلم در مرحله فيلمبرداري و 41 فيلم در مرحله پيش‌توليد بودند.

نكته‌اي كه همچنان آمار رسمي اعلام شده را مبهم جلوه مي‌دهد،‌ ريزش تعداد فيلم‌هايي است كه در مرحله پيش‌توليد هستند و اين كاستي با هيچ منطقي قابل توجيه نيست. با توجه به اينكه همه فيلم‌هاي مرحله پيش‌توليد داراي پروانه ساخت هستند و ذكر اين نكته كه در عرض اين يكماه تنها دو فيلم مجوز ساخت گرفته‌اند، به نظر مي‌آيد آمار فيلم‌هاي اين بخش بايد روندي صعودي داشته باشد.

اسامي اعلام شده تا اول تير‌ماه را با فهرست فيلم‌هايي كه تا اول خرداد در مراحل مختلف توليد بسر مي‌بردند، مقايسه مي‌كنيم.

مرحله آماده نمايش:

"محافظ"، "دلداده" (در مرحله تدوين بوده)، "10 رقمي"، "دعوت"، "حيران"، "يك اشتباه كوچولو"، "كتاب قانون" (در مرحله صداگذاري بوده)، "چهره به چهره" (در مرحله صداگذاري بوده)، "نيلوفر" (در مرحله تدوين بوده)، "نامزد آمريكايي من" (در مرحله صداگذاري بوده) و "چشمك".

با توجه به اينكه از فهرست شش فيلمي كه خردادماه آماده نمايش بودند، تنها يك فيلم (10 رقمي) اكران شده، در واقع به فيلم‌هاي آماده نمايش پنج فيلم جديد اضافه شده كه ماه گذشته در مراحلي چون تدوين و صداگذاري بوده‌اند.

مرحله صداگذاري:

"پاتو زمين نذار" (در مرحله تدوين بوده)، "تلخ و شيرين"، "سوپراستار" (در مرحله تدوين بوده)، "مي‌زاك" (در مرحله تدوين بوده)، "يك وجب از آسمان"، "صندلي خالي" و "عيار 14" (در مرحله تدوين بوده).

از فهرست شش فيلمي كه خردادماه در مرحله صداگذاري بودند، سه فيلم همچنان در مرحله صداگذاري بسر مي‌برند و سه فيلم ديگر به فهرست آثار آماده نمايش ملحق شده‌اند. همچنين چهار فيلم از فهرست آثار در حال تدوين در ماه خرداد وارد مرحله صداگذاري شده‌اند.

مرحله تدوين:

"صداها"، "فرزند صبح"، "زادبوم" (در مرحله فيلمبرداري بوده)، "پنالتي"، "هفت و پنج دقيقه"، "پوسته"، "تاكسي نارنجي"، "آن سوي رودخانه"، "پاداش" و "دو خواهر" (در مرحله فيلمبرداري بوده).

از فهرست 14 فيلمي كه خردادماه در مرحله تدوين بوده، چهار فيلم وارد مرحله صداگذاري شده و 10 فيلم همچنان در مرحله تدوين بسر مي‌برند. همچنين به اين فهرست دو فيلم جديد وارد شده كه ماه گذشته در مرحله فيلمبرداري بودند.

مرحله فيلمبرداري:

"چارچنگولي"، "كودك و فرشته"، "پسر تهراني"، "درباره الي"، "امشب شب مهتابه" (در فهرست قبل نبوده)، "لالايي"، "ملك سليمان"، "وقتي همه خوابيم"، "دوزخ، برزخ، بهشت" و "بي‌پولي".

از فهرست 12 فيلمي كه خردادماه در مرحله فيلمبرداري بودند، 9 فيلم پس از يكماه همچنان در حال فيلمبرداري هستند. دو فيلم وارد مرحله تدوين شده، فيلمبرداري يك فيلم (نطفه شوم) متوقف شده (از اين فهرست هم حذف شده) و يك فيلم تازه‌وارد (امشب شب مهتابه) به اين فهرست اضافه شده است. به اين ترتيب تنها يك فيلم به چرخه توليد سينماي ايران وارد شده است.

بي‌پولي

به اين ترتيب با توجه به آمار اعلام شده بايد اين يك فيلم از تعداد 41 فيلمي كه ماه گذشته در مرحله پيش‌توليد بودند كم شود و با توجه به اينكه ماه گذشته تنها دو پروانه ساخت براي "بيست" و "يك بازي ساده" صادر شده، فيلم‌هاي مرحله پيش‌توليد سينماي ايران تا اول تير بايد به تعداد 42 عنوان برسد.

اما در آمار اعلام‌شده فارابي اين آثار شامل 38 فيلم است. اين اختلاف چهار فيلمي (ماه گذشته در 18 عنوان فيلم اختلاف آماري وجود داشت) و كم شدن تعداد فيلم‌هايي را كه با وجود داشتن پروانه ساخت هنوز وارد مرحله توليد نشده‌اند، چگونه مي‌توان تحليل و توجيه كرد؟
 چهارشنبه 12 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 295]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن