تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه دارى (در حكم) دهانى است كه جز به خير سخن نگويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805395397




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نوذري اعلام كرد:ضرب الاجل وزارت نفت براي تعيين تكليف 3 فاز پارس جنوبي/ ورود همه ايرانيان به عرصه تجارت نفت آزاد است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نوذري اعلام كرد:ضرب الاجل وزارت نفت براي تعيين تكليف 3 فاز پارس جنوبي/ ورود همه ايرانيان به عرصه تجارت نفت آزاد است
وزير نفت از تعيين ضرب الاجل براي شركت نفت و گاز پارس براي تعيين تكليف فازهاي 19 تا 21 پارس جنوبي خبر داد و گفت: اميدوارم با تاكيد و پيگيري وزارت نفت تكليف اين 3 فاز به زودي مشخص شود.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسين نوذري امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ديدار با وزير نفت هند در حاشيه نشست جده اظهار داشت: در اين ديدار با تاكيد بر تاخير بسيار اجراي پروژه خط لوله صلح خواهان مشخص شدن تكليف حضور هند در اين پروژه شديم كه در همين راستا، وزير نفت هند اعلام كرد كشور متبوعش به گاز ايران نياز دارد و ظرف دو تا سه هفته آينده با بررسي مفاد توافق 2 جانبه ايران و پاكستان از سوي هند مذاكرات نهايي خواهد شد.

نوذري ادامه داد: همچنين در ديدار با وزير انرژي تركيه زمان 2 تا 3 هفته اي براي مذاكرات درباره توسعه 2 تا 3 فاز پارس جنوبي، انتقال گاز اين فازها به مرز تركيه و انتقال بخشي از اين گاز به اين كشور و بخشي ديگر به اروپا تعيين شد.

وي با بيان اينكه تامين مالي پروژه ايران ال ان جي در دستور كار كميسيون اقتصادي دولت قرار دارد، خاطر نشان كرد: به احتمال زياد بانك ملت به عنوان بانك عامل اين پروژه انتخاب خواهد شد.

وزير نفت در بخش ديگري از سخنانش از همكاري نزديك با كشور عراق براي خريد نفت اين كشور و انتقال به پالايشگاه آبادان براي تامين خوراك خبر داد و اضافه كرد: شركتهاي ايراني طرحهاي خوبي را در شمال عراق در دست اجرا دارند.

نوذري در مورد تامين سوخت نيروگاه ها براي فصل زمستان نيز توضيح داد: در حال حاضر توليد گاز كشور 340 ميليون متر مكعب است كه حدود 150 ميليون متر مكعب آن به مصرف نيروگاه ها اختصاص مي يابد اما تلاش مي كنيم براي فصل زمستان گاز مورد نياز نيروگاه ها را تامين كنيم كه نياز به سوخت دوم احساس نشود.

وزير نفت در ادامه در تشريح دستاوردهاي نشست جده تصريح كرد: بعد از تلاطم شديدي كه در بازار نفت به وجود آمد و باعث ناآرامي بازار شد، با پيگيري برخي از كشورها كنفرانس عربستان برگزار شد و نمايندگان شركت كنندگان و مصرف كنندگان بزرگ نفت نقطه نظرات خود را درباره آينده بازار انرژي مطرح كردند.

به گفته نوذري بحث انتقال تكنولژي ، عدم سرمايه گذاري در زنجيره توليد شامل بالادستي و پايين دستي كشورهاي توليد كننده، سياستهاي دوگانه انرژي در دنيا از جمله مباحث مطرح شده در نشست عربستان بود و كشورهاي توليد كننده نفت با تاكيد بر تاثير سه جنگ اتفاق افتاده در منطقه خاورميانه (عراق عليه ايران، عراق عليه كويت و آمريكا عليه عراق)، اعلام كردند: ناآرامي در منطقه خاورميانه باعث كاهش سرمايه گذاري و آسيب رسيدن به اين منطقه شده است.

وي با ياد آوري اظهارات چندي پيش نخست وزير انگليس مبني بر اينكه اوپك را سازماني "فاسد" خطاب كرده است، گفت: بنده در واكنش به اين اظهارات در نشست عربستان اعلام كردم كه وي بايد از اعضاي اوپك عذرخواهي كند، ضمن اينكه حضور اين كشور در اجلاس جده نشان دهنده ضعف انگليس و تغيير موضع اين كشور در قبال اعضاي اوپك بود.

نوذري درباره پيشنهاد برگزاري يك نشست در انگليس در پايان سال 2008 براي بررسي دوباره وضعيت بازار نفت خاطر نشان كرد: ايران هر وقت كه بتواند مواضع خود را به صورت روشن و شفاف اعلام مي كند، ضمن اينكه چگونگي دعوت و پذيرش ، نوع جلسه و موضع كشورهاي شركت كننده در اين نشست مورد بررسي قرار مي گيرد و بعد از آن ايران موضع خود را اعلام خواهد كرد.

وي با تاكيد بر اينكه هر گونه افزايش و تجديد نظر در توليد اوپك به اجلاس اين سازمان باز مي گردد، عنوان كرد: در حال حاضر عرضه نفت در بازار مناسب است، اين در حالي است كه با وجود اعلام عربستان مبني بر افزايش توليد، قيمت نفت 2 دلار كاهش پيدا كرد.

نوذري در ادامه درباره تفاهم اخير شركت ملي نفت با بنياد مستضعفان توضيح داد: اين معامله با قيمت روز است و با خلا قانوني هم مواجه نيست.

وزير نفت با اشاره به اينكه يكي از برنامه هاي خود ورود ايرانيان به عرصه تجارت نفت بوده است، گفت: هر شركتي كه توان مالي لازم را براي باز كردن ال سي مورد نياز صنعت نفت داشته باشد و براي بازگشت سرمايه هم به وزارت نفت تضمين دهد مي تواند در خريد و فروش نفت شركت كند.

وي با بيان اينكه سابقه حضور بنياد براي خريد و فروش نفت ايران را به 10 سال پيش باز مي گردد، ياد آور شد: بنياد مستضعفان پيشتر در امر سوآپ نفت در درياي خزر حضور داشت و از تجربه لازم در اين خصوص برخوردار است.

نوذري خريد و فروش نفت را داراي ارزش افزوده نهفته ذكر كرد و گفت: استفاده از اين ارزش افزوده هنر خريدار است.

وزير نفت اظهار داشت: همه شركتهايي كه در تجارت جهاني نفت حضور دارند، از نقطه صفر شروع كرده اند و بنياد مستضعفان نيز مانند شركتهاي خارجي خريدار نفت ايران است و نفت را با قيمت هاي روز خريداري مي كند.

نوذري در خصوص تشكيل اوپك گازي هم توضيح داد: در حال حاضر بحثهايي كه درباره اوپك به عنوان كارتل وجود دارد روسها را به واكنش وا داشته است اما در مجموع همه از اينكه سازماني به وجود آيد كه باعث ساماندهي و توسعه گاز شود مورد اتفاق نظر است.

به گفته وي در نشست مسكو بحثهاي جديدي مطرح شد كه نياز است در رابطه با آن بحث شود، ضمن اينكه بايد توجه داشت شكل گيري اوپك نيز پس از گذشت چند سال از زمان مطرح شدن اتفاق افتاد.

وي در پايان تصريح كرد: نشستي براي نهايي كردن اين موضوع اواخر سالجاري ميلادي با حضور كشورهاي توليد كننده گاز در مسكو برگزار مي شود.

وزير نفت همچنين با بيان اينكه يكي از بحثهاي اساسي در طرح تحولات اقتصادي هدفمند كردن يارانه ها است، واقعي كردن قيمت انرژي و كاهش شدت استفاده از آن را دو محور اساسي در اين راستا عنوان كرد. غلامحسين نوذري امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در اين راستا اهدافي تعريف شده و نفت مي تواند نقش كليدي در تحقق اين موضوع داشته باشد.

وي افزود: يكي از ضروريات اساسي در اين زمينه تبديل نيروگاه هاي گاز به سيكل تركيبي است. به گفته نوذري، وزارت نفت در اين زمينه و براي كمك به وزارت نيرو اعلام آمادگي كرده است. وزير نفت خاطرنشان كرد: بايد تلاش كنيم تا پايان 1390 مقدمات آزاد سازي قيمتها را آماده و مصوبه مجلس در اين رابطه را عملي كنيم.
 سه شنبه 4 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 299]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن