تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس بخواهد دعايش مستجاب شود، بايد كسب خود را حلال كند و حق مردم را بپردازد. دعاى ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816595900




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيين اعطاي گواهي ميراث جهاني بيستون در كرمانشاه برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: آيين اعطاي گواهي ميراث جهاني بيستون در كرمانشاه برگزار شد
براي نخستين بار در كشور آيين اعطاي گواهي ميراث جهاني بيستون از سوي دبير كل يونسكو به مناسب شصتمين سالروز عضويت ايران در يونسكو و شصتمين سالروز تاسيس كميسيون ملي يونسكو در ايران با حضور نماينده يونسكو روز سه‌شنبه در پايگاه تاريخي بيستون برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامي ايرنا در اين مراسم كه نماينده يونسكو، دبير كميسيون ملي يونسكو در ايران، استاندار كرمانشاه ، رييس سازمان ميراث فرهنگي ، و اعضاي هيات امناي مجموعه جهاني بيستون حضور داشتند لوح سند جهاني بيستون از سوي دبير كل يونسكو" كوييچيرو ماتسورا " توسط نماينده وي خانم " تاني كوچي " به اين مجموعه جهاني اهدا شد.

استاندار كرمانشاه در اين مراسم گفت: تبيين جايگاه ميراث فرهنگي براي مردم ضروري است زيرا مفهوم حفظ ميراث فرهنگي زياد براي مردم روشن نيست.

"مجيد غفوري" افزود: از هيات امنا انتظار داريم در جلسات آتي تصميماتي راهگشا ارايه كنند و جلسات پويا باشد كه گردشگران اثرات ثبت يك اثر جهاني را ببينند.

مدير پايگاه تاريخي بيستون كرمانشاه نيز گفت: امروز يكي از روزهاي خوب براي پايگاه بيستون و حركت مباركي است كه مي‌تواند در رشد و توسعه حريم و عرصه پايگاه بيستون موثر باشد.

"داوود دانشيان "افزود: اين نقطه عطفي است كه مي‌شود از اينجا گامهاي بلند را برداريم و شاهد تحولات بيشتري در عرصه و حريم بيستون باشيم.

وي با ارايه گزارشي، تهيه طرح جامع ساماندهي براي عرصه جهاني بيستون و تدوين ضوابط و مقررات براي حريم اين اثر جهاني را از مهمترين برنامه‌هاي در دست اجراي پايگاه تاريخي بيستون عنوان كرد.

وي گفت: اجراي اين طرحها مي‌تواند وضعيت بيستون را سامان دهد و راهكار و روشهايي را از داخل اين مطالعات براي اجراي كارهاي عمراني بيرون بياوريم.

وي تصريح كرد: طرح جامع ساماندهي با همكاري دانشگاه علم و صنعت و تدوين ضوابط و مقررات براي حريم اين اثر جهاني با همكاري دانشگاه تهران در حال تدوين است.

دانشيان اظهار اميدواري كرد: امسال شاهد اجراي اين طرح در چند نقطه از سايت تاريخي بيستون باشيم.

وي گفت: برنامه ديگر ، تهيه طرح ويژه براي شهر بيستون است كه اثر كيفي در ساخت و ساز و كيفيت فضاي شهري بيستون را در پي دارد.

وي با اشاره به دو برابر شدن اعتبارات اين مجموعه جهاني در سال جاري گفت: سال گذشته علاوه بر اعتبارات استاني ، اعتبار ملي اين مجموعه چهار ميليارد و ‪ ۵۰۰‬ريال بود كه ‪ ۷۰‬درصد از آن تخصيص يافت و امسال به ‪۱۰‬ ميليارد ريال رسيده است.

وي از حمايتهاي يونسكو در بخش‌هاي كارشناسي و فرهنگي قدرداني كرد.

در اين مراسم كه نخستين جلسه نشست هيات امناي مجموعه تاريخي فرهنگي بيستون در سطح ملي و استاني كه به منظور حفاظت درازمدت و توسعه پايدار در اين اثر تشكيل شده نيز بود اعضاي هيات امنا به بحث و تبادل نظر در خصوص چالشها، فرصتها و برنامه‌هاي مجموعه جهاني بيستون پرداختند.

هيات امناي مجموعه جهاني بيستون متشكل از ‪ ۱۶‬عضو از جمله استاندار كرمانشاه، رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان، شخصيتهاي علمي و فرهنگي و فعالان و صاحبنظران اقتصادي كشور است.

به گزارش كميسيون ملي يونسكو در ايران اين مراسم نخستين مراسم از هشت مراسمي است كه براي اهداي گواهي نامه ميراث جهاني در ايران برگزار شد و مراسم بعدي در هفتم ژولاي ‪ ۲۰۰۸‬در شهرستان بم برگزار خواهد شد.

گواهي نامه شش اثر جهاني باقيمانده كشور نيز تا قبل از دسامبر سال ‪۲۰۰۸‬ اهدا مي‌شود.

گواهي نامه ميراث جهاني توسط دبير كل يونسكو " كوييچيرو ماتسورا" امضا شده است.

مجموعه جهاني بيستون هشتمين اثر جهاني كشورمان است كه تير ماه سال ‪۸۵‬ در نشست يونسكو در كشور ليتواني در فهرست آثار جهاني به ثبت رسيد.

تصاوير مرتبط
 سه شنبه 11 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن