تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شمار قطره هاى آبها و ستارگان آسمان و ذرات گردوغبار پراكنده در هوا وحركت مورچه برسنگ ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816938376




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گسترش اقدامات كنترلي وزارت اطلاعات


واضح آرشیو وب فارسی:الف: گسترش اقدامات كنترلي وزارت اطلاعات
مدير كل ضد جاسوسي وزارت اطلاعات با اشاره به جزئياتي از پرونده جاسوس سرويس اطلاعاتي موساد كه سال گذشته دستگير شده، از افزايش اقدامات كنترلي وزارتخانه متبوعش خبر داد.

به گزارش خبرگزاري مهر، مدير كل ضد جاسوسي وزارت اطلاعات پيش از ظهر امروز در نشستي با خبرنگاران ضمن اعلام حكم دادگاه بدوي در خصوص پرونده علي اشتري كه به جاسوسي براي رژيم صهيونيستي متهم شده بود به بيان جزئياتي از اين پرونده پرداخت.

وي با اشاره به ويژگي هاي فردي اين جاسوس رژيم صهيونيستي افزود: اين فرد حدود 44 تا 45 سال سن داشته متولد و ساكن تهران بوده و در زمينه هاي فني و الكترونيك تخصص بسياري داشته و جزء افراد با هوش محسوب مي شود.

اين مقام وزارت اطلاعات ادامه داد: اين فرد خود از جمله سهامداراني بوده كه برخي اوقات با خارجي ها كار مي كرده است و بخشي از فعاليتهاي او خريد تجهيزات الكترونيكي براي مراكز نظامي كشور مربوط مي شده است؛ انتخاب او براي واسطه گري به صورت اتفاقي بوده و مراجعه و سفارش هاي سرويس جاسوسي رژيم صهيونيستي به او نيز به همين شكل انجام شده است.

وي همچنين گفت: اين فرد كه ارتباطات گسترده اي با مراكز حساس داخلي داشته در جريان يكي از سفرهاي خارجي خود به دام سرويس اطلاعاتي حريف مي افتد و آنها نيز با روانشناسي نسبتا مناسب از وضعيت رواني، خانوادگي و مشكلات او موضوع همكاري با او را مطرح مي كنند كه نهايتا اين فرد با سرويس جاسوسي رژيم صهيونيستي اعلام همكاري مي نمايد.

مديركل ضد جاسوسي وزارت اطلاعات در ادامه اظهار داشت: شناخت علي اشتري از سرويس اطلاعاتي رژيم صهيونيستي مدت زيادي طول نمي كشد و او پس از چند جلسه كاملا متوجه مي شود كه آنها عناصر اطلاعاتي بيگانه و با اين آگاهي به همكاري با آنها مي پردازد.

اين مقام وزارت اطلاعات با بيان اينكه هدف رژيم صهيونيستي از كار با علي اشتري نفوذ در مراجع مهم كشور براي دو هدف جمع آوري اخبار و شناسايي افراد خاص بوده است ، افزود: انگيزه اوليه اشتري براي همكاري با سرويس اطلاعاتي رژيم صهيونيستي مسائل مالي بوده اما او پس از مواجهه با دستگاه پلي گراف (دروغ سنج) به ادامه همكاري با اين سرويس جاسوسي مجبور مي شود و لذا ملاحظات امنيتي كه قبلا به واسطه همكاري با برخي مراكز خاص داشته را ناديده مي انگارد.

وي ادامه داد: علي اشتري به درخواست سرويس اطلاعاتي حريف به كشورهاي مختلف سفر مي كند و در جريان ملاقات هايي كه داشته اطلاعاتي را به ماموران اين سرويس ارائه مي كند و درضمن كاربا دستگاههاي فني والكترونيك براي رد و بدل اطلاعات را در چارچوب آموزش دستگاه هاي فني اطلاعاتي مي آموزد.

اين مقام امنيتي كشورهمچنين گفت: جايگاه وموقعيت دسترسي اين فرد به گونه اي بوده كه سرويس اطلاعاتي رژيم صهيونيستي با برخي شيوه هاي جديد و نفرت انگيز كه قابل بيان نيستند او را در راستاي اهداف خود هدايت و به بهره برداري از او مي پرداخته اند.

مديركل ضد جاسوسي وزارت اطلاعات افزود : اين فرد اساسا اقدامات خود را در چارچوب كارهاي شخصي ساماندهي كرده و از آنجا كه وابسته به هيچ مركز خاصي نبوده نظارت ويژه اي نيز بر اقدامات او وجود نداشته و لذا بدون نظارت و گذر از فيلتر هاي اطلاعات داخلي به گسترش حوزه ارتباطات خود با افراد مختلف موفق شده و در همين چارچوب در برخي مجامع خارجي نيز شركت كرده است؛ به عبارت ديگر مجموع اين مسائل باعث شده كه فرد مورد نظر نسبت به كارهايي كه انجام مي داده پاسخگو نباشد.

وي اعتماد متقابل اين فرد با دست اندركاران برخي نهادهاي داخلي را از جمله دلايل نفوذ او در آن مراكز دانست و گفت: توانايي هاي شخصي اين فرد باعث شده بود كه حتي بعضي از مراكز ما در امور غير مرتبط با حوزه كاري اش از او مشاوره بگيرند.

مدير كل ضد جاسوسي وزارت اطلاعات درباره مصاديق چنين مراكزي گفت: از جمله اين مراكز مي توان به چند مركز مهم تحقيقاتي، به طور خاص سازمان انرژي اتمي و برخي از مراكز نظامي و دفاعي كشور اشاره كرد.

وي يادآور شد: طبعا از جمله خواسته هاي سرويس اطلاعاتي موساد كسب برخي اطلاعات از سويي و دسترسي به برخي افراد خاص مد نظر از ديگر سو بوده كه اين فرد به خاطر برخي جذابيت هاي شخصيتي و توانايي هاي فردي اش به برقراري اين ارتباط موفق شده و متاسفانه توانسته ضمن انتقال برخي از افراد مورد نظر سرويس جاسوسي رژيم صهيونيستي به خارج از كشور آنها را به اين سرويس نزديك نمايد.

اين مقام وزارت اطلاعات با اشاره به شكنندگي اين فرد پس از بازداشت ادامه داد: او پس از دستگيري با توجه به نگراني كه از قبل نسبت به مسير انتخابي اش و انجام كار پنهاني داشته سريعا شروع به اعتراف كرد و به زواياي كار خود كه البته وزارت اطلاعات بر 90 درصد آن اشراف داشت اشاره كرد كه بيان 10 درصد ديگر از اين اطلاعات به تكميل پرونده او كمك كرد.

مدير كل ضد جاسوسي وزارت اطلاعات اعترافات علي اشعري را مهمترين بخش پرونده او دانست و با اشاره به كشفياتي كه دستگاه امنيتي كشورمان از ارتباطات و دستگاه هاي مورد استفاده اين فرد داشته افزود: اقدام اين فرد درتزريق برخي تجهيزات آلوده به برخي مراكز كشور كه با هدايت سرويس اطلاعاتي رژيم صهيونيستي صورت مي گرفته نگراني هايي را ايجاد كرده و البته اين اقدام او يعني تزريق تجهيزات آلوده در مواردي نيز باعث عدم موفقيت طرح هاي تحقيقاتي كشور محسوب مي شود كه قطعا جزء خيانت هاي اوست و متاسفانه در برخي موارد نسبتا برجسته و غير قابل جبران بوده است.

اين مقام وزارت اطلاعات با اشاره به مبالغ دريافتي اين فرد از سرويس اطلاعاتي رژيم صهيونيستي افزود: او اين مبالغ را اغلب به صورت جاسازي شده تحويل مي گرفته و اين اقدام عوامل سرويس جاسوسي موساد به قدري مشخص بوده كه فرد و همسرش نسبت به اين روند مشكوك شده و خانواده او نسبت به نحوه تحويل مبالغ مالي و درخواست از بين بردن جاسازي پس از دريافت پول ابراز ترديد كرده اند.

وي ادامه داد: متاسفانه اين فرد به مجموع اين مسائل توجه نكرده و راه كثيف خود را ادامه داده كه سرويس اطلاعاتي حريف توانسته در مواردي با استفاده از او شگردهاي اطلاعاتي خود را عملياتي نمايد.

مدير كل ضد جاسوسي وزارت اطلاعات با اشاره به عدم توفيق سرويس اطلاعاتي رژيم صهيونيستي در نفوذ به مراكز حساس كشور و وارد كردن ضربه به آن مراكز طي سالهاي اخير افزود: عليرغم عدم توفيق اين سرويس جاسوسي بر اهداف مورد نظر خود در جريان نبردهاي اطلاعاتي اما متاسفانه علي اشتري به واسطه توانايي ها و ارتباطاتي كه داشته اين موقعيت را براي سرويس اطلاعاتي حريف ايجاد كرده تا به خواسته هاي خود نزديك شوند.

اين مقام امنيتي كشورمان با اشاره به روند دستگيري اين جاسوس رژيم صهيونيستي يادآور شد: حدود 16 ماه قبل كه اين فرد دستگير شد وزارت اطلاعات از يك سال قبل از اين تاريخ قبل از آن تاريخ او را به طور كامل زير نظر داشت و حتي در برخي موارد با قراردادن افراد يا مسائلي حريف را به بيراهه كشاند و درواقع نبرد اطلاعاتي دراين جريان ازسوي ما هدايت شد تا نهايتا مجبور به دستگيري او شديم.

وي همچنين با تقدير از همكاري بخش هاي حفاظتي دستگاه هاي مختلف در جريان دستگيري اين جاسوس رژيم صهيونيستي اظهار داشت: در جريان اين پرونده همكاري بسيار خوبي بين بخش هاي كشوري و لشگري و حفاظت هاي آنان ايجاد شد كه نهايتا اين پرونده ملي به سرانجام رسيد.

مدير كل ضد جاسوسي وزارت اطلاعات در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اقدامات جديد دستگاه هاي اطلاعاتي سرويس هاي جاسوسي بيگانه عليه جمهوري اسلامي ايران اظهار داشت: متاسفانه به واسطه حضور سرويس هاي بزرگ اطلاعاتي در عراق، افغانستان و به طور كلي منطقه ما نوعي هژموني جديد اطلاعاتي در منطقه در شرف تحقق و انجام است و در مجموع شرايطي ايجاد شده كه نبرد در آن به هوشياري بيشتري نياز دارد.

اين مقام امنيتي كشورمان از مسئولان مراكز حساس ومهم كشور درخواست كرد با كنار گذاشتن بي دقتي هاي امنيتي ضمن توجه بيشتر به هشدارهاي اطلاعاتي و امنيتي و اعتنا به آنها از اعتماد به افراد ناشناخته بدون هماهنگي با مراجع ذيربط خودداري نمايند.

وي با تاكيد بر اينكه فعاليت هاي سرويس هاي اطلاعاتي دشمن عليه كشورمان افزايش يافته تصريح كرد: اعتماد به افراد ناشناخته بدون هماهنگي با مراجع ذيربط مي تواند تامين كننده خواسته هاي حريف باشد ضمن آنكه اقدامات سوء برخي بيگانگان در عدم رعايت قوانين و عدم احترام به ارزش ها و منافع كشور ما مي تواند از جمله تحولات اطلاعاتي باشد كه گاهي اوقات در مسائل قومي و مذهبي نمود يافته و امنيت كشور را خدشه دارد مي نمايد.

مديركل ضد جاسوسي وزارت اطلاعات درادامه سخنانش تاكيد كرد: در حال حاضر وزارت اطلاعات در قالب حفاظت و صيانت ازمنافع و كيان كشور اقدامات كنترلي خود را افزايش داده است. درهمين چارچوب و درحالي كه سالهاست درجريان نبرداطلاعاتي با سرويس جاسوسي رژيم صهيونيستي ضربه هاي بسياري به اين سرويس وارد كرده ايم اما اين بار براي ايجاد حساسيت در مردم مجبور به افشاگري شديم تا در چنين مواردي براي كشور مشكلي ايجاد نشود.

اين مقام امنيتي وزارت اطلاعات با بيان اينكه شناسايي وشكارجاسوس ها ازماموريت هاي اصلي وزارت اطلاعات است، خاطر نشان كرد: الحمدالله وزارت اطلاعات با بنيه قوي و مجموعه كارشناسي و متبحر در سطح كشور اين رسالت خود را دنبال مي كند و به رغم حضور برخي قدرتهاي بزرگ در منطقه و فعاليت هاي جدي آنها اقدامات ضد جاسوسي ما به ويژه در مناطق مرزي كاملا موفق بوده است.

وي مجددا گفت: برغم توفيق اين فعاليت ها بازهم تاكيد مي كنيم كه هوشياري ها نبايد كاهش يابد و با دقت زواياي همه امور، ديگر شاهد تكرار پرونده اي شبيه پرونده علي اشتري نباشيم.

اين مقام امنيتي كشورمان با اشاره به خباثت هاي علي اشتري در خيانت به كشورش درباره نحوه دستگيري او گفت: به رغم اينكه برخي اماكن از ما مي خواستند كه به واسطه شناختي كه از اشتري دارند از تحقيقات درباره او خودداري كنند. وزارت اطلاعات با توجه به وظيفه ذاتي اش اين امر را پيگيري كرد و با توجه به تردد بيش از حد و خارج از عرف او به برخي مراكز و مشاهده سفرهاي خارجي مشكوك وارد اين پرونده شديم و نهايتا يكي از جاسوس هاي رژيم صهيونيستي شناسايي شد.
 دوشنبه 10 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 250]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن