تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):آن که در کاری که نافرمانی خداست بکوشد امیدش را از دست می دهد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805581930




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك هفته با موبايل ايراني


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: يك هفته با موبايل ايراني


موبايل ايراني، هفته اول تابستان را با خبرهاي داغي شروع كرد و برخلاف هفته پيش، بستر اتفاقات مهمي از جمله آغاز بسيج 27 ميليوني براي انجام يك حركت فرهنگي بزرگ به نام افزايش نرخ تعرفه پيامك هاي لاتين بود.
اين اقدام فرهنگي در حالي صورت گرفت كه بر خلاف استقبال مردم ، برخي روزنامه ها و سايت هاي وابسته به جريانات ضد فرهنگي با انتقاد از اين حركت عظيم ملي آن را اقدامي به "نام فرهنگ بود و به كام حساب جاري شركت ارتباطات سيار" خواندند و تلاش كردند تعرفه 222 ريالي مشاركت در اين دفاع فرهنگي را ناعادلانه جلوه دهند.
در همين حال ، وزير ارتباطات و مديران شركت ارتباطات سيار كه از ابتدا مصرانه بر موضع خود ايستادگي كرده اند و با كارشكني هاي سازمان بازرسي هم عقب نشيني نكردند، با وجودي كه نرم افزار پيام رسانشان در پرتال همراه اول قابل دسترسي نبود، كوتاه نيامدند و گفتند: اگر فكر مي كنيد به خاطر " باگ "يك نرم افزار ،اين كار فرهنگي را به تاخير مي اندازيم ، سخت در اشتباه هستيد!
در همين زمينه يك مقام مسوول در وزارت ارتباطات اعلام كرد كه دليل آماده نشدن نرم‌افزار پيامك فارسي ، عدم اجراي برخي تعهدات شركت طرف قرارداد با شركت ارتباطات سيار ايران بوده است .
اما موبايل ايراني در هفته اي كه پشت سر گذاشت ، شاهد يك اقدام فرهنگي – امنيتي ديگر هم بود كه عبارت است از : اجراي طرح امنيت اجتماعي در موبايل ايراني ... ! به زبان ساده تر ازاين به بعد و براي حفظ امنيت اجتماعي و اخلاقي در موبايل ايراني ،هيچكس حق ندارد در مكان هاي عمومي بلوتوث بازي كند.
يك مقام مهم در موبايل ايراني در اين رابطه مي گويد: با انجام اين دو كار فرهنگي بزرگ آنهايي كه SMS پراني مي كنند ، ورشكست شده و بلوتوث بازها هم ارشاد مي شوند تا يادشان بماند كه موبايل ايراني ، آنقدرها هم كه به نظر مي رسد، " هركي هركي " نيست .
ولي انتشار خبر عدم استقبال مردم از شارژ سيم كارت هاي اعتباري از طريق اينترنت، آن هم از زبان مديرعامل شركت ارتباطات سيار ، يكي از رويدادهاي شگفت آور موبايل ايراني در اين هفته بود كه براي نخستين بار ثابت كرد ، اينطور نيست ماست بند ها هميشه نگويند ؛ ماست من ترش است . چرا كه گاهي اوقات هم عكس اين اصل اساسي حادث مي شود و آقاي صدوقي چنين چيزي مي گويد!
با اين حال اين تنها موضوع شگفتي آفرين اين هفته موبايل ايراني نبود و انتشار خبر ارائه 700 پيشنهاد براي خريد شماره هاي رند و مرتب همراه اول با قيمت هاي نجومي ، باعث شد تا برخي منابع مطلع و تحليلگران از فرط تعجب تا آستانه شاخ درآوردن پيش بروند.
بنابر اين گزارش ،رييس كميسيون معاملات شركت ارتباطات سيار در اين رابطه گفته است: 700 پيشنهاد خريد شماره هاي رند و مرتب در نهمين دوره مزايده شماره هاي رند همراه اول كه همين چند روز قبل به پايان رسيد، ارائه شده است .
يك منتقد با اشاره به مشكلات اقتصادي كشور مي گويد: يعني در اين كشور آدم هايي وجود دارد كه حاضرند براي داشتن يك شماره رند، سيم كارت 200 هزارتوماني را با قيمت هاي سي ميليون توماني يا بلكه بيشتر بخرند و حالش را ببرند!... "
وي در پايان امي افزايد: باز هم بگوييد تهران جاي بدي است " !
تاليا هم اين هفته يكي از خبرسازان موبايل ايراني بود و در خبري به نقل از يك مقام سازمان تنظيم مقررات اعلام شد كه ؛ بالاخره تاليا هم به مرحمت رگولاتوري از بلاتكليفي در مي آيد و وضعيت پيمانكاري آن طي دو هفته آينده مشخص خواهد شد.
اين در حاليست كه برخي آگاهان مي گويند : با توجه به اين كه مديران رگولاتوري اسوه كامل صبر و بردباري هستند و معتقدند كه عجله كار شيطان است؛ - اين احتمال ميرود كه مهلت دو هفته اي تعيين تكليف تاليا هم ، مثل تدوين آيين نامه MMS ، تاييد نمونه تجهيزات توسعه 6 ميليون خط موبايل و امثالهم ، از امروز شروع شده و تا سال آينده همين موقع ، كماكان ادامه داشته باشد .
اما مشتركان موبايل ايراني و تلفن ثابت كه در مورد موضوع ودايع كاملا بي خيال مساله شده بودند و قيد ودايع خود را زده بودند، در اين هفته يك خبر خوش دريافت كردند.
خبر اين بود كه سرپرست وزارت اقتصاد و دارايي در خصوص ورود مخابرات به بورس اعلام كرده است ؛ تبديل ودايع مشتركان مخابرات به سهام كه بطور كلي منتفي اعلام شده بود ، مجددا توسط وزارت اقتصاد و دارايي مورد بررسي قرار مي گيرد.
يك كارشناس در اين خصوص با كنايه مي گويد: با وجودي بررسي هاي اوليه نشان داد ، مردم هيچ طلبي از شركت مخابرات ندارند و بايد بپذيرند كه وديعه شان بابت حق نصب كسر خواهد شد، اصلا بعيد نيست كه در بررسي مجدد بدهكار شوند و مابه التفاوت مبلغ وديعه خود را روي قبض هاي بعدي پرداخت كنند.
وي در عين حال به مشكل توزيع قبوض همراه اول اشاره كرده و مي گويد: ممكن است قبض هاي محتوي رقم بدهي مشتركان مخابرات به دست شان نرسد كه در اين صورت شانس آورده اند .
تعهد شركت ارتباطات سيار براي داير كردن بيش از 16 ميليون خط تلفن همراه تا سال 95 هم يكي ديگر از رويدادهاي خبري هفته اول تابستان در حوزه موبايل ايراني بود كه به نظر نمي رسد چندان بي ارتباط با پيش بيني وزير ارتباطات مبني بر افزايش سود 1500 ميليارد توماني شركت مخابرات ايران باشد.
بنابر اين گزارش، قرار شده است كه مردم طي مراسمي از زحمات و تلاش هاي غير انتفاعي اپراتور اول تقدير و تشكر به عمل آورند.
در بيانيه اي كه به اين مناسبت منتشر شده ، آمده است: اپراتور اول كه با از خود گذشتگي چنين تعهدات سختي را تقبل مي كند تا بتواند پول بيشتري به دولت بدهد و نيازهاي ارتباطي ما را هم تامين كند، يك قهرمان ملي است و بدون او ما تنها هستيم !
 شنبه 8 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 195]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن