تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820905176




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با وجود فشارهاي غرب؛دور دوم انتخابات رياست جمهوري زيمبابوه آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: با وجود فشارهاي غرب؛دور دوم انتخابات رياست جمهوري زيمبابوه آغاز شد
انتخابات رياست جمهوري زيمبابوه در حالي امروز آغاز شد كه كشورهاي غربي و به ويژه آمريكا،فشارهاي زيادي را براي جلوگيري از برگزاري آن انجام دادند.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از خبرگزاري فرانسه، مراكز راي گيري براي دور دوم انتخابات رياست جمهوري در زيمبابوه امروز جمعه گشايش يافت.

اين درحالي است كه "رابرت موگابه" رئيس جمهوري كنوني زيمبابوه تنها نامزد اصلي براي اين انتخابات به شمار مي رود.

حدود 9 هزار حوزه راي گيري در ساعت 5 صبح به وقت گرينويچ كار خود را آغاز كردند.

اين در حالي است كه "بان كي مون" دبيركل سازمان ملل متحد پنجشنبه شب بارديگر بر به تعويق افتادن دور دوم انتخابات رياست جمهوري زيمبابوه تاكيد كرد.

ازسوي ديگر، رئيس جمهوري زيمبابوه روز پنجشنبه در جمع هواداران خود تصريح كرده بود كه دور دوم انتخابات رياست جمهوري بر اساس برنامه، جمعه حتما برگزار خواهد شد.

همچنين رئيس جمهوري زيمبابوه اعلام كرد كه وي هفته آينده براي شركت در اجلاس سران كشورهاي عضو اتحاديه آفريقا به قاهره خواهد رفت.

موگابه در آخرين نشست تبليغاتي خود پيش از برگزاري دومين دور انتخابات رياست جمهوري در زيمبابوه گفت: من به مصر خواهم رفت و مي دانم كه برخي در برابر زيمبابوه قرار خواهند گرفت.

وي افزود: قصد دارم در اجلاس سران اتحاديه آفريقا در قاهره شركت كنم.

دور دوم انتخابات رياست جمهوري زيمبابوه در حالي برگزار مي شود كه "مورگان چانگيراي" رقيب اصلي موگابه در اين انتخابات يكشنبه گذشته از ادامه رقابت كناره گيري كرد.

از سوي ديگر، صدراعظم آلمان رهبران كشورهاي آفريقايي را به اعمال نفوذ در دولت زيمبابوه براي به تعويق انداختن دور دوم انتخابات رياست جمهوري در اين كشور فراخواند.

"آنجلا مركل" در يك نشست خبري گفت: ما رهبران آفريقايي را به انجام نقش خود براي يافتن يك راه حل مناسب در زمينه بحران در زيمبابوه فرامي خوانيم.

برخي از رهبران كشورهاي آفريقايي همچون سنگال، كنيا و زامبيا خواستار به تعويق افتادن اين انتخابات شده بودند.
 جمعه 7 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن