تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداشناس ترين مردم پر درخواست ترين آنها از خداست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821164463




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بررسي مسائل و مشكلات و فعاليت‌هاي عمراني شهر ابركوه در گفتگو با شهردار


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: بررسي مسائل و مشكلات و فعاليت‌هاي عمراني شهر ابركوه در گفتگو با شهردار


آقاي مهندس منوچهر مهرزاده درگفتگو باخبرنگارما با گراميداشت سال نوآوري و شكوفايي به سفر مقام معظّم رهبري در دي ماه سال گذشته به ابركوه اشاره كردوگفت: يكي از مهمترين اتفاقاتي كه در سال گذشته تبعات و بركات معنوي و مادّي بسياري براي شهرمان داشت، سفر مقام معظم رهبري بود كه مردم رشيد و شهيد پرور ما نيز با حضور پرشور و اشتياق خود حماسه اي زيبا آفريدند و در تاريخ اين شهر برگ زرين ديگري را رقم زدند و اين عمل يادآور رشادتها و سلحشوريهاي اين ملت فهيم در انقلاب اسلامي و در دوران 8 سال دفاع مقدّس بود. ما اميدواريم اين حضور معنوي پشتوانه‌اي براي مسئولين و مردم ما باشد.

وي درباره بافت تاريخي شهر ابركوه گفت:

حديث شهر قديمي ابركوه حديث مكرّري است كه مجال باز كردن آن نيست، ولي اين شهر آرميده در دامان كوير از جمله اولين شهرهائي است كه شهرداري در آن تأسيس شده است. اگر بخواهيم بر طبق اسناد و مدارك صحبت كنيم آنچه كه مسلّم است در سال 1308 كه اولين بودجه مصوّب شهرداريها ابلاغ مي شود، ابركوه نيز به عنوان يكي از 134 شهر كشور داراي شهرداري بوده و اين مساله قدمت شهرداري ابركوه را تا سال 1308 هـ.ش قطعي مي‌كند و احتمال بيشتر از اين هم است. متأسفانه در جريان آتش سوزي كه در جريان انقلاب شكوهمند اسلامي در بخشي از بايگاني شهرداري روي داد، بسياري از اطلاعات رسمي از بين رفت و ما اطلاعاتي در مورد اولين شهردار و تاريخ دقيق راه اندازي شهرداري در دست نداريم.

شهردار ابركوه خاطر نشان كرد: در راستاي خدمت‌رساني، شهرداري و شوراي اسلامي شهر نهادهايي مردمي هستند كه صرفاً با تكيه بر اعتبارات عمومي و حمايت و پشتوانه مردمي و با حجم وسيعي از وظايف و اختيارات سكّاندار حركتي عمومي و مردمي با تكيه بر اصل همياري و تعاون عموم در جهت توسعه و پيشرفت بوده است و به‌نوعي مي‌توان اين سيستم را به عنوان نمايندة‌عموم و معين دستگاه هاي دولتي در سازوكار مديريت عالي كشور دانست.

مهرزاده افزود: امروزه با افزايش جمعيت شهري و بروز فرآيندهاي علمي، تكنولوژيك، اقتصادي سياسي اجتماعي و فرهنگي جديد از يك‌طرف كه افزايش انتظارات از شهرداريها را دربرداشته است - خودكفا شدن شهرداريها از طرف ديگر و انفصال برخي بخشهاي درآمدزا نظير آب و فاضلاب، برق و غيره از شهرداريها و نيازمندي به همكاري و همياري شهروندان بارزتر شده است و قطعاً به همان اندازه كه در ساختن شهر به مديريت منسجم و هماهنگ نيازمنديم و اين مساله بايد در دستور كار قانونگذاران و برنامه ريزان قرار گيرد، به شهرونداني كه به وظايف خود آگاهند و در واقع آگاه به فرهنگ شهروندي هستند نيز نيازمنديم و شهر اين تجليلگاه فرهنگ و تمدن ساكنانش، جز با دستهاي آنان ساخته نمي‌شود.

وي گفت: به لطف خدا و با جدّيت شهرداري و شورا براي حل مشكلات و خدمت رساني بيشتر، هماهنگي وهمدلي بين شهرداري و اعضاي محترم شوراي اسلامي شهر وجود دارد و عنايت شهروندان هم هميشه شامل حال ما بوده است و در شرايط فعلي كه نيازها و مشكلاتي وجود دارد، سعي ما براي اين بوده است تا با استفاده هر چه بيشتر از ظرفيتهاي شهر و استفاده بهينه از منابع و امكانات و با تكيه بر تخصّص و برنامه‌ريزي ضمن پيگيري طرحهاي نيمه‌تمام شهرداري، نسبت به هر چه اصولي تر كردن برنامه‌ها اقدام كنيم.

شهردار ابركوه به برنامه‌ريزي كلّي شهرداري براي توسعه و عمران شهر به صورت كوتاه‌مدّت، ميان‌مدّت و بلند مدّت اشاره و تاكيد كرد: برنامه‌ريزي كلان براي شهر و پيش‌بيني افق بلندمدّت شهرداري از طرفي به‌عنوان اصلي‌ترين نياز مديريت شهر و در عين حال كاربردي‌ترين بخش مديريت به شمار مي‌آيد و نبود برنامه‌هاي بالادستي و ترسيم نشدن مسيري روشن قطعاً تلاشهاي سيستم شهرداري را با ناكامي مواجه خواهد ساخت. وي گفت: در همين راستا يكي از مهمترين مواردي كه تاكنون پيگيري‌شده، تدوين برنامه 5 ساله شهرداري بوده است كه اميدواريم با استفاده‌هايي كه از نظر متخصصان و كارشناسان آشنا به مسائل شهر داشته‌ايم بتوانيم با حركت در اين مسير به توسعه‌اي متوازن، اصولي و پايدار برسيم و نيازهاي آينده شهر كه واقعاً پيش‌بيني آن نياز به تجربه و تيز بيني خاصي دارد برآورده شود مهرزاده افزود: بر همين اساس طرحهاي شهرداري در سه دسته كوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت تقسيم‌بندي شده است.

شهردار ابركوه در زمينه ايجاد تحول اداري نيز خاطرنشان كرد: وقتي كه پس از بحثهاي متوالي به برنامه‌اي صحيح رسيديم مهمترين ابزار براي اجراي آن يك سيستم‌اداري سالم و چارت تشكيلاتي متخصص است كه تلاش شهرداري در سال اخير مبني بر رسيدن به اين سيستم بوده است. تقويت بدنه كارشناسي شهرداري و تفكيك هر چه بيشتر مسائل شهرداري و تامين زيرساختها و فضاي سالم وكافي مورد نياز ازجمله راهبردهاي شهرداري در اين بخش بوده است. بدنه انساني شهرداري مهمترين ابزار اجراي سياستهاي شهرداري است كه لايه‌هاي مديريتي پيچيده و استراتژيهاي خاصّ خود را براي هدايت و استفاده هرچه مطلوبتر از آن مي‌طلبد.

مهندس مهرزاده به اهمّ پروژه‌ها و اقدامات شهرداري در سال گذشته اشاره كرد وگفت: همانطور كه شهروندان عزيز مستحضرند سال‌گذشته كه خدمتگذاري اينجانب در آن با تاخيري چند ماهه آغاز شد، سالي بود كه چرخ خدمت‌رساني شوراي‌اسلامي دور سوم و شهرداري در آن به حركت درآمد و قاعدتاً هر شروعي با توجه به مسائل متعددي كه دارد، نيازمند انرژي بيشتري در آغاز است.

وي افزود تطابق روند اجرايي قبل با سياستهاي جديد، تامين نيازهاي ضروري، بررسي پتانسيلهاي موجود، چينش نيروهايي بر اساس انتظارات و دهها مورد ديگر از جمله اين موارد است. ولي با همكاري بالايي كه كارمندان خدوم و قانع شهرداري داشتند و همچنين پيگيريهاي مستمر شوراي محترم اسلامي شاهد حركات بزرگ و خوبي در اين سال بوديم،كه پاره اي از آن به اين شرح است:

بخش عمراني:

احداث ميدان ورودي شهر از سمت شيراز با 60 درصد پيشرفت، اصلاح هندسي ميادين ولي‌عصر(عج) و ميدان امام حسين(ع)، لكه‌گيري معابر سطح شهر، زير سازي و آســفالت معابر سطح شهر نظير خيابانهاي 20 متري شقايق و بهار و مسجد كوثر و كوچه اكبري و... به وسعت 15000مترمربع، خط كشي معابر سطح شهر در مهر ماه و خطوط ويژه عابر پياده 6600 متر، تكميل علائم ايمني سطح شهر و نصب چشم گربه اي و ميخ سراميكي در معابر اصلي (3000 متر طول نصب چشم گربه‌اي)، نصب تابلوهاي راهنماي مسير در سطح شهر، نصب سرعت گير (50 متر) نصب جوي در معابر براي دفع آبهاي سطحي شهر، احداث و تكميل سرويس بهداشتي پارك شهر و پياده‌روسازي به صورت فرش تايل بتني (2000 متر مربع).

بخش فضاي سبز و خدمات شهري:

ايجاد پوشش گياهي بزرگراه امام علي (ع) به‌ميزان 100 درصد (2250 متر طولي)، ايجاد پوشش گياهي حاشيه سبز باند كند رو بزرگراه امام‌علي(ع) (5600 متر مربع)، چمن كاري و زيبا‌سازي بلوارامام‌رضا(ع) و چمن كاري بلوار پاسداران و ميدان شهدا، رنگ‌آميزي بدنه شهر و نرده‌هاي مكانهاي عمومي، هرس فرم درختان خيابانهاي اصلي شهر، ايجاد سيستم بالابر برقي براي تسريع در عمليات ذبح دام سنگين در كشتارگاه، تهيه طرح تفكيك از مبداء زباله شهر، خريد يكدستگاه ماشين جاروب خياباني، نصب سطلهاي زباله (100عدد)، ساماندهي پاركهاي محله‌اي، تهيه فاز صفر پروژه پوشش گياهي شهر ابركوه، نامگذاري معابر شهر، خريد دو دستگاه اتوبوس درون شهري، ساماندهي مبلمان پارك شهر، ايجاد پارك بادي، پيگيري پروژه پسماند ابركوه، تهيه طرح پارك خيابان دكتر شريعتي، پيگيري و اخذ مشاور به منظور تهيه طرح جدا سازي شبكه آب فاي سبز، پيگيري ميدان ميوه و تره‌بار و پيگيري پروژه كشتارگاه صنعتي مشترك ابركوه – مهردشت.

سخنگوي شوراي اسلامي شهرابركوه هم درگفتگو باخبرنگار اطلاعات گفت: در راستاي پاسخگويي و پيگيري مسائل شهروندان ابركوه دبيرخانه دائمي شوراي اسلامي شهر ابركوه راه اندازي شده است. مهندس زارع افزود: در سال جاري كه با توجه به فرمايش مقام معظم رهبري سال نوآوري و شكوفائي نامگذاري شده است، با ابتكار شوراي اسلامي شهر در دور سوم و در راستاي افزايش كارآيي نهاد مردمي شورا دبيرخانه دائمي شوراي اسلامي شهر راه‌اندازي شد. اين دبيرخانه با حضور يك نفر نيرو به طور دائمي براي دريافت نامه‌ها و مسائل شهروندان و پاسخگوئي به اين عزيزان و همچنين براي پيگيري هر چه بيشتر مصوباتي از شورا كه نياز به پيگيري دارد، هر روز از ساعت 8 صبح تا 11 فعاليت مي‌كند. وي اظهار اميدواري كرد كه اين اقدام شورا موجب به نتيجه رسيدن مصوبات شورا به ويژه آنها كه نياز به پيگيري در استانداري و ديگر ادارات دولتي دارد شود و موجبات رضايت شهروندان محترم را نيز فراهم آورد. ناصر زارع در مورد تعداد جلسات و مصوبات شوراي اسلامي شهر در سال 1386 هم گفت با 64 جلسه، 328 مصوبه داشته و در سال 1387 نيز با تشكيل 4 جلسه 15 مصوبه داشته‌ايم.

لازم به ذكر است شوراي اسلامي شهر با دريافت 1532 فقره نامه و ارسال 650 فقره نامه سعي در برقراري ارتباط بيشتري با ارگانها و عموم مردم داشته است.




 پنجشنبه 6 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 212]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن