تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):درباره ما غلو نکنید، ما را بندگان پرورش یافته (حق تعالی) بدانید آنگاه در فضلیت ما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820431851




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رابطه عمليات تروريستي در ايران با افزايش تحركات ضد ايراني


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رابطه عمليات تروريستي در ايران با افزايش تحركات ضد ايراني
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): سيمور هرش روزنامه نگار جنجالي امريكايي در مصاحبه اختصاصي با شبكه تلويزيوني الجزيره قطر از وجود رابطه ميان افزايش تحركات تروريست ها در داخل ايران با اقدامات ضد ايراني كاخ سفيد خبر داد.


به گزارش ايرنا، نويسنده يهودي نشريه نيويوركر كه مقاله جنجالي اش طي روزهاي اخير مهمترين سوژه جنگ رواني رسانه هاي غربي عليه ايران بوده است بدون پاسخ به اين سئوال كه اطلاعات درباره وجود عمليات سري امريكا در ايران را از كجا بدست آورده است گفت: اين اطلاعات سري هستند اما بايد بگويم بسياري درواشنگتن هستند كه گمان مي كنند اين اقدام حماقت است.
اين نويسنده امريكايي در پي توضيحاتي كه درباره علت بي اطلاعي سفير عراق از اقدامات ضد ايراني ارائه كرد به سوال تلويزيون الجزيره كه از وي پرسيد، از تحقيقات تو چنين بر مي آيد كه ايراني ها حق داشته اند آمريكايي ها و انگليسي ها را به دست داشتن درحوادث تروريستي در داخل ايران متهم سازند،چنين پاسخ داد: من درباره اين مسئله زياد تحقيق كردم و بي ترديد از زمان افزايش بودجه امريكا براي عمليات سري تروريستي در داخل ايران از زمستان گذشته ميزان خشونت، ترور، قتل و انفجارها در داخل ايران افزايش يافته است اما قادر نبودم مطمئن شوم امريكا به طور مستقيم مسئول آن بوده است.
*****
اعتراض گسترده به مواضع منتجب نيا
.................
طرح ادعاهايي دروغين توسط رسول منتجب نيا قائم مقام حزب اعتماد ملي عليه مسوولان ارشد نظام و رييس جمهور در شماره امروز روزنامه اعتماد ملي ، اعتراض گسترده شخصيت ها و گروههاي سياسي را درپي داشته است.
به گزارش خبرنگار خبرهاي 16ايرنا ، حسين شريعتمداري مديرمسوول روزنامه كيهان طرح اين مطالب نادرست عليه رييس جمهور را نشانه موفقيت برنامه هاي دكتر احمدي نژاد دانست.
حميدرضا ترقي عضو ارشد حزب موتلفه نيز ادعاهاي منتجب نيا را در ادامه مواضع فرقه "محتشميه" عليه رييس جمهور خواند.
اصطلاح فرقه محتشميه در ادبيات سياسي داخلي پس از آن مطرح شده است كه علي اكبر محتشمي پور مطالب تندي را عليه آيت الله مصباح يزدي مطرح كرد.
درحالي كه اعتراض گروهها و شخصيت هاي سياسي به مواضع منتجب نيا ادامه دارد ،‌ سخنگوي حزب اعتماد ملي تصريح كرده است كه موضع منتجب نيا، موضع رسمي حزب اعتماد ملي نيست.
"مهدي كروبي " دبيركل حزب اعتماد ملي روز سه شنبه در واكنش به مقاله اخير "رسول
منتجب نيا" قائم مقام حزب "اعتماد ملي" در انتساب برخي مطالب عليه رييس جمهوري به خبرنگار ايرنا گفت: از محتواي اين مقاله بي خبرم .
دبيركل اين حزب كه اكنون در مدينه منوره به سر مي برد، افزود: در خصوص مطلب آقاي منتجب نيا نمي دانم ايشان به چه موضوعي پرداخته است و به همين دليل تا مطالعه كامل اين مقاله نمي توانم موضعي در اين زمينه اتخاذ كنم .
دبيركل حرب اعتماد ملي روز سه شنبه با هدف انجام اعمال عمره مفرده و ديدار با مقامات و مسوولان عربستان سعودي به دعوت رسمي رييس مجلس مشورتي اين كشور وارد عربستان شد.
روزنامه "اعتماد ملي "در شماره روز سه شنبه خود مطلبي از رسول منتجب نيا با عنوان "چند سوال از رييس جمهوري" منتشر كرد كه در آن مطالبي بر اساس شايعات بي اساس به رييس جمهور و ديگر مسئولان نسبت داده است . مقاله روزنامه اعتماد ملي با انتقاد وسيع چهره هاي سياسي و رسانه اي روبرو شده است.
تندروي گردانندگان روزنامه اعتماد ملي تا كنون بارها واكنش هاي آشكار مهدي كروبي دبيركل حزب اعتماد ملي را در پي داشته است. از جمله چند روز پيش در پي اختصاص عنوان نخست روزنامه اعتماد ملي به نشست انجمن صنفي روزنامه نگاران كه از طرف مراجع ذيصلاح غير قانوني دانسته شده است ، مهدي كروبي در اعتراض به منتجب نيا به عنوان رييس شوراي سياستگذاري روزنامه اعتماد ملي به وي توصيه كرد كه به مشكلات مردم بپردازد.
*****
فيلم بازخواني يك پرونده
............................
انتشار لوح فشرده حاوي فيلم مربوط به تصرف خشونت آميز يك ملك شخصي از سوي يك دانشگاه غير دولتي، جريان انتقادي جديدي را در ميان مسوولان و نخبگان كشور نسبت به دست اندركاران دانشگاه مذكور ايجاد كرده است.
به گزارش خبرنگار خبرهاي16 ايرنا، اين فيلم مستند كه با امضاي "كميته مردمي مبارزه با تخلفات ...." تهيه شده با انعكاس تصاويري ازعمليات تصرف و خرابكاري در ملك شخصي مهدي هادوي دادستان كل انقلاب، رييس دادگاه انتظامي و عضو حقوقدانان شوراي نگهبان در سال هاي نخستين پس از پيروزي انقلاب اسلامي و نيز تصاويري دلخراش از ضرب و شتم اعضاي خانواده ايشان و نمايش اسناد و مدارك مربوطه، ماجرا را با توضيحات مشخص مالك به تصوير مي كشد.
خبرها حاكي است بعضي جريان هاي دانشجويي قصد نمايش عمومي اين فيلم را دارند. برخي از چهره هاي سرشناس نيز با مشاهده فيلم موسوم به "بازخواني يك پرونده"، شخصا به پيگيري موضوع ترغيب شده اند. در اين فيلم چهره عوامل تصرف كننده و تصوير پلاك خودرو حامل آنها نشان داده مي شود.
گفتني است تلاش براي تصرف عدواني ملك آقاي هادوي از سوي دانشگاه مذكور در حالي صورت گرفت كه دوميليون مترمربع از اين زمين از سوي مالك به دانشگاه فوق اهدا شده و فقط 140 هزار مترمربع براي زندگي و باغباني در اختيار وي باقي مانده بود.
*****
تداوم نشست هاي ضد ايراني در پاريس
......................................
چند روز پيش، همزمان با برگزاري تجمعات ضد ايراني گروهك تروريستي منافقين، پاريس پايتخت فرانسه شاهد نشستي براي بررسي 30 سال حكومت جمهوري اسلامي بود.
به گزارش ايرنا، تركيب دعوت شدگان به اين نشست بسيار شبيه كنفرانس رسواي برلين بود كه در آن افرادي از طيف هاي مختلف مخالفان نظام جمهوري اسلامي در خارج كشور در كنار بعضي منتقدان و مخالفان داخلي به عقده گشايي عليه نظام جمهوري اسلامي پرداختند.
يكي از مدعوين نشست ماشاءالله شمس الواعظين از گردانندگان نشريات زنجيره اي بود كه در سخناني از وضعيت روزنامه نگاري در ايران انتقاد كرد.
خانم فرهادپور بود از روزنامه نگاران دوم خردادي شاغل در نشريات زنجيره اي سخنران ديگري بود كه بدون حجاب در جلسه حضور يافت و به نوبه خود از وضعيت روزنامه نگاري در دوران رياست جمهوري سيد محمد خاتمي به نيكي ياد كرد.
فخرالسادات محتشمي پور و فريده مشيري از جبهه مشاركت نيز در اين جلسه سخنراني كردند. آنان در كنار اذعان به ارتقاي سطح مشاركت هاي اجتماعي و سياسي و فرهنگي زنان در ايران، به بيان برخي مشكلات پرداختند.
بعضي ديگر از سخنرانان اين نشست نيز كه از وابستگان به گروه هاي ضد انقلاب بودند، به عقده گشايي عليه جمهوري اسلامي پرداختند.
شركت كنندگان در اين نشست بيشتر از گروه ها و احزاب چپ و مدعي اصلاح طلبي بودند و تعدادي از روشنفكران و محققين فرانسوي و نيز ايرانيان مقيم فرانسه در آن شركت داشتند‏.‏
نشست بررسي ‏30‏ سال جمهوري اسلامي ايران با تلاش موسسه مطالعات و تحقيقات بين المللي فرانسه معروف به سري برگزارشد‏.‏
در كنفرانس بنياد هاينريش بل در برلين كه با عنوان ايران بعد از انتخابات در سال 1379 برگزار شد نيز تركيب مشابهي از سخنرانان شامل تعدادي از فعالان سياسي دوم خردادي، در كنار نويسندگان نشريات زنجيره اي و ضد انقلابيون مقيم خارج كشور حضور يافته بودند.
*****
حمايت دادستاني هلند از نماينده هتاك عليه اسلام
.................................................................
دادستاني هلند طي بيانيه اي اعلام كرد كه اقدامي عليه يك سياستمدار اين كشور كه با ساخت فيلم ضد اسلامي، خشم مسلمانان را برانگيخت، انجام نخواهد داد‏.‏
به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاري رويترز از آمستردام ، پس از آنكه "گيرت ويلدرز" سياستمدار ضد اسلامي هلند در ماه مارس فيلمي ساخت كه در آن اسلام به تحريك خشونت متهم شده بود، دادستاني هلند دهها درخواست براي انجام تحقيقاتي در اين زمينه دريافت كرد‏.‏ دادستاني همچنين شكاياتي درمورد اظهارات ويلدرز در مصاحبه با روزنامه ها دريافت كرد‏.‏
دادستاني هلند در بيانيه اي اعلام كرد‏:‏ اينكه اين اظهارات براي شمار زيادي از مسلمانان توهين آميز بوده ، به اين معنا نيست كه اين اظهارات قابل مجازات است‏.‏ دادستاني تاكيد كرد كه هيچ دليلي براي محاكمه و مجازات ويلدرز به دليل ايجاد تنفر يا تبعيض، وجود ندارد‏.‏
اين دادستاني توهين هاي سخيف نماينده نژاد پرست هلند را در راستاي آزادي بيان در مناظره هاي يك جامعه دمكراتيك ارزيابي كرده است.
*****
اظهار برائت دير هنگام از تخريب هاشمي رفسنجاني
.............................................
مصطفي درايتي مشاور سيد محمد خاتمي در اقدامي بسيار ديرهنگام از تخريب هاشمي رفسنجاني توسط مدعيان اصلاح طلبي در دوره حاكميت جبهه دوم خرداد، اظهار برائت كرد.
به گزارش ايرنا، وي در مصاحبه اي با اشاره به برخي انتقادات به جريان مدعي اصلاح طلبي مبني بر تخريب هاشمي ‌رفسنجاني در آن سال‌ها ادعا كرده است : "اين اتهام هرگز به كليت اصلاحات و اصلاح ‌طلبان وارد نيست و طرح آن نيز درحالت كلي اصلا منطقي و قابل قبول نيست"!
وي با بيان اينكه "درست است كه برخي اظهارات در دوران اصلاحات از سوي برخي افراد به چهره‌ بزرگاني چون آقاي هاشمي ‌رفسنجاني لطمه وارد كرد"، اضافه كرد: "اين گونه افراد و عملكردشان هرگز مورد تاييد مجموعه اصلاحات نبوده و ما نه آن را مي‌پسنديديم و نه تاييد مي‌ كرديم".
درايتي ادعا كرده است كه بيشترين تلاش را براي پاك كردن چهره و جايگاه آقاي هاشمي رفسنجاني از اتهامات،‌ جبهه اصلاحات انجام داد!
گفتني است مدعيان اصلاح طلبي در دوره حاكميت جبهه دوم خرداد به خصوص در جريان رقابت هاي انتخاباتي مجلس ششم و پس از آن ، سخيف ترين اتهامات و تخريب ها را عليه رييس مجلس خبرگان، در تريبون هاي مختلفي كه در اختيار داشتند منتشر ساختند، اما هيچگاه با عتاب آشكار سران جبهه دوم خرداد روبرو نشدند.
نكته جالب ديگر در اظهارات درايتي آن است كه وي اين گونه تخريب شخصيت ها را ادامه روند آغاز شده توسط منافقين خوانده است. به گفته او از آن تاريخ به بعد همواره مشي منافقين توسط عده‌اي دنبال شد و آغازكنندگان اين روش با بدنام كردن شخصيت‌هاي برجسته نظام، درسي به دنباله ‌روان خود دادند كه هر زمان درميدان عرضه توانايي، كارآمدي و نقش‌آفريني با گلاويز شدن با بزرگان انقلاب و تخريب آنها جايگاهي براي خود دست‌ وپا كنند".
رسانه هاي در اختيار جريان مدعي اصلاح طلبي و بعضي از فعالان اين حوزه درهفته هاي اخير خط تخريب بزرگاني همچون آيت الله مصباح يزدي و محمود احمدي نژاد رييس جمهور كشورمان را در دست اقدام دارند.
*****
گزارش روزنامه ايتاليايي از طرح ترور رييس جمهور در رم
....................................................
همزمان با انتشار جزئياتي از طرح سوء قصد به جان رييس جمهور ايران در بسته خبري خبرهاي16 ايرنا، در روز گذشته، يك روزنامه ايتاليايي نيز در گزارشي با عنوان "قصد داشتند احمدي نژاد را در رم بكشند"، نوشت: همزمان با سفر محمود احمدي نژاد به ايتاليا در رم در اقامتگاه سفير ايران در پايتخت ميزبان، ميزان غير معمولي تشعشات راديو اكتيو به ثبت رسيده و به همين دليل تدابيري از سوي گروه محافظ احمدي نژاد اتخاذ شده بود.
به گزارش ايرنا به نقل از روزنامه ايتاليايي "لارپويليكا"، در اين گزارش كه به قلم " وينسنزو نيگرو " به چاپ رسيده ، آمده است : تيم كارشناسي براي ترتيب دادن سفر احمدي نژاد به ايتاليا در اقامتگاه سفير ايران در رم واقع در خيابان كاميلوچا، كه قرار بود احمدي نژاد در آنجا اقامت داشته باشد، سطح بسيار بالايي از تشعشات راديو اكتيو را ثبت كرده بود.
در ادامه اين گزارش آمده است: تيم دوم اعزامي از ايران كه همراه با احمدي نژاد وارد رم شده بود، بارديگر با سطح بالاتر و غيرعادي متوجه تشعشات راديو اكتيو در اقامتگاه سفير شد و به همين دليل سفير ايران و خانواده اش براي چند روز مجبور به اقامت در محل ديگري شدند.
لارپوبليكا همچنين به اعتراض سريع و رسمي سفارت ايران به وزارت خارجه ايتاليا اشاره كرده، اما نوشته است: كارشناسان ايتاليايي با تاخير فراوان و پس از زايل شدن آثار تشعشات راديو اكتيو به محل اعزام شدند.
*****
سلب حاكميت ملي عراق توسط امريكا، با بستن مرز شلمچه
..................................................
گذرگاه مرزي شلمچه در مرز ايران و عراق كه از چند ماه پيش مسدود شده، خارج از اراده حاكميت عراق و به دستور اشغالگران امريكايي صورت گرفته است.
به گزارش خبرنگار خبرهاي16 ايرنا، يك مقام ارشد استانداري بصره گفت: در مسدود شدن مرز شلمچه، دولت عراق نه تنها هيچ نقشي نداشته است، بلكه با آن مخالف است، اما اين كار به دستور آمريكا و خارج از حيطه اختيارات دولت عراق صورت گرفته است.
اين مقام ارشد از استانداري بصره ، به خبرنگار ما گفت: آمريكايي ها بخوبي از وضعيت روابط اجتماعي فرهنگي و علائق مردم جنوب عراق با جمهوري اسلامي ايران آگاه هستد و به همين دليل اين مرز را مسدود كردند.
وي با بيان اينكه طي چند سال گذشته يك ميليارد دلار كالا از مرز شلمچه به عراق صادر شده است، افزود: اين مرز علاوه بر مبادلات تجاري دو كشور، شاهد تردد زائران ايراني و عراقي نيزبوده و يكي از فعال‌ترين مرزهاي ايران و عراق بعد از سقوط صدام بوده است.
*****
پژوهم/ 1034
 سه شنبه 11 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 355]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن