تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815696979




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رحمت اميني: شوراي تئاتر دانشگاهي سازنده نيست، انتخاب‌گر است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رحمت اميني: شوراي تئاتر دانشگاهي سازنده نيست، انتخاب‌گر است
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - تئاتر

نشست خبري شوراي تئاتر دانشگاهيان ايران با حضور رحمت اميني و مهدي مكاري در تالار كنفرانس مجموعه‌ي تئاترشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين نشست كه ساعاتي قبل برگزار شد، رحمت اميني دبير شوراي تئاتر دانشگاهيان با اشاره به زمينه‌هاي شكل‌گيري اين شورا عنوان كرد: سومين سال حضور خود را پشت سر گذاشتيم و وارد چهارمين دوره از فعاليت‌هاي خود شديم و قصدمان اين بود كه از اين راه تعد‌ادي از دانشگاهيان بتوانند سمت و سوي فعاليت‌هاي دانشگاهي را براي مركز هنرهاي نمايشي مشخص كنند و از پراكندگي و ابهام در مسير فعاليت‌هاي تئاتر دانشگاهي كاسته شود.

او اضافه كرد: خوشبختانه با تشكيل شوراي تئاتر دانشگاهيان در اداره‌ي كل هنرهاي نمايشي همچنان سعي كرده‌ايم تا به عنوان يك نهاد مستقل فعاليت خود را در تالار مولوي انجام دهيم، هرچند كه مثل ساير مراكز با مشكلاتي و نواقصي مواجه هستيم.

اميني با اشاره به محسنات شوراي تئاتر دانشگاهي ادامه داد: خوشبختانه در اين مجموعه هم دانشجويان و هم اساتيد كمتر از ديگران با انگيزه‌هاي مادي كار مي‌كنند و قبل از هرچيز قصد دارند كه تجربه‌هاي نوين خود را به نمايش بگذارند، لذا در اين زمينه ما كمتر با شكايت‌هاي مالي روبه‌رو هستيم و همانند سال‌هاي گذشته ايده‌ي كار براي كار در تئاتر دانشگاهي تقويت شده است و از اين‌روست كه آينده‌ي تئاتر كشور به دست تئاتر دانشگاهي شكل خواهد گرفت.

دبير شوراي تئاتر دانشگاهيان در ادامه برنامه‌هاي اين شورا را در سال جاري برشمرد و گفت: برگزاري نشست مشترك با مديران گروه‌هاي تئاتر در شهرستان‌ها از اولويت‌هاي اجرايي شورا در سال 87 است، تا از اين طريق مديران ساير شهرها را در جريان وقايع تئاتر تهران قرار دهيم و پيشنهادات و نظرات آن‌ها را جويا شويم.

او همچنين از برگزاري نشست‌هاي علمي، آموزشي و تحليل و بررسي فيلم تئاتر‌هاي مطرح جهان با حضور كارشناسان خبر داد و افزود: اين برنامه شهريورماه آغاز مي‌شود و در كنار آن شورا در برگزاري چهارمين فستيوال نمايشنامه‌خواني تالار مولوي همكاري دارد و در صدد انتشار خبرنامه‌ي فصلي تئاتر دانشگاهي نيز است.

او در ادامه‌ي اين نشست تصريح كرد: شوراي تئاتر دانشگاهي از ابتداي فعاليت خود تاكنون قصد انجام فعاليت‌هاي اجرايي را نداشته و قرار است به‌عنوان بازوي مشورتي تئاتر در كنار دانشگاه، مركز هنرهاي نمايشي و ساير مراكز مرتبط با تئاتر فعاليت كند.

او در ادامه و در پاسخ به خبرنگار ايسنا، درباره‌ي شكل‌گيري شاخه‌ي علمي شوراي تئاتر دانشگاهيان در وزارت علوم گفت: طي جلسه‌اي كه چندي‌پيش با دكتر اسلامي، حسين پارسايي و عباس اقسامي برگزار كرديم، قرار شد تا شوراي عالي تئاتر دانشگاهيان شكل بگيرد.

او خاطرنشان كرد: اين شورا پيونددهنده‌ي فعاليت‌هاي وزارت علوم، وزارت ارشاد و تئاتر دانشگاهي است و متشكل از مديركل فرهنگي وزارت علوم، مدير اداره‌ي كل هنرهاي نمايشي، مدير تالار مولوي، دبير خانه‌ي تئاتر دانشگاهي و دبير شوراي تئاتر دانشگاهيان است كه خوشبختانه اين طرح مراحل نهايي خود را طي مي‌كند و به زودي عرضه خواهد شد.

او همچنين درباره‌ي نحوه‌ي قرارداد اين گروه‌ها عنوان كرد: كليه‌ي كارهاي دانشجويي، برگزيده‌هاي جشنواره‌هاي تئاتر دانشگاهي و پايان‌نامه‌هاي برتر براساس تعداد گروه و كيفيت آثارشان با كمك‌هزينه‌هايي بين يك تا دوميليون و پانصد تومان اجرا مي‌رود.

او اضافه كرد: گروه‌هاي استاد دانشجويي با كمك‌هزينه‌ي هفت ميليوني و ساير گروه‌هاي حرفه‌اي با قرارداد شوراي ساخت هنرهاي نمايشي در تالار مولوي اجرا مي‌روند.

در ادامه رحمت اميني درباره‌ي فعال‌سازي پلاتوهاي دانشكده‌هاي تئاتري و نقش شوراي تئاتر دانشگاهيان گفت: خانه تئاتر دانشگاهي به دليل زيرمجموعه‌اي بودن اداره كل امور فرهنگي وزارت علوم به دنبال فعال‌سازي پلاتوها و سالن‌هاي تئاتر دانشگاهي است و قرار است منتخبان تئاتر دانشگاهي در طول سال در اين پلاتوها اجرا بروند و برگزيدگان آن‌ها به جشنواره‌هاي دانشگاهي راه پيدا كنند. از اين‌رو ما تمامي فعاليت‌هاي موازي خانه‌ي تئاتر دانشگاهي و شورا را از يكديگر تفكيك كرده‌ايم.

او همچنين درباره‌ي وضعيت اجراهاي خانه‌ي كوچك نمايش در دانشكده‌ي هنر و معماري دانشگاه آزاد گفت: طي مذاكره با حسين پارسايي قرار است بين چهار تا شش گروه به اين مجموعه معرفي شوند و با كمك‌هزينه‌ي شورا و سقفي از كمك‌هزينه براي انتشار پوستر و بروشور و بخشي از نيازهاي صحنه اجرا داشته باشند كه در ابتداي اين برنامه هر گروه هفت‌روز و در ادامه‌ي آن تا 15 روز اجرا خواهند داشت.

اميني همچنين درباره‌ي نظارت و ارزشيابي آثار دانشجويي گفت: بازبيني‌هاي شوراي تئاتر دانشگاهي در دو مرحله انجام مي‌شود، در مرحله‌ي اول اعضاي شورا كليه‌ي تقاضاها و پيشنهادات گروه‌ها را براساس كيفيت كارها ارزيابي مي‌كنند و بعد از آن مجددا نگاهي كيفي به كارهاي پذيرفته‌شده براي اولويت و اجراي عمومي دارند.

به گزارش ايسنا، مهدي مكاري مدير تالار مولوي نيز در ادامه درباره‌ي اولويت‌هاي اجراي گروه‌هاي حرفه‌اي در اين مجموعه گفت: به شخصه معتقدم در كنار اجراهاي دانشگاهي، تعدادي از گروه‌هاي حرفه‌اي كه در راستاي اهداف تئاتر دانشگاهي فعاليت مي‌كنند در اين مجموعه اجرا بروند. به همين دليل بعد از حمايت از كليه‌ي گروه‌هاي دانشگاهي اولويت اجراهاي تئاتر مولوي را براي رونق تماشاگران اين مجموعه به اساتيد تئاتر دانشگاهي و تعدادي از گروه‌هاي حرفه‌اي داده‌ايم.

رحمت اميني نيز در پايان اين نشست درباره‌ي نقش شوراي تئاتر دانشگاهي در بالابردن كيفيت توليدات اين بخش گفت: نبايد فراموش كرد كه شوراي تئاتر دانشگاهي سازنده نيست، بلكه انتخاب‌گر است و در اين ميان نبايد فراموش كرد كه با نگاهي به آن‌چه در دنيا درحال اتفاق است تئاتر دانشگاهي ما خيلي عقب نيست و در بسياري از موارد همسان و حتا بالاتر قرار دارد، اما سطح انتظار ما از تئاتر باعث مي‌شود تا همواره به ايده‌آل‌هاي ذهني خود مراجعه كنيم.

انتهاي پيام
 دوشنبه 10 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 280]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن