تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كمال ادب و مروت در هفت چيز است: عقل، بردبارى، صبر، ملايمت، سكوت، خوش‏اخلاقى و مدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815570631




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برداشت گندم و كشت پنبه در مزارع قزوين آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: برداشت گندم و كشت پنبه در مزارع قزوين آغاز شد
خبرگزاري فارس: مدير زراعت سازمان جهاد كشاورزي استان قزوين گفت : برداشت محصول گندم از سطح بيش از 145هزار هكتار و كشت پنبه در سطح بيش از 606 هكتار از اراضي كشاورزي استان قزوين آغاز شد.


حسن جليلوند امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در قزوين بيان داشت: برداشت گندم در شهرستان بوئين زهرا آغاز شده و پيش‌بيني مي‌شود از هر هكتار دو هزار و 400 تن محصول برداشت شود.
وي ادامه داد: عمليات برداشت گندم دراستان قزوين توسط 300 دستگاه كمباين مهاجر و 60 دستگاه كمباين بومي در مزارع كشاورزي انجام خواهد شد.
مدير زراعت سازمان جهاد كشاورزي استان قزوين اضافه كرد: به منظور نظارت بر نحوه برداشت محصول و جلوگيري از ضايعات كمباين‌ها، پنج اكيپ كارشناسي برنحوه برداشت محصول نظارت دارند.
وي افزود: درسال زراعي جاري 71 هزار هكتار اراضي آبي و 71 هزار هكتار اراضي ديم استان زير كشت محصول گندم رفته است.
جليلوند با اشاره به بروز خشكسالي و سرمازدگي بر محصولات زراعي بويژه گندم پيش بيني كرد: توليد گندم امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته كاهش پيدا كند كه كاهش شديد نزولات جوي باعث از بين رفتن مزارع ديم استان شده و توليد گندم در اين اراضي را تا 90 درصد كاهش داده است .
وي خاطرنشان ساخت: قيمت تضميني خريد گندم استان دو هزار و 800 ريال است كه كشاورزان مي‌توانند به منظور جلوگيري از سوء استفاده سودجويان، گندم توليدي خود را به اين مراكز تحويل و مبلغ خريد را بصورت نقدي دريافت كنند.
مدير زراعت سازمان جهاد كشاورزي استان قزوين اعلام كرد: ظرفيت سيلوهاي استان قزوين 160 هزار تن است كه پنج نفر كارشناس از سوي اين سازمان بر نحوه خريد سيلوها نظارت دارند.
وي در خصوص كشت پنبه در مزارع استان قزوين اظهار داشت: پيش‌بيني مي‌شود طي سال زراعي جاري بيش از دو هزار تن محصول پنبه - وش پنبه- از مزارع استان برداشت شود.
جليلوند تأكيد كرد: سطح زير كشت پنبه در سال زراعي جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل دو برابر شده و تعداد بهره‌برداران اين محصول نيز افزايش يافته است .
وي عمده مناطق كشت محصول پنبه را شهرستان بوئين زهرا و روستاي تحت پوشش ذكر كرد و خاطرنشان كرد: توجه به كشت پنبه و رفع موانع اقتصادي و بازرگاني باعث افزايش سطح زير كشت اين محصول مي‌شود.
مدير زراعت سازمان جهاد كشاورزي استان قزوين عنوان داشت: با اجراي اين طرح به صورت الگويي و با بكارگيري آخرين دستورالعمل‌هاي فني و عمليات مكانيزه در مراحل كاشت، داشت و برداشت بخشي از مشكلات مزارع پنبه كاران حل خواهد شد.
وي گفت: كاهش هزينه‌هاي توليد موجب ترغيب بهره‌برداران به كشت پنبه خواهد شد.
جليلوند يادآور شد: هدف از اجراي طرح آرماني كشت پنبه، افزايش كمي وكيفي پنبه‌كاران، توسعه مكانيزاسيون و كاهش هزينه‌هاي توليد در واحد سطح و پايداري توليد و ارتقاي بهره‌وري در مصرف نهاده‌ها، حفظ محيط زيست، تقويت و فضاسازي براي فعاليت تشكل‌هاي بخش خصوصي، انتقال تكنولوژي‌هاي و كاربرد آخرين دستاوردهاي تحقيقاتي و افزايش دانش و مهارت كشاورزان است.
انتهاي پيام/ف
 شنبه 8 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 600]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن