تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821226400




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پرحاشيه‌ترين كنسرت استاد شجريان پايان يافت


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: پرحاشيه‌ترين كنسرت استاد شجريان پايان يافت
شامگاه يكشنبه در حالي كه محمدرضا لطفي و حسين عليزاده ميهمانان ويژه محمدرضا شجريان بودند، كنسرت استاد آواز ايران با گروه شهناز پس از هفت شب اجرا به پايان رسيد. اين كنسرت يكي از پرحاشيه‌ترين برنامه‌هاي محمدرضا شجريان در چند سال اخير بود.

به گزارش «اعتماد»، بسياري موسسه دل آواز، برگزاركننده اين برنامه را به خاطر فروش اينترنتي بليت‌هاي اين كنسرت مورد انتقاد قرار دادند. البته بسياري از مشكلاتي كه در ارتباط با نحوه بليت فروشي اين كنسرت مطرح شد براي برنامه‌هاي محمدرضا شجريان طبيعي به نظر مي‌رسد. سال‌ها قبل كه بليت‌هاي كنسرت شجريان به شكل گيشه‌اي به فروش مي‌رسيد، مشكلات از جنس ديگري بود.

به هر حال تهيه بليت برنامه يك هنرمند پرطرفدار در همه جاي جهان خالي از مشكل نيست؛ هر چند فراگير نبودن خريد اينترنتي در جامعه ما بر اين مشكلات مي‌افزايد. يكي ديگر از حاشيه‌هاي اين كنسرت مربوط به نحوه برخورد برگزاركنندگان با اهالي مطبوعات بود كه حرف و حديث‌هاي فراواني را در پي داشت. اما از ميانه‌هاي كنسرت به نظر مي‌آمد كه برگزاركنندگان تصميم به تغيير رويه خود گرفتند. انتقاد مجيد درخشاني نوازنده و تنظيم كننده قطعات اين كنسرت نسبت به غيبت اهالي مطبوعات در اين كنسرت در حالي كه برگزاركنندگان را مسئول اين غيبت دانسته بود و همچنين برگزاري نشست مطبوعاتي محمدرضا شجريان بعد از گذشت چهار روز از كنسرت از نشانه‌هاي اين تغيير رويه بود. يكي ديگر از نكات اين كنسرت اخير همكاري شجريان با يك گروه جوان بود. او در اين سال‌ها معمولاً با بزرگان فن روي صحنه رفته است.

اما اين بار اكثر اعضاي گروه از نوازندگان جوان تشكيل شده بودند كه كار چند نفر از آنها نيز به چشم آمد. در روز پاياني اين كنسرت در حالي كه شجريان روي صحنه در كنار جوانان نشسته بود، حسين عليزاده و محمدرضا لطفي از ياران قديمي او در سال‌هاي گذشته و به خصوص در گروه چاووش به عنوان تماشاگران ويژه اين برنامه در ميان مخاطبان حاضر بودند. به همين مناسبت نيز محمدرضا شجريان پيش از آغاز اجرا از حضور اين دو هنرمند ابراز خوشحالي و از آنها تشكر كرد. حضور شجريان در ميان چهره‌هاي جوان گروه شهناز يكي از ويژگي‌هاي مهم اجراي امسال بود. مجيد درخشاني تنها چهره ثابت اين كنسرت با كنسرت سال گذشته بود.

غيبت همايون به عنوان همخوان و نوازنده تنبك و حضور مژگان شجريان، يكي ديگر از رويدادهاي كنسرت سال 87 بود. مژگان شجريان كه تاكنون نامش را با عنوان طراح لباس كنسرت‌ها و طراح جلد آثار پدرش ديده بوديم، اين بار در ميان هنرمندان به عنوان نوازنده سه تار حاضر بود و در بخش دوم در قسمت آواز در ابتداي قطعه به تك نوازي پرداخت.

در اجراي شب پاياني نيز پس از اتمام دو بخش مختلف اجرا در دستگاه‌هاي همايون و شور، به درخواست حاضران، قطعه مرغ سحر با همخواني جمعي گروه و مخاطبان و با تنظيم جديدي از درخشاني اجرا شد تا اين قطعه پايان بخش هفت شب اجراي كنسرت سال جاري محمدرضا شجريان در تهران باشد.
شب آخر نيز برنامه با تاخير 45 دقيقه‌اي آغاز شد. با وجود تلاش‌هاي فراوان شركت دل آواز، براي اينترنتي كردن فروش بليت به منظور جلوگيري از فروش به صورت آزاد و با مبالغ كلان، بازار سياه فروش بليت‌هاي كنسرت در شب آخر در مقابل در تالار وزارت كشور، همچنان داغ بود و بليت‌هاي 10 هزار توماني به مبلغ 100 هزار تومان به فروش مي‌رسيد.پس از اتمام برنامه، محمدرضا شجريان، دخترش مژگان را به پاس قدرداني در آغوش گرفت و حاضران با شور و هيجان براي آنها كف زدند.
 سه شنبه 11 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 152]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن