تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806687531




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بيانيه وزارت امور خارجه به مناسبت روز مبارزه با سلاح هاي شيميايي


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: بيانيه وزارت امور خارجه به مناسبت روز مبارزه با سلاح هاي شيميايي
جام جم آنلاين: وزارت امور خارجه با صدور بيانيه به مناسبت 8 تير روز ملي مبارزه با سلاح هاي شيميايي و ميكروبي با اداي احترام به همه شهيدان و جانبازان شيميايي و خانواده آنان، بيست و يكمين سالگرد بمباران شيميايي مردم غيرنظامي و بي دفاع شهر سردشت و روستاهاي تابعه را به آنان تسليت گفت.


به گزارش ايرنا ، در اين بيانيه آمده است: حملات شيميايي منحصر به سردشت نبوده و بخش هاي مختلف ميهن اسلامي به ويژه مناطق مرزي از غرب تا جنوب در دوران 8 سال دفاع مقدس بيش از 300 بار مورد حملات انواع سلاح هاي مرگبار شيميايي قرار گرفت.

در بيانيه وزارت امور خارجه تاكيد شده است: بمباران شيميايي مناطق غيرنظامي و نظامي كشورمان با بيش سه هزار تن مواد شيميايي با كمك شرق و غرب به خصوص با هدف اشباع كردن مراكز درماني پشتيبان دفاع مقدس جهت تاثيرگذاري بر روحيه استقامت رزمندگان اسلام بود.

وزارت امور خارجه در بيانيه خود فاجعه تلخ سردشت را نتيجه مقاومت و صلابت ملت ايران و فرزندان سلحشور اين مرز و بوم در مقابل دشمنان معرفي كرده كه هميشه در خاطره مردم ايران خواهد ماند.

اين بيانيه مي افزايد: بيست و يكمين سالگرد فاجعه بمباران شيميايي سردشت در شرايطي برگزار مي شود كه استكبار جهاني تلاش دارد تا سردشت قهرمان و مظلوم كه سند جنايت آنها است به فراموشي سپرده شود.

وزارت امور خارجه در اين بيانيه دولت وقت آمريكا و بعضي از ديگر كشورهاي حامي صدام را عاملان اصلي اين جنايت دانست و تاكيد كرد كه اكنون امريكا و برخي از كشورهاي اروپايي با فرار به جلو تلاش دارند جاي متهم را با قرباني عوض كنند.

وزارت امور خارجه در اين بيانيه افزوده است: فاجعه سردشت در حقيقت تكرار فجايع شهرهاي ايپر، هيروشيما و ناكازاكي است كه از سوي جنگ طلبان آمريكا به عنوان حاميان اصلي صدام به وقوع پيوست.

ملت شجاع ايران هرگز قربانيان شيميايي سردشت قهرمان را تنها نخواهد گذاشت و سرانجام عاملين اين جنايات را به پاي ميز محاكمه خواهد كشاند.

در اين بيانيه آمده است: ملت ايران هرگز چراغ سبز حاميان صدام به خصوص قدرت هاي بزرگ از جمله آمريكا و سكوت معني دار رسانه هاي غربي در قبال جنايت صدام در سردشت را از خاطر نخواهد برد.

اين بيانيه مي افزايد: در حقيقت اين حمايت ها به همراه اهمال كاري سازمان هاي بين المللي در انجام وظيفه ذاتي خود در اين خصوص بود تا فاجعه سردشت و حلبچه اتفاق افتاد و موجبات تشويق صدام به تهديد رسمي پايتخت و ديگر شهرهاي بزرگ ايران با حمله شيميايي را فراهم كرد.

وزارت امور خارجه در بيانيه خود نامگذاري هشتم تير به عنوان روز ملي مبارزه با سلاح هاي شيميايي و ميكروبي و سابقه درخشان جمهوري اسلامي ايران در تعهد و التزام به معاهده منع سلاح هاي شيميايي و نقش مثبت و سازنده در اجراي ملي و جهاني اين كنوانيسيون را بر مبناي انديشه هاي ديني و ارزش هاي بنيادين اسلام دانست.

وزارت امور خارجه در اين بيانيه از مجامع بين المللي و جامعه جهاني خواست تا با تلاش مستمر خود در انهدام كامل سلاح هاي شيميايي و همچنين محاكمه و مجازات عاملين جنايات شميايي، با جبران صدمات وارده به مصدومين شيميايي كشورمان، بخشي از مسووليت اخلاقي و انساني خود را ادا نمايند.

وزارت امور خارجه در اين بيانيه بار ديگر توجه جهانيان را به پيشنهاد ارايه شده در كنفرانس يازدهم كشورهاي عضو مبني بر ايجاد يك شبكه جهاني و تاسيس يك صندوق بين المللي براي حمايت از مصدومان شيميايي جلب كرد.

جمهوري اسلامي ايران به عنوان يكي از بزرگترين قربانيان سلاح هاي شيميايي كه به مدت هشت سال در معرض شديدترين حملات شيميايي بوده است از جامعه جهاني انتظار دارد براي اجراي عدالت در مورد جنايتكاران جنگي و ملزم نمودن قدرت هاي بزرگ به ويژه آمريكا و رژيم اشغالگر قدس به اجراي بدون تبعيض تعهدات بين المللي خود علي الخصوص در زمينه خلع سلاح شيميايي قدم هاي عملي بردارد.

وزارت امور خارجه در اين بيانيه آورده است: دولت و ملت و همچنين همه نهادهاي مردمي وظيفه خود مي دانند به پاس خون شهدا و جانبازان سلاح هاي شيميايي از همه ظرفيت هاي موجود استفاده كنند و نگذارند موضوع مشمول مرور زمان شود.

وزارت امور خارجه در اين بيانيه ضمن قدرداني از كوشش هاي تمامي دستگاه هاي ذيربط و به خصوص انجمن هاي غيردولتي حامي مصدومين شيميايي ، بار ديگر آمادگي كامل خود را جهت حمايت از پيگيري هاي همه جانبه سياسي و حقوقي در مجامع بين المللي، به منظور استيفاي حقوق جانبازان عزيز شميايي بر طبق اصل كلي مورد قبول همه نظام هاي حقوقي و عرف بين المللي كه مي گويد: هيچ خسارتي نبايد بدون جبران باقي بماند، اعلام مي دارد.
 جمعه 7 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 221]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن