تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم میراث گرانبهائی است و ادب لباس فاخر و زینتی است و فکر آئینه ای است صاف.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820278692




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هاشمي خبر داد:افزايش امنيت مرزها / كاهش ناامني ها ناشي از سهميه بندي و افزايش قيمت سوخت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: هاشمي خبر داد:افزايش امنيت مرزها / كاهش ناامني ها ناشي از سهميه بندي و افزايش قيمت سوخت
سرپرست وزارت كشور از افزايش ضريب امنيت مناطق مرزي كشور با وجود تلاش سركردگان غرب و آمريكا براي دامن زدن به ناامني در اين مناطق اشاره و بر لزوم كاهش نرخ بيكاري براي تثبيت امنيت در كشور تاكيد كرد .

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه شوراي توسعه وامنيت پايدار شرق كشور صبح امروز در دفتر مهدي هاشمي سرپرست وزارت كشور برگزار شد.

در اين نشست مهدي هاشمي سرپرست وزارت كشور، بهرام نوروزي فرمانده قرارگاه رسول اكرم (ص) در شرق كشور، دهمره استاندار سيستان و بلوچستان، معاونت برنامه ريزي رياست جمهوري، روساي كميسيونهاي امنيت ملي و عمران مجلس و محمد جواد محمدي زاده استاندار خراسان رضوي حضور داشتند كه پس از اين جلسه در جمع خبرنگاران حضور يافتند تا ضمن تشريح نتايج اين جلسه به سئوالات خبرنگاران پاسخ دهند.

مهدي هاشمي سرپرست وزارت كشور در سخناني با اشاره به برگزاري جلسه شوراي توسعه امنيت پايدار شرق كشور گفت: در اين جلسه گزارش كار كميته هاي مختلف اين شورا گرفته شد و براي آنكه بتوانيم يك امنيت پايدار در منطقه شرق كشور داشته باشيم نيازمند توسعه هاي لازم در بخش هاي مختلف هستيم.

وي با بيان اينكه از امنيت بسيار بالايي در اين مناطق برخورداريم، اظهار داشت: دشمنان ما به خصوص سركردگان غرب و آمريكا ناامني هايي را در شرق كشور مديريت مي كنند كه آثار اقدامات آنها بوضوح مشهود است.

هاشمي با تاكيد بر اينكه اقدامات اطلاعاتي، امنيتي ما بسيار قوي و مقتدرانه است، گفت : يك سري اقدامات ديپلماتيك هم بايد با كشورهاي همسايه تقويت شود ضمن اينكه بستن مرزها يكي از موضوعاتي است كه بايد به جد دنبال شود.

سرپرست وزارت كشور درادامه طرح طرد اتباع بيگانه غيرمجاز را ازديگر مسائل مورد بحث دراين نشست عنوان كرد و گفت: در اين ايام به دليل موضوعات مربوط به خشكسالي اتباع بيگانه تمايل پيدا كردند كه وارد ايران شوند و ما نيازمند بازنگري در قوانين هستيم تا اين برخوردها با متخلفين تشديد شود.

وي با بيان اينكه آمارها حكايت از كاهش رخدادهاي ضد امنيتي در مناطق مختلف كشور دارد، گفت: بايد بسترهاي اين نا امني ها ريشه كن شود و با توجه به توسعه همه جانبه بايد در بخش هاي اقتصادي و صنعتي اين موضوع دنبال شود تا بتوانيم با اقدامات فرهنگي، وحدت ملي را در اين زمينه ايجاد كنيم.

به گفته هاشمي بيشترين كاهش ناامني ها ناشي از سهميه بندي و افزايش قيمت سوخت در كشور بوده كه منجر به كاهش قاچاق مواد سوختي در مرزها شده است . وي ادامه داد: بايد سعي كنيم با اجراي طرح هاي عمراني و تقويت پروژه هاي اقتصادي در ارتباط با مبارزه با بيكاري اقدامات موثرتري را در اين زمينه داشته باشيم.

سرپرست وزارت كشور با تاكيد بر اينكه رابطه معنا داري بين بيكاري، بي سوادي و شرارت وجود دارد، تصريح كرد: بايد سعي شود با اقدامات فرهنگي و آموزشي به نحوي با ارتقاء سطح علمي افراد كمتر تحت تاثير اين اقدامات قرار گيرند. وي در پاسخ به سئوالي مبني بر ارزيابي بودجه مصوب مجلس براي انسداد مرزها گفت: بودجه ناكافي است اما با توجه به اينكه بودجه در سالهاي گذشته به نحو مناسبي هزينه شده و بخش قابل توجهي از مرزهاي ما مسدود شده به نظر مي رسد اين بودجه مناسب است.

هاشمي در بخش ديگري از سخنانش گفت : تفاوت قيمت براي مواد غذايي بين ايران و كشورهاي همسايه در شرق كشور منجر به اين شده است ريسك پذيري كساني كه دست به اقدامات قاچاق مي زنند بيشتر شود وما اين موضوعات را درجلسه امروز بررسي كرديم.

سرپرست وزارت كشور در پاسخ به سئوالي مبني بر همكاري پاكستان در ايجاد امنيت درمرزهاي شرقي و تحويل عبدالمالك ريگي سركرده گروهك تروريستي در شرق كشور، گفت: آنچه كه مشخص است حكومت پاكستان با ايجاد نا امني در مرزها مخالف است و براي تامين امنيت در مناطق مرزي تا كنون همكاري خوبي داشته و در آينده نيز خواهد داشت.

وي تاكيد كرد: تقويت روابط و تعاملات منطقه اي و مرزي مي تواند در تثبيت مرزها موثر باشد. ولي بعضا به لحاظ تغييراتي كه درحكومت هاي محلي ايجاد مي شود ضعف هايي از اين مسئله عارض مي شود كه مي تواند با تقويت اقدامات ديپلماتيك سريعا رفع شود.هاشمي ادامه داد: هنوز تصميم جديدي براي استرداد ريگي گرفته نشده است.

وي در پاسخ به سئوال ديگري مبني بر زمان تغيير استاندارها، گفت: تغييرات در همه سطوح امري عادي است ولي مطمئنا در حدي نيست كه روند اجرايي كشور دچار مشكل شود وقطعا هرتغييري در جهت ارتقاء سطح خدمات و كارآمدي در سطح استانها خواهد بود هر تصميمي گرفته شود اعلام خواهد شد.
 جمعه 7 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 155]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن