تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 27 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):بنده به ايمان ناب نرسد، مگر آن كه شوخى و دروغ را ترك گويد و مجادله (بگومگو) را رها كن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801202034




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

۱۰ تير: در شهر چه خبر


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: ۱۰ تير: در شهر چه خبر


رفتارها- خيلي‌ها معتقدند نداشتن خودرو يك درد است اما داشتن آن هزار درد. درواقع آنهايي كه خودرو ندارند تنها مشكل‌شان اين است كه مجبورند با پاي پياده يا با استفاده از تاكسي و اتوبوس خود را به مقصد برسانند.

تنوع قيمت در تعميرگاه‌ها

اما خودرو‌دار‌ها هميشه نگراني به سرقت رفتن خودرو، هزينه بنزين و از همه مهم‌تر هزينه‌هاي سرسام آور تعميرات را يدك مي‌كشند.

اين در حالي است كه قيمت خدمات تعمير‌گاه‌ها در هر نقطه‌اي از شهر و حتي محله‌ها متفاوت است و با كمي گشت و گذار مي‌توان برا ي يك سرويس مشابه مانند شارژ گاز كولر خودرو، چند قيمت متفاوت گرفت كه گاهي تفاوت قيمت تا چند ده هزار تومان مي‌رسد.

البته تنوع قيمت بيشتر در تعمير‌گاه‌هاي شخصي مشاهده مي‌شود و در بين تعميرگاه‌هاي مجاز اين مشكل كمتر اتفاق مي‌افتد.

هر چند بسياري اعتقاد دارند هزينه تعمير خودرو به انصاف مكانيك‌ها بستگي دارد اما بهتر است روي هزينه خدمات تعميرگاه‌ها نظارت بيشتري صورت گيرد تا رانندگان ناآشنا به مشكلات فني خودرو، به ويژه خانم‌‌ها در دام برخي تعمير‌‌گاه‌هاي سودجو كه چند برابر هزينه واقعي را دريافت مي‌كنند، گرفتار نشوند.

خواب شبانه چراغ‌هاي خيابان

با توجه به مشكل كمبود برق و آغاز طرح سهميه بندي، هر شب در قسمتي از شهر‌چراغ خيابان‌ها خاموش مي‌شود تا در مصرف برق صرفه‌جويي شود.

اين در حالي است كه برخي معابر به اندازه‌اي تاريك مي‌شوند كه عملا امكان رفت و آمد بي خطر در آنها ميسر نيست؛

به خصوص كودكان و افراد سالمند در اين شرايط با مشكل مواجه مي‌شوند و احتمال زمين خوردن يا حوادثي از اين دست براي آنها وجود دارد.

در پي بروز سوانح متعدد مرتبط با تاريكي در كوچه و خيابان‌هاي شهر، تعدادي از شهروندان در تماس با ستون در شهر چه خبر پيشنهاد داده‌اند در صورت امكان، خاموشي‌ شامل روشنايي معابر نشود. در صورتي‌كه اين پيشنهاد قابل اجرا باشد به طور حتم حوادث كمتري براي كودكان و سالمندان شهر اتفاق خواهد افتاد.

۳ ماه موتور‌سواري

شايد برداشتن سوئيچ خودرو يا موتورسيكلت از جيب والدين، خاطرات‌ بسياري را براي هر يك از ما زنده كند اما بلافاصله اين حركات را ناشي از جواني و خامي خود قلمداد مي‌كنيم.

براي اغلب افرادي كه بدون گواهينامه پشت فرمان نشسته و بعد از آن دچار تصادف شده‌اند اين خاطره به هيچ‌وجه خوشايند نيست.

ظرف چند روز گذشته نيز مدرسه‌ها تعطيل‌ شده و دانش‌آموزان وقت آزاد بيشتري براي 3 ماه موتور سواري و خلاصه رانندگي بدون گواهينامه دارند.

در واقع بسياري از آنها را مي‌توان پشت فرمان يا روي زين موتور ديد كه با هيجان و سرعت تمام در شهر جولان مي‌دهند . اين درحالي است كه مي‌توان يك تصادف بدون گواهينامه و تلخي آن را براي آنها نيز متصور بود.

هر سال با فرا رسيدن تعطيلات تابستاني، سن مصدوم‌هايي كه به علت تصادف رانندگي به بخش اورژانس بيمارستان‌ها مراجعه مي‌كنند به شكل محسوسي كاهش مي‌يابد كه اين نيز دليل ديگري بر مخاطرات رانندگي دانش‌آموزان است.

خط قرمز آموزشگاه‌هاي رانندگي

اين اواخر خطر ناشي از تصادف راننده‌هاي در حال آموزش با خودرو‌هاي پارك شده باعث شده تا تابلو‌ها و علائم هشدار‌دهنده جديدي به منظور تعيين خط قرمز آموزشگاه‌هاي رانندگي‌، در شهر مشاهده شوند.

در تمامي محله‌هاي شهر به محض اينكه سر و كله يك خودروي آموزش رانندگي پيدا مي‌‌شود، شهرونداني كه خودروي آنها در كنار خيابان پارك شده، از پنجره‌ها به بيرون سرك مي‌كشند تا از سلامت وسيله نقليه خود اطمينان پيدا كنند.

تمرين پارك دوبل، دور دو فرمان و غيره از جمله مواردي است كه خودرو‌هاي داراي تابلوي آموزشگاه‌ها را براي ساكنان محله‌هاي خلوت شهر، تبديل به يك بمب ساعتي كرده كه لحظه امكان منفجر‌شدن آن وجود دارد.

با اينكه بايد به احساس ناامني ساكنان محله‌هاي خلوت و مورد علاقه مربي‌هاي آموزشگاه‌ها، حق داد اما اين محق بودن نمي‌تواند جوازي براي نصب چنين تابلو‌هايي تلقي شود.

تاريخ درج: 10 تير 1387 ساعت 20:20 تاريخ تاييد: 11 تير 1387 ساعت 01:38 تاريخ به روز رساني: 11 تير 1387 ساعت 01:38
 سه شنبه 11 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 215]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن