تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن چون خشمگين شود، خشمش او را از حق بيرون نبرد و چون خشنود شود، خشنوديش او را به ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798930772




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چند خبر از فرهنگسراهاي تهران


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: چند خبر از فرهنگسراهاي تهران
خبرگزاري فارس: برگزاري نمايشگاه هنر كاربردي، ارائه خدمات كتابخانه‌اي در كتابخانه غرب، برگزاري نمايشگاه معرق،تاسيس كانون تهران‌گردي،راه‌اندازي كانون نجوم از جمله برنامه‌ها و اخبار امروز فرهنگسراهاي تهران است.


به گزارش خبرگزاري فارس، اخبار و برنامه‌هاي فرهنگسراها و خانه‌هاي فرهنگ وابسته به سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران به شرح ذيل است:

**انس با قرآن براي همه شهروندان
با هدف ترويج فرهنگ قرآني در زندگي فردي و اجتماعي و انس بيشتر شهروندان با آيات زندگي بخش كتاب الهي، كانون قرآن فرهنگساري تفكر از عموم شهروندان عضو مي‌پذيرد
به گزارش روابط عمومي فرهنگسراي تفكر، در كانون قرآن تمامي آموزش‌هاي قرآني شامل: قرائت و رون‌خواني، حفظ، حكايت‌هاي قرآني و ترتيل به زبان ساده به علاقمندان سنين مختلف ارايه مي‌شود. واحد كارشناسي فرهنگسرا همه روزه به جز ايام تعطيل از ساعت 8 الي 16 جهت ثبت‌نام پذيراي شهروندان است.
علاقمندان مي‌توانند جهت ثبت نام به نشاني: شهرزيبا - شهران - بلوار شهران - ابتداي زيرگذر شهران - فرهنگسراي تفكر - واحد كارشناسي مراجعه كنند.

**نمايشگاه هنركاربردي در نگارخانه معرفت
جلوه‌هايي از هنر كاربردي عنوان نمايشگاهي از تابلوهاي معرق كاشي است كه از دهم تا بيستم تيرماه جاري در نگارخانه معرفت برگزار مي‌شود.
به گزارش روابط عمومي فرهنگسراي تفكر، در اين نمايشگاه بيش از 40 تابلو از آثار تركيبي شيرين همتي، مدرس و هنرمند گرافيست به نمايش گذاشته شده است.
زادگاه هنر كاربردي معرفي كاشي رم است و در دوره رنسانس در قالب هنر موزاييك در فرانسه به بلوغ رسيد. در اين هنر اشياء مختلف به شكلي هنرمندانه در كنار هم منجر به خلق اثري تجسمي مي‌شوند.
سنگ‌هاي تزئيني به ويژه كاشي، مواد اوليه هنر تابلو معرق است و اشياي ديگري هم چون آينه و شيشه نيز در آن كاربرد دارد.
آثار شيرين همتي با مضامين عمدتا رئال و بعضا سوررئال به طبيعت، پرتره، نقش‌هاي سنتي و اسطوره‌ها پرداخته است همتي پيش از اين آثار خود را در نمايشگاه‌هاي گروهي و انفرادي به معرض نمايش گذاشته و كارهاي وي هم چنين در قالب نمايشگاه هاي ميداني خيابان هنر ارايه مي‌شود.
علاقمندان مي‌توانند جهت كسب اطلاعات بيشتر به نشاني: شهر زيبا، شهران، پايين‌تر از فلكه دوم، ابتداي زيرگذر، فرهنگسراي تفكر، نگارخانه معرفت مراجعه و يا با شماره‌هاي تلفن‌هاي 9 - 44304978 و 44319303 تماس حاصل نمايند.

**تابستان كتاب در بزرگترين كتابخانه غرب پايتخت
طرح تابستانه ارايه خدمات كتابخانه‌اي در بزرگ‌ترين كتابخانه غرب برگزار مي‌شود.
به گزارش روابط عمومي فرهنگسراي تفكر، در طرح تابستانه كتابخانه شيخ هادي نجم آبادي، تسهيلات ويژه ثبت‌نام، جستجوي رايانه‌اي منابع و امكان بهره‌مندي از ويژه برنامه‌هاي فرهنگي و ادبي كتابخانه براي اعضاي ثابت و ساير علاقمندان فراهم شده شده است.
كتابخانه شيخ هادي نجم‌آبادي با يك دهه فعاليت، بيش از 24 هزار جلد كتاب مرجع، هزاران عضو ثابت و ده‌ها هزار مراجعه كننده پرمخاطب‌ترين كتابخانه غرب پايتخت است. اين كتابخانه داراي بخش‌هاي مخزن، مطالعه، مرجع و كودكان و تمامي منابع به روز مي‌باشد و اعضا جهت دستيابي به كتابهاي مورد نياز به سيستم جست و جوي اينترنتي دسترسي دارند.
علاقمندان جهت ثبت‌نام ثبت‌نام و استفاده از كتاب‌هاي حوزه‌هاي مختلف دين ، روان‌شناسي، علوم‌اجتماعي، زبان، علوم محض، هنر، تاريخ، علوم كاربردي و ساير حوزه‌ها مي‌توانند به كتابخانه شيخ هادي نجم آبادي واقع در شهرزيبا - شهران - ابتداي زيرگذر شهران - فرهنگسراي تفكر مراجعه كنند.
اين كتابخانه همه روزه به جز روزهاي جمعه از 8 تا 21 ميزبان تمامي علاقمندان است.

**پرواز 72 كبوتر
همزمان با سالروز واقعه هفتم تير و شهادت هفتاد و دو تن از ياران انقلاب و امام (ره) مسابقه كتابخواني با عنوان پرواز 72 كبوتر از سوي كتابخانه پرتو برگزار مي‌شود.
به گزارش روابط عمومي مراكز فرهنگي هنري مناطق 21 و 22 سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، اين مسابقه ويژه نوجوانان و جوانان برگزار مي‌شود. زمان برگزاري اين مسابقه تا تاريخ 23 تيرماه است
علاقمندان جهت دريافت لوح فشرده، سئوالات و شركت در اين مسابقه مي‌توانند به نشاني: شهرك راه‌اهن، انتهاي بلورا گلها، بوستان نسترن، كتابخانه پرتو مراجعه نمايند.
تلفن 447729495 - 44723299

**نمايشگاه معرق در فرهنگسراي انقلاب
نگارخانه مهر فرهنگسراي انقلاب به منظور ايجاد خوداشتغالي و بروز استعداد هنرمندان جوان اقدام به برپايي نمايشگاه گروهي معرق كرده است.
به گزارش روابط عمومي فرهنگسراي انقلاب در اين نمايشگاه 40 تابلو معرق از آثار جمعي از هنرمندان در معرض ديد عموم قرار گرفته است.
علاقه مندان مي توانند جهت بازديد از اين نمايشگاه تا 15 تيرماه هر روز از ساعت 20-9 به نگارخانه مهر فرهنگسراي انقلاب واقع در بزرگراه شهيد نواب صفوي خيابان كميل شرقي مراجعه كنند.

**كانون تهران‌گردي فرهنگسراي انقلاب تأسيس شد
فرهنگسراي انقلاب با هدف غني‌سازي اوقات فراغت و توسعه فرهنگ گردشگري سالم اقدام به تأسيس كانون تهران گردي كرده است.
به گزارش روابط عمومي فرهنگسراي انقلاب اين كانون با برنامه‌ريزي و برگزاري تورهاي تفريحي مذهبي، موزه شناسي، اماكن تاريخي و.... به كليه مخاطبان خود به صورت رايگان خدمات ارائه مي‌دهد.
كليه علاقه مندان مي توانند جهت ثبت نامن و استفاده از اين تورها در ايام تابستان همه روزه از ساعت 16-8 با در دست داشتن يك قطعه عكس و كپي شناسنامه به واحد فرهنگي فرهنگسراي انقلاب واقع در بزرگراه شهيد نواب صفوي خيابان كميل شرقي مراجعه نمايند.

**خانه فرهنگ شمشيري با شعار شادي، نشاط و خنده به استقبال تابستان مي‌رود
خانه فرهنگ شمشيري در راستاي غني سازي اوقات فراغت كودكان و نوجوانان و جلب رضايت شهروندان ويژه برنامه هاي تابستانه خود را با شعار شادي، نشاط و خنده را برگزار مي‌كند.
به گزارش روابط عمومي فرهنگسراي قرآن و مناطق 9 و 10 در اين جشنواره برنامه‌هايي چون برگزاري جشن‌هاي مذهبي و ملي، اردوهاي تفريحي و مذهبي، برگزاري ايستگاه‌هاي سلامت جسم و روح، جشنواره غذاهاي سنتي، تقدير از سالمندان محله، مسابقه دوي سبقت، پخش فيلم، نمايش هاي خياباني، اهداي خورجين كتاب، ايستگاه‌هاي شادمانه، گريم و محافل انس با قرآن آماده ارائه خدمات به گروه‌هاي مختلف سني در فصل تابستان مي باشد.
علاقه مندان مي‌توانند جهت شركت در اين برنامه‌ها يا كسب آگاهي بيشتر به نشاني مهرآبادجنوبي 20متري شمشيري- پارك شمشيري خانه فرهنگ شمشيري مراجعه نمايند.

**در فرهنگسراي قرآن با هنرهاي تجسمي آشنا شويد
فرهنگسراي قرآن با هدف گسترش هنرهاي تجسمي و غني سازي اوقات فراغت نوجوانان و جوانان اقدام به برگزاري آموزش هنرهاي تجسمي با حضور اساتيد مجرب نموده است.
به گزارش روابط عمومي فرهنگسراي قرآن و مناطق 9 و 10 در اين كلاسها هنرجويان با رشته‌هاي طراحي، نقاشي، خوشنويسي، رنگ روغن، سفال آشنا مي شوند و مي‌توانند در طي مدت كوتاهي آن را با مضامين قرآني آميخته نمايند. گفتني است در پايان دوره آموزشي نمايشگاه قرآني از آثار هنرجويان در فرهنگسرا برپا خواهد شد.
فرهنگسراي قرآن به نشاني خيابان قزوين- نرسيده به سه راه آذري- نبش خ كاظمي ميزبان كليه علاقه‌مندان است.

**در خانه فرهنگ مهرآباد با دوست كاغذي انس بگيريد
خانه فرهنگ و كتابخانه مهرآباد جهت غني سازي اوقات فراغت كودكان و نوجوانان در تابستان و انس بيشتر كودكان با كتاب اقدام به برگزاري جشنواره كتاب با عنوان «دوست كاغذي» نموده است.
به گزارش روابط عمومي مراكز فرهنگي هنري مناطق 9 و 10 در اين جشنواره كه شامل گروه‌هاي سني پيش دبستاني، دبستان و راهنمايي مي باشد شركت كنندگان مي توانند به صورت حضوري يا غيرحضوري كتاب‌هاي مشخص شده را در زمان معين از تاريخ 16 تير لغايت 24 مردادماه خلاصه نويسي كنند و به خانه فرهنگ ارائه دهند. ب كساني كه بهترين خلاصه از كتاب را در زمان تعيين شده ارائه دهند طي مراسم اختتاميه در تاريخ 31 مردادماه ساعت 10 صبح جوايز نفيسي ارائه خواهد شد.
نشاني: مهرآباد جنوبي- خ توكلي- انتهاي كوچه شهيد ابراهيم اصفهاني شماره 41 و 46 ميزبان كليه علاقه مندان مي باشد.

**نمايشگاه سفال و شيشه در نگارخانه شفق
نمايشگاه آثار راضيه رياضي و مهناز مقدم 15 الي 20 تيرماه به نگارخانه شفق رنگ تازه‌اي خواهد داد.
اين دو هنرمند آثار خود را در زمينه نقاشي روي باتيك، سفال و شيشه به صورت مشاركتي به نمايش مي‌گذارند. علاقه مندان جهت بازديد از اين نمايشگاه مي توانند هر روز از ساعت 9 تا 19 به نگارخانه شفق واقع در يوسف آباد، خيابان اسدآبادي، خيابان 21، بوستان شفق مراجعه نمايند.

**كانون نجوم فرهنگسراي دانشجو
ستارگان را همراه با دوستداران نجوم رصد مي كند
سراي كتاب فرهنگسراي دانشجو هر هفته دوشنبه‌ها از ساعت 18 الي 20 ميزبان اعضاي كانون نجوم و علاقه مندان به رصد ستاره‌هاست.
اعضاي اين كانون را جمعي از دانشجويان دانشگاه خواجه نصير تشكيل مي‌دهند. از برنامه‌هاي اين كانون، آموزش تئوري نجوم، رصد ستارگان در بيرون شهر، تورهاي آموزشي و همراهي با گروه‌هاي علمي در سمينارها و جلسات مختلف نجوم مي باشد.
دوستداران نجوم و فضا مي توانند براي ثبت نام و شركت در اين كانون به فرهنگسراي دانشجو واقع در يوسف آباد خيابان اسدآبادي خيابان 21، بوستان شفق، فرهنگسراي دانشجو مراجعه نمايند.

** عصرانه شعر در خانه فرهنگ نور برگزار مي‌شود
همزمان با شروع جشنواره تابستاني خانه فرهنگ نور برنامه ادبي عصرانه شعر در اين مركز برگزار مي‌شود.
به گزارش روابط عمومي خانه فرهنگ نور عصرانه شعر از ويژه برنامه‌هاي تابستاني خانه فرهنگ نور است كه با حضور شاعران معاصر و ادب دوستان برگزار مي شود.
بر اساس اين گزارش مهمان اين عصر شعر عليرضا بهنام شاعر منتقد و مترجم معاصر است. او متولد 1352 تهران است. دانش آموخته كارشناسي مهندسي عمران از دانشگاه آزاد اسلامي و كارداني در دو رشته سينما و مترجمي زبان انگليسي است از اوايل دهه هفتاد با چاپ شعر و نقد در مطبوعات فعاليت ادبي خود را آغاز كرد. همكاري با نشريات معتبر ادبي و روزنامه‌ها در سمت‌هاي يادداشت نويس مترجمي، دبير سرويس و سردبير، برنده جايزه شعر كتابخانه بين المللي شعر در نيويورك2001، برنده جايزه نقد از نهمين دوره جشنواره مطبوعات، مشاركت در برنامه گفتگو با طبيعت همراه با شاعران فرانسوي و ايراني پاييز 2004، كارگرداني نمايش بامبي لند در خانه هنرمندان 1383، مشاركت در كاروان شعر ايران و فرانسه و شعرخواني همراه با شاعران ايراني و فرانسوي بهار 2005، اجراي شعر بازي در نگارخانه طراحان آزاد 1385 مشاركت در كارگاه ترجمه برلين و شعرخواني همراه با پنج شاعر ايراني و آلماني در برلين پاييز 2006، انتشار 21 شعر كوتاه در سالنامه harvest international منتشر شده در دانشگاه ايالتي كاليفرنيا 2007 انتشار اشعار به زبان هاي فارسي، انگليسي، فرانسه و آلماني در سايت آلماني lyrikline ، داوري در جوايز شعر والس، خبرنگاران و صلح و دوستي و عضويت در دبيرخانه جايزه ادبي روزي روزگاري 1387 از فعاليت ادبي اوست.
اين گزارش مي افزايد اين برنامه روز چهارشنبه 12 تيرماه از ساعت 19 تا 21 در سالن آمفي تئاتر خانه فرهنگ نور برگزار مي شود.
لازم به ذكر است علاقه مندان براي حضور در اين برنامه ادبي مي توانند در تاريخ فوق به خانه فرهنگ نور واقع در فلكه دوم صادقيه، خيابان آيت الله كاشاني بعد از پل ستاري مراجعه كنند.
انتهاي پيام/
 يکشنبه 9 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 533]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن