تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس روزه دارى را افطار دهد، براى او هم مثل اجر روزه دار است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816596270




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس مركزمصدومان شيميايي بنياد شهيد خبر داد: راه‌اندازي پايگاه‌هاي سلامت جانبازان شيميايي دراستان‌ها تدوين پروتكل درماني جانبازان شيميايي


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس مركزمصدومان شيميايي بنياد شهيد خبر داد: راه‌اندازي پايگاه‌هاي سلامت جانبازان شيميايي دراستان‌ها تدوين پروتكل درماني جانبازان شيميايي


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - خانواده

رييس مركز مصدومان شيميايي بنياد شهيد و امور ايثارگران از راه‌اندازي كلينك و مراكز درماني تحت عنوان «پايگاه‌هاي سلامت جانبازان شيميايي» در استا‌ن‌هاي كشور خبر داد.

دكتر سيد محمد ميرهاشمي در گفت‌وگو با خبرنگار « اجتماعي» ايسنا، افزود: در صورت مهيا شدن امكانات، تعدادي از اين مراكز و كلينك‌ها، در سال جاري براي دسترسي آسان جانبازان شيميايي به مراكز درماني در استان‌ها راه‌اندازي مي‌شود.

وي ياد آورشد: البته كلينك تخصصي براي اين دسته از جانبازان در تهران وجود دارد، اما قصد داريم، با راه‌اندازي اين مراكز در استان‌ها، امكان درمان بيماري‌هاي ساده آن‌ها را در شهرهايشان فراهم كنيم، تا فقط در صورت داشتن مشكلات و بيماري‌هاي پيچيده به تهران مراجعه كنند.

رييس مركز مصدومان شيميايي بنياد شهيد و امور ايثارگران با بيان اين كه در جنگ تحميلي،100 هزار نفر در معرض بمب‌هاي شيميايي قرار گرفته‌اند، گفت: از اين تعداد،50 هزار نفر دچار عوارض شديد جسمي از ناحيه ريه، پوست و چشم شدند كه در بنياد شهيد تشكيل پرونده داده‌اند.

ميرهاشمي افزود: تعدادي از جانبازان، در اثر استنشاق گازهاي شيمياي، دچار بيمار‌ي‌هاي خفيف هستند و بيماري برخي از آن‌ها نيز شديد است كه عمده اقدامات مركز مصدومان شيميايي نيز انجام فعاليت‌هاي پژوهشي و آموزشي براي بهبود آن‌هاست؛ به طوري كه خانواده‌هاي جانبازان تحت آموزش قرار گرفته و پژوهش‌هايي نيز در زمينه درمان صورت مي‌گيرد، تا در كنار آموزش خانواده‌ها، روش‌هاي درماني مفيد و به روز براي جانبازان شيميايي شناسايي شود.

وي طرح «پايش سلامت» را از ديگر اقدامات مركز مصدومان شيميايي بنياد شهيد، عنوان و تصريح كرد: بر اساس اين طرح، هر جانباز داري فرم پايش سلامت است و وضعيت جسمي وي به صورت ماهانه تحت نظر پزشكان متخصص بررسي شده و در اين فرم درج مي‌شود و با تكميل آن، از آخرين وضيعت جانباز اطلاعاتي حاصل مي‌شود.

رييس مركز مصدومان شيميايي بنياد شهيد و امور ايثارگران، تفاوت مجروحان و جانبازان شيميايي با ساير مجروحان از جمله جانبازان قطع عضو را تفاوت در درمان آن‌ها برشمرد و اظهار كرد: براي درمان جانبازان شيميايي حتما بايد به امكانات و دانش روز مجهز باشيم؛ زيرا جانباز قطع عضو مي‌تواند تا پايان زندگي، با پروتز زندگي كند، اما جانبازان شيميايي با توجه به تشديد ضايعات جسماني و عود بيماري به صورت مداوم، نيازمند درمان هستند.

مير هاشمي درباره تعداد سالانه شهادت جانبازان شيميايي گفت: در اين زمينه آمار مشخصي وجود ندارد؛ چرا كه ممكن است در يك سال جانبازي به شهادت نرسد، اما در سالي ديگر دو يا سه نفر از آن‌ها، شهيد شوند.

رييس مركز مصدومان شيميايي بنياد شهيد و امور ايثارگران افزود: همچنين اگر شوراي عالي پزشكي تشخيص دهد كه جانبازان شيميايي براي درمان، نيازمند اعزام به خارج كشور هستند، در اسرع وقت اقدام به اعزام آن‌ها مي‌كنيم؛ به طوري كه سال گذشته، حدود90 نفر از جانبازان شيميايي براي درمان به خارج از كشور اعزام ‌شدند.

ميرهاشمي با بيان اين كه شوراي عالي پزشكي با لحاظ جوانب مختلف درمان و بيماري، لزوم اعزام جانباز به خارج از كشور را اعلام مي‌كند، گفت: همچنين جانبازاني كه درمان خود را از خارج كشور شروع كرده‌اند، نيز براي ادامه درمان به خارج اعزام مي‌شوند و اين طور نيست كه جانبازي به خاطر مسايل مالي، از درمان در خارج از كشور باز بماند.

وي درباره مشكلات درمان اين دسته از جانبازان توضيح داد: ممكن است، داروي جانبازان شيميايي در برخي موارد همچون اسپري خاصي كمياب شود كه تمام اقدامات لازم انجام مي‌شود، تا اين مشكلات نيز به حداقل برسد.

به گفته رييس مركز مصدومان شيميايي بنياد شهيد و امور ايثارگران، نشست‌هاي علمي با حضور پزشكان در تخصص‌هاي ريه، چشم و پوست در طول سال تشكيل مي‌شود، تا با بحث در زمينه روش‌هاي درماني جانبازان، در جريان آخرين تجارب و شيوه‌هاي درماني قرار گيرند و سپس بر اساس نتايج اين نشست‌ها، پروتكل درماني و تشخيصي براي جانبازان، تدوين مي‌شود.

انتهاي پيام
 دوشنبه 10 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 213]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن