تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 12 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دنيا سراى بلا و گرفتارى و محل گذران زندگى و زحمت است خوشبختان از آن دل كنده‏اند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813627207




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اگر قصد خريد كامپيوتر جديد را داريد...


واضح آرشیو وب فارسی:ايتنا: اگر قصد خريد كامپيوتر جديد را داريد...


ايتنا - مانند بسياري از دوستانم تصور مي‌كردم دانش مونتاژ كامپيوتر بسيار ساده و پيش‌پاافتاده است. همچنين نظرم اين بود كه كارايي(Performance) كامپيوترها و پشتيباني كه توسط شركت‌هاي بزرگ نظير دل، اچ-پي، زيمنس و ... ارايه مي‌شوند تفاوتي با كامپيوتري كه توسط يك فروشنده سخت‌افزار در فروشگاهش مونتاژ مي‌شود ندارد...

اگر قصد خريد كامپيوتر جديد را داريد...
آرش فكوري زيده سرايي
[email protected]
خدمات و كامپيوترهاي فروشگاه‌هاي داخلي را باور داشتم تا اين كه در اسفند سال گذشته (1386) به اصرار دوستي مبلغ زيادي براي خريد كامپيوترM7790y كه ساخت شركت اچ-پي بود پرداخت نمودم.
در روز خريد احساس خوبي نداشتم. بعد از پرداخت و انتقال دستگاه به منزلمان حماقت از وجودم سرريز شده بود. خود را لعن و نفرين مي كردم كه چرا 25% بيشتر از بهاي كامپيوتري را كه مي‌توانستم در بازار رضا تهيه كنم براي خريد همان دستگاه با علامت اچ-پي پرداخت نموده ام.

با خود مي‌گفتم: «ويندوز اورجينال ويستا دارد كه دارد. به چه دردي مي خورد. با 1500 تومان مي‌توانستي يك دي-وي-دي بخرم كه نسخه Ultimateاش را بر روي كامپيوترت نصب كني. اچ-پي است كه هست. موس و كيبرد وايرلس به په دردت مي خورد. و غرغرغر ....» .واي... واي.. چه حال بدي داشتم. روز اول كامپيوتر را روشن نكردم. روز دوم به اصرار و كمك همان رفيق شفيق كامپيوتر (آيينه دق آنروزها) را روي ميز كامپيوترم كار گذاشتم.

دستگاه را روشن كرديم. سينا دو عدد دي-وي-دي خام درخواست كرد. گفتم: «حالا نمي خواهد دستگاهم را با كپي يك فيلم افتتاح كني.» جواب داد كه: «براي فيلم نمي خواهم. مي خواهم دي-وي-دي ريكاوري بسازم.» ميدانستم دي-وي-دي ريكاوري چيست. چون براي نوت بوك ام يك بار ساخته بودم. اما برايم جالب بود كه اين امكان بر روي كامپيوترم وجود دارد. بعد از اتمام كار يك دي-وي-دي از كيفش درآورد و آن را نصب كرد. بازي Call of Duty بود. به او گفتم: «مردك اين همه پولم را هزينه كرده‌اي تا بنشينيم و بازي كنيم!!» پاسخش اين بود: «صبر كن. خواهيم ديد كه چه كسي بازي نمي‌كند.»
راست مي گفت. قدرت و سرعت اين كامپيوتر را تنها ميتوانست با نصب آن بازي به رخ ام بكشد. شنيده بودم كه برخي از دوستانم براي آنكه بتوانند بازي مذكور را بر روي كامپيوترهايشان نصب و راه اندازي كنند مجبور به ارتقاء دستگاههايشان شده بودند.
بازي را نصب و اجرا كرد. بسيار لذت بخش بود، بدون هيچ وقفه‌اي بازي با وضوح بالا به جلو مي رفت.
روز بعد با فراز تماس گرفتم. فراز استاد بازي‌هاي استراتژيك و پرهيجان بود. وقتي فراز بازي را آغاز كرد، ساعت‌ها به آن مشغول بود. آنقدر با هيجان بازي مي كرد كه من هم هيجان زده بودم. در حين بازي فقط از كامپيوترم تعريف ميكرد. اينكه چقدر سريع و پر قدرت است. با وجود اينكه ال-سي-دي 19 اينچ اش از رده نمايشگرهاي ساده اچ-پي است اما وضوح نمايش تصاوير گرافيكي با وضوح بالا خيره كننده است و از اين حرف‌ها.

بعد از رفتن فراز احساس ام دگرگون شده بود. علاقه‌ام به كشف امكانات دستگاه جديد مرا به كودكي تبديل كرده بود كه درباره اسباب بازي جديدش كنجكاوي مي‌كند. دوست داشتم از همه امكاناتش سر درآورم. به بازار رفتم و چند بازي جديد را با كمك فروشنده انتخاب كردم. واقعا حق با سينا بود. دنياي كامپيوتر اچ-پي متفاوت از دنياي كامپيوترهاي بازار رضا و امثال آن بود. هيچ مانعي براي اجراي بازي‌ها و برنامه‌هاي كاربردي جديد وجود نداشت.
در مدت چند روز با كمك راهنماي ويندوز و مطالعه چند مقاله در سايت مايكروسافت و سايت‌هاي مرتبط دنياي ويستا نيز برايم دلپذير شد.

يكي از لذت‌بخش‌ترين امكانات اين سيستم استفاده از سرويس هميشه آنلاين خدمات اچ-پي است. كارشناسان خدمات آنلاين حوصله زيادي را براي راهنمايي مراجعه كنندگان صرف مي‌كنند. حتي ضعف مشتري در گرامر و تايپ كلمات انگليسي آنها را از دادن سرويس باز نميدارد.
به ياد سرويس پشتيباني شبانه‌روزي يك سرويس دهنده معروف اينترنتي افتادم. يك شب كه با آنها تماس گرفته بودم كارشناسشان گفت: «براي چه ساعت 2:30 نيمه شب تماس گرفته ايد. بايد صبح تماس بگيريد.» صبح هم كه با آنجا تماس گرفتم و موضوع را مطرح كردم، گفتند كه: «حتما خسته بودند و نمي توانستند پاسخگو باشند.» هنوز هم برايم روشن نيست كه چرا همچنان از سرويس آنها استفاده مي كنم. شايد از روي ترس است. حال كه او اينچنين سرويسي ميدهد پس بقيه چگونه‌اند!!!.... بگذريم.

در مقابل، وقتي كه كارشناسان اچ-پي در انتهاي مكالمه‌مان مي‌گويند: «از اينكه به من فرصت داده‌ايد تا خدمتي انجام دهم بسيار از شما سپاسگزارم» مشعوف اين كمپاني مي‌شويد. من شده‌ام. ازاين رو همه جا از آنها تعريف مي‌كنم و بيش از يك ساعت از زمان استراحتم را صرف نوشتن اين مطالب نموده‌ام و تصميم دارم تا آن را در تالارهاي گفت‌وگوي سايت‌هايي كه عضوشان هستم مطرح كنم.

هميشه وقتي شخصي از دوستي خود با اشياء مي‌گفت به او انگ خيال‌پرداز ميزدم. اما امروز m7790y يك دوست با ارزش براي من است و بسياري از عادت‌هايم را تغيير مي‌دهد.
به لطف وجود m7790y در حال ديجيتالي شدنم هستم. دستگاه تلوزيون و پخش دي-وي-دي از اتاقم خارج شده تا اتاقم فضاي بيشتري داشته باشد. روي ميز كارم را دفاتر تلفن، سررسيد و ياداشت‌هاي روزانه شلوغ نمي‌كنند. برنامه هاي تلوزيوني مورد دلخواهم را بر اساس برنامه زمان‌بندي از پيش تعريف شده ضبط مي‌كنم و بسياري ديگر....

در انتها به شما نيز پيشنهاد مي‌كنم اگر قصد خريد كامپيوتر جديد را داريد دستگاهي تهيه كنيد كه سازنده آن يكي از علامت‌هاي بزرگ و شناخته شده باشد.
 پنجشنبه 6 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايتنا]
[مشاهده در: www.itna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 364]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن