تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):مؤمن، خاموشى اختيار مى‏كند تا سالم بماند و سخن مى‏گويد تا سودى ببرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816216913




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شهرداري تهران بزرگترين سازمان كشور در زمينه موسيقي است


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: شهرداري تهران بزرگترين سازمان كشور در زمينه موسيقي است
معاون هنري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران در حاليكه از نبود متولي خاص در امور موسيقي گله‌مند بود با زير سوال بردن حضور بخش‌هاي مختلف فرهنگي در امر موسيقي، مدعي شد: شهرداري تهران با 250 مركز فرهنگي بزرگترين سازمان كشور در زمينه موسيقي است كه مي تواند در كنار اينكه مرجع قابل اعتمادي براي آموزش موسيقي باشد بستر مناسبي را براي همكاري بيشتر جوانان با اساتيد ايجاد كند.


به گزارش باشگاه جواني برنا، مجيد سرسنگي، معاون هنري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران در اختتاميه سومين جشنواره موسيقي بانوان (آواي مهر) كه شب گذشته در تالار انديشه حوزه هنري استان تهران برگزار شد، با بيان اين كه اين روز، روزي مهم براي معاونت هنري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران است، افزود: هر سال در سالروز ولادت بانوي دوعالم حضرت فاطمه زهرا(س) سازمان، دو جشنواره موسيقي و تئاتر ويژه بانوان را برگزار مي‌كند كه امروز همزمان با اختتاميه جشنواره موسيقي بانوان جشنواره تئاتر بانوان نيز افتتاح خواهد شد. اين جشنواره‌ها فرصت را به بانوان مي‌دهد تا آثار خود را در فضاي فرهنگي كشور اجرا كنند و اثري خوش را به يادگار بگذارند.

سر سنگي نبود تعريف مشخص را يكي از مشكلات اساسي هنرهايي همچون موسيقي دانست و افزود: در دوران معاصر هنوز نتوانسته‌ايم تعريفي كه شايسته پيشينه هنر ايراني است ارائه دهيم. در صورتي كه اين هنر در حال حاضر نياز به تئوريزه كردن مباني نظري و اجرايي دارد تا بتوان تعريفي شفاف، روشن و دقيق از اين هنر براي جوانان ارائه دهيم.

وي توسل به فعاليت‌هاي پژوهشي، آموزش‌هاي علمي و فعاليت‌هاي دانشگاهي را يكي از راه‌هاي تعريف درست و شفاف از موسيقي دانست و خاطر نشان كرد: نبود تعريف درست و ناهماهنگي سياست‌ گذاري‌ در عرصه موسيقي همواره مشكلاتي را براي اساتيد اين هنر و كساني كه علاقه‌مند به يادگيري‌اند ايجاد مي‌كند.

وي در همين زمينه توضيح داد: همين كه بخش‌هاي مختلف فرهنگي به امر موسيقي مي‌پردازند و سازمان واحدي در اين زمينه وجود ندارد، نشان از ضعف در اين عرصه است.

سرسنگي در بخش ديگري از سخنانش با اعلام آمادگي معاونت هنري شهرداري تهران براي همكاري با اساتيد و فرهيختگان پژوهشگران عرصه موسيقي اظهار اميدواري كرد كه اين همكاري شرايطي را فراهم كند تا تعريف درست علمي و منطبق با فرهنگ خود از موسيقي ارائه دهيم.

وي كمبود فضاهاي اجرا در شهر تهران را يكي ديگر از معضلات موسيقي دانست و افزود: با همت مديريت موسيقي چند مكان براي اجرا ايجاد شده است تا هنرمندان موسيقي بتوانند، بدون دغدغه نبود فضا، در سالن ها اجرا داشته باشند و فضاي شلوع شهر تهران را با هنر موسيقي‌شان عطر آگين كنند.

قائم مقام سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران با اشاره به اينكه موسيقي به طرز عجيبي قدرت انتقال مفاهيم و احساس را بصورت همزمان دارد، يادآور شد: ما بايد از يك طرف پاسدار سنت‌هاي كهن موسيقي باشيم و از سوي ديگر با توجه به مولفه هاي فرهنگي و تمايلات روحي نيازهاي جوانان را تامين كنيم.

وي توليد آثار فاخر موسيقايي را يكي از برنامه هاي موثر در حفظ آثار موسيقي فاخر سنتي دانست و افزود: به زودي اثري از استاد كسايي روانه بازار مي شود و بعد از آن تصميم داريم آثار موسيقي هنرمندان كشور را توليد و منتشر كنيم.

وي تصريح كرد: به نظر مي رسد در حوزه فرهنگ و هنر و بويژه موسيقي نبايد سلبي رفتار كرد چرا كه ما نمي توانيم جاي خوذ بنشينيم و هميشه كارهاي ديگران را انكار كنيم بلكه بايد با انتشار آثار فاخر ذوق و سليقه جوانان را راهنمايي كنيم.

سرسنگي مدعي شد: شهرداري تهران با 250 مركز فرهنگي بزرگترين سازمان كشور در زمينه موسيقي است كه مي توانند در كنار اينكه مرجع قابل اعتمادي براي آموزش موسيقي باشد بستر مناسبي را براي همكاري بيشتر جوانان با اساتيد ايجاد كند.

به گزارش برنا، قائم مقام سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران از افتتاح موزه موسيقي تا مهر ماه سال جاري خبر داد و افزود: اين مركز يكي از غني‌ترين مراكز موسيقي در خاورميانه است كه مي‌تواند در پاسداري و نگهداري آثار موسيقي براي ايندگان سهي ارزشمند را ايفا كند. كارهاي عمراني اين موزه به اتمام رسيده است و بخش هاي ضيط صدا، نرم افزار، استوديو و تمام بخش هاي جانبي در حال تكميل است.

وي هنر موسيقي را يكي از هنرهاي با سابقه كشور خواند كه توانسته در زمان حاضر جوانان را بيش از زمان هاي ديگر به خود مشتاق و علاقه‌مند كند و خاطر نشان كرد: برگزاري جشنواره هايي از اين دست مي تواند گوشه هايي از فرهنگ غني ايراني را به جهانيان معرفي كند. و براي ارائه بهتر اين فرهنگ حمايت از انجمن هاي صنفي موسيقايي و سمن هاي موسيقي در دستور كار ما قرار دارد.

گزارش تكميلي برنا از اختتاميه اين جشنواره متعاقبا منتشر مي شود.

انتهاي خبر // شبكه خبري برنا//89 - 89 - 55//www.BornaNews.ir
 چهارشنبه 5 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 161]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن