تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815647353




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جشنواره بين‌المللي فيلم كودك و نوجوان و ميزباني موفق همدان (‪ ۳‬و پاياني)


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: جشنواره بين‌المللي فيلم كودك و نوجوان و ميزباني موفق همدان (‪ ۳‬و پاياني)
س ) تحقق اين هدف در گرو ورود فعالان بخش خصوصي سينما در عرصه نهادسازي و آموزش وتوليد آثار در همدان است در اين مورد برنامه‌اي وجود دارد ؟ ج ) مديريت استان و دستگاه‌هاي مرتبط به دنبال آن هستند كه با محوريت جشنواره يك زنجير را شكل دهند كه حلقه واسط آن برگزاري جشنواره است و حلقه بعد حوزه توليد فيلم است.

بايد در اين بخش هنرمندان استان ورود پيدا كنند، توليد فيلم‌هايي با هنر آفريني هنرمندان استان و با استفاده از فرهنگ و لهجه بومي و جغرافيا و بناهاي اصيل تاريخي همدان بايد در آثار توليدي موج بزند و همدان زمينه فرهنگي و مكاني فيلم‌هاي توليدي باشد.

براي شكل گرفتن اين هدف بايد با حضور و مشاركت بخش خصوصي نهادسازي شود و بخش دولتي نيز از طريق امكانات و تسهيلات حمايت و زمينه‌سازي كند.

حلقه سوم اين زنجيره اكران و پخش است، كه داشتن ‪ ۳۰‬سالن براي اكران را امتيازهايي است كه استان همدان مي‌تواند به واسطه آن همزمان با تهران از شيريني اكران يك فيلم تازه بهره‌مند شود.

س ) به نظر شما در هدفگذاري انجام شده، ايجاد صنعت سينمايي در همدان،چه نقشي در رشد و پويايي ديگر حوزه‌ها به ويژه در بخش اقتصادي خواهد داشت ؟ ج) به طور طبيعي بخش‌ها و فعاليت‌هاي مختلف در يك واحد زنده و ارگانيگ ارتباط هم افزايي دارند و توسعه و رشد يك بخش مانند سينما باعث اعتلاي ديگر شاخه‌هاي فرهنگ مي‌شود.

از حيث اقتصادي نيز چون سينما به عنوان يك صنعتي با گردش مالي بالا است پويايي و رونق مالي آن در رشد ديگر بخش‌ها موثر است.

س) به طور قطع بر گردشگري نيز تاثير گذار است ؟
ج) چنين است، چرا كه ارايه همدان به عنوان مركزيت جشنواره پر مخاطب سينما كودك و محور توليد آثار،اين ژانر هنري باعث معرفي هرچه بيشتر همدان خواهد شد كه كمترين توجيه اقتصادي آن افزايش كمي و كيفي گردشگران خواهد بود و از ديگر سو، تحت تاثير اين معرفي احتمال جذب سرمايه‌گذاران و كار آفرينان بيشتر خواهد شد.

س) از كاركردهاي عرضي و مرتبط با توسعه فرهنگ، سينما، جشنواره گفته شد اما به يقين اين همه نگاه موجود را نمي‌رساند، چرا كه هنر و سينما در ذات خود نيز داراي ارزش‌هايي است در اين خصوص نگاه مديريت استان در برگزاري جشنواره و اميدواري براي شكل‌گيري فعاليت سينمايي در استان چيست؟ تحت تاثير آموزه‌هاي ديني اين هدف و اميد وجود دارد كه با استفاده از تاثير غير قابل انكار هنر و به خصوص گونه هنري سينما ارتقا اخلاقي و شخصيت جامعه به ويژه نسل نوجوان اهتمام شود ميراث و سرشت فرهنگي همدان اين ظرفيت را دارد كه متعالي‌ترين انديشه‌ها را كه انديشه اسلامي است را به زيباترين روش در زواياي روح كودك بدمد، ما اميدواريم با توليد و ارايه آثار سينمايي معناگرا متاثر از فرهنگ ديني به بهداشت رواني مخاطبان نونهال كمك شود.

اميد داريم كه كودك و نوجوان دنياي امروز ريشه‌هاي فكري و اعتقادي با دين متعالي اسلام گره بخورد اسلام دين جهاني است و سينماگران متعهد ما مي‌توانند با ابزار هنري مولفه رحمت و مقاومت اسلامي را به روح سرگشته انسان مدرن غربي منتقل كنند و اين نكته‌اي است كه در آن غفلت شده است.

سينما گرا و به ويژه استعدادهاي جوان سينمايي بايد براي حضور برتر سينماي ايران در صحنه بين‌المللي به صحنه بيايند انديشه‌هاي ناب اسلامي را به تصوير بكشد و روح سرگردان جوانان دنياي امروز را به يك نقطه امن برسانند و عقلانيت را به معناي درست آن به دنيا نشان دهند.

استفاده از ابزار سينما براي تبليغ آموزه‌هاي الهي و ديني ظرفيتي است كه برخاسته از فقه جعفري است فقهي كه مقتضيات زمان و مكان در آن برجستگي خاص دارد همچنان كه معمار بزرگ انقلاب اسلامي حضرت امام خميني (ره) فرمودند:فقه جعفري آن چنان پويا است كه بايد زندگي مردم دنيا فراتر از كشورهاي مسلمان را مديريت كند.

سينما و فيلم كودك ابزار نشان دادن ظرايف اسلام و ملت بزرگ ايران با اين پيشينه عظيم به جهانيان است همچنان كه اعتقاد داريم ايران ظرف و اسلام روح تمدن ما است لذا اسلام و ايران به دليل اين ويژگي‌ها در كنار هم و باهم قرار گرفته‌اند.

نقش هنر اين است كه اين زمينه را آماده‌سازي كند و شرايط را براي پذيرش تماميت اسلام در مردم جهان آماده كنيم و اين يك وظيفه بزرگ هنر ايراني و اسلامي است و بويژه سينما برخاسته از انقلاب اسلامي است.

س ) ميهمانان برجسته جشنواره كودكان فلسطيني بودند دراين جشنواره اين ميهمانان چه جايگاهي داشتند؟
ج ) يكي از اهداف برگزاري كليت برنامه‌هاي فرهنگي و هنري در ايران اسلامي ارايه و انتقال پيام و رنج ملت‌هاي مظلوم و تحت ستم جهان به افكار عمومي است و بر اين مبنا يكي از اهداف جدي اين جشنواره جلب همدلي مخاطبان داخلي و خارجي با مظلوميت كودكان فلسطيني و آشنا كردن فيلسمازان با مسايل و مشكلات اين كودكان تحت تاثير جنايات رژيم غاصب صهيونيستي است.

تاكنون در سينماي جهان آن چنان به موضوع كودكان فلسطين پرداخته نشده است همچنان كه تحت تاثير امپرياليسم رسانه‌اي غرب شرايط دهشتناك مردم كشورهاي عراق و افغانستان نيز گزارش نمي‌شود.

بنا بر اين ما از ظرفيت اين جشنواره جهاني براي انتقال پيام فلسطين مظلوم به جهان استفاده كرديم و اميدواريم در سال‌هاي آينده شاهد باشيم كه فيلمسازان داخلي و خارجي كه با اين ‪ ۲۲‬كودك فلسطيني ميهمان آشنا شدند آثاري با هدف تشريح وضعيت مردم تحت ستم ارايه كنند.

س ) اشاره به هزينه‌هاي جشنواره اجتناب ناپذير است در اين خصوص مبالغ مختلفي اعلام مي‌شود نظر شما در اين خصوص چيست؟
ج) نظام اسلامي خود را ملزم به پاسخگويي به نيازهاي اصيل عاطفي، مي‌داند و اين جشنواره و هزينه‌هاي آن پاسخگويي به نيازهاي تفريحي مردم بوده و هزينه‌هاي آن پاسخ به نياز شادي و تخليه هيجان مردم است، هزينه‌هاي جشنواره تلاشي براي شناساندن استان ما به عنوان پايتخت تاريخ و تمدن به دنيا است و از همه مهمتر هزينه‌هاي جشنواره براي نشاندن لبخند بر لبان كودك ،نوجوان، پدر و مادر است كه بيش از هر چيزي نيازمند كاشتن اين لبخند به جوانان هستيم، قيمت اين لبخند چقدر است؟ آيا آن را گران تامين كرده‌ايم؟ با تمام اين اوصاف معتقدم جشنواره نعمتي است كه با همت مسولان فرهنگي كشور و عزم مجموعه نيروهاي استان در همدان متمركز شد كه بتوانيم ظرفيت ملي را در استان به خدمت بگيريم و زيرساخت‌هاي فرهنگي و هنري را تقويت كنيم.

تمامي هزينه‌هاي عمراني و جاري جشنواره داراي رديف خاص خود است و شايد اگر اين جشنواره و طرح‌ها و برنامه‌هاي آن نبود امكان جذب اين اعتبارات براي استان محقق نمي‌شد.

س) آقاي استاندار برنامه استان براي سال‌هاي بعد و دوره‌هاي بعدي جشنواره چيست ؟
ج)بر اساس استقبال گسترده مردم از اين اتفاق و جايگاه آن درافكار عمومي فكر مي‌كنم اين جشنواره به مطالبه جدي مردم همدان تبديل شده است و سال‌هاي سال با ميزباني استان همدان برگزار خواهد شد.

بيست و دومين جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي كودكان و نوجوانان با حضور ‪۳۹‬ كشور خارجي و نمايش ‪ ۲۷۲‬فيلم از يكم تيرماه در همدان آغاز شده و امشب به كار خود پايان مي‌دهد.
 چهارشنبه 5 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 238]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن