تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد هر نوشته‏اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819973283




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روي خط آفتاب


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: روي خط آفتاب
1019- روشنايي از كرج:

بــه درد عـشــق هـمــي سـوزم و هـمـي سـازم

نـــــه طـــــاقـــتـــــي كــــه زمــــانــــي بــــه غــيــــر پــــردازم

كــــــه بـــــا رقـــيـــــب ســـتـــمـــگـــــر ســـتـــيـــــزه آغـــــازم

1/4)

1138- دلم براي آقاي خاتمي تنگ شده، دوست دارم سيماي زيباي ايشان را ببينم، چه تهمتهايي كه به اين سيد بزرگوار نزدند، همانهايي كه هر روز در كنار و گوشه اين شهر يعني شهر قم عده اي را دور خود جمع مي‌كردند و به اين سيد هرچه مي‌خواستند مي‌گفتند، امروز كه فقر و جنايت بيداد مي‌كند سكوت معني دار پيشه خود كرده اند.(1/4)

1415- مي خواستم بدانم سردبير محترم آفتاب يزد كه چند ساعت در روز وقتشان را صرف پيام‌هاي مردمي مي كنند آيا پيام‌ها را هم گوش مي‌دهند يا فقط نوشته شده آن را مي‌خوانند، چون احساس پيام دهنده در بيان پيامش خيلي مهم است. (31/3)

آفتاب يزد: پيام‌هاي تلفني، ابتدا توسط يكي از همكاران روزنامه، بدون هيچ‌گونه دخل و تصرفي پياده مي‌شود. سپس سردبير به خلاصه‌سازي و حذف عباراتي كه مي‌تواند مشكلات قانوني براي روزنامه به وجود آورد مي‌پردازد و در صورت لزوم توضيحاتي در ذيل پيام درج مي‌نمايد. براي تنظيم پيام‌ها در هر روز بين 5 تا 7 ساعت وقت توسط سردبير صرف مي‌شود.

2008- پيام از كرج. آقاي رفسنجاني گفته‌اند در مسائل اقتصادي بايد مردم راهشان را انتخاب كنند و دولت بايد فقط هدايت‌گر باشد، شهروند: از دلا‌ر 7 توماني و نفت 8 و 11 دلا‌ري، جناب رفسنجاني عضو تاثيرگذار كليه مسائل بوده و در مسائل اقتصادي مردم راهشان را خيلي پيش از اين تاريخ انتخاب كرد‌ه‌اند اما بعضي سياستگذاري‌ها از بالا‌ ابزار انتخاب شده مردم را از دستشان گرفت. نتيجه آنكه هر گاه دولت و موسسات بي رويه چاق شوند اكثريت مردم لا‌غر مي شوند و مردني. (31/3)

1649- روزنامه 28/3 صفحه اول راجع به رطوبت بي‌سابقه در آرامگاه كوروش نوشته بوديد، مي‌خواستم بگويم طرح تاسيس سد در زمان خاتمي بوده چه ربطي به الان دارد؟(1/4)

آفتاب يزد: در اوج بحث‌هاي تريبوني درخصوص سدسيوند، پيشنهاد كرديم وزراي نيرو در دولتهاي رفسنجاني، خاتمي و احمدي‌نژاد در يك ميزگرد تلويزيوني با حضور كارشناسان ميراث فرهنگي حاضر شوند و استدلال‌هاي خود براي مكان‌يابي و احداث اين سد را به اطلاع مردم برسانند تا نگراني‌هاي موجود برطرف شودكه اين اقدام،انجام نشد اما از شما كه ظاهرا مخالف اصلاح طلبان و موافق جدي دولت نهم هستيد سوال مي‌كنيم آيا دولت نهم، همه پروژه‌هايي را كه در زمان رفسنجاني و خاتمي آغاز شده بود با همين جديت كه در مورد سد سيوند داشتند ادامه دادند و به نتيجه رساندند؟

1728- همه ما به ياد داريم كه با شروع جنگ لا‌اقل 8 سال به ناچار سيستم جيره‌بندي را آزمايش و تحمل كرديم الا‌ن هم كه تحريم‌ها دارد شدت مي‌گيرد و ما هم كه معتقديم بايد اين آزمايشات هسته‌اي حتماً ادامه پيدا كند، بنابراين من پيشنهاد مي‌كنم باز هم سيستم جيره‌بندي زمان آقاي موسوي برقرار بشود تا غربي‌ها هم بدانند هر كاري بكنند ما در برابرش مقاومت خواهيم كرد و بي‌عدالتي و تبعيض بين مردم هم تا حدي از بين مي‌رود و حداقلي از مواد مورد نياز عموم به قيمت عادلا‌نه به دستشان مي‌رسد، همچنين در جايي آپارتمان متري ده ميليون يا 20 ميليون نمي‌شود. با اين كار غربي‌ها هم حساب كار خودشان را مي‌كنند و ديگر بسته تشويق و تنبيهي نمي‌دهند و مي‌دانند كه هر كاري بكنند ما سرحرفمان ايستاديم و به غني‌سازي ادامه مي‌دهيم و قشرهايي كه بنده هم جزوشان هستم مطمئن مي‌شوند حداقل غذا و مايحتاج‌شان به آنها مي‌رسد.(1/4)

آفتاب يزد: به نظر ما، در صورت اعمال مديريت صحيح بر منابع مالي كشور و نيز استفاده از همه ظرفيت‌هاي كارشناسي كشور براي پيشبرد عالمانه و كم هزينه موضوع هسته‌اي، نيازي نيست كه به دوران كوپن برگرديم.

1559- از ايوانكي تماس مي‌گيرم. آقاي رئيس جمهور در ششمين اجلا‌س سراسري جامعه مدرسين حوزه علميه قم با ارائه آمارهايي و با مقايسه اوضاع اقتصادي دولت نهم با دولت قبلي، از بهبود وضعيت اقتصادي كشور سخن گفته‌اند. اگر جناب رئيس جمهور و مشاورانش به ستون روي خط آفتاب مراجعه كنند متوجه خواهند شد كه در مجموع وضعيت زندگي و يا اقتصاد كشور در زمان دولت اصلا‌حات بهتر بوده است يا در دولت نهم. همچنين مسئولان با يك نظرسنجي كامل و بدون غرض مي‌توانند به حقيقت موضوع پي ببرند. (1/4)

آفتاب يزد: بارها توضيح داده‌ايم كه پيام‌هاي تلفني، بيانگر ديدگاه اكثريت خوانندگان آفتاب يزد است و نه الزاما ديدگاه اكثريت مردم ايران. البته به نظر مي‌رسد بسياري از مشكلات اقتصادي كه در اين ستون مطرح مي‌شود، دغدغه بسياري از مردم مي‌باشد.

1542- در سرمقاله چند شماره قبل روزنامه اشاره‌اي به كشكي دانستن نتيجه تحقيق و تفحص مجلس ششم از صدا و سيما داشتيد. از اين بابت متشكرم. اظهارنظرهاي اين چنيني نبايد فراموش شود.(1/4)

1348- از رشت تماس مي‌گيرم. لطفا ديگر افرادي را كه امتحان خود را پس داده‌اند و نمره قبولي ندارند علم نكنيد. دنبال كساني بگرديد كه پهلوان‌وار به مشكلات حمله كنند و آنها را به زمين بكوبند.

زين همرهان سست عناصر دلم گرفت

شـيــــــــــرخـدا و رسـتـم دســـــــــــتــانـم آرزوست

به قول يكي از نمايندگان مجلس هفتم، استخوان‌هاي عده‌اي از مردم در حال خرد شدن است و صداي آن به گوش مي‌رسد. (1/4)

1440- خــطــيــب مـحـتـرم نـمـاز جـمـعـه تـهران فرموده‌اند پروژه تخريب شخصيت‌ها آغاز شده و از مردم خواسته‌اند تحت تأثير دروغ پردازي‌هايي كه در مورد چهره‌هاي بهشتي گونه انجام مي‌گيرد قرار نگيرند، البته وقتي بالا‌ترين مقام اجرايي كشور از وجود ليست مفسدان اقتصادي در جيب خود خبر مي‌دهد ساده لوحانه است كه برخي اخبار را دروغ محض بپنداريم و وقتي دوستان شفيق مانع از افشاي آن مي شوند نبايد بپذيريم كه آنان مجرماني عادي و عاري از قدرتند. به هر حال شخص من به عنوان عضوي از اين جامعه كه متأسفانه به دليل عدم اطلا‌ع‌رساني درست به شدت تحت تأثير همين شايعات و دروغ‌پردازي‌ها قرار مي‌گيرم بهترين راه زدودن افترا و تهمت را از چهره‌هاي بهشتي گونه، همان افشاي ليست در اختيار برخي مقامات مي‌دانم تا بيش از اين در دام دشمنان گرفتار نيامده و به حرام آلوده نگردم و در اين راه از تريبون‌داران چون شخص ايشان تقاضاي مساعدت دارم. (1/4)

0948- مي‌خواستم بدانم در كدام سوره و آيه‌اي از قرآن كريم و همچنين در سخنان گوهربار پيامبر گرامي اسلام آمده است كه عزت زن به اين است كه مرد او را نبيند و لو به يك نگاه و يا اينكه به همان اندازه كه زن خود را در معرض ديد مردم قرار دهد به همان اندازه عظمت و شخصيت زن مورد تجاوز قرار گرفته و عزت و تكريم او پايمال شده است؟ از جناب آيت‌الله علم الهدي امام جمعه مشهد تقاضا مي‌كنم در اين مورد راهنمايي كنند، نكند ما در بعضي توصيه‌ها، از احكام اسلام جلوتر افتاده‌ايم؟ (1/4)

2126- يك پيشنهاد به آقاي عمروموسي داشتم سي سال است ايران روي موضعي حركت كرده كه به نفع كشورهاي عربي مي‌باشد، در چند روز اخير اسرائيل ايران را تهديد به حمله نظامي مي‌كند، الا‌ن موقع كارزار است. اگر كشورهاي عربي قرار است كاري انجام دهند الا‌ن بهترين موقع است بيايند به صحنه و اعلا‌م موضع بكنند، درصدر آنها كشور مصر و عربستان، اسرائيل را تهديد كنند و در مقابل تهديدات اسرائيل موضع گيري رسمي بكنند، ما به خاطر منافع فلسطين كه از منافع كشور عربي هم هست وارد مخالفت با اسرائيل شديم.(1/4)

2011- گفته‌اند كه صادرات گاز ايران به امارات تا سه ماه آينده قطعي مي شود، حالا‌ پرسش اين است كه آيا مسئله گاز مصرفي زمستان بررسي شده كه صادرات گاز به امارات قطعي مي‌شود؟ ضمناً نمي‌دانم جريان چيست كه امارات كه همسايه قطر هست از قطر گاز نمي خرد مي آيد از ما مي‌خرد. نكند قيمت گاز ما بسيار نازل‌تر از قطر است؟(1/4)

1831- از نسيم شهر تماس مي‌گيرم. سخنگوي قوه قضائيه فرموده‌اند كه آقاي پاليزدار از طرف يك خانم در مجلس معرفي شده بودند و از سويي هم ايشان مدارك فوق ليسانس و دكتراي خود را در طول 5 روز از دانشگاهي به نام راكسيل گرفته‌اند، مي‌خواستم بگويم كه ظاهرا عزيزان ديگري در اين كشور سفارشي‌اند و دوم اينكه داراي مدارك فوق ليسانس و دكترايي هستند كه رنگ دانشگاه را هم نديده‌اند ولي با آن مدارك حقوق مي‌گيرند و زندگي مي‌كنند. (1/4)

1930- پيام از كرج، شيوه‌هاي برخورد با تخلفات بعضي سياستمداران به نحوي است كه نه تنها به اصلا‌ح جامعه و مديريت نمي‌انجامد بلكه موجب نارضايتي عموم و توسعه تخلفات هم مي‌شود، پوشش معايب هر چند كوچك موجب بروز معايب بزرگتر مي‌شود.(1/4)

1508- يكي از مقامات مسئول گفته‌اند بي زحمت به اينجانب يادآوري كنيد كه آن زماني كه كنفرانس برلين را پخش مي‌كردند چرا حضرت ايشان افاضه كلام نكردند؟ (1/4)

1747- آقاي احمدي‌نژاد تنها به خودش تعلق ندارد بدين سبب مي‌بايست در سفرهاي خارجي خيلي مراقب باشند كه توسط معاندين جسارتي به ايشان نشود، هر چند ايشان با داشتن روحيه خدمت به هم‌نوع و تشنه خدمت بودن از بذل جان هم شايد ابايي نداشته باشد، ولي علي ايحال غيبت ايشان از صحنه خدمت حتي براي چند صباحي هم كه شده مي تواند براي من و امثال من بازنشسته غيرقابل تحمل باشد به خصوص براي بازنشستگان قبل از سال 79 كه پيوسته منتظر عنايت ايشان هستند.(1/4)

1105- به جرات مي توان ادعا كرد كه كشور ما يكي از اولين ممالكي است كه براي مقابله باخط فقر، وزارتي به نام رفاه به وجود آورده كه يكي از وظايف آن بررسي خط فقر و ميزان قرار گرفتن افراد در بالا‌ و پايين خطوط مذكور و تاثيرگذاري مخرب آن بر ساير خطوط نظير اتوبوسراني، نانوايي و امثال آن و اعلام وضعيت فقر به ساير دستگاهها بدون وارد شدن به ماهيت واقعي ماجرا كه خارج از وظايف وزارت نامبرده بوده و رسيدگي به اينگونه امور مستلزم تشكيل وزارت جديدي است كه به هنگام ضرورت ايجاد خواهد شد. (2/4)

1127- در روزنامه آفتاب يزد اعلام شده از قول وزير دارايي عراق كه تورم در عراق از 66 درصد به 16 درصد طي يك سال رسيده، واقعا بايد به دولت عراق تبريك گفت كه بالاخره با پول‌هايي كه از كشورهاي ديگر مي‌گيرند - از جمله از ما- توانستند اين قدر اقتصاد سالمي داشته باشند كه بتوانند تورم را به 16 درصد برسانند.(2/4)

0941- از آذربايجان شرقي تماس مي‌گيرم. خواستم بگويم چرا برخي روزنامه‌ها در مورد اصلاح طلبان مي‌نويسند چرا در مورد يك نماينده اصولگرايي كه متهم به فساد اخلاقي شده، مطلبي نمي‌نويسند؟ (2/4)

0313- نوشته بوديد آقاي ناطق نوري گفته است به اعتقاد ايشان همه گروههايي كه به 4 اصل اسلام، انقلاب، امام و رهبري پايبند هستند بايد با هم تعامل كرده و كشور را اداره كنند، چرا آقاي ناطق اصل مردم را به 4 اصل نامبرده اضافه نكرده‌اند؟ (2/4)

0204- يكي از مسئولان فرمودند كه دين‌مداري در اين دولت موج مي‌زند. خوب شد كه اين دولت از راه رسيد وگرنه احتمالا‌ ما در شرك و جهل مركب مي‌مانديم، دوم اينكه فرمودند به بركت اين دولت، اميد و نشاط و روحيه انقلابي فراوان است، بهتر بود يك مقدار نشانه‌هايي از اين اميد و نشاط ارائه مي‌كردند.(2/4)

2059- از تويسركان تماس مي‌گيرم. از بس از وضع اسفبار مردم عراق شنيديم كه واقعاً دلمان به حال آنان سوخت كه چه عرض كنم كباب شد، حال مي‌شنويم كه نرخ تورم در آن كشور فعلا‌ً به 16 درصد رسيده است علت چيست آيا غير از اين است كه دولت آن كشور جنگ زده با تعامل و دوستي با ديگر كشورهاي جهان به اين موفقيت رسيده‌اند؟ به خدا برخي از كشورهايي كه اكنون با ما لا‌ف دوستي مي‌زنند نه تنها قابل اعتماد نيستند كه فردا روز براي جلب نظر ديگران به ما ضربه مي‌زنند.(2/4)

1731- جناب رئيس‌جمهور در قم در نشستي كه با روحانيون ومدرسين حوزه علميه و مراجع تقليد داشتند به گونه‌اي به دولت‌هاي گذشته تاختند كه انگار آن گروه به فكر كشور و اسلام نبودند، مي‌خواستم عرض بكنم آقايان روحانيوني كه خوشحال مي‌شوند به خود بيايند و اين كار را نكنند، چرا كه اين درآينده به خودشان برخواهد گشت و آقاي خاتمي كمتر از آقاي احمدي‌نژاد متشرع نبودند. آقاي خاتمي مرد فاضل و شرافتمندي بودند كه اينگونه سخن گفتن درباره ايشان پسنديده نيست. (2/4)

1858- از تهران تماس مي‌گيرم. لطفا پيام مرا سانسور نكنيد در مورد پيام 1320 مورخ 2/4 كه گفته بودند ديگر اصلاح طلبان در ذهنيت مردم جاي ندارند و به تاريخ پيوسته‌اند و خط قرمز روي آنها كشيده شده، بايد بگويم ما دوم خردادي‌ها نه اينكه آتش زيرخاكستر باشيم، بلكه آتشفشاني هستيم كه روزي در برابر رقبا فوران خواهيم كرد و حماسه‌اي عظيم‌تر از خرداد سال 76 به پا خواهيم كرد. (2/4)

1333- در خبرهاي 25 خرداد روزنامه شما آمده بود كه به زودي هيات ايراني جهت بررسي پديده خشكسالي به عراق عزيمت خواهند كرد، اين دعوت از طرف وزير منابع طبيعي عراق در جريان سفر نخست وزير عراق به ايران مورد توافق قرار گرفته بود، البته اين درست كه ما نيز با خشكسالي بي‌سابقه‌اي روبرو هستيم، اما چون اين دعوت از جانب دشمن ديرين و ظاهرا دوست امروز، به عمل آمده است حيف مي‌شد كه از اين موقعيت پيش آمده استفاده نشود بديهي است هموطنان ما كهبه انواع صرفه‌جويي‌هاي تحميلي عادت كرده‌اند در اين زمينه نيز مي‌توانند همكاري نمايند تا دولت بتواند همين چند سطل آبي كه در پشت سدها ذخيره شده و به زحمت در لوله‌ها جريان دارد را به عراق بفرستد تا آنها حسابي نمك گير شوند و اين شعر معروف را به ياد بياوريم كه:

تو نيكي مي‌كن و در دجله انداز

كه ايزد در بيابانت دهد باز (1/4)

1608- در روزنامه‌ها خواندم كه افغانستان و پاكستان هم مي‌خواهند با هم جنگ كنند مي‌خواستم بگويم هر چه زودتر هياتي تشكيل بدهند اينها را آشتي بدهند وگرنه بعضي از هزينه‌هاي جنگ اينها به ما تحميل خواهد شد.(1/4)

1322- از تهران تماس مي‌گيرم. بازنشسته هواپيمايي و حدود ده سال است بازنشسته شدم. يك ماه به عيد 50 هزار تومان خواروبار اعلام كردند ولي ندادند، ماه دوم و سوم را هم ندادند، الان هم فكر كنم منتفي شده پولش را هم ندادند، در ضمن از سال 78 قرار بود 8 ميليون پول به ما بدهند كه يك ميليون دادند كه آن هم بيمارستاني داشتيم دست خالي برگشتيم. خواهش مي‌كنم دل ما را نسوزانيد اگر مي خواهند اين پول را بدهند خوب بدهند، حالا‌ مي‌گويند سهام مي‌دهند، ما اگر اين پول را ده سال پيش مي‌گرفتيم الان يك خانه داشتيم و مي‌توانستيم 50،60 ميليون بفروشيم. (31/3)

1007- تنها راه حل مشكل مسكن در كشور ما اين است كه مثل بعضي كشورها نظير چين خانه‌هاي ارزان قيمت اجاره‌اي ساخته بشود كه اولا‌ نيازي به گرفتن وام بانكي و غيره نباشد و ثانيا همه بتوانند با يك اجاره منصفانه و مختصر اين خانه‌ها را در اختيار بگيرند. اگر سالي دو ميليون تا سه ميليون مسكن استيجاري ساخته بشود ظرف دو، سه سال مشكل مسكن ايران حل خواهد شد وگرنه با فروش خانه‌هاي سازماني و غيره برعكس يك عده جديدي هم به افراد بي خانمان اضافه خواهند شد. (1/4)

0111- هر چه باشد تركيه همسايه ماست نمي‌دانم چرا بعضي گزارشگران فوتبال تلويزيون دائما طرفدار چك، سوئيس و كرواسي هستند. (1/4)

0210- تركيه بالا‌خره همسايه ماست، پيروزي تيم فوتبالش را تبريك مي‌گويم. (1/4)

0053- جناب سردار قاليباف، ما روي شما خيلي حساب مي‌كرديم فكر مي كرديم به خواسته‌هاي مردم توجه داريد الان ده دقيقه مانده به يك نيمه شب مورخ جمعه، علاوه بر اينكه به خواست ما در شهرك ژاندارمري توجه نشده نخاله‌هاي آسفالت را دارند مي‌ريزند و دوما بدون توجه به ساعت، اين كمپرسي‌ها بار خالي مي كنند و در عقب آن بعد از تخليه چنان صدا مي دهد كه تمام مردم را از خواب بيدار مي‌كند، اين هم معضلي براي ما شده كه خواب راحتي نبايد داشته باشيم. دستتان درد نكند آقاي شهردار. (1/4)

1613- ضرورت احداث طرح زيرگذر ميدان هفت تير كجاست، شوراي عالي شهر به جاي جلوگيري از ريخت و پاش‌هاي بيهوده چرا مشوق اجراي اموري مي‌شود كه جز اتلا‌ف پول مردم ثمر ديگري دربرندارد؟ (1/4)

1654- اينجانب كارمند بازنشسته آموزشكده فني حرفه‌اي شهيد يزدان‌پناه سنندج از سال 1380 داراي مدرك تحصيلي ديپلم بوده‌ام و داراي 8 نفر عائله نيز مي‌باشم و در اين مورد تاكنون بيش از سيصد مكاتبه و مدارك را به تمام مسئولين وزارتخانه‌ها و غيره ارسال و گزارش نموده‌ام كه در حكم كارگزيني، مدرك تحصيلي ديپلم اينجانب را اعمال نمايند، ولي به علت بعضي لج و لجبازي‌ها حق و حقوق و مزاياي شغلي اينجانب با 8 نفر عائله‌ام از بين رفت و جهت احقاق حق خود توبيخ در پرونده پرسنلي‌ام قرار گرفته‌ام و مورخ 13/1/87 بازنشسته شده‌ام و اكنون گروه شغلي‌ام 9 مي‌باشد ولي ساير همكاران و هم قطاران بنده با همان مدرك تحصيلي ديپلم با گروه شغلي 12 بازنشسته شده و يا خدمت مي‌كنند. (1/4)

آفتاب يزد: مشخصات پيام‌دهنده در روزنامه موجود است.

1745- از تهران تماس مي‌گيرم. خسته نباشيد كه درددل مردم را چاپ مي‌كنيد. اينجانب دبير بازنشسته و هيات مديره يك بلوك ساختمان‌هاي سازمان آب در پونك هستم، دو بلوك كه در كنار هم قرار دارند در سه طبقه از جمله پاركينگ مشاع هستند هيات مديره بلوك ديگر، در مشاع پاركينگ را قفل نموده و مانع از تردد ما مي‌شود به شوراي حل اختلاف منطقه 5 شكايت كرديم ناظر شورا محل را بازديد و راي صادره، حكم بر محكوميت آنان داده، ولي بعد از گذشت 6 ماه هنوز اين حكم اجرا نشده است.(1/4)

1742- خواهشمندم درخواست من معلم 62 ساله بازنشسته را خارج از نوبت چاپ كنيد. از آقاي شهردار محترم و شوراي شهر پايتخت خواهشمندم به سوال من جواب دهند، امروز براي انجام كاري از ميدان آزادي با اتوبوس‌هاي تندرو به تهرانپارس رفتم چشمتان روز بد نبيند به قدري هوا گرم بود كه اغلب مسافران نزديك پنجره سرشان را از پنجره اتوبوس بيرون برده بودند و من به خاطر گرمازدگي، شب را در بيمارستان به سر بردم سوال بنده اين است كه با سه ميليارد توماني كه از بيت‌المال به لبنان بخشش كرده‌ايد چند تا از اتوبوس‌هاي شركت واحد را مي‌توانستيد به كولرگازي مجهز كنيد؟ (1/4)

0018- بازي فوتبال تركيه - كرواسي را مجري برنامه كانال سه بسيار جانبدارانه گزارش كرد به شدت معلوم بود طرفدار كرواسي است و هيچ دلش نمي خواهد تركيه برنده شود، مجري فوق به مهمان كروات گفت كه من دلم مي خواهد كرواسي برنده شود مجري دولتي تلويزيون ايران از طرف مردم ايران حق ندارد مكنونات قلبي خود را پخش كند مسلمان، همسايه بودن و هم فرهنگ بودن تركيه پيش كششان، اقلا‌ً منصف و بي طرف باشند. (1/4)

0240- دليل تماس دير هنگام من اين است كه بعد از بازي تركيه و كرواسي در برنامه فوتبال تلويزيون خودمان، تصاويري از زنان محجبه ترك حاضر در استاديوم نشان داده شد من كه از ماهواره بازي را دنبال مي كردم حتي يك زن محجبه ترك نديدم نمي دانم اين عكس ها از كجا آمده بود . (1/4)

0815- از زاهدان تماس مي گيرم، بسياري از بازنشستگان آرزوي اجراي طرح نظام هماهنگ را با خود به گور بردند و با گرسنگي و مشقت به ديار باقي شتافتند ولي به مسئولا‌ن بفرمائيد هرچه اجراي طرح نظام هماهنگ را عقب بيندازند تورم بيشتر مي‌شود و اجراي آن براي حقوق بگير تاثير خود را از دست مي‌دهد.(1/4)

1304- از كرمانشاه تماس مي‌گيرم. الان دو سه روز است كه مي‌روم سركار، خيابانهاي كرمانشاه جاده قديم از طاق بستان كلا‌ لامپ‌هاي آنجا تمام روز تا غروب روشن است از اين طرف برق ما را قطع مي كنند، در ضمن خواستم بگويم آب كرمانشاه را جيره بندي منصفانه بكنيد ما در جاده قديم زندگي مي‌كنيم هميشه آبمان قطع است شهركهاي اطرافمان ظفر، تكابن هميشه آب دارند. (1/4)

1305- روز جمعه 31 خرداد در نارمك از طرف شهرداري منطقه 4 برنامه‌اي تحت عنوان نشاط شهروندي اجرا شد كه با استقبال بسيار مردم اين منطقه روبه رو شد گرچه مشكلا‌ت زياد است و خنده از لبان عده‌اي از مردم رفته، ولي براي چند دقيقه‌اي لبخند بر لبان زنان و مردان و جواناني كه در اين ميدان بودند نشست، در دل احساس شادي كردم كه بالا‌خره من خنده را بر لبان مردم ديدم، خواستم به نوبه خود به عنوان يكي از شهرونداني كه در اين ميدان نشسته، هم از آقاي شهردار و هم از آقاي قاليباف تشكر كرده باشم. (1/4)

1338- از قائمشهر تماس مي‌گيرم. دو مطلب داشتم 1- رودخانه ‌ تالا‌ر قائمشهر چه قدر آب از پاييز تا آخر زمستان مفت و مجاني به دريا مي ريزد يك سدي نزدند كه حداقل الا‌ن استفاده شود ولي براي ساري اين سد عظيم را زدند اما قائمشهر مثل اينكه فراموش شده، دوم اينكه يك امام جمعه محترم گفته كه مردم نبايد توقع داشته باشند همه مشكلا‌ت توسط دولت حل شود چرا اين توصيه را زمان آقاي خاتمي نمي‌كرديد؟(1/4)

1342- از شهرستان بابلسر تماس مي‌گيرم. از سال 81، 4، 5 نفر در شهر بابلسر تعاوني تشكيل دادند و از كارمندان پول گرفتند تا يك قطعه زمين تحويل بدهند الا‌ن كه سال 87 است و قيمت زمين هم چند برابر شده اينها نه زمين را مي دهند و نه زمين را مي فروشند پول مي دهند هيچ نهادي هم پاسخگو نيست.(1/4)

1553- به برخي مسئولان اجرايي كشور بفرمائيد كجاست آن شعارهايي كه براي رفاه كارمندان مي‌دادند و مي‌گفتند حقوق را بر مبناي تورم اضافه مي‌كنيم؟ حالا‌ كه تورم بالاي 20 درصد است به حقوق بنده بعد از سي سال خدمت آن هم در نقاط محروم كشور فقط 35 هزار تومان اضافه كردند. (1/4)

1545- من بازنشسته نيروهاي مسلح هستم. اخيرا فيش‌هاي حقوقي ما را در اختيار بانك سپه نمي‌گذارند، ما حقوقمان را مي‌گيريم بدون اينكه فيش را ببينيم، ما بايد بدانيم كه به ما چه قدر حقوق اضافه شده، چه قدر دادند و چه قدر كسر كردند، هرچه مي‌دهند مي‌گذاريم رو سرمان مي‌گوئيم چشم. (1/4)

1541- از شهرستان بهشهر تماس مي‌گيرم. يك معلم هستم با سي سال سابقه كار و امسال بازنشسته مي شوم. مي خواستم ببينم وزير بازرگاني كه ادعا مي‌كنند بايد براي 4 هزار بازرس ماهيانه 700، 800 هزار تومان دستمزد بپردازيم، ولي بنده بايد با ماهي 500 هزار تومان زندگي‌ام را بگذرانم.(1/4)

1752- آقاي وزير نيرو مگر قرار نبود روزي دو ساعت برق‌ها قطع شود، چرا 4 ساعت شده؟ آقاي چهره ماندگار واقعا اگر نمي‌توانيد از مردم عذرخواهي كنيد كنار برويد و يك نفر باتجربه بيايد. چرا ما در زمان آقاي خاتمي بي برقي نداشتيم؟ (1/4)

2334- پدرم يك ساختمان دارد با 4 واحد مسكوني كه خود و سه فرزندش به اتفاق خانواده‌هايشان در آن سكونت دارند، سازمان امور مالياتي مي‌گويد شما فقط به يك فرزندتان حق داريد خانه بدهيد و دو واحد ديگر مستاجر حساب مي شوند و بر اساس اجاره بهاي من درآوردي يا علي الرا‡س هر سال ماليات اجاره بابت اين دو واحد دريافت مي‌كنند، حالا‌ كه آقاي الهام گفتند مردم بايد تكليف واحدهاي مسكوني خالي شان را روشن كنند نمي دانم چرا نگفتند كه اگر روشن نكنند چه برخوردي با آنها خواهد شد . (1/4)

1903- از رفسنجان تماس مي‌گيرم. سخنم با جناب آقاي احمدي نژاد رياست محترم جمهوري است، در يكي از سفرهاي استاني خود فرمودند اگر مظلومي چنان فرياد بزند صدايش را در تهران مي شنوم و به صداي آن جواب مي‌دهم، جناب آقاي احمدي‌نژاد! من همان مظلومي هستم كه 27 ماه بابت يك قرارداد با منطقه كرمان فرياد مي زنم هيچ‌كس صداي مرا به گوش شما نمي رساند خواهشمند است به وضع اينجانب رسيدگي كنيد.(1/4)

آفتاب يزد: پيام‌دهنده، شماره تلفن خود را در اختيار روزنامه گذاشته است.

1155- از لرستان تماس مي‌گيرم. هديه ازدواج در تمام ادارات شركت مخابرات ايران چه براي بازنشسته‌ها و چه شاغلين حدود يك ميليون تومان است، متاسفانه در استان لرستان 346 تومان مي‌دهند اخيرا از تاريخ 4/3/86 بنا شده بدهند، بقيه را نمي‌دهند؟(2/4)

1100- از اهالي خيابان تركمنستان مطهري هستم. تمام شمشادهاي خيابان درحال كنده شدن مي‌باشد، با شهرداري پيگيري مداوم داشتم امروز گفتند كه جهت بهسازي و عمران، شمشادها كنده مي‌شود و يك سري طرح‌هايي است كه خيابان بهار و مجيديه دارد و قرار است تك درخت و جوي‌ها بسته باشد به خاطر حيوانات موذي، خوب اينها همه مثبت ، ولي آيا ما فضاي سبز نياز نداريم؟ آيا اين شمشادهايي كه كارگران دو نفره به جان آن مي‌افتند تا آن را از ريشه دربياورند، اهميت نداشتند؟ (2/4)

1102- در ارتباط با بچه‌هاي دانشجوي دانشگاه آزاد، نمي‌دانم دانشگاه دولتي هم اين واحد را دارند يا ندارند. يك واحدي هست به نام تنظيم خانواده كه دانشجويان ما مجبورند اين واحد را بگذرانند، از اساتيد خواهش مي‌كنم تجديدنظري بكنند. خيلي خوب است ذهن بچه‌هاي ما روشن شود و يكسري مسائل را بدانند، ولي زماني كه مي خواهند ازدواج بكنند. الان يك جوان 18، 20 ساله چه نيازي دارد اين مباحث بعضا تحريك‌كننده را بداند؟(2/4)

0731- علي دايي در مصاحبه تلويزيوني در مورد مبلغ يك و نيم ميليارد توماني قراردادش با تيم ملي، خود را با مربيان خارجي مقايسه مي نمود در حالي كه مربيان خارجي ديگر منت نمي گذارند كه براي ايران فداكاري مي‌كنند، علي دايي و ديگران اگر به نامي رسيده‌اند آن را مديون امكانات مملكت بدانند. (2/4)

0756- من از تهران تماس مي‌گيرم. در مورد بعضي از خبرهاي صفحه حوادث بايد بگويم اگرچه نوشتن اين خبرها براي شما و بعضي ها مفيد باشد ولي نشر و شايعه گناه انجام شده گناهش بيشتر از خود گناه است. البته بعضي از خبرها، مثل اين خبر كه پدري به دختر 20 ساله اش تجاوز كرد، ننوشتن اين جور خبرها خيلي بهتر است، حيثيت و آبرو و جريح شدن و قبح اين مطلب از بين مي رود، لطفا اين مسائل را ننويسيد. (2/4)

آفتاب يزد: ننوشتن برخي اخبار، تنها باعث مخفي ماندن آنها و افزايش احتمال افتادن افراد ديگري در همان دام‌ها مي‌باشد.

0400- در روزنامه امروز شنبه از طرف دادستان محترم زنجان آقاي گل محمدي نوشتيد در صورتي كه اقداماتي مثل اقدامات دانشگاه زنجان وجود دارد به مسئولان خبر بدهند و اين طور برخورد نكنند، متاسفانه بعضا وقتي به مسئولا‌ن خبر داده مي شود پيگيري نمي كنند، اگر ممكن است شماره تلفن يا نشاني از اين دادستان زنجان بدهيد. يكي از استاداني كه متاسفانه تازگي ها مدالي هم گرفتند معرفي كنم كه چه قدر از ايشان شكايت هست.(2/4)

1538- پسرم در تهران در منطقه بني‌هاشم مستاجر است، الان كه مي‌خواهد قراردادش را تمديد كند كه دوباره همان‌جا بنشيند صاحبخانه گفته برويد بنگاه، ايشان قبلا‌ ده ميليون تومان و ماهي 350 تومان هم مي‌دهد بنگاه اين قدر بي انصاف است گفته 40 ميليون رهن خانه شماست، اين بيچاره كارمند جزء از كجا 40 ميليون بياورد؟ (2/4)

1649- من يكي از ساكنين كوچه گرگاني ديباجي جنوبي هستم. از اداره راهنمايي و رانندگي تقاضا مي‌كنم اين جا يك مامور بفرستند ببينند از عصر به طرف شب چه راهبنداني مي‌شود سه راه كامرانيه و پايين‌تر، ما اصلا‌ نمي‌توانيم برويم سر كوچه يك روزنامه بخريم مي‌ترسيم به ما ماشين بزند و اين كوچه باريك ودو طرفه است، وضع خيلي بدي دارد، از اداره راهنمايي و رانندگي خواهش مي‌كنم به اين كوچه قدري برسند. (2/4)

1634- صبح به بانك ملي بلوار بندرانزلي رفته بودم تا كارهاي بانكي‌ام را انجام دهم متاسفانه يك پلاكارد چسبانده بودند كه به علت نوسانات برق تا اطلاع ثانوي تعطيل مي‌باشد چه كسي بايد جواب كارهايمان را بدهد؟ چك‌هايمان را چه كسي بايد پاس بكند؟ چه كار بايد بكنيم؟ (2/4)

1010- شيشه صرف‌نظر از رنگ آن، وقتي بشكند دهها قسمت مي‌شود. بنابراين شاعر كه چاره اندوه را صبر مي‌داند فرموده:

گربكوبي شيشه غم را به سنگ

هفت رنگش مي‌شود هفتاد رنگ

اما ترانه سازان صدا وسيما براي اينكه غم و اندوه را ترويج نكرده باشند اين شعر را تحريف كردند كه:

گر نكوبي شيشه غم را به سنگ (29/3)

0950- اكنون كه قرار است سنگ نوشته كوروش بزرگ به كشور بازگردد خوب است ترجمه مناسبي از آن را در جهان منتشر نمائيم. (29/3)

1219- همان طور كه به نقل از شهردار پاسارگاد و مسئولان منطقه پاسارگاد در صفحه اول روزنامه‌تان در تاريخ 28/3 نوشته بوديد اطراف آرامگاه كوروش بزرگ كه با داشتن منشور آزادي ملل‌ و بيانيه حقوق بشرش باعث افتخار ايران و ايراني است به خاطر آبگيري سد سيوند دچار رطوبت بي‌سابقه شده است، سوال من از مسئولان ذي ربط اين است كه اگر چنين خبري صحت دارد و آبگيري اين سد باعث زيان رساندن به آرامگاه كوروش مي‌شود چرا تدبيري براي جلوگيري از آسيب رسيدن به اين محل ارزشمند و تاريخي و با اهميت انجام نمي‌دهند؟ به راستي اگر چنين بنايي در كشورهاي اروپايي و يا كشورهايي مثل امارات و عربستان و غيره وجود داشت اينگونه از آن مواظبت به عمل ميآمد؟ آيا مانند تخم چشمشان از آن مواظبت نمي‌كردند؟ ولي ما در كشور خود آرامگاه چنين شخصيت بزرگي را داريم، اما افسوس. (29/3)

آفتاب يزد: مسئولان سازمان ميراث فرهنگي ضمن تاكيد بر اينكه وضعيت فعلي منطقه پاسارگاد نگران‌كننده نيست اعلام كرده اند كه هيئتي را براي بررسي موضوع به منطقه مي‌فرستند و نتيجه را اعلام خواهند كرد. ما هم منتظر اعلام نتيجه اين بازرسي هستيم.

1051- من از ايلام تماس مي‌گيرم. ما سهام عدالت را نمي‌خواهيم بگوييد نظام هماهنگ را اجرا كنند ما 220 هزار تومان حقوق مي‌گيريم با 5 دانشجو چه كار بايد بكنيم؟ (29/3)

1036- داستان سرگرداني مردم و صدور كارت ملي آنان نيز شنيدني است، زيرا پس از چند سال كه مردم طبق دستور ثبت احوال فرم‌هايي را پر كرده و هزينه پستي آن را جهت صدور و يا ارسال كارت ملي از طريق پست پرداخته‌اند اكنون با كمال تعجب مطابق خبر روزنامه اطلاعات 28خرداد، معاون حقوقي سجلي ثبت احوال مي‌گويد كارت ملي تا اول تيرماه براي افراد بالاي 16 سال صادر مي‌شود و مردم مي‌توانند با تلفن گوياي 9716138 از آخرين وضعيت صدور كارت ملي خود باخبر شوند و ضمن مراجعه به اداره ثبت احوال كارت خود را دريافت دارند، در صورتي كه در ابتدا قرار شده بود كه كارت ملي از طريق پست به دست مردم برسد. (29/3)

1029- از طالقان تماس مي‌گيرم. آب سد طالقان پر است، درياچه‌ها و سدهاي انحرافي آن هم پر از آب هستند. (29/3)

1944- بعضي خانواده‌ها به فكر آتيه دختران جوان خود نيستند و كساني كه مشتاق زندگي با آنها هستند به بهانه‌هاي مختلف رد مي‌كنند با بهانه‌هايي مانند خانه، اتومبيل و ‌پول، آيا خوشبختي دختر را اينگونه مي‌خواهند؟‌‌(30/3)

آفتاب يزد: ما موافق سختگيري بيش از حد خانواده‌ها در امر ازدواج دختران نيستيم، اما از سوي ديگر، اگر شما هم اخبار متعدد مربوط به اختلاف زوج‌هاي جوان را شنيده يا خوانده باشيد حتما به پدران و مادران دلسوز حق مي‌دهيد كه به راحتي تحت تاثير اظهار محبت‌هاي ظاهري بعضي از خواستگاران قرار نگيرند.

2154- من از دست اندركاران روزنامه آفتاب يزد تقاضا دارم به اطلا‌ع وزارت بهــــداشت و درمــــــــان قسمت درمــــــــان برســــانند كه در ميــــاندوآب دو داروخانه است كه فقط داروهاي خارجي مي‌فروشد.(30/3)

آفتاب يزد: نام داروخانه‌ها در روزنامه موجود است.

1429- امروز 30/3 در تفسير نيمروز صدا و سيما گزارشي از وضعيت گراني برق در ايتاليا پخش مي‌كردند، گويا در ايران هيچ مشكلي در ارتباط با برق وجود ندارد،‌چرا صدا وسيما گزارشي از وضعيت درآمد مردم در ايتاليا تهيه نمي‌كند، ‌گزارشات صدا و سيما فقط روي نقاط بسيار ضعيف ديگر كشورهاست و در مورد نقاط ضعف عظيم كشور خودمان صدايش در نميآيد.(30/3)

0010- سوالي دارم در مورد كراوات. آيا افرادي كه كراوات مي‌زنند افراد سياسي و جزء جناح خاصي هستند؟ (30/3)

1153- دختري هستم با معلوليت جسمي حركتي. به ما ماشين‌هايي به اسم بهزيست كار مي‌دادند كه الان مدتهاست آن را قطع كردند، مي‌خواهم ببينم اگر خودشان جاي ما بودند چطور براي اياب و ذهابشان اقدام مي‌كردند، ما چه كار بايد بكنيم؟ با كدام هزينه بايد براي اياب و ذهابمان اقدام كنيم؟ (30/3)

1055- شركتهاي هرمي، طعمه‌هاي خود را بعد از سركيسه، طعمه‌ ديگران قرار مي‌دهند كه شما 5 نفر را عضو اين شركت بكنيد تا قول ما عملي شود يعني ميليونر شوي، اين ساده لوحان هم براي رهايي از دام اين شركت شروع به فريب دوست و آشنا مي‌كنند، بنابراين اينها واقعا مجرم هستند بايد با اين دلال‌هاي مفت و مجاني كه در خدمت شركت‌هاي هرمي هستند برخورد شود تا خود كه نابود شده باعث نابودي ديگران نشوند. (30/3)

1100- روز 29/3 به بعضي قراردادي‌هاي شركت نفت نامه‌اي دادند كه از اول تيرماه نبايد كار كنند، تو را به خدا ما كه چندين سال سابقه داشتيم و داراي زن و فرزند هستيم چه كار كنيم، شما را قسم مي‌دهم به داد ما جوانان برسيد ما چه كار بايد بكنيم؟ (30/3)

1412- در جـدولـي كـه صـفـحـه اول نـوشـتـيـد آيـا خـودتـان چيزي سردرآورديد، خودتان مي توانيد بگوئيد كه اداره شما در كدام گروه است، اين چيست كه به خورد مردم مي دهيد. (1/4)

آفتاب يزد:آيا فكر مي‌كنيد وظيفه تفسير جداول تنظيمي توسط وزارت نيرو به عهده روزنامه‌هاست؟

1408- با توجه به گسترش بيماري سرطان ناشي از آلودگي هوا در بين كودكان و بزرگسالان، علت مخالفت بعضي اعضاي شوراي شهر تهران با طرح برقي كردن تاكسي‌ها كه تاثير بسيار زيادي بر كاهش آلودگي هوا دارد و مورد تاييد سازمان محيط زيست و وزارت صنايع و سازمان تاكسيراني هم قرار گرفته است، چيست؟(1/4)
 يکشنبه 9 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 529]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن