تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 2 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى جوانان! آبرويتان را با ادب و دينتان را با دانش حفظ كنيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812165766




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خودت را به مردن نزن!


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: خودت را به مردن نزن!


خانه فيروزه‌اي- ليلي شيرازي:
شب‌ها زود بخواب. صبح‌ها زودتر بيدار شو. نرمش كن. بدو. كم غذا بخور. زير باران راه برو. گلوله برفي درست كن. هر چند وقت يك بار نقاشي بكش.

در حمام آواز بخوان و كمي آب بازي كن. سفيد بپوش. آب نبات چوبي ليس بزن. بستني قيفي بخور. به كوچك‌تر‌ها سلام كن. شعر بخوان. نامه‌هاي كوتاه بنويس. زير جمله‌هاي خوبي كه در كتاب‌ها هست خط بكش. به دوست‌هاي قديمي‌ات تلفن بزن. شمال برو. شنا كن. هفت تا سنگ در آب بينداز و هفت تا آرزو بكن. گريه كن. خواب ببين. شعر بخوان. بدو. چاي بخور و براي ديگران چاي دم كن. جوراب‌هاي رنگي بپوش. مادرت را بغل كن. مادرت را ببوس. مادرت را بو كن. دنبال بازي كن. اگر نشد وسطي بازي كن. به برگ درخت‌ها دقت كن. به بال پروانه‌ها دقت كن. قاصدك‌ها را بگير و فوت كن. خواب ببين. از خواب‌هاي بد بپر و آب بخور. بسم الله الرحمن الرحيم بگو. به باغ وحش برو. چرخ و فلك سوارشو. پشمك بخور. كوه برو.

هر جا خسته شدي يك كم ديگر هم ادامه بده. خواب‌هايت را تعريف نكن. خواب‌هايت را بنويس. يك تسبيح گلي سي و سه دانه‌اي داشته باش. بخند. چشم‌هايت را روي هم بگذار. شعر بخوان. سپيد بپوش. شيريني بخر. با بچه‌ها توپ بازي كن. براي خودت برنامه بريز. قبل از خواب موهايت را شانه كن. به سر خودت دستي بكش. خودت را دوست داشته باش. براي خودت دعا كن!

*
براي خودت دعا كن كه آرام باشي. وقتي طوفان مي‌آيد تو همچنان آرام باشي تا طوفان از آرامش تو آرام بگيرد. براي خودت دعا كن تا صبور باشي؛ آنقدر صبور باشي تا بالاخره ابرهاي سياه آسمان كنار بروند و خورشيد دوباره بتابد. براي خودت دعا كن تا خورشيد را بهتر بشناسي. بتواني هم‌صحبتش باشي و صبح‌ها برايش نان تازه بگيري.

براي خودت دعا كن كه سر سفره خورشيد بنشيني و چاي آسماني بنوشي. براي خودت دعا كن تا همه شب‌هايت ماه داشته باشد؛ چون در تاريكي محض راه رفتن خيلي خطرناك است. ماه چراغ كوچكي است كه روشن شده تا جلوي پايت را ببيني.

براي خودت دعا كن تا هميشه جلوي پايت را ببيني؛ آخر راهي كه بايد بروي خيلي طولاني است، خيلي چاله چوله دارد؛ دام‌هاي زيادي در آن پهن است و باريكه‌هاي خطرناكي دارد؛ پر از گردنه‌هاي حيران و سنگلاخ‌هاي برف‌گير است. براي خودت دعا كن تا پاهايت خسته نشوند و بتواني راه بيايي، چون هر جاي راه اگر بايستي مرده‌اي. و مرگ از ماندن پيش از مرگي كه شكل نفس نكشيدن به سراغ آدم بيايد، خيلي دردناك است. هيچ وقت خودت را به مردن نزن. دعا كن براي خودت كه زنده بماني.

زنده ماندن چند راه حل ساده دارد!

براي اين كه زنده بماني نبايد بگذاري كه هيچ وقت بيشتر از چيزي كه نياز داري بخوابي. بايد هميشه با خدا در تماس باشي تا به تو بيداري بدهد. بيداري‌هايي آميخته با روشنايي، صدا، نور و حركت. تو بايد از خداوند شادماني طلب كني. هميشه سهمت را بخواه. و بيشتر از آن‌چه كه به تو شادماني ارزاني مي شود در دنيا شادماني بيافرين تا ديگران هم سهمشان را بگيرند. براي اين كه زنده بماني بايد درست نفس بكشي و نگذاري هيچ چيزي سينه‌ات را آلوده كند. براي اين كه زنده بماني بايد حواست به قلبت باشد.

هر چند وقت يك بار قلبت را به فرشته‌ها نشان بده و از آنها بخواه كه قلبت را معاينه كنند. دريچه‌هايش را؛ ورودي‌ها و خروجي‌هايش را و ببينند به اندازه كافي ذخيره شادماني در قلبت داري يا نه! اگر ذخيره شادماني‌هايت دارد تمام مي‌شود بايد بروي پشت پنجره و به آسمان نگاه كني. آن قدر منتظر بمان و به آسمان نگاه كن تا بالاخره خداوند از آنجا رد بشود؛ آن وقت صدايش كن؛ به نام صدايش كن؛ او حتما برمي‌گردد و به تو نگاه مي‌كند و از تو مي پرسد كه چه مي‌خواهي. تو صريح و ساده و رك بگو. هر چيزي كه مي‌خواهي از خدا بخواه. خدا هيچ چيز خوبي را از تو دريغ نمي‌كند.

شادمان باش. او به تو زندگي بخشيده است و كمكت مي‌كند كه زنده بماني. از او كمك بگير. از او بخواه به تو نفس، پشمك، چرخ و فلك، قدم زدن، كوه، سنگ، دريا، شعر، درخت، تاب، بستني، سجاده، اشك، حوض، شنا، راه، توپ، دوچرخه، دست، آلبالو، لبخند، دويدن و عشق بدهد. آن وقت قدر همه اينها را بدان و آن قدر زندگي‌ات را ادامه بده كه زندگي از اين كه تو زنده هستي به خودش ببالد! ديگران را فراموش نكن!

تاريخ درج: 3 تير 1387 ساعت 18:14 تاريخ تاييد: 5 تير 1387 ساعت 09:23 تاريخ به روز رساني: 5 تير 1387 ساعت 09:13
 چهارشنبه 5 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 179]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن