تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدا را بخوانید و به اجابت دعای خود یقین داشته باشید و بدانید که خداوند دعا را از ق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816194719




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تجليل از63 فعال برگزيده صنعت و معدن


واضح آرشیو وب فارسی:رسالت: تجليل از63 فعال برگزيده صنعت و معدن
به گزارش واحد مركزى خبر، در اين همايش از 63 فعال برگزيده ، واحد توليدى صنعتى و معدنى نمونه و پيشكسوت بخش صنعت و معدن تجليل شد.

مراسم روز صنعت و معدن با حضور وزير صنايع و معادن و وزيركار و امور اجتماعى در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد.

وى توضيح داد: در سه سال اول برنامه چهارم در مقايسه با مدت مشابه در برنامه سوم توسعه تعداد پروانه‌هاى بهره‌بردارى رشد 54 درصدى داشت و ميزان رشد سرمايه‌گذارى نيز در همين مدت از رشد 172 درصدى برخوردار شد. همچنين سرمايه‌گذارى در معادن نيز در اين مدت 36 درصد رشد داشت.

وى با بيان اينكه حجم واگذارى‌هاى انجام شده توسط اين وازتخانه طى سه سال اخير رشد 400 درصدى داشته است، افزود: امسال نيز اهداف دستيابى به رشد دو رقمى افزوده ارزش بخش صنعت و معدن، طرح آمايش صنعت و معدن، پايش توليد، جلوگيرى از خام فروشى و بالا بردن سهم صادرات در بخش صنعت را دنبال مى‌كنيم.

وى همچنين عنوان كرد: ديروز در كمسيسيون اقتصادى دولت طرح معافيت مالياتى واحدهاى موجود در شعاع 30 كيلومترى استان‌ها تصويب شد.

شيخ نيا معاون پشتيبانى وزارت صنايع و معادن و رئيس ستاد بزرگداشت روز صنعت و معدن در سخنانى با تاكيد بر اينكه صنعت و معدن موتور محركه اقتصاد كشور است گفت: تامين رفاه و آسايش كشور بر عهده دولت ها است و ايران اسلامى نيز با توجه به حاكميت مردمسالارى دينى كه توسعه عدالت محورى را سرلوحه امور خود قرار داده است بايد در راه ارتقاى توليد برنامه ريزى كند.

وى در خصوص واحدهاى نمونه اى كه در همايش ديروز تجليل شدند خاطر نشان كرد: در اين همايش از جمله از 26 واحد صنعتى ، 4 پيشكسوت بخش صنعت ، 9 بهره بردار نمونه صنعتى ، 9 بهره بردار واحد معدنى نمونه ، 4 پيشكسوت معدنى و 2 فعال معدنى تجليل شد.

ميرمحمد صادقى رئيس خانه معدن ايران هم با ابراز تاسف از كم توجهى به بخش معدن گفت: تنوع ذخاير معدنى موجب شده است ايران در اين زمينه جايگاه ويژه اى را به خود اختصاص دهد اما دستاوردهاى آن كمتر است.

وى سنتى بودن استخراج و بى توجهى به بخش معدن را از چالشهاى مهم دانست و گفت: ايران با در اختيار داشتن 15 درصد ذخاير سرب ، 3 و نيم درصد مس ، 1 و نيم درصد ذخاير روى و ديگر مواد معدنى جهان از غنى ترين مناطق معدنى محسوب مى شود و جزء10 كشور دارنده بيشترين تنوع ذخاير معدنى است.

ميرمحمد صادقى همچنين بر ضرورت تبديل مزيت هاى بالقوه به مزيت هاى نسبى فعال و خلق مزيت هاى جديد ، حفظ بازار داخلى و افزايش حضور در بازارهاى جهانى تاكيد كرد.

گفتنى است معاون اول رئيس جمهور با اشاره به اهداف برنامه چشم انداز بيست ساله كشور گفت: منابع طبيعى عظيم، بنيان هاى صنعتى قوي، دانش صنعتى بالا و نيروى كار ماهر و متخصص و موقعيت راهبردى در منطقه اين نويد را مى دهد كه چشم انداز، شعار نيست بلكه سند قابل تحقق حتى در كمتر از بيست سال است. پرويز داودى ديروز در همايش گراميداشت روز صنعت و معدن در جمع توليدكنندگان و دست اندركاران اين بخش، رشد و عدالت توام با يكديگر را مهم ترين هدف دولت نهم برشمرد و با اشاره به لزوم يافتن راهكارهاى كم هزينه تر براى تحقق اين هدف افزود: يكى از بنيان هاى اصلى حركت دولت نهم توليد است و در اين زمينه بايد با اتكا به اصولى مانند تغيير فرهنگ و نگاه به توليد و ايجاد بهره ورى و ثروت، حركت فزاينده اى صورت گيرد.

وى تاكيد كرد: در بخش توليد، كارها بايد به دست مردم و بخش هاى غيردولتى شامل خصوصى و تعاونى انجام شود و دولت بايد نقش حمايتى و سياستگذارى ايفا كند.
 سه شنبه 11 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: رسالت]
[مشاهده در: www.resalat-news.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 272]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن