تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هنگامى كه مؤمن بر صراط مى‏گذرد، و مى‏گويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم. ناگاه زبان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815176527




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

طرح غني‌سازي جنگل‌هاي استان قزوين اجرا شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: طرح غني‌سازي جنگل‌هاي استان قزوين اجرا شد
رييس اداره جنگل داري و جنگل‌كاري منابع طبيعي استان قزوين گفت: طرح غني سازي جنگل‌هاي منطقه طارم سفلي شهرستان قزوين با غرس نهال اجرا شد.

"حميد روزبه" روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: در راستاي اجراي اين طرح يكهزار اصله نهال "ارس" در سطح جنگل‌هاي اين منطقه اجرا شده است.

وي اعتبار اجراي طرح غني‌سازي جنگل را ‪۷۰‬ميليون ريال توسط بخش خصوص اعلام و اظهاركرد: گونه ارس از خانواده سروهاي كوهي‌است كه در محدوده طرح مديريت منابع جنگلي حسين آباد غرس شده و خوشبختانه تاكنون از لحاظ زنده‌ماني و شادابي از وضعيت مطلوبي برخوردار است.

اين مسوول خاطرنشان ساخت: درخت ارس از ارقام بومي استان قزوين و در شرايط نامساعد آب وهوايي بويژه سرما و خشكسالي مقاوم است.

روزبه ادامه داد: علاوه براين داراي چوب مقاوم، سخت ومناسب جهت استفاده در صنايع خواهد بود.

وي تغييرات فيزيولوژيكي اقليمي وتخريب سرزمين را از مهمترين عوامل كاهش زادآوري و انقراض اين گونه ارزيابي و اظهاراميدواري كرد كه با افزايش توليد و تكثير اين گونه و مشاركت بهره‌برداران و دامداران شاهد احياي مجدد اين گونه در آينده باشيم.

روزبه گفت: استان قزوين داراي ‪۱۹‬هزار هكتار جنگل كه چهاردرصد آن از درختان سوزني برگ با گونه غالب ارس است. ك/‪۳‬
 سه شنبه 11 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 176]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن