تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816731426




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

۷ تير؛ گزارش نماز جمعه تهران


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: ۷ تير؛ گزارش نماز جمعه تهران


سياست - همشهري آنلاين:
هاشمي رفسنجاني در خطبه‌هاي نماز جمعه تهران به موضوع تحريم‌هاي جديد غرب عليه ايران، سفر به عربستان، روز زن و شهداي ۷ تير پرداخت.

به گزارش ايرنا، آيت‌الله اكبر هاشمي رفسنجاني در خطبه هاي دوم نماز جمعه اين هفته تهران با اشاره به اقدام اخير اتحاديه اروپا در اعمال تحريم عليه بانك ملي ايران در اروپا، لايحه دولت آمريكا براي فشار بيشتر بر ايران و مصوبه دوگانه نشست هشت كشور صنعتي براي اعمال تنبيه‌ها و تشويق‌ها، گفت: بارها نصيحت كرده ايم به كار بردن اين ادبيات با ايران به نفع غرب نيست.

خطيب جمعه تهران تاكيد كرد: با كشور بزرگي مانند ايران فقط بايد با ادبيات درست و مذاكره و مطرح كردن حرف حساب و استدلال برخورد كرد در غير اين صورت منطقه را به خطر مي اندازيد و سودي عايد شما نمي شود.

وي با تاكيد بر اينكه جمهوري اسلامي ايران به دنبال منافع صلح آميز هسته‌اي است بار ديگر آمادگي ايران را براي مذاكره به منظور جلب اعتماد جهان اعلام كرد و گفت: غرب بايد از رويه غلط خود درباره ايران دست بردارد.

سفر به عربستان و حضور در منطقه فدك
امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به سفر اخير خود به عربستان سعودي براي شركت در اجلاس بين‌المللي گفتمان مذاهب اسلامي در مكه مكرمه، حضور ايران در اين كشور را بسيار موثر دانست و گفت: اگر ايران در اين اجلاس حضور نداشت وحدت اسلامي شكل نمي‌گرفت و شيعه در اين اجلاس غايب بود اما به گونه‌اي عمل شد كه در اين اجلاس مهم تفكر انقلابي، شيعي، اسلامي و ايراني درخشش بي‌نظيري داشت.

هاشمي رفسنجاني خاطرنشان كرد: برخي از علماي تند وهابي به پادشاه عربستان درباره سخنراني من اعتراض كردند و نسبت به درخشش شيعيان انتقاد داشتند البته در مقابل آنها اكثريت قاطع علماي حاضر از حضور ايران در اين اجلاس استقبال كردند.

وي تصريح كرد: در اين سفر بحث‌هاي صريح و جدي درباره حجاج ايراني شد و قرار شد مشكلات آنان كاهش يابد و از سويي مسئولان عربستان نيز مي‌خواهند زوار شيعه و ايراني راضي از عربستان بازگردند كه بايد سعي كرد با تعقل و تدبير و راه كارهاي اتحادآفرين اين مسايل حل شود.

وي درباره حضور خود در منطقه فدك نيز گفت: سفر گروه ايراني به فدك باعث شد ببينيم كه حضرت زهرا (س) در فدك زنده است. از لحظه فتح خيبر در سال هفتم هجرت پيامبر تا 400 سال بعد موضوع فدك زنده و مورد توجه دنياي اسلام بوده است. خطيب جمعه تهران تاكيد كرد: در روايات اهل سنت و شيعه و در كتاب‌هاي معتبر آمده است كه پس از فتح فدك جبرئيل نازل شدند و از پيامبر خواستند كه فدك را به حضرت زهرا (س) واگذار كنند كه همينگونه شد.

وي تصريح كرد: بر اساس آيات قرآن، روايات و تاريخ فدك در اختيار حضرت زهرا (س) و خاندان پيامبر بوده است. مساله فدك مساله امامت، ولايت و مقاومت است، نيروهايي كه مظلوم مي‌شوند و مقاومت مي‌كنند فدك را به عنوان پرچمي براي خود مي‌بينند. رئيس مجلس خبرگان رهبري افزود: در طول تاريخ 24 بار فدك گرفته و پس داده شده است.

هاشمي رفسنجاني گفت: از نكات جالب در اين سفر اين بود كه ذره‌اي تعصب از سوي اهالي فدك ديده نشد. به ما ساختماني را نشان دادند و گفتند كه مسجد فاطمه است كه توسط خود حضرت زهرا (س) ساخته شده است. مردم فدك اين محل را وادي فاطمه، بوستان فاطمه و چشمه‌هاي آن را چشمه‌هاي فاطمه مي‌دانند و مردم فدك هنوز هم علاقمند به حضرت زهرا (س) هستند.

وي ابراز اميدواري كرد شرايطي فراهم شود كه زوار ايراني بتوانند در قالب تورهايي به منطقه فدك بروند. اين مناطق افتخار اسلام است كه بايد به همه مسلمانان معرفي شود.

حضور بيگانگان براي منطقه گران تمام شده است
امام جمعه موقت تهران در ادامه مساله فلسطين، عراق و افغانستان را همچنان خونبار و تاسف برانگيز دانست و گفت: حضور بيگانگان براي منطقه گران تمام شده است.
هاشمي رفسنجاني ابراز اميدواري كرد روزي ملت‌هاي اسلامي بيدار شوند تا روي پاي خود بايستند.

هفته گراميداشت مقام زن
وي در ادامه تاكيد كرد: خدمتي كه اسلام به زن‌ها كرده است هيچ يك از مكاتب موجود دنيا نكرده اند. اسلام زن را از افكار منحط بشريت درباره او نجات داد و زني بي‌نظير مانند حضرت زهرا (س) را به عنوان الگو به بشريت معرفي كرد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام تاكيد كرد: پس از انقلاب اسلامي در جهت حفظ اخلاق، عفت و شرافت زن‌ها حركت شده است و بانوان كشور راه خود را پيدا كرده اند و در فرداي اين كشور زنان نقش تاثيرگذارتري خواهند داشت. وي تاكيد كرد: زنان كشور بايد به خدمات ارزشمندي كه انقلاب اسلامي به آنان كرده است توجه داشته باشند.

وي در ادامه ميلاد حضرت امام خميني (ره) را نيز تبريك گفت و تاكيد كرد: امام خميني (ره) براي اولين توانستند در يك كشور بسيار مهم با مكتب اهل بيت (ع) حكومتي را تشكيل دهند كه در تاريخ سابقه نداشته است كه اميدواريم قدردان اين رهبر باشيم و راه وي را ادامه دهيم.

خطيب جمعه تهران با اشاره به روز جهاني مبارزه با مواد مخدر، گفت: مواد مخدر به بلاي امروز بشريت و به وي‍ژه ايران تبديل شده است. مواد مخدر شر و شيطاني براي كل بشريت است كه اميدواريم جوانان ما از شر اين شيطان خلاص شوند. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام از كساني كه با همه وجود با اين شر بزرگ مبارزه مي كنند تشكر و قدرداني كرد.

وي در ادامه حادثه هفتم تير را فاجعه اي در انقلاب اسلامي دانست كه از سوي استكبار براي منهدم شدن انقلاب طراحي شده بود كه خداوند اين اهداف شوم آنها را برملا ساخت و خون اين شهيدان به ويژه شخصيت كم نظير شهيد آيت‌الله بهشتي باعث شد كه مردم نسبت به خطري كه انقلاب را تهديد مي كند آگاه شوند.

تاريخ درج: 7 تير 1387 ساعت 15:50 تاريخ تاييد: 7 تير 1387 ساعت 17:01 تاريخ به روز رساني: 7 تير 1387 ساعت 16:54
 جمعه 7 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 510]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن