تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر که خشنودی خدا را بطلبد هر چند به قیمت خشم مردم، خداوند او را از مردم بی نیاز م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820093180




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پركارترين و پرفروش‌ترين‌هاي سينماي ايران


واضح آرشیو وب فارسی:سازمان خبری اقتصاد ایران: پركارترين و پرفروش‌ترين‌هاي سينماي ايران
تهران - خبرگزاري اقتصادي ايراناكونيوز:مرور«ترين‌ها»ي سينمايي فصل بهار اين نكته را برجسته مي‌كند كه سينماي ايران با وجود همه مسائل مبتلابه همچنان زنده و سرپا است و به حيات خود هر چند با اگر و اماهاي بسيار ادامه مي‌دهد.


به گزارش خبرگزاري اقتصادي ايران، هشتمين و آخرين بخش از مرور شمايل سينماي ايران در فصل بهار به «ترين‌ها»ي اين حيطه اختصاص پيدا كرده است. قرار گرفتن هر كلمه‌اي قبل از پسوند «ترين» مي‌تواند وجهي خاص از سينما را دربر بگيرد و اين مطلب به مهم‌ترين تركيب‌هاي ساخته شده با اين پسوند مي‌پردازد.

سينماي ايران در سه ماه اول سال هر چند با ماجرا و مسائل مختلف و خاص دست به گريبان بود و به نوعي صحبت از احتضار هنر هفتم و شرايط اورژانس آن به ميان آمد، اما مرور فعاليت‌هاي به نسبت پررونق اين حيطه نشان مي‌دهد كه سينماي ايران هنوز زنده و سرپا است و به حيات خود هر چند با اگر و اماهاي بسيار ادامه مي‌دهد.

پركارترين، كم‌كارترين

پركارترين و كم‌كارترين‌هاي سينماي ايران هر چند در رشته‌ها و تخصص‌هاي مختلف قابل بررسي هستند، ولي تمركز بر فعاليت‌هاي بازيگران در فيلم‌هاي اكراني فصل بهار مي‌تواند جذابيت خاص خود را داشته باشد.

از يازده فيلم اكران شده در فصل بهار تمركز بر فعاليت‌هاي بازيگران سينماي ايران منجر به برجسته شدن فعاليت يك زوج بازيگري مي‌شود كه در اين فصل دو فيلم را همزمان روي اكران داشتند. حميد گودرزي و نيوشا ضيغمي دو بازيگري هستند كه با فيلم‌هاي «تلافي» و «قرنطينه» توانستند عنوان زوج قهرمان اول و پركار فصل را به خود اختصاص دهند.

هر چند گودرزي جز اين دو فيلم در «مجنون ليلي» و «انعكاس» نيز حضور در نقش‌هاي مكمل و پررنگ را تجربه و با چهار فيلم عنوان پركارترين بازيگر فصل را از آن خود كرد. در رده‌هاي بعد اين فهرست بازيگراني با دو فيلم حضور دارند كه از آن جمله مي‌توان به نيكي كريمي با «زن دوم» و «زن‌ها فرشته‌اند»، رضا عطاران با «قرنطينه» و «تيغ‌زن»،‌ محمدرضا شريفي‌نيا با «دايره زنگي» و «زن‌ها فرشته‌اند»، رضا رويگري با «قرنطينه» و «مجنون ليلي» و بيتا سحرخيز با «همخانه» و «انعكاس» اشاره كرد.

پرفروش‌ترين، كم‌فروش‌ترين

از يازده فيلم اكران شده در سه ماه اول سال «دايره زنگي» نه تنها با فروش بالاي يك ميليارد تومان پرفروش‌ترين فيلم فصل لقب گرفت، بلكه توانست به فهرست كم‌شمار فيلم‌هاي پرفروش سينماي ايران در چند سال اخير نيز راه پيدا كند. اين فيلم پس از 82 روز نمايش 11216868001 تومان فروخت كه با توجه به مولفه‌هاي مخاطب‌پسند موجود در فيلم در كنار ويژگي‌هاي فيلمنامه تلاش كرده از نگاه صرف به گيشه پرهيز كند كه در اين امر كاملا موفق نبوده است.

كم‌فروش‌ترين فيلم ايراني اكران شده از دو وجه قابل بررسي است. دو فيلم كم‌فروش اين فصل هر دو به طور ناگهاني و با كمترين اطلاع‌رساني به نمايش درآمدند و اين وجه طبيعتا تاثير خاص خود را در كم‌فروشي آنها به جا گذاشته است. «پابرهنه در بهشت» پس از 27 روز نمايش 15765000 تومان فروش كرد و خيلي زود جاي خود را با اكران بعد عوض كرد.اما فيلم كودكانه و تلفيقي «روزي كه حسني مرد شد» شرايطي به مراتب بدتر داشت و پس از 39 روز نمايش با فروش كل 4368800 تومان در واقع اصلا ديده نشد.

پرخبرترين، كم‌خبرترين

عنوان پرخبرترين فيلم در حال اكران از ميان يازده فيلم به نمايش درآمده را به سختي مي‌توان به يك فيلم خاص اعطا كرد. چرا كه معمولا فيلم‌هاي روي اكران با خبرهاي هفتگي،‌ گزارش فروش، گفت‌وگو با عوامل و ... در معرض خبررساني قرار مي‌گيرند و همين نكته انگشت گذاشتن روي يك فيلم خاص را مشكل مي‌كند. هر چند در اين ميان «دايره زنگي» به واسطه طولاني شدن زمان اكران، فروش بالا و همچنين تخلف يك سينما با نمايش آن، در معرض اخبار بيشتر قرار گرفت.

ناخواسته عنوان كم‌خبرترين فيلم هم به آثاري تعلق مي‌گيرد كه با كمترين خبررساني و به طور ناگهاني اكران شدند و حتي كار به گفت‌وگو با عوامل اين فيلم‌ها هم نكشيد. «روزي كه حسني مرد شد» تا حدي مصداق همين عنوان است كه شايد حتي نام كارگردانان اين فيلم هم در ذهن مخاطب باقي نمانده باشد و بعيد به نظر نمي‌رسد كه مخاطب عام از اكران اين فيلم اطلاعي نداشته باشد.

اما از ميان پروژه‌هاي در حال توليد سينماي ايران لقب پرخبرترين به فيلم «اخراجي‌ها 2»‌ تعلق مي‌گيرد كه هنوز كليد نخورده، به طور متوسط هر هفته خبري از آغاز، پيش‌توليد، بازيگران احتمالي و ... آن در صدر اخبار قرار مي‌گيرد. هر چند از زمان آغاز ساخت دو پروژه «درباره الي» و «بي‌پولي» نيز اين دو فيلم به واسطه عكس‌هاي منتشر شده از روند پيشرفت فيلم در معرض خبررساني گسترده در رسانه‌هاي مختلف قرار گرفتند.

اما در اين ميان شايد پرداختن به خبرسازترين بازيگر در عرصه سينماي ايران كه در اين ايام يك فيلم پرفروش بر اكران سينماها و يك فيلم هم در حال ساخت داشت، به نظر لازم بيايد. محمدرضا گلزار كه «مجنون ليلي» را بر اكران سينماها داشت، در سه ماه اول سال تنها در يك پروژه حضور پيدا كرد به نام «دو خواهر» كه با سوژه‌اي باب روز همچنان در اصفهان در حال فيلمبرداري است.در اين ايام شنيده‌ها از دستمزد اين بازيگر جوان و چهره فيلم‌هاي گيشه‌پسند براي آخرين پروژه سينمايي‌اش حاشيه‌هايي را رقم زد و حتي رقم 70ميليون تومان دستمزد هم بر سر زبان‌ها افتاد كه همراه با خود موج‌هايي را در ميان بازيگران مختلف به همراه داشت و خود به خود اين خبر را برجسته‌تر كرد.

با گسترش اين خبر برخي بحث ممنوع‌الكار شدن اين بازيگر را مطرح كردند كه با توجه به دستمزد اخير، اين بازيگر در طول سال اجازه بازي در بيش از يك فيلم را ندارد. با توجه به شنيده‌ها و ذكر اينكه اين بازيگر جوان با توجه به پركاري هر سال، در سال جديد فقط در همان يك پروژه اشاره شده بازي دارد، مي‌توان احتمال صحت برخي از اين شنيده‌ها را مورد توجه قرار داد.

انتهاي پيام//
 دوشنبه 10 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سازمان خبری اقتصاد ایران]
[مشاهده در: www.econews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 253]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن