تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روزقيامت ايمان دارد،بايد ميهمانش راگرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802760276




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سايه روشن فرهنگ و هنر/دور تازه مبارزه با قاچاق فيلم و اولتيماتوم رمضاني


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: سايه روشن فرهنگ و هنر/دور تازه مبارزه با قاچاق فيلم و اولتيماتوم رمضاني
دور تازه مبارزه با قاچاق فيلم، پايان جشنواره فيلم كودك، طرح اكران سراسري، بازگشت به صحنه، تعطيلي و ساخت يك سالن سينما، طرح تازه بليت نيم‌بها، اولتيماتوم رمضاني و تابستان در سيما مهمترين سايه ‌روشن‌ فرهنگ و هنر هفته گذشته هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، با گذشت يكسال از گردهمايي بزرگ سينماگران ايراني براي چاره‌جويي برخورد با بحران قاچاق فيلم‌هاي در حال اكران، دور تازه و سازمان‌يافته مبارزه با محصولات سينمايي آغاز شد. منوچهر محمدي سخنگوي شوراي عالي تهيه‌كنندگان هفته گذشته از تشكيل ستادي ويژه براي تعميق و گسترش مبارزه با قاچاق آثار سينمايي خبر داد.

وي گفت: اين شورا از 30 خرداد آغاز به كار كرده و نسبت به مواردي چون تشكيل ستاد ويژه مبارزه با قاچاق، كميته جمع‌آوري و تدوين اطلاعات، كميته پيگيري امور اجرايي و عملياتي و كميته تبليغات و اطلاع‌رساني تصميم گيري مي‌كند. اين ستاد در سال جديد دامنه فعاليت خود را در شهرستان‌ها و استان‌‌هاي كشور گسترش مي‌دهد.

سالگرد تجمع اهالي سينما براي مقابله با قاچاق محصولات سينمايي

* بيست و دومين جشنواره فيلم‌هاي كودكان و نوجوان شنبه اول تير در همدان آغاز شده و پنجم تيرماه با معرفي برگزيدگان پايان يافت. اين جشنواره در هفت بخش رقابتي و 9 بخش غيررقابتي برپا شد و در مراسم پاياني "زماني براي دوست داشتن" ابراهيم فروزش جوايز اصلي را برد. در بخش فيلم ويدئويي بلند و كوتاه، نيمه‌بلند و ... نيز جوايز برگزيدگان هيئت داوران اهدا شد.

جايزه ويژه هيئت داوران براي "زمزمه بودا" به حسين قاسمي جامي اهدا شد. در بخش فيلم‌هاي بلند سينمايي نيز پروانه زرين بهترين كارگردان به فروزش براي "هامون و دريا" و پروانه زرين بهترين فيلم بلند به محمد خزايي تهيه‌كننده "جعبه موسيقي" داده شد. همچنين "زماني براي دوست داشتن" با 8/92 درصد آراء از 7670 راي جايزه فيلم منتخب تماشاگران را از آن خود كرد.

* معاون سينمايي وزير ارشاد از اجراي طرح اكران همزمان فيلم‌هاي سينمايي از آغاز تابستان در 280 سالن كشور خبر داد و گفت: بايد يك مديريت اكران وجود داشته باشد و فيلم ارزشمند بدون سالن و سالن سينما بدون فيلم نماند. به اين ترتيب علاقمندان مي‌توانند از فرصت برابر براي ديدن فيلم‌هاي اكران اول برخوردار و سينماداران و صاحبان فيلم‌ها از اين طرح بهره‌مند شوند.

* سينما قيام به دليل كم بودن مخاطبان و تغيير كاربري تعطيل مي‌شود. محمدرضا صابري سخنگوي انجمن سينماداران در اين باره گفت: چون تغيير كاربري هر سينما منوط به ساخت يك سالن ديگر است، قصد ايجاد يك سالن جديد در يكي از مدرنترين مجتمع‌هاي سينمايي خاورميانه را داريم كه اوايل تيرماه در مجموعه فرهنگي ورزشي چمران با نام "جوان 3" افتتاح مي‌شود.

* رئيس رسانه ملي حضور كارگردانان مطرح سينما را در تلويزيون منجر به ارتقاء كيفي توليدات و موفقيتي براي رسانه ملي دانست و گفت: تراز رسانه ملي در حدي است كه بهترين‌ها براي ما كار مي‌كنند و مخاطب بسيار گسترده هم دارند. هم بزرگان در عرصه كارهاي نمايشي همكاري با ما دارند و جايگاه مخاطبان سيما هم ايجاب مي‌كند بهترين‌ها برايشان برنامه بسازند.

* محمدعلي كشاورز پس از 30 سال دوري از تئاتر با نمايش "مسافري در تاريكي" نوشته مارشال نورمن به صحنه نمايش بازمي‌گردد. قرار است اين نمايش به كارگرداني روح‌الله جعفري و اجراي گروه تئاتر موسسه فرهنگي هنري گيتي امسال روي صحنه برود. همچنين هفته گذشته كتاب خاطرات اين بازيگر با عنوان "اكسير عشق" مجوز انتشار گرفت.

* بنياد مولانا با حضور محمدعلي موحد، بهاء‌الدين خرمشاهي، توفيق سبحاني، تقي پورنامداريان و شهرام ناظري فعال مي‌شود. اين بنياد 60 سال پيش با حضور مجتبي مينوي، بديع‌الزمان فروزانفر، جلال‌الدين همايي و محمود حسابي آغاز به كار كرد و به دنبال انتخاب ناظري به عنوان عضو افتخاري بنياد بين‌المللي مولانا در قونيه نمايندگي خود را در ايران به او واگذار كرد.

* بالاخره پروژه در حال تعليق واروژ كريم‌مسيحي به فهرست بازيگران جديد خود قطعيت داد. فيلم "ترديد" كه به علت بيماري كارگردان نيمه‌كاره رها شده و بنا به ازسرگيري فيلمبرداري آن از نقطه صفر بود، با حضور بهرام رادان، ترانه عليدوستي و كاوه كاويان در كنار مهتاب كرامتي و جمشيد هاشمپور از گروه بازيگران قبل و حامد كميلي بازيگر جديد آغاز به كار مي‌كند.

* كانون كارگردانان سينما در آخرين جلسه خود محمدمهدي عسگرپور را براي انتخابات هيئت مديره جديد خانه سينما در مجمع عمومي معرفي كرد. عليرضا رئيسيان رئيس كانون كارگردانان سينماي ايران گفت: صنوفي مانند كانون كارگردانان، شوراي عالي تهيه‌كنندگان، انجمن بازيگران، فيلمنامه‌نويسان و ... فقط مي‌توانند حمايت‌كننده هيئت مديره و مدير عامل خانه سينما باشند.

* هفته گذشته برنامه‌هاي تابستاني شبكه‌هاي مختلف تلويزيون با حضور معاون سيما و مديران شبكه‌هاي يك، دو، سه، تهران، قرآن و آموزش تشريح شد. مرتضي ميرباقري معاون سيما از راه‌اندازي سه شبكه مجازي، پخش برنامه‌هاي فني و حرفه‌اي از شبكه آموزش، اجراي دو طرح انتخاب جوان نمونه در شبكه سه و شهروند نمونه در شبكه پنج خبر داد.

* رئيس رسانه ملي از آغاز بحث انتخابات رياست جمهوري دوره دهم در صدا و سيما و اتخاذ يك موضع بيطرفانه در اين انتخابات خبر داد. عزت‌الله ضرغامي گفت: همان رويه را كه در انتخابات رياست جمهوري دوره نهم در پيش گرفته بوديم با قوت و تجربه بيشتر ادامه مي‌دهيم. اطلاع‌رساني مناسب و ايجاد فضاي پرانگيزه براي حضور حداكثري جزو سياست‌هاي ماست.

* سخنگوي شوراي صنفي نمايش هفته گذشته از اجراي طرح جديد تابستاني بليت نيم‌بها در دو روز خبر داد. محمدرضا صابري گفت: با مصوبه شوراي صنفي نمايش تابستان امسال روزهاي شنبه و سه‌شنبه بليت سينماها در سراسر كشور به صورت نيم‌بها ارائه مي‌شود. اين طرح هديه‌اي به قشر محصل است و اگر مورد استقبال مردم قرار بگيرد، طرح در طول سال ادامه مي‌يابد.

* با اولتيماتوم معاونت سيما به مجموعه‌سازان ماه رمضان تغييراتي در برخي شبكه‌ها ايجاد شد و كليد زدن هر چه سريعتر در دستور كار آنها قرار گرفت. مرتضي ميرباقري در راستاي طولاني شدن پيش‌توليد مجموعه‌هاي شبكه‌هاي يك، سه و تهران به تهيه‌كنندگان اين آثار اولتيماتوم داد تا قبل از شروع اين ايام حداقل نيمي از كارشان را تحويل دهند كه به نظر غيرممكن مي‌آيد.

مجموعه شبكه يك با عنوان "برزخ" به كارگرداني سيروس مقدم و تهيه‌كنندگي مهران رسام همچنان در پيش‌توليد است. فيلمنامه اين مجموعه معناگرا را عليرضا افخمي مي‌نويسد و تاكنون حضور پوريا پورسرخ، افسانه بايگان، فرامرز قريبيان و مهراوه شريفي‌نيا در آن قطعي شده است.

مجموعه شبكه دو "مثل هيچكس" يا همان "داداشي" به كارگرداني عبدالحسين برزيده و تهيه‌كنندگي محمدعلي سلامي در حال تصويربرداري است. فيلمنامه را علي‌اصغر محلوجيان نوشته كه قصه‌اي اجتماعي دارد و حسين ياري، پروانه معصومي، شاهرخ استخري، جواد عزتي، حميد ابراهيمي، نفيسه روشن و آتنه فقيه‌نصيري بازيگران مجموعه هستند.

مجموعه شبكه سه "بزنگاه" به كارگرداني رضا عطاران و تهيه‌كنندگي ايرج محمدي و مهران مهام هفته گذشته كليد خورد. فيلمنامه را محمدرضا آريان نوشته ولي پس از هشت قسمت از ادامه كار انصراف داده و سروش صحت جايش را گرفته است. عطاران، حميد لولايي، مرجانه گلچين، علي صادقي، عباس محبوب، عطيه معصومي و سوسن پرور در مجموعه بازي مي‌كنند.

به نظر مي‌آيد كليد خوردن اين مجموعه در راستاي اولتيماتوم معاونت سيما انجام شده و اين گروه را واداشته با يك متن آماده، تصويربرداري را از روز سه‌شنبه آغاز كنند. در اولين سكانس اين مجموعه عطاران در نقش يك جوان معتاد در كنار نيكي نصيريان بازيگر خردسال به ايفاي نقش پرداختند.

مجموعه شبكه تهران با عنوان "مأمور بدرقه" به كارگرداني سعيد سلطاني و تهيه‌كنندگي اسماعيل عفيفه در مرحله پيش‌توليد است. فيلمنامه را اميرعباس پيام مي‌نويسد و مهرانه مهين‌ترابي، زهره مجابي، سيروس گرجستاني، جواد رضويان، حسين عابديني، فرناز رهنما، كيانوش گرامي، حسين توشه‌و احتمالاً بهاره رهنما بازيگراني هستند كه حضورشان قطعي شده است.

* هفته فرهنگي باغ فردوس در بخش‌هاي ويژه آثار پيشكسوتان سينماي مستند و كوتاه و آزاد برگزار مي‌شود. در بخش آزاد از 716 فيلم رسيده 118 فيلم انتخاب شد و در اين ميان 57 فيلم داستاني، 53 فيلم مستند و هشت پويانمايي به نمايش درخواهد آمد. در بخش ويژه نيز 37 فيلم از 12 كارگردان مطرح به نمايش گذاشته مي‌شود.

* سي‌امين دوره جشنواره بين‌المللي فيلم مسكو كه از پنجشنبه گذشته آغاز شده روزهاي ششم، هفتم و هشتم تيرماه فيلم ايراني "به همين سادگي" رضا ميركريمي را نمايش مي‌دهد. اين فيلم در بخش مسابقه با 16 فيلم از كشورهاي فرانسه، آمريكا، آلمان و آذربايجان، مجارستان، روسيه اوكراين، ايتاليا و سوئيس، ايسلند، بلغارستان، اسپانيا، چين، آلمان و آلباني رقابت مي‌كند.

* مستند "سيانوزه" ساخته رخساره قائم‌مقامي در بخش مسابقه فيلم‌هاي مستند چهل و سومين جشنواره كارلووي واري به نمايش در‌مي‌آيد. همچنين "آواز گنجشك‌ها" در بخش افق پخش مي‌شود كه به نمايش فيلم‌هاي برنده در ديگر جشنواره‌ها اختصاص دارد و "بودا از شرم فروريخت" در بخش چشم‌انداز ديگر به نمايش درمي‌آيد. جشنواره كارلووي واري از 14 تا 22 تير برگزار مي‌شود.

* دوشنبه گذشته ساختمان شماره دو خانه سينما با حضور معاون سينمايي وزير ارشاد، مدير عامل و اعضاء هيئت مديره خانه سينما و هنرمندان و فعالان سينمايي افتتاح شد. رضا ميركريمي با اشاره به اينكه ساختمان با حمايت شهردار تهران در اختيار اهالي سينما قرار گرفت گفت: اهالي خانه سينما سعي كردند در حد بضاعت اين محل را در شأن هنر قدرتمند سينما فراهم كنند.

ديدار رئيس رسانه ملي از پشت صحنه مجموعه "نردبامي به آسمان"

* رئيس رسانه ملي چهارشنبه به همراه علي‌اكبر ولايتي، رئيس شوراي نظارت بر صدا و سيما و رئيس سيمافيلم با حضور در شهرك سينمايي غزالي از روند توليد پروژه تاريخي "نردبامي بر آسمان" بازديد كردند. سيدعزت‌الله ضرغامي چندي پيش هم از پشت صحنه مجموعه تلويزيوني "در چشم باد" مسعود جعفري جوزاني در شهرك سينمايي دفاع مقدس بازديد كرده بود.

از جمله هنرمنداني كه در صحنه‌هاي اين پروژه بزرگ و تاريخي به كارگرداني محمدحسين لطيفي حضور داشتند مي‌توان به حسن پورشيرازي، داريوش كاردان، ماه‌چهره خليلي و تعداد بسيار زيادي هنرور اشاره كرد. ميهمانان سرشناس "نردبامي بر آسمان" علاوه بر بازديد از دكورهاي مجموعه و گفتگو با عوامل و بازيگران، هر يك چند جمله براي حاضران سخنراني كردند.

* هفته گذشته با رأي نمايندگان عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي دكتر غلامعلي حدادعادل به رياست اين كميسيون در دوره هشتم مجلس انتخاب شد.
 جمعه 7 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 472]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن