تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821244348




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

780 هكتار زمين راكد صنعتي از دلالان زمين پس گرفته شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: 780 هكتار زمين راكد صنعتي از دلالان زمين پس گرفته شد
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): اميررضا واعظ آشتياني گفت:بيش از 780 هكتار زمين راكد شهرك هاي صنعتي طي سال گذشته از دست دلالان زمين پس گرفته شد .


واعظي آشتياني روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود : مبلغ 87 ميليارد تومان از محل ما به التفاوت قيمت زمين هاي آزاد شده كه سال ها توسط افراد سودجو و فرصت طلب بدون استفاده رها شده بود ،نصيب دولت شد كه اين مبلغ براي تكميل زير ساخت هاي شهرك هاي صنعتي كشور استفاده مي شود .
گفتني است كه طي سال هاي گذشته افراد سودجو ، با خريد زمين در شهرك هاي صنعتي به جاي احداث واحد توليدي نسبت به خريد و فروش اين زمين ها اقدام مي كردند كه با تصميم جديد سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ، زمين هاي راكد از اين افراد پس گرفته شد .
مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران در ادامه گفت:زمين هاي ياد شده طي يك هزار و 690 قرارداد به اين افراد واگذار شده بود كه با تعيين تكليف اين قراردادها زمين هاي راكد پس گرفته شد.
واعظي‌ آشتياني ، با اشاره به اينكه براي تكميل زير ساخت شهرك هاي صنعتي كشور نياز به پنج هزار ميليارد تومان بودجه داريم ، افزود: ازگذشته شهرك هاي صنعتي ساخته شده است ، ولي زير ساخت هاي اين شهرك ها مانند راه ، آب ، برق ، تلفن و ...، تكميل نشده است .
اين مقام مسئول افزود: 770 شهرك، ناحيه و خوشه صنعتي مصوب تا آخر ارديبهشت ماه 87 در كشور وجود داشته است كه از ميان آنها 568 مورد فعال هستند .
معاون وزير صنايع و معادن گفت : هم اكنون 25 هزار واحد توليدي در حال ساخت داريم كه پيش بيني مي شود طي سال هاي 87 و 88 به چرخه توليد بپيوندند و 550 تا 600 هزار فرصت شغلي جديد در كشور ايجاد شود.
واعظي آشتياني سپس تعداد فرصت هاي شغلي ايجاد شده ناشي از بهره برداري واحدهاي توليدي صنايع كوچك از سال 83 تا 86 را يك ميليون و 255 هزار فرصت شغلي ، عنوان كرد.
مديرعامل سازمان صنايع كوچك از ايجاد يك شهرك صنعتي نمونه در 60 كيلومتري قم خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه هيات وزيران در جريان سفر استاني رئيس جمهور يك شهرك صنعتي نمونه در حال طراحي و ساخت در اين منطقه در دست اقدام است .
اين مقام مسئول با اشاره به اينكه موقعيت اين شهرك صنعتي مكان يابي شده است ، افزود: اين شهرك 40 كيلومتر از فرودگاه امام خميني فاصله دارد و بين جاده قديم و اتوبان قم واقع است .
وي سپس افزود: در مرحله اول ساخت اين شهرك 2 هزار هكتار زمين آماده سازي مي شود و كارهاي طراحي آن تا سه ماه آينده تكميل شده و خاكبرداري شروع خواهد شد و امكان توسعه آن تا چهار هزار هكتار پيش بيني شده است .
معاون وزير صنايع و معادن با اشاره به تثبيت قيمت زمين در شهرك هاي صنعتي به جز چهار كلان شهرك تهران ، اصفهان ، مشهد و تبريز گفت: علاوه بر تثبيت قيمت زمين در شهرك ها صنعتي مشوق هاي ديگري نيز براي ايجاد انگيزه براي سرمايه گذاري تدوين و و از اول تير ماه سال جاري به تمام استان ها طي بخشنامه اي ابلاغ شده است .
واعظي آشتياني سپس به تشريح بسته ي مشوق هاي سازمان صنايع كوچك براي تشويق سرمايه گذاري در شهرك هاي صنعتي پرداخت و افزود: كسانيكه ظرف يكسال واحد توليدي خود را در شهرك هاي صنعتي احداث كنند ،پنج درصد در قيمت حق انتفاع زمين تخفيف دريافت مي كنند.
وي افزايش توليد را عامل ديگر استفاده از مشوق ها عنوان كرد و با اشاره به اينكه متوسط توليد در كشور هم اكنون 70 درصد ظرفيت اسمي است ، افزود: براي افزايش توليد و ايجاد انگيزه هر كارخانه اي كه 2 سال متوالي با 85 درصد ظرفيت اسمي فعاليت كند، مشمول دريافت 15 درصد تخفيف در قيمت زمين مي شود .
اين مقام مسئول افزود: مشوق ديگر نيز مربوط به ايجاد اشتغال است ، هر واحد توليدي كه براي بيش از 10 نفر ايجاد اشتغال كند، در مورد قيمت زمين تخفيف دريافت خواهد كرد و ميزان تخفيف براي هر نفر ايجاد اشتغال نيم درصد خواهد بود و درنهايت واحدي كه براي 50 نفر ايجاد اشتعال كند 25 درصد تخفيف دريافت مي كند .
به گفته ي واعظي آشتياني مشوق ديگر نيز مربوط به افزايش تعداد اقساط است كه از 30 به 50 قسط قابل افزايش خواهد بود .
مدير عامل سازمان صنايع كوچك در بخش ديگري از سخنانش وظيفه دولت را فراهم كردن شرايط توليد عنوان كرد و افزود: سازمان ها و ارگان هاي مختلف بايد تلاش كنند تا هزينه هاي جانيي كه به صنعت كشور تحميل مي شود، كاهش يابد.
وي تاكيد كرد، هزينه هاي تحميلي به بنگاه هاي صنعتي و توليدي يك چالش جدي است .از جمله حق بيمه كارفرما بايد به نوعي تعديل شود تا شرايط رقابت و شرايط حضور در بازار جهاني براي صنعتگران ايراني فراهم شود.
به گزارش خبرنگار ايرنا ، اين مقام مسئول در ادامه افزود: نكته ديگر جلوگيري از قاچاق كالا است كه عامل مهمي در تخريب اقتصاد و صنعت محسوب مي شود .
واعظي كوتاه كردن زمان اجراي طرح هاي صنعتي را مورد تاكيد قرار داد و گفت: سازمان صنايع كوچك در تلاش است تا طرح هاي صنعتي را در كوتاه ترين زمان انجام دهد و تا زمانيكه به سمت كوتاه كردن زمان اجرا پيش نرويم ،‌نمي توانيم ادعاي اشتغال مولد را داشته باشيم .
اقتصام ** 1579** 1557
 شنبه 8 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 215]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن