تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه به نماز ايستادى، با دل به خدا رو كن تا او نيز به تو رو كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817171627




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حجت الاسلام رشاد:دانشنامه فرهنگ فاطمي منتشر مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: حجت الاسلام رشاد:دانشنامه فرهنگ فاطمي منتشر مي‌شود
رئيس پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي گفت: در حال حاضر حدود هفتاد و پنج درصد مقالات دانشنامه فرهنگ فاطمي تأليف شده و مراحل ارزيابي، اصلاح و تكميل تا تصويب نهايي را سپري مي‌كند كه اميد مي‌رود كار سه جلد اول اين دانشنامه تا پايان سال 88 به اتمام برسد.

به گزارش خبرگزاري مهر، حجت الاسلام علي اكبر رشاد رئيس پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي افزود: بعد از تجربه موفق تأليف «دانشنامه امام علي(ع)» در پژوهشگاه، اين دانشنامه كه از ابتداي سال 79 تا اواخر سال 81 و در كمتر از 20 ماه طراحي و نگارش و به طبع رسيد، به‌عنوان نخستين تجربه جدي و مستقيم پژوهشگاه در حوزه دانشنامه‏نويسي با وجود موانع، مورد استقبال مراكز علمي كشور و صاحبنظران حوزه انديشه قرار گرفت و نشان علمي قريب به اتفاق جشنواره‌هاي علمي كشور چون كتاب سال جمهوري اسلامي ايران، پژوهش برتر ديني كشور، كتاب سال حوزه و كتاب سال ولايت را به‌خود اختصاص داد.

حجت الاسلام رشاد يادآور شد: اين دانشنامه با وجود حجم شش هزار صفحه‏اي و شمارگان بالا در كمتر از چهار سال به چاپ سوم رسيده است. همكاري بيش از دويست تن از برترين دانشوران و استادان حوزه و دانشگاه، تجربه موفقي را شكل داد كه به طور حتم در ايجاد انگيزه براي آغاز تدوين دانشنامه‌هاي ديگر مؤثر بود.

وي تصريح كرد: دانشنامه فرهنگ فاطمي حول سه محور كلان ترتيب و تنظيم يافته است؛ محور نخست «منزلت و شخصيت فاطمي(س)» است كه به تاريخ زندگي و سيره حضرت و منزلت و جايگاه الهي ايشان مي‎پردازد، همچنين عهده‎دار طرح ديدگاه‌هاي مطرح در مورد آن بزرگوار و بررسي آثار منتشره و منابع مكتوب موجود در مورد آن حضرت است.

رئيس پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي گفت: دومين محور «حكمت فاطمي(س)» است كه انديشه و تعاليم فكري حضرت زهرا(س) را طرح و تحليل مي‌كند و از نظر ايشان به مباحث حكمي و معارف ديني مي‎نگرد و «زن و خانواده» هم محور سوم مقالات دانشنامه است كه ماهيت و مرتبت و حقوق و حرمت زن و نهاد خانواده از منظر اسلام و طرح و نقد آراء و نظريه‌هاي موجود در اين زمينه را تبيين مي‌كند.

وي افزود: نكته قابل ذكر در اين دانشنامه مستندات علمي و بي‎پيشينگي بسياري از موضوعات است كه كار تأليف آن‎ در قالب اثري متقن و استوار، و براساس منش، كنش و انديشۀ حضرت، را سخت و خطير كرده است و از ديگر سو مسائل متنوع نوپديد، ديدگاه‌هاي مختلف و شبهات متعدد مطرح در اين حوزه‌هاست كه مي‎بايد با نگاهي تحليلي از منظر تفكر ديني به‌صورت عادلانه و عالمانه بازكاوي شود.

رشاد با اشاره به اينكه از منظر پژوهشگاه‌، يك دانشنامه يا دائره‌المعارف، گرچه ابتدائاً رسالت اطلاع‌رساني دارد بيان داشت: اما مي‌تواند واجد وجه نوآوري (قالبي يا محتوايي) نيز باشد چراكه ممكن است يك صاحب‌نظر در مقالة خود ضمن جمع‌بندي و تحليل ديدگاه‌ها و نظريات مطرح، ديدي جديد يا تحليلي نو، نقد يا بياني تازه از يك موضوع و مسئله را، با لحاظ ضوابط علمي، خلق و ارائه كند.

وي در پايان گفت: از برنامه‌هاي آتي اين مركز كه عهده‏دار پيشبرد طرح كلان «دانشنامه‏نگاري ديني» است، مي‌توان به طرح‌هاي «ويراست دوم دانشنامه امام علي(ع)»، «نسخه نرم‌افزاري دانشنامهة امام علي(ع)»، «دانشنامه فلسفه دين» و «انديشه‌نامه حسنين(ع)» اشاره كرد.
 جمعه 7 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 462]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن