تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش روشنى بخش انديشه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798508303




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لومباردي در انتظار زامبروتا


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: لومباردي در انتظار زامبروتا
جام جم آنلاين: 31 سال پيش جانلوكا زامبروتا در شهر كومو واقع در منطقه لومباردي ايتاليا به دنيا آمد. لومباردي همان منطقه‌اي است كه شهر بزرگ و زيباي ميلان در آن واقع شده و ميلان تيم آينده جانلوكا زامبروتاست. زامبروتا در يك دهه گذشته همواره از بهترين بازيكنان ايتاليايي بوده و در بيشتر مسابقات ملي، پيراهن تيم ملي اين كشور را به تن داشته است. او در اكثر اين سا‌ل‌ها در فرم خوبي به سر برده و كمتر دچار افت شده است.


زامبروتا در يورو 2008 كوشيد خاطره فصل همراه با شكست خود را در بارسلونا به دست فراموشي بسپارد اما در بازي با روماني اشتباهي ويرانگر داشت. با اين حال او و ايتاليا بايد ممنون بوفون باشند كه مانع حذف زودهنگام لاجوردي‌پوشان شد.

زامبروتاي جوان در تيم شهرش، كومو وارد فوتبال حرفه‌اي شد و در 17 سالگي اولين بازي رسمي‌اش را براي تيم كوموكالچو انجام داد. در آن زمان كومو در دسته دوم بازي مي‌كرد و از آن به بعد زامبروتا به بازيكن ثابت اين تيم تبديل شد. يك سال بعد كومو به دسته سوم سقوط كرد و زامبروتا پس از 48 بازي براي آن تيم ترجيح داد به دنبال تيمي ديگر بگردد.

زامبروتا با بازي‌هاي خوبي كه براي كومو انجام داده بود،‌ در سال 1997 مورد توجه تيم باري قرار گرفت كه در آن زمان تازه جواز حضور در سري A را كسب كرده بود.

در اولين فصل حضور زامبروتا در باري او خود را به عنوان يك پديده جوان مطرح كرد و در 27 بازي به عنوان هافبك و بال چپ به ميدان رفت و 2 گل هم زد. او يك فصل ديگر هم در بازي ماند و گل‌هايش را در 32 ديداري كه به زمين رفت، 2 برابر كرد. در همان فصل 99- 98 او به تيم ملي هم دعوت شد و در برابر نروژ، اولين بازي ملي‌اش را انجام داد.

زامبروتا به قدري خوب و بااستعداد نشان داده بود كه كارلو آنچلوتي، سرمربي آن زمان يوونتوس سران اين باشگاه را مجاب كرد كه براي به خدمت گرفتن او مبلغ 16 ميليون يورو بپردازند.

زامبروتا كه تا آن زمان فقط براي تيم‌هاي ضعيف بازي كرده بود، در اولين فصل حضورش در يوونتوس،‌ چندان درخشان ظاهر نشد و از آن بدتر اين كه يوونتوس در هفته آخر قهرماني را به لاتزيو واگذار كرد. زامبروتا در ديدار سرنوشت‌ساز روز پاياني در خانه امپروجا در نيمه دوم، كارت قرمز گرفت و تيمش هم‌ بازي را يك بر صفر واگذار كرد.

در فصل بعد زامبروتا كمي بيشتر از گذشته نيروي تهاجمي‌اش را در سمت راست به نمايش گذاشت و 4 گل
زد؛ ولي در نهايت باز هم مكاني بهتر از نايب قهرماني نصيب تيم راه‌راه‌پوش توريني نشد.

زامبروتا در فصل 2002-2001 اولين اسكودتوي دوران ورزشي‌اش را به دست‌ آورد. اين پيروزي اما تحت تاثير جام جهاني 2001 قرار گرفت. زامبروتا عضو كليدي تيمي بود كه ناباورانه در مرحله يك‌شانزدهم نهايي جام جهاني 2002 مغلوب كره جنوبي شد.

زامبروتا در آن شب تلخ مصدوم شد و آغاز فصل 2003-2002 را از دست داد. پس از آن كه زامبروتا از كمند مصدوميت خلاص شد، توسط مارچلو ليپي كه جانشين آنچلوتي شده بود، از خط مياني به خط دفاعي انتقال يافت. اين تغيير پست مهمترين اتفاق دوران ورزشي زامبروتا بود. پس از مدتي زامبروتا پيشرفت فوق‌العاده‌اي كرد و به يكي از مدافعان كناري برتر اروپا تبديل شد.

در آن فصل يوونتوس بار ديگر قهرمان سري A شد، ولي در ليگ قهرمانان در يك‌قدمي جام، در ضربات پنالتي مغلوب ميلاني‌ها شد. 2 اسكودتوي ديگر در فصل‌هاي 2005-2004 و 2006-2005 به بيانكونري رسيد كه دومي به دليل كالچوپولي از اين تيم گرفته شد و به اينتر داده شد.

در پيراهن لاجوردي‌

زامبروتا در ميادين ملي همواره موثر ظاهر شده است. پس از حذف از يورو 2004 روزهاي نااميدي براي او آغاز شد؛ اما در جام جهاني 2006 همه چيز جبران شد. بعد از صعود به دور دوم رقابت‌ها زامبروتا در پيروزي 3 بر صفر، مرحله يك‌‌چهارم نهايي برابر اوكراين عالي ظاهر شد. يك گل از فاصله دور كه با پاي چپ زده شد و در پي آن يك پاس گل به لوكا توني نقطه اوج زامبروتا در جام جهاني بود.

در مرحله نيمه‌نهايي اگرچه ضربه او به تير دروازه خورد؛ اما ايتاليايي‌ها در لحظات آخر وقت اضافه 2 گل به آلمان‌ها زدند و به فينال راه يافتند و سرانجام با جام به ايتاليا بازگشتند. بعد از جام جهاني زامبروتا با مشكل روبه‌رو شد؛ چون يوونتوس به دليل شركت در كالچوپولي به سري B فرستاده شده بود و بسياري از بازيكنان اين تيم درصدد جدايي از آن برآمدند. زامبروتا مورد توجه ميلان قرار گرفته بود، اما با بارسلونا قرارداد بست و راهي اسپانيا شد.

برخلاف انتظار اين بازيكن ايتاليايي، اوضاع در اسپانيا براي او و بارسلونا خوب پيش نرفت. در فصل اول آنها خيلي به قهرماني نزديك بودند، ولي آن را به رئال مادريد واگذار كردند و در دومين فصل، مقامي بهتر از سومي نصيب آنها نشد.

بازگشت به وطن‌

اكنون زامبروتا با ميلان قرارداد بسته است. بسياري از كارشناسان فوتبال ايتاليا معتقدند او در فوتبال ايتاليا بهتر جواب مي‌دهد. در سال‌هاي اخير ميلان شميچ، كافو و ماسيمو اودو را در سمت راست خط دفاع داشته و در سمت چپ هم پائولو مالديني و مارك يانكولوفسكي رقباي اصلي وي هستند. در اين شرايط احتمال قرار گرفتن زامبروتا در سمت راست بيشتر به نظر مي‌رسد.

زامبروتا در خصوص بازگشت به فوتبال كشورش مي‌گويد: پس از 2 فصل بازي براي بارسلونا بازگشت به ايتاليا و بازي كردن در تيمي بزرگ همچون ميلان برايم بسيار شادي‌بخش است. ميلان براي عقد قرارداد 3 ساله با زامبروتا 5/8 ميليون يورو به بارسلونا پرداخت تا بعد از 2 سال كه در پي وي بود، بالاخره به هدفش برسد.

بعد از يورو 2008 او به استراحت مي‌پردازد و در پي آن بايد با موضوعي مهم كنار بيايد كه حضور نداشتن روسونري در ليگ قهرمانان اروپاست. ميلان با قرار گرفتن در رده پنجم جدول سري A شانس راهيابي به اين جام معتبر را از دست داد.

هدف اول ميلان آن طور كه آدريانو گالياني و كارلو آنچلوتي اعلام كرده‌اند، هجدهمين قهرماني اسكودتو است. اين عنوان از سال 2004 به ميلاني‌ها نرسيده است. آيا ميلان و زامبروتا به اين افتخار خواهند رسيد؟

مترجم: مزدك ميرزايي‌
منبع: ورلد ساكر
 دوشنبه 10 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 229]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن