تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت فاسد شود، بلا و گرفتارى پيش مى آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816689457




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نادران:هيات رييسه موظف است بيانيه نمايندگان درباره تفحص از قوه قضاييه را قرائت كند لاريجاني:از حقوق قوه مقننه دفاع مي‌كنيم/ اگر بيانيه‌اي صادر شود، مي‌خوانيم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: نادران:هيات رييسه موظف است بيانيه نمايندگان درباره تفحص از قوه قضاييه را قرائت كند لاريجاني:از حقوق قوه مقننه دفاع مي‌كنيم/ اگر بيانيه‌اي صادر شود، مي‌خوانيم


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: مجلس

الياس نادران گفت: بر اساس ماده 115 هر گاه نمايندگان در رابطه با مسايل مهم مملكتي يا بين‌المللي و مناسبت‌هاي خاص لازم بدانند، مي‌توانند بيانيه صادر كنند و هيات رييسه نيز موظف است چنانچه بيانيه صادره به امضاي حداقل نصف به علاوه يك مجموعه نمايندگان رسيده باشد، آن را در پايان جلسه علني مجلس قرائت كند.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با استناد به ماده 115، 17 و بند 11 ماده 23 آيين‌نامه داخلي مجلس گفت: ماده 17 آيين‌نامه داخلي مجلس نيز ناظر به بي طرفي هيات رييسه و رعايت عدالت و انصاف در برخورد است كه ما متاسفانه در رابطه با نامه‌اي كه به امضاي 212 نفر از نمايندگان مجلس در خصوص مسايل في مابين هيات تحقيق و تفحص از قوه قضاييه در مجلس و برخي از مقامات قضايي رسيده بود و هم چنين نامه‌اي كه روز گذشته در رابطه با رييس صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران، قرائت شده با معيارهاي دو گانه روبرو شديم.

اين عضو كميسيون اقتصادي مجلس خطاب به لاريجاني تصريح كرد: روز گذشته در پاسخ به تذكر دكتر مطهري فرموديد، چون نامه خطاب به بنده بوده است و بيانيه تلقي نمي‌شود، قرائت نكرده‌ايم، اين در حالي است كه نامه به ضرغامي از همين تريبون روز گذشته قرائت شد.

وي مشخص كردن معيارهاي بيانيه از نظر هيات رييسه را درخواست كرد و گفت: اگر معيار هيات رييسه را بدانيم از اين به بعد عنوان نامه‌ها را خط مي‌زنيم و روي آن بيانيه مي‌نويسيم كه قابل قرائت باشد.

نادران افزود: من از برخي از اعضاي هيات رييسه پرسيدم، چرا نامه قرائت نمي‌شود كه فرمودند اگر اين خط را حذف كنيد، قرائت مي‌كنيم، كه بنده نيز اعلام كردم اين نامه به امضاي 212 نفر از نمايندگان رسيده است و احدي حق ندارد يك كلمه آن را كم و زياد كند، چه برسد به آن كه جمله‌اي از آن را كم يا زياد كند، و طبق ماده 115 آيين نامه هيات رييسه حق تشخيص ندارد.

نماينده مردم تهران در خانه ملت تصريح كرد: ما در حال حاضر با پديده‌اي كه در كشور اتفاق افتاده و دارند غائله پاليزدار را به اعضاي هيات تحقيق و تفحص از قوه قضاييه مربوط مي‌كنند، روبرو هستيم.

وي گفت: به رييس هيات تحقيق و تفحص (كامران) كه از رزمندان و خانواده شهداست، از طريق مطبوعات احضاريه داده‌اند، دكتر دهقان (نايب) رييس هيات تحقيق و تفحص را نيز كه آزاده‌ است و ده‌ها سال زحمت كشيده و در حوزه‌هاي مختلف كار كرده، از طريق مطبوعات احضار كردند.

نادران اظهار كرد: زاكاني كه از جانبازان هستند و سلامت نفس و رفتاري ايشان بر كسي پوشيده نيست، را هم مورد بدترين اتهامات قرار مي‌دهند كه خود لايق آن عباراتي هستند كه گفتند.

نماينده مردم تهران با بيان اين‌كه به بهانه‌هاي واهي و شبانه به خانه خانم آجرلو كه خواهر دو شهيد بوده و هر دو برادران شهيد ايشان نيز از فرمانده‌هاي بزرگ كشور بودند، ريخته و مي‌گويند كه اگر نمي‌آمديم، اسناد گم مي‌شد، گفت: اجازه مي‌دهند كه به حريم مجلس تجاوز و هتك حرمت كنند و آيا سندي پيدا كردند؟

نادران تصريح كرد: پيش از قرائت گزارش تحقيق و تفحص در مجلس هفتم افراد مختلف كه در آن بيانيه نيز اسمشان بود، از خود دفاع كردند، فردي كه نتوانست اسناد و مدارك ارايه كند (چه در رابطه با آزمون دستياري و چه در رابطه با آزمون دانشگاه آزاد و موارد تخلف ديگرش)، امروز دستور مي‌دهد فرد ديگري بيانيه عليه نمايندگان مجلس صادر ‌كند و در حالي كه خلاف اصل ماده 188 آيين دادرسي كيفري كشور است، چراكه هنوز جرمي اثبات نشده است، نمايندگان مجلس را مورد اتهام قرار مي‌دهند، بنابراين بايد از حيثيت مجلس دفاع كرد.

لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي با بيان اين‌كه بنده در اين مورد چندين بار نظر خود را گفته‌ام، افزود: برخي از اين اقدامات و رفتارهاي رسانه‌اي كه مسوولان قوه قضاييه نشان دادند، را به هيچ وجه تاييد نكرديم، و همين جا هم نظر خود را عرض كردم.

رييس مجلس در ادامه اظهار كرد: افرادي كه شما نام برديد، افراد بسيار شريف و نمايندگان ارزنده‌اي هستند و صيانت از حقوق نمايندگان نيز وظيفه ماست كه در اين رابطه جلسات مكرر هم داشته‌ايم.

رييس قوه مقننه با اشاره به اين‌كه به نحو درستي از حقوق قوه مقننه دفاع مي‌كنيم، خطاب به نادران گفت: درمورد تذكري كه داديد، روز گذشته گفتم اگر بيانيه‌اي مطابق ماده 115 صادر كنيد، آن را حتما قرائت مي‌كنيم و هيچ ربطي هم به محتواي آن ندارد، چراكه وقتي اكثريت نمايندگان بيانيه‌اي صادر كنند، از تريبون خوانده خواهد شد.

لاريجاني يادآور شد: من نمي‌دانم شما با چه كسي صحبت كرديد، اما آيين‌نامه صراحتا مي‌گويد كه اگر بيانيه‌اي صادر شود، ما خواهيم خواند، اما اگر نامه‌اي به يك مسوول نوشته شود، نسخ بيانيه نيست.

وي افزود: شما در ابتداي اين متن بنويسيد، بيانيه نمايندگان و آن را ارايه بدهيد و ما نيز قرائت خواهيم كرد، بنابراين اين اشكال كه نامه‌اي را روز گذشته قرائت كردند، را قبول مي‌كنيم و تصوري كه دوستان پيدا و منتقل كردند آن بود كه بيانيه است، اما ايراد شما وارد بوده و نبايد آن نامه قرائت مي‌شد.

لاريجاني تاكيد كرد: نمايندگان هر گاه خواستند اظهارنظري در امورات كشور داشته باشند، به صورت بيانيه اعلام كنند، ما آن را خواهيم خواند.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 12 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 137]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن