تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس روزه دارى را سير نمايد، خداوند از حوض (كوثر) من شربتى نصيب او خواهد كرد كه پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818898553




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با مجيد نديري در دهمين سال تاسيس راديو ورزش‌ حاشيه‌ها را مي‌گوييم، روشنگري هم مي‌كنيم‌


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: با مجيد نديري در دهمين سال تاسيس راديو ورزش‌ حاشيه‌ها را مي‌گوييم، روشنگري هم مي‌كنيم‌
جام جم آنلاين: شبكه راديويي ورزش، اول تيرماه 1378 به صورت آزمايشي كار خود را آغاز كرد و از 9 تير همان سال به صورت رسمي افتتاح شد. راديو ورزش به عنوان يكي از خروجي‌هاي رسانه ملي، پايگاه رسمي رسانه‌اي ورزش در كشور است.


اين راديو از آنجا كه به مسائل ورزشكاران و مسوولان ورزشي كشور مي‌پردازد، شبكه‌اي اختصاصي است و از اين نظر كه به شكل تخصصي و كاربردي مقوله ورزش را در دستور كار خود دارد، تخصصي است. راديو ورزش هم‌اكنون 20 ساعت برنامه در طول شبانه‌روز پخش مي‌كند و حالا در آستانه دهمين سال تاسيس خود در رديف شبكه‌هاي پرمخاطب راديو قرار گرفته است، به طوري كه از آن به عنوان كاپيتان رسانه‌هاي ورزشي ايران ياد مي‌شود كه جمع كثيري از علاقه‌مندان ورزشي از آن استقبال مي‌كنند و مورد وثوق مسوولان ورزشي كشور و ورزشكاران نيز است.

مجيد نديري از ابتداي شروع به كار راديو ورزش به عنوان مدير گروه با اين شبكه همراه بود و حدود 2 سال بعد از تاسيس، سكان مديريت اين شبكه را بر عهده گرفت.

خيلي دلش مي‌خواهد در سالگرد تاسيس راديو ورزش به جاي او با همكارانش گفتگو كنيم و مي‌گويد: «همه كار‌ها را آنها مي‌كنند.» شبكه ورزش را خيلي دوست دارد آنقدر كه مي‌گويد: «اگر يك روز مديريت اين شبكه را از من بگيرند، به عنوان برنامه‌ساز مي‌مانم و همين جا كار مي‌كنم».

مهم‌ترين دستاورد حضور شما در اين 87 سال به عنوان مدير راديو ورزش چه بوده است؟

فكر مي‌كنم خارج كردن ورزش از غربت نگاه سطحي مهم‌ترين كاري بود كه انجام شد. در مدارس ما كمترين توجهي به مربي ورزش مي‌شد. در جامعه هم ورزش امري تفنني و وقت‌پركن تلقي مي‌شد؛ در حالي كه ما طي اين سال‌ها در راديو ورزش سعي مي‌كرديم ورزش كشور را از مظلوميت دربياوريم، تا آنجا كه ورزش به عنوان يك علم در سلامت جامعه مورد توجه قرار بگيرد و از آن به عنوان فرصتي براي ايجاد وفاق ملي در قهرماني‌ها استفاده شود يا همواره بر اين باور بوديم كه معرفي قهرمان‌هاي ورزشي ايران به دنيا مي‌تواند به شناساندن جمهوري اسلامي به ديگر كشور‌ها نيز منتهي شود.

ما از اين زوايا به ورزش نگاه كرديم، ضمن اين كه راديو ورزش به عنوان شبكه‌اي تخصصي مورد وثوق همه آحاد جامعه نيز است. از مسوولان ورزشي جامعه گرفته تا ورزشكاران و مردم عادي به آن رجوع مي‌كنند. فكر مي‌كنم اينها با توجه به جامعه جواني كه ما داريم، دستاورد كمي نباشد.

شما بر اين باوريد كه راديو ورزش در اين 10 سال جريان‌ساز بوده است؟

قطعا چنين بوده است.

هر كدام از گروه‌هاي مخاطب شما مي‌دانند كه برنامه مورد علاقه خود را در چه ساعاتي بايد از راديو ورزش بشنوند؟

بله مشخص است؛ مثلا «جهان ورزش» كه صبح‌ها و بعدازظهر‌ها از شبكه ورزش پخش مي‌شود، برنامه تخصصي رشته‌هاي‌هاي مختلف است. در اين برنامه ورزشكاران، مسوولان و علاقه‌مندان ورزشي خاص مورد خطاب هستند.
يكشنبه‌ها صبح، برنامه «دووميداني» پخش مي‌شود كه علاقه‌مندان آن را پيگيري مي‌كنند يا ورزشكاران اين حوزه مسائل و مشكلاتشان را مي‌گويند. ورزش نوجوان را داريم كه روزهاي تعطيل پخش مي‌شود و به اين گروه سني اختصاص دارد.

برنامه «هميشه با ورزش» كه از ابتداي تاسيس شبكه پخش شده، كنكاشي تحليلي در حوزه مديريت ورزشي كشور است و به خيلي از مسائل كه ورزش كشور با آن درگير است، مي‌پردازد.

برنامه‌هاي عصر هم كه تفريحي است. تقريبا بار اصلي برنامه‌هاي راديو ورزش با توجه به نياز و درخواست‌هاي مخاطبان، انعكاس اخبار رويدادهاي ورزشي بخصوص در بازي‌هاي قهرماني و ملي است تا آنجا كه مي‌توانيم آنها را به طور مستقيم پوشش دهيم و هر جا هم كه نتوانستيم، اخبارش را در اولين فرصت در اختيار مردم قرار دهيم.

بنابراين اطلاع‌رساني اولويت اول شماست.

بايد اين طور باشد. اطلاع‌رساني به علاقه‌مندان ورزش اولين هدف ماست، اما تقريبا براي تمام گروه‌هايي كه به عنوان گروه هدف در جامعه براي خود تعريف كرده‌ايم تقسيم‌بندي‌هاي كوچك‌تري هم داشته‌ايم كه براي هر كدام برنامه‌هاي ويژه‌اي هم در نظر گرفته شده است.

بيشتر مخاطبان شما كداميك از اين گروه‌هايي است كه براي خود تعريف كرده‌ايد؟

بيشتر علاقه‌مندان مسابقه‌هاي ورزشي يا كساني هستند كه خبر‌هاي ورزشي را دنبال مي‌كنند. ما هم همه انرژي و سرمايه خود را گذاشته‌ايم كه از هيچ رويداد ورزشي كشور نگذريم.

به عنوان رسانه رسمي كشور در حوزه ورزش براي اين‌ كه همه نگاه‌ها معطوف به ورزش نشود و درباره ديگر رشته‌ها هم اطلاع‌رساني شود، چه‌كار كرده‌ايد؟

البته بخش تبليغي كار در حيطه وظيفه ما بوده است. بايد بيرون از اينجا اتفاقي مي‌افتاد كه ما برجسته و بزرگش كنيم و به آن بپردازيم. فراموش نكنيد كه ما رسانه هستيم و در امور اجرايي نقشي نداريم. مي‌توانيم آنچه را كه مسئولان انجام مي‌دهند بزرگ كرده، جامعه را به آن سمت هدايت كنيم.

به نظر مي‌رسد در حوزه ورزش‌هاي همگاني، جاي بيشتري براي كار وجود دارد. نهاد‌هاي مربوط بايد بيشتر بكوشند تا ما هم بتوانيم تبليغ بيشتري در اين حوزه كنيم. با وجود اين در برنامه‌هاي مختلف راديو ورزش اين كار انجام مي‌شود؛ مثلا جمعه‌ها صبح، همه شبكه‌ها برنامه‌هاي سرگرمي و تفريحي پخش مي‌كنند، اما ما ورزش همگاني را تبليغ مي‌كنيم.

از اين ماه هم كه صداي كوهستان را پخش خواهيم كرد و در اين برنامه قصد داريم به كوه‌رو‌ها بپردازيم. ما از توان و ظرفيت‌هاي خود استفاده كرديم براي اين كه مردم به رشته‌هاي ورزشي ديگر هم بپردازند ولي طبيعتا فوتبال علاقه‌مند زياد دارد و بخواهيم يا نه، بخش عظيمي از فعاليت‌هاي ما به سمت فوتبال گرايش پيدا مي‌كند. فعاليت حوزه تربيت بدني كشور هم در اين حوزه زياد است.

چرا سهم كمي از برنامه‌هايتان را به ورزش بانوان اختصاص داده‌ايد؟

در برنامه تخصصي جهان ورزش متناسب با رويداد‌ها به ورزش بانوان هم پرداخته مي‌شود؛ يك برنامه يك ساعت و نيمه كه هر روز پخش مي‌شود و بخشي از آن به ورزش بانوان اختصاص دارد. غير از اين هم هر يك روز در ميان برنامه‌اي پخش مي‌شود كه به ورزش بانوان اختصاص دارد.

فكر نمي‌كنيد كه اين حجم ناچيز است؟

با توجه به حجم تبليغي كه براي ورزش بانوان انجام مي‌شود و ظرفيتي كه اين حوزه دارد، فكر نمي‌كنم بيش از اين بتوان به آن پرداخت. البته برنامه‌هاي ورزش‌هاي همگاني هم به خانم‌ها و هم به آقايان اختصاص دارد و تفكيكي از اين نظر ميان مخاطبان انجام نمي‌شود. برنامه‌هاي تفريحي و آموزشي هم شامل حال خانم‌ها نيز مي‌شوند، اما اگر منظور شما بخش قهرماني است، به قدر كافي به موضوع پرداخته مي‌شود.

يعني در جامعه ورزشي بانوان اتفاقي نمي‌افتد كه شما رسانه‌اي‌اش كنيد؟

اتفاقي نمي‌افتد كه ما رسانه‌اي‌اش نكرده باشيم.

شما محدوديت‌هاي پخش تلويزيوني را نداريد و حتي مي‌توانيد مسابقات ورزشي بانوان را با استفاده از گزارشگران خانم تحت پوشش قرار دهيد؟

بله اين اتفاق افتاده است. ما مسابقات بانوان كشور‌هاي اسلامي را به طور كامل پوشش داديم. گزارشگر اعزام كرديم. اما ليگ‌هاي داخلي اول اين ‌كه تعداد خيلي محدودي دارند و دوم اين كه شايد خيلي خودشان تمايل نداشته باشند كه ليگشان را پخش كنيم يا حتي ممكن است در صورت پخش، مخاطب خاصي هم نداشته باشيم، اما اخبار آنها به طور مستمر منعكس مي‌شود. در برنامه‌هاي مختلف با بانوان ورزشكار گفتگو مي‌شود. راديو ورزش در اين زمينه كوتاهي نمي‌كند.

چرا راديو ورزش متولي امور ورزشي سازمان صداوسيما نيست؟

متولي امور ورزشي سازمان شوراي هماهنگي ورزش است.

و در راس آن هم شبكه 3 سيماست.

شبكه 3 سيما بخش عظيمي از برنامه‌هايش ورزشي است و با توجه به مراودات برون‌مرزي‌اي هم كه براي تهيه فيلم دارد، بيشتر با سازمان‌هاي بين‌المللي در ارتباط است. توجه به سيما هم بيشتر از صداست. از منظر بيروني هم اگر نگاه كنيم، مسائل و مشكلات سيما براي پخش مسابقات ورزشي خيلي بيشتر از ماست.

سهميه شما براي اعزام گزارشگر به مسابقات بين‌المللي با شبكه‌هاي ديگر فرقي هم دارد؟

بله.

براي نمونه، آيا مي‌توانستيد براي مسابقات فوتبال يورو 2008 گزارشگر اعزام كنيد؟

اگر مي‌خواستيم، مي‌توانستيم اين كار را بكنيم. اما وقتي تصاوير روي ماهواره وجود دارد و براحتي مي‌توانيم به آن دست يابيم، دليلي ندارد كه براي اين كار هزينه كنيم.

براي المپيك پكن چه خواهيد كرد؟

براي المپيك 3 يا 4 گزارشگر را همراه يكي، دو كارشناس اعزام خواهيم كرد و ان‌شاءالله تيم خوبي را به پكن مي‌فرستيم. كليه مسابقات مربوط به ايران و همين طور مسابقات مهم را پوشش خواهيم داد و اگر كسي با راديو ورزش همراه باشد، هيچ مسابقه مهمي را از دست نخواهد داد.

هم‌اكنون 4 ساعت از فرستنده شبكه راديويي ورزش (بين ساعت 10 تا 14) به شبكه راديويي تجارت اختصاص يافته است و در اين تايم برنامه‌هاي راديو ورزش قطع مي‌شود، چرا؟ شما براي 24 ساعته بودن مشكلي داشتيد؟

اين طور نيست. پيش از راديو تجارت هم شبكه سلامت در همين ساعات از فرستنده شبكه ورزش استفاده مي‌كرد و تا قبل از تاسيس راديو سلامت ما به شكل 24 ساعته كار مي‌كرديم و مشكلي هم نداشتيم. همين طور كه مي‌دانيد، راديو ورزش پوشش سراسري دارد. از طرفي هم راديو با محدوديت‌هايي ازجمله كمبود فرستنده مواجه است. اين دلايل در كنار هم باعث شد ما 4 ساعت از فرستنده خود را در اختيار شبكه‌هاي ديگر قرار دهيم.

ولي در اين ساعات شما مي‌توانستيد برنامه‌هايي با موضوع ورزش و خانواده پخش كنيد.

البته اين فرصت را در 20 ساعت ديگر در اختيار داريم. به هر حال اهميت توسعه راديو به سمت شبكه‌هاي تخصصي خيلي زياد است و به مردم در جهت رفع نياز‌هاي روزمره‌شان كمك مي‌كند. اقتصاد و سلامت ازجمله اين موضوعات هستند. به نظرم ما هم بايد كمك كنيم كه اين اتفاق بيفتد، بويژه اين كه كسر اين 4 ساعت از پخش راديو ورزش به اصل كار لطمه‌اي هم وارد نمي‌كند.

در شبكه شما چقدر به حاشيه‌هاي ورزشي پرداخته مي‌شود؟

البته سعي مي‌كنيم به اين معني كه من از حرف شما برداشت مي‌كنم به حاشيه‌ها نپردازيم. حاشيه مي‌تواند بخش جذاب يك خبر يا گزارش باشد، اگر به آن مثبت نگاه كنيم. منتها شكل استفاده منفي هم از آن وجود دارد كه رسانه‌ها براي بالا بردن ميزان توجه به خود به آنها مي‌پردازند. ما در شبكه ورزش تلا‌ش مي‌كنيم ضمن اين كه حاشيه‌ها را مي‌گوييم، روشنگري هم بكنيم.

ما شبكه‌اي تخصصي در حوزه ورزش كشور هستيم و شخصا صلاح نمي‌دانم از طريق پرداختن به حاشيه‌هاي كاذب مخاطب جذب كنيم. بنابراين با اين كار زرد رسانه‌اي خيلي موافق نيستم و فكر مي‌كنم مخاطبان هم به اين شيوه رفتاري ما عادت كرده‌اند. معمولا مي‌دانند كه اگر مي‌خواهند واقعيتي را بشنوند كه در حواشي ورزش كشور اتفاق افتاده بايد به راديو ورزش مراجعه كنند. ما معمولا با كسي گفتگو مي‌كنيم كه حاشيه براي او اتفاق افتاده است.

در سال گذشته چند نفر از برنامه‌سازانتان را براي اين كه خلاف اين عمل كرده‌اند توبيخ كرده‌ايد؟

خوشبختانه نداشتيم.

نظر شخصي شما راجع به برنامه 90 چيست؟

برنامه 90 را مي‌پسندم. برنامه‌اي است كه با كمي دقت بيشتر مي‌تواند اثر‌گذاري خوبي داشته باشد. اين كه برنامه‌اي موفق مي‌شود خيلي‌ها را جذب كند تا به آن توجه كنند، به نظر من نشان‌دهنده موفقيت آن برنامه است.
به نظرتان اين برنامه همان كار زرد رسانه‌اي را انجام نمي‌دهد؟

نه به نظر من سعي مي‌كند شفاف‌سازي كند. گاهي وقت‌ها ممكن است برداشت‌هايي غير از اين بشود، به دليل نوع گفتماني كه آنجا صورت مي‌گيرد. اما اغلب ديدم برنامه 90 هم مستقيم با خود فردي كه بر او حاشيه اتفاق افتاده صحبت مي‌كند. يعني اگر مطالبي درباره يك مربي مطرح مي‌شود، با خود او هم صحبت مي‌كند؛ اما نوع گفتمان به صورتي انجام مي‌شود كه به نظر مي‌رسد حاشيه بر اصل مي‌چربد.

اگر قرار باشد نسخه راديويي اين برنامه را به شبكه ورزش بياوريد، چه تغييراتي در آن ايجاد مي‌كنيد؟

ما تقريبا نسخه راديويي‌اش را داريم. در زمان مسابقات ليگ برتر برنامه‌اي داشتيم با عنوان گام هفتم كه تقريبا همين كار را انجام مي‌داديم. نقد و تحليل و بررسي مسابقات همراه با گفتگو با مربيان و بازيكنان، با اين تفاوت كه هيچ حاشيه‌اي در آن مطرح نمي‌شد.

از آنجا كه بار اصلي برنامه‌هاي راديو ورزش به دوش كارشناسان است، به نظر مي‌رسد در اين شبكه براي جذب مجريان متبحر اقدامي صورت نگرفته است.

نه من با شما موافق نيستم. ما همين الان مجريان بسيار خوبي داريم كه اغلب آنها هم جوان هستند. نمونه‌اش آقاي كنگرلوست كه از جمله مجريان خوب و متبحر ماست. برخي از مجريان ما هم كارشان را با راديو ورزش شروع كردند و الان در شبكه‌هاي ديگر فعاليت مي‌كند و اين نشان مي‌دهد كه كارشان را بلد بودند كه در جاهاي ديگري به كار دعوت شدند. با اين همه بايد بگويم كه بحث مجري و گزارشگر نه فقط مربوط به شبكه راديويي ورزش، كه يك معضل سازماني است.

گزارشگران بخصوص در شبكه شما شيوه‌هاي متفاوتي هم دارند؟

در خيلي از رشته‌هاي ورزشي گزارشگر نداريم. مجبوريم از كساني استفاده كنيم كه با آن حوزه تخصصي آشنا هستند. ممكن است با رسانه‌ها آشنايي نداشته باشند و بسرعت هم نمي‌توانيم كار را به آنها آموزش بدهيم.

خيلي وقت‌ها كارشناسان، مسابقه‌ها را گزارش مي‌دهند.

بله چون به آن حوزه ورزشي احاطه دارند و مي‌توانند اطلاعات را منتقل كنند و حداقل در آن زمينه اشتباه نكنند. اينها به مرور زمان مي‌توانند با كار در حوزه رسانه و گزارشگري هم آشنا شوند.

عملكرد راديو ورزش را در سال‌هاي اخير آسيب‌شناسي كرده‌ايد؟

بله.

نتيجه چه بود؟

چه بخشي مورد نظرتان هست، بگويم؟

همان بخشي كه دانستنش براي مخاطب هم جالب است.

آنچه هنوز به عنوان معضل براي ما وجود دارد، همين بحث گزارشگران تخصصي ماست كه به نظرم بايد برايش به طور جدي تمهيدي صورت بگيرد. هم در كار گويندگي و هم در كار اجرا بايد دستمان باز باشد. هم‌اكنون بيش از 30 رشته ورزشي فعال داريم و جامعه هم نياز دارد كه اطلاعاتشان را بشنود يا حتي آموزش ببيند. به لحاظ نويسندگي هم در حوزه ورزش دچار مشكل هستيم.

تنوع موضوعي در نوشتار از معضلاتي است كه ما داريم و سعي كرديم از طريق جذب همكاران افتخاري در سايت راديو ورزش اين مساله را تا حدودي كمرنگ كنيم. مشكل بزرگ ديگر ما اختلاف بسيار زيادي است كه ميان دستمزد‌هاي راديو با ساير جاها مثل تلويزيون وجود دارد. معمولا همين مساله باعث مي‌شود كه از همكاران نخبه نتوانيم در راديو ورزش استفاده كنيم. البته با شبكه ورزش به دليل ويژگي‌هايي كه دارد خيلي‌ها حاضرند كار كنند، بدون اين كه حتي چيزي بگيرند.

اين ويژگي چيست؟

شادابي، طراوت، جامعه پذيري و... وقتي كسي صدايش از راديو ورزش پخش مي‌شود، مي‌داند كه همه جامعه جوان كشور او را مي‌شنوند. زود شناخته مي‌شود و زود نتيجه كاري كه كرده است به او باز مي‌گردد. شايد از اين طريق خودش را اغنا مي‌كند. اگر جاي ديگري كار كند، شايد به اندازه راديو ورزش كه جزء شبكه‌هاي پرمخاطب است بازخورد كار خود را دريافت نكند.

خود شما تاكنون بازخورد‌هاي اين چنيني را دريافت كرده‌ايد؟

بله، گاهي پيش آمده صحبتي كرده‌ام كه خيلي زود بازخورد آن برگشته است.

آخرين نامه اعتراض‌آميزي كه به دست شما رسيد، از كدام مسوول ورزشي كشور بود؟

براي ما معمولا نامه نمي‌آيد.

يا تماس گلايه‌آميزي كه به شما شده باشد؟

فدراسيون فوتبال.

چرا؟

البته فوتبال مسائل و مشكلات خيلي زيادي دارد. توقعشان هم شايد اين است كه با ملاحظات بيشتري در ارتباط با اين فدراسيون صحبت شود. گاهي از نظرات كارشناسي و حتي نظرات مردمي كه از راديو پخش مي‌شود، گلايه مي‌كنند.

از نظرات مردمي گلايه مي‌كنند؟

بله، گاهي اين اتفاق مي‌افتد.

ورزشكار مورد علاقه شما كيست؟

اجازه بدهيد نگويم، به نظرم همه خوب هستند.

به چه رشته ورزشي علاقه داريد؟

من چند رشته ورزشي را خيلي دوست دارم، از جمله بسكتبال، واليبال، كشتي و البته فوتبال.

در ميان خانم‌هاي ورزشكار براي چه كسي آينده درخشاني را تصور مي‌كنيد؟

براي همه آرزوي موفقيت مي‌كنم، فكر مي‌كنم براي تكواندوكاران مي‌شود موفقيت‌هاي بيشتري را پيش‌بيني كرد.

با كدام يك از مسوولان ورزشي دوستي نزديك داريد؟

با آقاي يزداني خرم دوست هستم. با آقاي كفاشيان دوست هستم. البته نمي‌دانم كه آنها هم با من دوست هستند يا نه. با آقاي كيومرث هاشمي دوست هستم. دوستان خيلي خوبي در حوزه ورزش دارم. نمي‌شود يكي دو تا را نام برد.

اگر يك روزي از شبكه ورزش برويد، حاضريد در حوزه ورزش مسووليتي را قبول كنيد يا ترجيح مي‌دهيد در رسانه كار كنيد؟

من قرار نيست از شبكه ورزش بروم، ولي اگر روزي هم اين اتفاق بيفتد، در همين شبكه ورزش مي‌مانم و كار مي‌كنم. برنامه مي‌سازم.

و اين برنامه چه ويژگي‌هايي خواهد داشت؟

من برنامه‌هايي با گرايش علمي يا ورزش همگاني را دوست دارم. دغدغه ذهني من توجه افكار عمومي به مزاياي ورزش به صورت علمي است. برنامه‌اي مي‌سازم كه به مردم كمك كند، باور كنند ورزش نياز و ضرورت است. در پايان مي‌خواهم از مخاطبانمان تشكر كنم كه در اين 10 سال با ما همراهي خوبي داشتند. دوستان ما مي‌توانند از طريق سايت اينترنتي راديو ورزش با ما تعامل بيشتري داشته باشند.

همين جا هم خبر بدهم كه قرار است در سال جاري باشگاه يا كانون هواداران راديو ورزش را هم راه بيندازيم. ثبت نام هم از طريق سايت صورت مي‌گيرد.

كساني كه عضو اين كانون مي‌شوند، ارتباط نزديك‌تري با ما خواهند داشت. نيازهايشان را شناسايي مي‌كنيم و بر اساس آن برنامه‌ريزي مي‌شود.

مخاطبان شبكه ورزش‌

ما همه جامعه را به عنوان مخاطب خود در نظر گرفته‌ايم، اما به طور اختصاصي هم براي خود مخاطباني تعريف كرده‌ايم.يك گروه ورزشكاران هستند كه در برنامه‌هاي تخصصي به مسائل و مشكلاتشان مي‌پردازيم حتي در بعد آموزشي. يك گروه مسوولان هستند. ما در مواجهه با آنها به مديريت و زيرساخت‌هاي ورزشي ايران مي‌پردازيم و آن را مورد نقد و تحليل قرار مي‌دهيم.

يك گروه كساني هستند كه به ورزش همگاني علاقه دارند و براي اينها هم برنامه‌هاي خاصي داريم. يك گروه هم دانشجويان تربيت بدني هستند. خب اينها هم از برنامه‌هاي علم و ورزش ما استفاده مي‌كنند.

خانواده‌هايي هستند كه مي‌خواهند فرزندان خود را به ورزش ترغيب كنند. همه اينها مخاطبان ما هستند و براي همه آنها برنامه‌ريزي و برنامه‌هاي خاص داريم. برنامه‌ها، هم از نظر سني تقسيم‌بندي شده‌اند و هم از نظر ميزان تخصصي يا علمي بودن.

فاطمه رحيمي‌
 چهارشنبه 12 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 375]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن