تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 25 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس در مقابل ثروتمند به خاطر ثروتش تواضع كند دو سوم دينش از بين برود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806581368




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قائم مقام سازمان صدا و سيما:توجه ويژه رسانه ملي به تهاجم فرهنگي/ بايد عملكرد گذشته را نقد كرد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: قائم مقام سازمان صدا و سيما:توجه ويژه رسانه ملي به تهاجم فرهنگي/ بايد عملكرد گذشته را نقد كرد
دارابي با تاكيد بر لزوم نقد و بررسي عملكرد رسانه ملي در سال هاي گذشته، از توجه و تمركز ويژه صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران به اطلاع رساني، پاسداشت ارزش ها، پر كردن اوقات فراغت، مقابله با تهاجم فرهنگي، آموزش و فرهنگ سازي خبر داد.

به گزارش خبرگزاري مهر، دكترعلي دارابي، قائم مقام رئيس سازمان صدا و سيما صبح امروز در چهاردهمين همايش سراسري هيئت هاي رزمندگان اسلامي در شهرري اظهار داشت: كار بزرگ هيئت رزمندگان اسلام احياي گفتمان معنويت در دوران افول ارزشها بود.

وي در نخستين بخش سخنانش تحت عنوان انقلاب اسلامي، انقلاب معنويت، گفت: بي شك بزرگترين شاخصه انقلاب اسلامي نسبت به ساير انقلابات در قرن بيستم پيام فرهنگي، اخلاقي و معنويت آن بوده و گرنه انقلاب هاي ديگري هم در قرن بيستم صورت گرفت كه آنها هم با رژيم حاكم مبارزه كردند و رژيم جديدي را ايجاد كردند، حتي انقلاب روسيه براي بيش از 70 سال بخش زيادي از جهان را به سيطره خود گرفت.

دارابي ادامه داد: اگر بخواهيم انقلاب اسلامي را با ساير انقلاب ها مقايسه كنيم داراي مشابهت هايي هم خواهد بود؛ حتي در انقلاب روسيه ايدئولوژي ماركسيسم و رهبري ماركس - لنين را هم مي بينيم اما اگر انقلاب را در سه وجه ايدئولوژي، رهبري و مردم بررسي كنيم، انقلاب اسلامي در هر سه حوزه منحصر بوده است. انقلاب اسلامي در دهه هاي پاياني قرن بيستم اتفاق افتاد كه بسياري از انديشمندان اميدي به نجات بشريت نداشتند.

قائم مقام صدا و سيما افزود: راسل، فيلسوف و رياضيدان شهر انگليس از سر استيضال فرياد بر مي آورد كه " ديگر هيچ اميدي به نجات بشريت نيست. نه از دين و نه از اخلاق و نه از معنويت كاري ساخته نيست" درست دو دهه مانده به پايان قرن بيستم انقلاب اسلامي با رهبري حضرت امام (ره) متكي بر ايدئولوژي اسلامي و مشاركت گسترده مردم با شعار "انقلاب خدايي" به پيروزي رسيد.

وي دربخش ديگري از سخنانش با عنوان "نهاد سازي كار بزرگ امام و رهبري"، اظهار داشت: از جمله اقدامات بزرگ حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبري تشكيل نهادهاي جديد و انقلابي برخاسته از متن مردم بود. اين نهادها برخي براي حفاظت و پاسداري از مرزهاي عقيدتي و دستاوردهاي انقلاب چون سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و برخي چون جهاد سازندگي براي رفع فقرو محروميت و تسريع در سازندگي روستاها بود؛ نهادهاي انقلابي منشا خدمات بزرگي دركشور بوده اند.

دارابي همچنين گفت: در دهه 70 فضاي سياسي، فرهنگي و اجتماعي كشور دست خوش تغيير و تحولاتي شد كه بخشي از آن به فضاي پس از جنگ برمي گشت، بخشي هم به نيازها و تغيير ذائقه و سليقه هاي جامعه به خصوص جوانان مربوط بود، بخش ديگر هم به فرهنگ مديريتي كه در سايه برنامه سازندگي و اصلاحات در كشور ايجاد شده بود باز مي گشت؛ تكثر رسانه ها و مطبوعات، افزايش احزاب و تشكل هاي سياسي، گسترش نهادهاي غيردولتي و به نوعي غلبه اين فضاها و تحت الشعاع قراردادن آرمانها و ارزشهاي انقلاب موجب شكل گيري نهادهاي جديد مردمي شد.

وي افزود: ويژگي اصلي اين نهاد ها مردم مداري، غير دولتي بودن، داوطلبانه بودن، برخاستن از متن مردم و دغدغه ارزش ها، گسترش معنويت و فضايل اخلاقي كه همان پيام اصلي انقلاب اسلامي بود و هيئت هاي رزمندگان اسلام هم محصول چنين فرآيند، شرايط، تحولاتي و فضاي سياسي - فرهنگي و اجتماعي حاكم بر كشور بود كه متولد شد.

قائم مقام سازمان صدا و سيما درباره هيئت هاي رزمندگان اسلام نيز گفت: اگرهيئت هاي رزمندگان اسلام در دوره تاسيس، شكل گيري و تثبيت خود "گفتمان معنويت" را به عنوان گفتماني كه مولفه هاي اصلي آن آخرت گرايي، دنيا گريزي، شهادت طلبي، ولايت مداري، خود سازي، تزكيه نفس، خداباوري، توكل و توسل بود را مطرح كرد، توانست با همكاري عميق گسترده و برنامه ريزي شده رسانه ملي اين گفتمان را در كشور بر سايرگفتمان ها غلبه دهد و دلهاي مشتاقان را به سمت خدا باوري سوق دهد.

دارابي با اشاره به آغاز دهه چهارم و لزوم باز تعريف هيئت هاي رزمندگان اسلام، اظهار داشت: امسال مصادف با سي امين سالگرد انقلاب اسلامي است. بزرگترين ويژگي آغاز دهه جاري بازنشستگي نسل اول و دوم انقلاب و ورود نسل سوم و چهارم در عرصه اداره كشور است. نسلي كه دوران مبارزه با رژيم ستمشاهي را نديده است. فضاي جنگ و دوران حيات طيبه حضرت امام (ره) را درك نكرده و ما وظيفه داريم اين امانت الهي را به درستي به اين نسل تحويل دهيم.

وي تاكيد كرد: امروز همه بايد به نقد عملكرد گذشته و بازتعريف و تدوين بيانيه، ماموريت آينده متناسب با زمان و مكان بپردازيم و من اعتقاد دارم كه هيئت هاي رزمندگان اسلام درخرافه زدايي ازدين، ترويج اسلام اصيل وناب محمدي(ص) واشاعه و گسترش گفتمان معنويت و نهادينه كردن آن در پرتو سيره و انديشه هاي امام و رهبري نقشي موثر برعهده دارند؛ از سوي ديگر ارائه الگوي شادي در مناسبت ها و بالاخره جلب مخاطبان به طور اخص جوانان با رويكرد عقلاني و خردگرايي را بايد از انتظارات مهمي كه از هيئت مي رود برشمرد.

قائم مقام سازمان صدا و سيما با اشاره به فعاليت هاي رسانه ملي در اين عرصه افزود: امروز رسانه ملي با بيش از 110 شبكه كه به 32 زبان فراملي برنامه توليد و پخش مي كند، علاوه بر تنوير افكار عمومي، اطلاع رساني، پاسداشت ارزش ها، پر كردن اوقات فراغت، مقابله با تهاجم فرهنگي، آموزش و فرهنگ سازي را همواره مطمع نظر دارد.

دارابي درپايان يادآور شد: در چند سال اخير رويكرد به معارف ديني در توليدات نمايشي رسانه ملي به طور برجسته و پررنگ دنبال مي شود. در ماه مبارك رمضان بيش از1000 نفر از روحانيون سراسر كشور در شبكه هاي مختلف به طرح مباحث اسلامي پرداخته اند. درحال حاضرنيز مراجع بزرگوار تقليد در برنامه هاي مختلف رسانه ملي برنامه دارند كه يكي از اين برنامه ها پوشش مراسم روح بخش و معنوي دعاي ندبه بوده است.
 چهارشنبه 5 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 162]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن