تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت را نزد خويش ناپسند مگردانيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817018875




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

طي سال گذشته در قزوين؛ بهزيستي 200 ميليون ريال به معتادان درحال ترك پرداخت كرد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: طي سال گذشته در قزوين؛ بهزيستي 200 ميليون ريال به معتادان درحال ترك پرداخت كرد
خبرگزاري فارس: معاون فرهنگي و پيشگيري سازمان بهزيستي استان قزوين گفت: طي سال گذشته، سازمان بهزيستي استان قزوين 200 ميليون ريال به معتادان در حال ترك جهت مراجعه به مراكز درماني خصوصي پرداخت كرده است.


به گزارش خبرگزاري فارس از قزوين، فريده يوسفي‌پور پيش از ظهر امروز در نشست خبري بيان داشت: استان قزوين داراي سه مركز دولتي و هشت مركز خصوصي درمان اعتياد است كه زير نظر بهزيستي فعاليت دارند كه مراكز دولتي واقع در خيابان نواب و شهرستان بوئين زهرا در زمينه سم‌زدايي و درمان نگهدارنده خدمات ارائه مي‌دهند.
وي ادامه داد: مركز درماني دولتي منطقه چوبين‌ در زمينه متادون درماني فعاليت دارد كه متادون ماده مخدري است كه براي معتاداني بكارگرفته مي‌شود كه رفتارهاي پرخطر دارند و قدم آخر درمان است.
معاون فرهنگي و پيشگيري سازمان بهزيستي استان قزوين اضافه كرد: در استان قزوين هشت مركز خصوصي فعاليت دارند كه اين مراكز در شهرستان‌هاي قزوين، آبيك، بيدستان، تاكستان، محمديه و البرز واقع شده‌اند.
وي افزود: در سال گذشته 725 نفر در مراكز درمان اعتياد بخش خصوصي درمان شده‌اند كه نسبت به سال 85، 21 درصد رشد را شاهد هستيم.
يوسفي اعلام كرد: در بخش دولتي نيز در سال گذشته، 740 نفر تحت درمان قرار گرفتند كه نسبت به سال 85، با 41 درصد رشد مواجه هستيم.
وي تصريح كرد: با توجه به بالا بودن تعداد مراجعين به مراكز درمان اعتياد دولتي ناچار هستيم عده‌اي از مراجعين به اين مراكز را به مراكز خصوصي هدايت ‌كنيم كه در سال گذشته سازمان بهزيستي استان قزوين، 200 ميليون ريال كمك به معتادان در حال ترك پرداخت كرد تا براي درمان به مراكز ترك اعتياد خصوصي مراجعه كنند.
معاون فرهنگي و پيشگيري سازمان بهزيستي استان قزوين تأكيد كرد: يكي از اقدامات مهم بعد از درمان، مراقبت است كه خانواده و اجتماع در اين خصوص نقش مهمي را ايفا مي‌كنند و بايد با حمايت از فردي كه با تلاش فراوان از اعتياد فاصله گرفته است مانع از بازگشت دوباره فرد به سمت اعتياد باشيم.
وي در خصوص اقدامات صورت گرفته در راستاي كاهش آسيب‌هاي اجتماعي گفت: چهار تيم سيار در استان قزوين، 27 محله پرخطر استان را زيرپوشش دارند كه در اين تيم‌ها با همكاري معتادان بهبود‌يافته، بسته‌هاي بهداشتي بين معتادان توزيع مي‌شود و همچنين با برقراري ارتباط آنها را به سمت مراكز درماني سوق دهيم.
يوسفي پور يادآور شد: با توزيع بسته‌هاي بهداشتي از شيوع بيماري‌هاي مختلف جلوگيري مي‌شود.
وي ادامه داد: هفت پايگاه سلامت نيز در استان محصولات فرهنگي ما را توزيع و كلاس‌‌ها و كارگاه‌هاي آموزشي برگزار مي‌كنند چرا كه آموزش اصل مهم در پيشگيري از اعتياد است و سال گذشته 202 جلسه آموزشي براي خانواده‌هاي كميته امداد امام خميني (ره) قزوين برگزار كرديم.
در ادامه مسئول دفتر مشاوره سازمان بهزيستي استان قزوين اظهار داشت: بهزيستي استان قزوين داراي چهار مركز خصوصي، يك مركز دولتي مشاوره و يك مركز مشاوره تلفني است و دو مركز مشاوره خصوصي ديگر نيز در آينده نزديك فعال خواهد شد.
زهرا غلامرضايي اضافه كرد: سالانه مركز تلفني مشاوره بهزيستي استان قزوين به 9 تا 10 هزار نفر در استان قزوين مشاوره ارائه مي‌دهد و همچنين در سال گذشته سه هزار مراجعه كننده مشاوره حضوري در خصوص مسائل مختلف رواني، خانوادگي تربيتي، اعتياد و غيره دريافت كردند.
وي عنوان داشت: بيشترين دريافت‌كنندگان مشاوره داراي تحصيلات ديپلم، سن 20 تا 29 سال، مؤنث و متأهل بودند.
در ادامه مسئول دفتر پيشگيري از اعتياد سازمان بهزيستي استان قزوين بيان داشت: يكي از مهمترين اقدامات اين دفتر، اجراي طرح آموزش پيش از ازدواج است كه با توجه به شدت
آسيب‌پذيري طلاق در جامعه اين آموزش امري ضروري تلقي مي‌شود.
مريم نظامي افزود: سال گذشته 27 كارگاه آموزش پيش از ازدواج براي 750 نفر برگزار شد.
وي خاطرنشان ساخت: برنامه ديگر اين دفتر اجراي طرح آموزش زندگي خانواده است كه در استان قزوين ده كارگاه آموزشي در اين خصوص برگزار شد.
مسئول دفتر پيشگيري از اعتياد سازمان بهزيستي استان قزوين به طرح آموزش مهارت‌هاي زندگي اشاره كرد و افزود: طرح آموزش مهارت‌هاي زندگي از ديگر طرح‌هاي مهمي است كه در راستاي آموزش 10 مهارت اصلي به افراد در مقاطع مختلف سني پيش دبستاني، دبستان، راهنمايي، دانشگاه صورت گرفت.
وي اعلام كرد: در سال گذشته 21 هزار و 371 نفر در استان قزوين از آموزش مهارت‌هاي زندگي بهره‌مند شدند كه 17 هزار نفر آنها را دانش آموزان تشكيل مي‌دادند.
انتهاي پيام/ف
 سه شنبه 11 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 186]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن