تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به صداى قارى‏اى كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت مى‏كند گوش دهد، براى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816996240




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پارادايم دور جديد همكاريهاي ايران و هند تبيين شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: پارادايم دور جديد همكاريهاي ايران و هند تبيين شد
دكتر سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي و نارايانان مشاور امنيت ملي هند صبح امروز اولين دور مذاكرات رسمي خود را در محل دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي برگزار كردند.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي شوراي عالي امنيت ملي، در اين دور از مذاكره كه هيات‌هاي دو طرف نيز حضور داشتند دكتر جليلي با اشاره به اين كه جمهوري اسلامي ايران و هند دو قدرت تاثيرگذار در منطقه و جهان هستند خواستار بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي دو كشور براي ايجاد فرصت‌هاي جديدي جهت توسعه مناسبات دو جانبه و بين‌المللي شد.

دبيرشوراي عالي امنيت ملي با اشاره به اينكه عصر جهان تك قطبي به پايان رسيده است، تاكيد كرد: ايران و هند در دو منطقه مهم جهان با ظرفيت‌هاي فوق‌العاده‌اي كه دارند در تعامل با ساير قدرت‌ها مي‌توانند گام‌هاي ارزنده‌اي به نفع كشورهاي يكديگر و مردم منطقه و جهان بردارند.

جليلي با تشريح ويژگي‌هاي بسته پيشنهادي جمهوري اسلامي ايران به كشورهاي ‪۱‬ +‪ ۵‬اظهار داشت: بسته پيشنهادي ايران كه حاوي ظرفيت‌هاي جمهوري اسلامي ايران براي رفع نگراني و چالش‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي است، مي‌تواند مبنا و بستر مناسبي براي ايجاد صلح و امنيت پايدار منطقه‌اي و بين‌المللي ، توسعه روابط اقتصادي و تجارت ، تامين امنيت انرژي ، مبارزه با تروريسم و مواد مخدر در جهان باشد و هند نيز به عنوان يك كشور مهم منطقه مي تواند از ظرفيت‌هاي بسته پيشنهادي جمهوري اسلامي ايران به نفع مردم دو كشور و منطقه استفاده كند.

دبير شوراي عالي امنيت ملي گفت: در شرايطي كه جهان دستخوش تحولات اساسي است، جمهوري اسلامي ايران و هند منافع مشتركي در منطقه و جهان دارند كه مواجهه با آن نيازمند ارتباط نزديكتر مقام‌هاي دو كشور در سطوح مختلف، طراحي ابتكارات مناسب در دور جديد روابط و پيگيري مستمر توافقات انجام شده تا حصول نتيجه به نفع طرفين است.

آقاي نارايانان مشاور امنيت ملي هند نيز ضمن تشكر از استقبال جمهوري اسلامي ايران و هيات همراه از وي اظهار داشت: مايلم مراتب خرسندي و تشكر نخست وزير و دولت هند از ديدگاههاي ارزنده و مثبت دكتر احمدي نژاد رييس جمهوري اسلامي ايران را اعلام كنم و تاكيد كنم نخست وزير و دولت هند با نگاه مشترك با مواضع بين‌المللي و منطقه‌اي دولت و مردم ايران با تكيه بر تاريخ مشترك و تمدن كهن دو كشور مايلند با جديت تمامي توافقات انجام شده در مذاكرات رسمي قبلي بويژه تحقق خط لوله گاز ايران - پاكستان و هند را تا تحقق كامل پيگيري كنند.

نارايانان با تاكيد بر نقش سازنده و مهم جمهوري اسلامي ايران در تحولات منطقه و جهان اظهار داشت:توسعه روابط ايران و هند به عنوان دو تمدن بزرگ در منطقه استراتژيك مي‌تواند براي دو كشور و همه كشورهاي جهان مفيد باشد.

در پايان دور اول مذاكرات مقام‌هاي ارشد امنيتي ايران و هند ، طرفين ضمن شناسايي زمينه‌هاي همكاري مشترك منطقه‌اي و بين‌المللي توافق كردند با تشكيل كميته مشتركي تحقق تمامي توافقات انجام شده قبلي و جديد را پيگيري كنند و طرحي جديد براي آغاز دور جديد مذاكرات ارايه نمايند.

دور دوم مذاكرات مديران ارشد شوراي عالي امنيت ملي ايران و هند امشب ادامه خواهد يافت.

آقاي نارايانان بعدازظهر امروز با رييس جمهور و رييس مجلس شوراي اسلامي ديدار خواهد كرد.
 سه شنبه 11 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 221]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن