تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814610497




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خون شهيد بهشتي موجب جاودانگي، حقانيت و مظلوميت انقلاب اسلامي شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: خون شهيد بهشتي موجب جاودانگي، حقانيت و مظلوميت انقلاب اسلامي شد
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): اكبر شوخ چشم: خون شهيد بهشتي موجب جاودانگي حقانيت و مظلوميت انقلاب اسلامي در تاريخ شد


امروز هفتم تيرماه مصادف با بيست و هفتمين سالروز شهادت آيت الله دكتر سيد محمد بهشتي است.
در سال 1360 درچنين روزي ، منافقين با انفجار بمبي در سالن اجتماعات دفتر حزب جمهوري اسلامي و به شهادت رساندن 72 تن از ياران انقلاب به همراه شهيد مظلوم بهشتي، موجب جاودانگي حقانيت و مظلوميت انقلاب اسلامي در تاريخ شدند.
نگاهي به سير وقايع پيش از اين فاجعه روشنگر چگونگي شكست خط خشونت و ترور است .
در بيست ويكم خرداد 1360، حضرت امام خميني (ره) با صدور فرماني كوتاه "ابوالحسن بني صدر" رئيس جمهوري وقت را از فرماندهي كل قوا عزل كردند و بدنبال آن فرمان ، مجلس شوراي اسلامي طرح بي كفايتي رئيس جمهوري رادر دستور كار خود قرار دهد.
جو ملتهب كشور به طور روزمره آكنده از حوادث و درگيري هاي مختلف بود در بيست و پنجم خرداد، جبهه ملي در اعتراض به لايحه قصاص اعلام راهپيمايي كرد ; اما اين راهپيمايي با اعلام ارتداد جبهه ملي از سوي حضرت امام خميني (ره) و حضور مردم در خيابانها هرگز انجام نشد.
گروهك منافقين كه از چندي قبل درتدارك علني كردن خصومت خود با انقلاب اسلامي بود روز 30 خرداد با صدور اطلاعيه اي سياسي - نظامي ،جنگ مسلحانه با نظام جمهوري اسلامي را آغاز كرد.
در اين اطلاعيه از تسويه حساب باسران نظام در هرصورت ممكن، سخن بميان آمده بود.
بااعلام عدم كفايت سياسي بني صدر و تاييد عزل وي از سوي امام (ره) در اول تيرماه، آمادگي براي واكنشهاي خشونت بار ازسوي منافقين افزايش يافت.
آنان كه با نفوذ دادن عوامل خود در اركان اصلي نظام ، امكان انجام اعمال تروريستي را از پيش فراهم كرده بودند بااستفاده از يكي از منافقان نفوذي در دفتر مركزي حزب جمهوري اسلامي بنام هاشم كلاهي، درصدد بمب گذاري در جلسه مشترك اعضاي مجلس ، قوه قضاييه و دولت برآمدند تا با انفجار و شهيد كردن تعداد زيادي از مسئولان ، نظام را از مشروعيت و كارآيي ساقط كرده و زمينه رابراي بازگشت خط ليبراليسم به قدرت مساعدكنند.
در نشست هفتگي مسئولان ، در هفتم تيرماه 1360 آيت الله بهشتي رئيس ديوانعالي كشور پشت تريبون قرار گرفت تا موضوع جلسه را اعلام كند.
شاهدان حاضر در آن نشست مي گويند: چراغهاي سالن دوبار خاموش و روشن شد كه علامتي براي زدن كليد انفجار بود، شهيدبهشتي از لزوم برگزاري هرچه سريعتر انتخابات و تعيين رئيس جمهوري قانوني سخن مي گفت كه ناگاه بمب پر قدرتي كه زير تريبون كارگذاشته شده بود منفجر شد.
در يك لحظه آتش و غبار فضاي جلسه را فراگرفت ، سقف بزرگ سالن فرو ريخت و حاضران را زير آوار محبوس ساخت.
صداي ياحسين و يا زهراي مجروحان از زير سنگ و خاك شنيده مي شد،شهيد بهشتي در همان لحظات اول جان رابه جان آفرين تسليم كرد،همچنين چهار تن از وزيران دولت شهيدرجايي ، 27 نماينده مجلس و جمع ديگري از خدمتگزاران ، خون خودرا فديه بقاي انقلاب اسلامي كردند.
پيام امام خميني (ره)درسوگ شهيد بهشتي، رازگوي احساسات مردمي بودكه پيكرشهيدان رابااشك مشايعت كردند، "بهشتي مظلوم زيست ومظلوم مردوخارچشم دشمنان اسلام بود"
سال 60 سال پرحادثه اي بود، حادثه و فاجعه هفتم تير، واقعه هشتم شهريور و... كه در اين حوادث بسياري از ياران امام و انقلاب به شهادت رسيدند و جمعي نيز ماندند.
در آن سال دشمنان نظام، ياران امام و انقلاب را شناسايي كرده بودند و به همين جهت آنها را مورد سوء قصد قرار مي دادند.
شهيد آيت الله بهشتي در حوادث سالهاي 30 تا60 يعني جريان ملي شدن صنعت نفت ، نهضت امام خميني(ره) در سالهاي 41 و 42 تا پيروزي انقلاب اسلامي جنگ تحميلي وجريان نفاق همچون كوه ايستاد و مبارزه كرد.
از بارزترين خصوصيات اين ابر مرد مي توان به روشنفكري، دين داري او اشاره كرد .
روحيه شهادت طلبي و حضور هميشگي او در صحنه ها و حمايت اقشار مختلف مردم از انقلاب باعث شكست توطئه هاي دشمنان انقلاب شد.
بهشتي و يارانش بر سر پيماني كه با خدا بسته بودند مردانه ايستادند و رفتند و هم اكنون ما هم بايد مردانه بايستيم و دشمن رابشناسيم و از توطئه هاي دشمن مطلع باشيم تا بتوانيم به موقع توطئه ها را خنثي كنيم.
شهيد بهشتي توانست بگونه اي دستگاه قضايي اسلامي را احياء كند كه بسياري ازكارشناسان وقتي آن را مرور مي كنند اظهار شگفتي و تعجب مي نمايند.
شهيدبهشتي بدليل ويژگي منحصر بفرد خود يك انسان كامل وارسته و شخصيتي كم نظير در تاريخ ايران اسلامي بود.
انديشه و تفكر وي در دوران دشوار انقلاب باعث شد تا دشمنان و توطئه گران انقلاب با دسيسه هاي فراوان اين شخصيت ارزشمند رااز ملت بگيرند.
امروز ما بايد به ارزش هاي شهيدبهشتي پاي بند باشيم و براي احياي ارزش هاي جاودان اين شهيد ، به هرطريق ممكن تلاش كنيم .
دشمن همه تلاش خود را كرد تا بتواند اين انقلاب را در يك جايي متوقف كند و در آن زمان براي از پادر آوردن نظام اسلامي دفتر حزب جمهوري اسلامي را هدف قرار دادند.
اما غافل از اينكه خون شهداي هفت تير به خصوص شهيد بهشتي باعث عطرآگين شدن فضاي جامعه و رسوايي منافقان شد.
باتوجه به دسيسه هاي دشمنان انقلاب در شرايط كنوني نيز تنها راه خنثي كردن توطئه هاي استكبار ترويج فرهنگ شهادت طلبي در بين نسل جوان است.
شهيد بهشتي ستاره درخشان انقلاب اسلامي بود و همه مسوولان و دستگاههابايد با الگوگرفتن از آن شهيد بزرگوار، اصل خدمت كردن به مردم و خادم آنان بودن را بياموزند.
شهيد مظلوم آيت الله بهشتي معمارانديشمند تدوين قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران بود و تلاش وي در احياء دستگاه قضايي اسلامي در كشور، يك مدل ممتاز و غرور آفرين بود.
گروهك منافقين كه پس از فاجعه 7 تير در فرودگاه پاريس مورد استقبال قرار گرفتند امروز از سوي وزير كشور فرانسه به عنوان گروهي تروريست لقب گرفته اند.
72 تن از ياران انقلاب اسلامي به همراه شهيد مظلوم دكتر سيد محمد حسين بهشتي در سال 1360 بر اثر انفجار بمب كه توسط منافقين در مقرحزب جمهوري اسلامي كار گذاشته شد به شهادت رسيدند.
رييس سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران تهران بزرگ بمناسبت سالروز شهادت شهيد دكتر محمد حسيني بهشتي در گفتگو با خبرنگار ايرنا افزود: شهيد مظلوم آيت الله دكتر بهشتي شخصيتي برجسته و ممتاز بود و در راه تحقق نظام اسلامي نقش بي بديلي ايفا كرد.
حجت الاسلام و المسلمين سيد حسن موذني با گرامي داشت ياد و خاطره شهيد مظلوم آيت الله بهشتي و شهداي هفتم تير اظهار داشت : اين شهيد والامقام نظريه ولايت فقيه را در شرايط حساس اوايل پيروزي انقلاب اسلامي در قانون اساسي براي تمام قوا، نظام اداري، سياسي، و اجتماعي كشور ساختاري كرد.
وي ، خدامحوري ، عبوديت ، داشتن بصيرت ، دشمن شناسي ، دشمن ستيزي ، ولايتمداري و برخورداري ازعلم و تفكر بالا را مهمترين ويژگيهاي شهيد بهشتي برشمرد و گفت: آن شهيد مظلوم براي تحقق اهداف والاي نظام اسلامي متحمل زحمات فراواني شد.
موذني تصريح كرد :: شهيد بهشتي مظلومانه زيست تا جايي كه توسط بسياري افراد ناآگاه شخصيت او مورد تخريب واقع شد، اما در مقابل اهانت ها بخاطر انقلاب و نظام اسلامي سكوت كرد.
وي ادامه داد: نه تنها شهيد بهشتي بلكه تمامي شهداي هفتم تير از ويژگيهاي خاصي برخوردار بودند و نقش اساسي در انقلاب و تداوم راه آن داشتند.
مدير حج و زيارت استان تهران هم گفت : : اگر چه شهادت شهداي هفتم تير براي انقلاب اسلامي و مردم ايران بسيار سنگين ودردناك بود اما اين شهادت ها سبب شد تا چهره واقعي ليبرالها و منافقين براي مردم روشن شود.
سعيد شيباني با تاكيد بر انتقال ارزشهاي انقلاب اسلامي به نسلهاي آينده، گفت: آشنايي نوجوانان و جوانان با شخصيت والاي شهداي هفتم تير بويژه شهيد مظلوم آيت الله بهشتي براي استمرار راه شهدا ضروري است.
وي دربخش ديگري از مصاحبه اش ،پيروزي انقلاب اسلامي در ايران را عامل بيداري و هوشياري ملتهاي جهان در مقابل استكبار جهاني دانست وگفت: اين انقلاب سبب شد تا امروز جريانهاي اسلامي و مقاومت در جهان شكل بگيرد.
وي ، مقاومت حزب الله لبنان در برابر ارتش مجهز رژيم صهيونيستي و شكست اين ارتش را از جمله جرياناتي برشمرد كه با تاسي از مقاومت ملت ايران، در مقابل جريان سلطه انجام شد. ك 4
تهرام / 687
 جمعه 7 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 142]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن