تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز در اول وقت خشنودى خداوند، ميان وقت رحمت خداوند و پايان وقت عفو خداوند است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821257505




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مقامات انگليسي: گوردون براون در ايجاد ارتباط با ديگران مشكل دارد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مقامات انگليسي: گوردون براون در ايجاد ارتباط با ديگران مشكل دارد
خبرگزاري فارس: بسياري از ناظران سياسي شخصيت گوردون براون و همچنين شرايط نامناسب جهاني را از جمله علل تاثير گذار در ناموفق بودن وي در سمت نخست وزيري انگليس در يك سال گذشته توصيف كرده اند.


به گزارش خبرنگار فارس در لندن، گوردون براون كه يكسال پيش در 27 ژوئن (6 تير) سال 2007 به سمت نخست وزيري انگليس منصوب شد، در مدت يك سال گذشته در زمره نخست وزيران موفق قرار نگرفته است.
گوردون براون در تصدي سمت نخست وزيري انگليس در يك سال گذشته مقاطع زماني مختلفي را پشت سر گذاشته است كه برخي از ناظران سياسي اين مقاطع زماني را به 3 مرحله تقسيم كرده اند.
در نخستين مرحله، گوردون براون ماه عسل سياسي يكصد روزه‌اي را پشت سر گذاشت.
هنوز چند روزي از نخست وزيري گوردون براون نگذشته بود كه در روزهاي 29 و30 ژوئن ( هشتم و نهم تير) بمبگذاري هاي نافرجام در لندن و گلاسگو در اسكاتلند به وقوع پيوستند.
در 7 ژوئيه (16 تير) سيل شديدي مناطق گسترده اي از انگليس را فرا گرفت.
و در 3 اوت (12 مرداد) بيمار تب برفكي شماري از مزارع دامي در جنوب شرق انگليس را آلوده كرد كه در نتيجه آن خسارات مادي زيادي به دامداري و صنعت جهانگردي در اين كشور وارد شد.
اما از آنجايي كه اين بحران ها با واكنش هاي سريع و جدي اي از سوي گوردون براون نخست وزير جديد انگليس پاسخ داده شدند، وي به عنوان يك نخست وزير قاطع و عمل كننده معرفي شد.
همچنين زماني كه مارگارت تاچر نخست وزير اسبق دولت محافظه كار انگليس از سوي گوردون براون به خانه شماره 10 دعوت شد، گوردون براون برتري خود را به نوعي به نمايش گذاشت.
اما به يك باره حوادث در مسير ديگري قرار گرفتند و ماه عسل سياسي گوردون براون كه به عنوان نخست وزيري قوي و قاطع جلوه گر شده بود، پايان يافت و گوردون براون يكي پس از ديگري با حوادث ناخوشايندي روبرو شد.
اين حوادث ناخوشايند، كه مقطع زماني دوم نخست وزيري گوردون براون به شمار مي روند ، با مسائل مربوط به برگزاري انتخابات عمومي زود هنگام در انگليس آغاز شدند و زماني كه گوردون براون پس از گذشت مدت طولاني اي از انتشار اخباري مبني بر احتمال برگزاري انتخابات عمومي زود هنگام در انگليس، اعلام كرد كه قصد ندارد چنين انتخاباتي را برگزار كند، متهم شد به اينكه در تصميم‌گيري هايش تعلل مي كند و قادر به اتخاذ تصميمي سريع و به موقع نيست.
بحران بعدي روز چهاردهم سپتامبر (23 شهريور) با بحران مالي بزرگترين بانك وام دهنده انگلستان يعني بانك نورثرن راك Northern Roth آغاز شدند .
پس از بحران مالي اين بانك ، گوردون براون متهم شد به اينكه در پاسخ گويي به اين بحران سريع عمل نكرده است.
20 نوامبر و 25 نوامبر (29 آبان و 4 آذر) سال 2007 ، روزهايي بودند كه حوادث ناگوار ديگري براي نخست وزير جديد انگليس به وقوع پيوستند.
در 20 نوامبر جزئيات شخصي 25 ميليون نفر از مردم انگليس كه بر روي سي دي به ثبت رسيده بودند مفقود شدند و در 25 نوامبر اخباري در زمينه اهداء كمك هاي مالي نامناسب به حزب كارگر منتشر شدند.
در ماه دسامبر موضوع مربوط به مراسم امضاء معاهده جديد اتحاديه اروپا كه به معاهده ليسبون موسوم است، جنجال ديگري را برپا كرد زيرا گوردون براون گفته بود كه به علت تراكم كاري نمي تواند در مراسم رسمي امضاء شركت كند اما به طور يقين خود را به محل برگزاري اين مراسم خواهد رساند.
منتقدين گوردون براون گفتند گوردون براون در عين حالي كه با معاهده ليسبون موافق است، با حضور نيافتن در مراسم رسمي امضاء اين معاهده قصد داشته است تا حدودي خود را از انتقادهاي مردم انگليس براي برپا نشدن يك همه پرسي در باره اين معاهده دور نگه دارد .
ديويد ميليبند وزير خارجه انگليس در آن مراسم به جاي گوردون براون شركت كرده بود و گزارشگر يكي از بخش هاي خبري تلويزيون انگليس در هنگام پخش گزارش خود از اين مراسم در ليسبون به كنايه گفته بود: تا آخرين لحظه اي كه خبر دارم نخست وزير انگليس همچنان گوردون براون است ، اما ديويد ميليبند به جاي وي در اين مراسم شركت كرده است !
و اما سومين مقطع زماني گوردون براون از 12 ماه مارس سال 2008 (22 اسفند) آغاز شد يعني زماني كه الستر دارلينگ وزير خزانه انگليس نخستين بودجه خود را اعلام كرد .
منتقدان بودجه اعلام شده معتقدند اين بودجه موجب ايجاد تورم ، پايين رفتن بهاي خانه ها و كاهش رشد اقتصادي در اين كشور شده است .
ماليات موسوم به ماليات 10 پنسي كه در 31 مارس (12 فروردين) از سوي گوردون براون معرفي شد، جنجال بزرگي را به وجود آورد و منتقدان گوردون براون گفتند سياست مالياتي معرفي شده از سوي گوردون براون موجب فقيرتر شدن اقشار كم درآمد جامعه مي شود.
انتخابات محلي كه در واقع انتخاب اعضاء شوراهاي شهري محسوب مي شود ، در اول ماه مه (12 ارديبهشت) در انگليس و ولز برگزار شدند و حزب محافظه كار بيشترين كرسي‌ها را در اين انتخابات كسب كرد.
نكته قابل توجه در اين بود كه در ارتباط با ميزان حمايت مردمي، حزب ليبرال دمكرات مقام دوم و حزب كارگر مقام سوم را در انتخابات محلي به خود اختصاص دادند.
برخي از كارشناسان سياسي در تحليل نتايج انتخابات محلي گفتند نتايج انتخابات محلي در واقع چگونگي ميزان بخت پيروزي گوردون براون را در انتخابات عمومي آينده اين كشور به نمايش گذاشته است.
در همين حال برخي ديگر از كارشناسان معتقد بودند كه حزب كارگر مي تواند با برنامه ريزي درست تر مسير حوادث را به سود خود تغيير دهد.
همزمان با انتخابات محلي در انگليس و ولز، انتخابات شهرداري لندن نيز برپا شد كه در آن ضربه ديگري به حزب كارگر وارد شد و بوريس جانسون نامزد انتخاباتي حزب محافظه كار بر كن ليوينگستون كه پس از 2 دوره برعهده داشتن سمت شهردار لندن ، براي سومين بار به عنوان نامزد انتخاباتي حزب كارگر در اين انتخابات شركت كرده بود، غلبه پيدا كرد و بوريس جانسون شهردار لندن شد.
برخي از ناظران سياسي از پيروزي بوريس جانسون به عنوان آغاز كار محافظه كاران در صحنه هاي جدي در پيش از انتخابات عمومي انگليس نام بردند.
نتايج انتخابات ميان دوره اي نيز كه در روز 22 مه (16 خرداد) در دو منطقه در انگليس برگزار شدند ، شكست حزب كارگر و پيروزي حزب محافظه كار را در برداشتند.
و در واقع از پيروزي حزب محافظه كار در اين انتخابات ميان دوره اي به عنوان يك حادثه بي سابقه در 30 سال گذشته نام برده و گفته شد كه اين اولين باري بوده است كه محافظه كاران در انتخابات ميان دوره اي در انگليس بر حزب كارگر پيروز شده اند.
در اين مدت زماني همچنين نظرسنجيهايي كه صورت گرفتند همگي حاكي از پيشي گرفتن حزب محافظه كار بر حزب كارگر بودند و نتايج اين نظرسنجي‌ها نشان داد كه به علت خوب عمل نكردن حزب كارگر، حزب محافظه كار از ميزان حمايت مردمي گسترده اي كه از دهه 90 تا كنون بي سابقه بوده است ، برخوردار شده است.
برخي از ناظران و تحليلگران سياسي در تحليل‌هاي خود اينگونه ارزيابي كرده اند كه تفاوت توني بلر و گوردون براون به علت وجود شرايط جهاني مختلفي است كه در زمان رياست هر يك از اين دو نفر وجود داشته اند بدين معنا كه توني بلر در شرايط بهتر زماني نخست وزير شده بود اما گوردون براون در زماني نخست وزير شده است كه دنيا با چالش هاي بسياري از جمله بحران اقتصاد جهاني روبروست و به همين علت از بخت كمتري در مقايسه با توني بلر برخوردار است.
اما همه مفسران و شخصيت هاي سياسي در اين كشور اينگونه تصور نمي كنند و برخي معتقدند اشكال اصلي به شخصيت گوردون براون باز مي گردد و بر اين باورند كه گوردون براون به خوبي با مردم اين كشور ارتباط برقرار نمي كند.
مايكل هاوارد رهبر اسبق حزب محافظه كار انگليس كه از سال 2003 تا سال 2005 رياست حزب محافظه كار را برعهده داشت، در اين باره مي گويد : گوردون براون شخصيت مناسبي براي رهبري به شمار نمي رود زيرا قادر به تصميم گيري نيست و مدام در تصميم گيري هايش تعلل مي كند كه در نتيجه آنها مسائل و مشكلاتي به وجود مي آيند .
مايكل هاوارد گفت: گوردون براون مي گويد هر روز تصميم هاي سختي وجود دارند كه بايد اتخاذ شوند ، اما حقيقت اين است كه گوردون براون سرگرم اتخاذ تصميم نيست بلكه سرگرم تعلل در تصميم گيري است و اگر براي مثال گوردون براون در زمينه بحران مالي بانك نورثرن راك زودتر تصميم گيري كرده بود ، نتايج بهتري حاصل شده بودند.
مايكل هاوارد گفت گوردون براون را براي مشكلات مالي اي كه بانك نورثرن راك با آن مواجه شد ، سرزنش نمي كند اما گوردون براون بايد پس از به وجود آمدن آن بحران، بهتر و سريعتر تصميم گيري و عمل مي كرد.
رهبر اسبق حزب محافظه كار انگليس همچنين گفت: هيچكس نمي داند كه گوردون براون واقعا به دنبال چه چيزي است و من فكر مي كنم كه خود گوردون براون نيز پاسخ اين سوال را نمي داند و گوردون براون نشان داد كه حزب كارگر يك ظرف توخالي است و توني بلر فقط بر روي اين مسئله پوشش گذاشته بود.
لرد هاتسلي ، كه سمت معاونت رهبري حزب كارگر را از سال 1983 تا سال 1992 برعهده داشته است ، معتقد است گوردون براون رهبر خوبي است و بايد براي بهبود در كارش به جاي تقليد كردن، به روش هايي كه خود اقتباس مي كند اتكاء كند .
لرد هاتسلي گفت : گوردون براون زماني كه واقعا خودش است بهتر عمل مي كند اما زماني كه تلاش مي كند از هر گوشه اي يك اقدامي را اقتباس كند ، سياست هايش خوب جلوه نمي كنند.
لرد هاتسلي افزود: در دنياي جديد سياست كه دنيايي رسانه اي است به فردي كه استوار باشد و بتواند خوب ارتباط برقرار كند نياز است و اگرچه محافظه كاران فروشندگان خوبي هستند اما من ترجيح مي دهم تا فردي استوار را به جاي يك فروشنده خوب انتخاب كنم .
چارلز كلارك ، كه رهبري حزب ليبرال دمكرات انگليس را از سال 1999 تا سال 2006 برعهده داشته است ، درباره گوردون براون مي گويد : گوردون براون امروز با گوردون براون سابق بسيار تفاوت پيدا كرده است و ديگر از آن گوردون براوني كه طبع شوخي داشت ، خيلي خوب گفتگو مي كرد و تاثير گذار بود، خبري نيست و گوردون براون عوض شده است .
چارلز كلارك افزود: گوردون براون در گذشته خيلي خوب ارتباط برقرار مي كرد و حتي بيش از توني بلر مورد استقبال بود براي مثال زماني كه جان اسميت ، كه رهبري حزب كارگر را از سال 1992 تا سال 1994 برعهده داشت ، بر اثر حمله قلبي درگذشت ، بيشتر اعضاء حزب كارگر مايل بودند كه گوردون براون سمت رهبري حزب كارگر را بدست گيرد و اعضاء حزب كارگر كمتر مايل بودند كه توني بلر رياست حزب كارگر را برعهده داشته باشد .
چارلز كلارك با بيان اينكه معقتد است گوردون براون مي تواند رهبر خوبي باشد ، گفت : لازم است تا گوردون براون اساسي تر كار كند زيرا زماني كه گوردون براون بر اساس باور خودش عمل مي كند ، عملكرد موفق تري دارد.
گفتني است اغلب دوستان و نزديكان گوردون براون مي گويند گوردون براون فرد گرم وصميمي اي است كه اين خصلت وي به خوبي نشان داده نشده است .
بسياري از كارشناسان سياسي با ياد كردن از لبخند زدن هاي بيل كلينتون رئيس جمهور سابق امريكا و نحوه حرف زدن وي ، بيل كلينتون را بهترين نمونه در برقراري ارتباط مثال مي زنند و مي گويند اگرچه گوردن براون نمي تواند لبخند بزند اما مي تواند تلاش كند تا در ارتباط برقرار كردن گرم تر رفتار كند و همواره يك حالت ثابت چهره را در بيان موضوع هاي مختلف از خود نشان ندهد.
ديويد هيل مدير ارتباطات در دوران نخست وزيري توني بلر در اين باره مي گويد : در دنياي امروزه همه چيز در باره جاذبه شخصيتي است و آنچه كه سياستمداران به آن نياز دارند ، جاذبه شخصيتي و تعيين يك دستور كار است.
ديويد هيل مي گويد مقامات نبايد ترس اور و يا خيلي زبون باشند .
پيتر هيمن Peter Heyman كارشناس راهبردي بر اين باور است كه بايد سياستمداران به اصل اهميت گفتگو با مردم توجه داشته باشند و متوجه باشند كه مردم به گفتگو نياز دارند و مردم مايلند كه با آنها گفتگو شود .
پيتر هيمن در مقايسه توني بلر با گوردون براون گفت : توني بلر هر زماني كه مسئله اي رخ مي داد ، مي رفت در ميان مردم و براي آنها توضيح مي داد و توني بلر هر زماني كه مرتكب اشتباهي مي شد ، به راحتي اين مسئله را بيان مي كرد و مي گفت كه مرتكب اشتباهي شده است .
اين كارشناس افزود : سياستمداران بايد صادق باشند و چنانچه مرتكب اشتباهي مي شوند صادقانه اين مسئله را بيان كنند كه مرتكب اشتباهي شده اند.
اكنون به عقيده اغلب كارشناسان و ناظران سياسي ، اين امكان وجود دارد كه در مدت باقي مانده تا برپايي انتخابات عمومي در انگليس ، گوردون براون بتواند از نظر شخصيتي در خود تغييرات عمده اي را به وجود آورد و حمايت مردمي را جلب كند اما خطري كه گوردون براون را تهديد مي كند اين است كه امكان دارد بسياري از مردم اين كشور از پيش تصميم خود را در باره گوردون براون گرفته باشند.
انتهاي پيام/.
 شنبه 8 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 216]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن