تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خداوند عزيز و جليل نقل كرده است كه فرمود: هر كار ارزشمندى كه در آن بسم ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815386813




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به مناسبت روز جهاني مبارزه بامواد مخدر؛ بازي خطرناك


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: به مناسبت روز جهاني مبارزه بامواد مخدر؛ بازي خطرناك


اجتماع- عليرضا رستگار:
قرن‌ها پيش تنها تعداد كمي از افراد مي‌دانستند كه بعضي از گياهان ويژگي‌هاي متفاوتي دارند و مي‌توانند برخي دردها را تسكين بدهند و يا گاهي حالت‌هاي عجيبي در انسان‌ها پديد آورند.

موضوع اول؛ يعني خاصيت دارويي گياهان، درگذر قرن‌ها زمينه‌ساز شكل‌گيري علم طب يا دانش پزشكي شد تا دارو در خدمت انسان قرار بگيرد. اما موضوع دوم، ماجراي ديگري داشت كه در گذر قرن‌ها سرنوشت تلخي را براي بعضي از افراد به همراه آورد. شناسايي گياهان مخدر يا روان‌گردان، كم‌كم بعضي از افراد را، كه براي دستيابي به پول حاضر به انجام هر كاري بودند، به فكر واداشت. آنها يك بازار متفاوت براي تجارتي سياه پيدا كرده بودند.
محصول آنها مصرف‌كننده را رها نمي‌كرد؛ به‌گونه‌اي كه در ابتدا فكر مي‌كرد اين مواد دردهاي روحي‌اش را تسكين مي‌دهد و يا باعث شادي‌اش مي‌شود، اما مدتي بعد مي‌فهميد كه ديگر تسكين درد يا شادي مطرح نيست، بلكه او به مواد مخدر عادت كرده است.

مصرف‌كننده جديد به يك مشتري دائمي تبديل مي‌شد و سعي مي‌كرد كساني را پيدا كند كه مثل خودش باشند و به اين‌گونه، بازار تجارت مخرب شكل مي‌گرفت. اين تجارت كه ابتدا در اختيار تبهكاران قرار داشت، به تدريج مورد توجه كساني قرار گرفت كه در فكر تسلط بر سرزمين‌هاي ديگر بودند و در اين مسير به جز حمله‌هاي نظامي، به شيوه‌هاي ديگري نياز داشتند. يكي از اين شيوه‌ها رواج مواد مخدر در سرزمين‌هاي هدف بود. صاحبان اين تجارت مرگبار براي مدت‌هاي طولاني موادي را روانه بازار مي‌كردند كه از گياهان مخدر به دست مي‌آمد.

اين مواد مشترياني داشت كه از قشرهاي خاصي بودند. صاحبان تجارت مرگ، به‌تدريج به فكر توليد مواد مخدري افتادند كه بتواند اقشار ديگري را هم آلوده كند.

مواد مخدر سنتي در ميان بسياري از افراد جامعه مورد قبول نبود و آنها از اين نوع مواد دوري مي‌كردند؛ اما از طرف ديگر صاحبان تجارت مرگ بيكار ننشستند و مواد شيميايي در شكل‌هاي متفاوت را وارد بازار كردند تا گروه‌هاي جديدي را به دام بيندازند.

آنها قرص‌هايي مثل قرص‌هاي معمولي را با نام‌هايي چون انرژي‌زا، شادي‌زا و يا ضد اضطراب روانه بازار كردند تا گروه‌هاي متفاوتي از جوانان و حتي نوجوانان را اسير مواد مخدر كنند.

بسياري از مهماني‌ها به جايي امن براي آنها تبديل شد تا محصولات مرگبار خود را بدون نام زشت مواد مخدر سنتي عرضه كنند.

امروزه بعضي از افراد فكر مي‌كنند كه خوردن يك قرص انرژي‌زا براي آنها هيچ خطري ندارد. بعضي‌ها هم چون مي‌بينند كه ديگران از اين نوع مواد استفاده مي‌كنند، ترغيب مي‌شوند و ناخواسته در دام آنها مي‌افتند. سازندگان اين‌گونه مواد هيچ اهميتي نمي‌دهند كه محصول آنها چه تعداد از جوان‌هاي بي‌گناه را به كام مرگ مي‌كشاند. آنها تنها به افزايش تعداد مشتري‌ها و افزايش مقدار پول‌هاي كثيفشان علاقه‌ دارند. براي آنها اهميتي ندارد كه مصرف كننده قرص‌هاي مخدر دچار توهم شود و به شكل‌هاي مختلف جانش را به خطر اندازد و يا اين‌كه در اثر تركيب‌هاي شيميايي خطرناك به تدريج از درون نابود شود؛ آنها به‌جز خود به هيچ چيز و هيچ‌كس اهميت نمي‌دهند.

تاريخ درج: 3 تير 1387 ساعت 18:59 تاريخ تاييد: 5 تير 1387 ساعت 09:23 تاريخ به روز رساني: 5 تير 1387 ساعت 09:23
 چهارشنبه 5 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 201]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن