تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به صداى قارى‏اى كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت مى‏كند گوش دهد، براى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816600775




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وحيد نيكخواه آزاد: جشنواره‌ي فيلم كودك را از رو در بايستي برگزار مي‌كنيم در زير مجموعه معاونت سينمايي سازماني مختص سينماي كودك شكل بگيرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: وحيد نيكخواه آزاد: جشنواره‌ي فيلم كودك را از رو در بايستي برگزار مي‌كنيم در زير مجموعه معاونت سينمايي سازماني مختص سينماي كودك شكل بگيرد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - سينما

وحيد نيكخواه آزاد گفت: سازماني در زيرمجموعه معاونت سينمايي همچون انجمن سينماي جوانان و يا مركز گسترش سينماي مستند؛ مختص سينماي كودك با بودجه‌اي مستقل تشكيل شود تا توليد، اكران و برپايي جشنواره را برعهده بگيرد.

به گزراش خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين كارگردان سينما كه در سومين نشست تخصصي جشنواره كودكان و نوجوانان با عنوان جايگاه نوجوان در سينماي ايران سخن مي‌گفت با بيان اين‌كه چيزي از سينماي كودك باقي نمانده كه به دنبال نقش نوجوان آن باشيم، تصريح كرد: عزمي از سوي مسوولين براي كمك به سينماي كودك وجود ندارد. و اين جشنواره هم كه هرسال كم‌رمق‌تر مي‌شود را هم روي رودربايستي برگزار مي‌كنند و درواقع توجه به سينماي كودك و نوجوان هرازگاهي آشكار مي‌شود تا شايد بتوانيم بگوييم هنوز اينجا چراغي روشن است.

او در ادامه تصريح كرد: بيشتر فيلم‌نامه‌نويسان به دليل نزديكي به دوران نوجواني گرايش زيادي به نوشتن در اين حال و هوا دارند. اين درحالي است كه درام وقتي به وجود مي‌آيد كه كودك و نوجوان از زير سيطره اوليايش بيرون بيايد و دوره نوجواني اين امكان را بيشتر به فيلم‌نامه‌نويس و كارگردان مي‌دهد.

پوران درخشنده هم كه در اين نشست حاضر بود با اشاره به ساخت فيلم «رابطه» در سال 65 اظهار داشت: من اولين فيلم سينمايي راجع‌به نوجوان را در بعد از انقلاب ساختم كه بعد از آن هم «باشو غريبه كوچك» ساخته شد. از آن‌زمان هميشه به اين قشر خاص يك احساس ويژه داشتم، قشري كه هم بزرگ شدند و هم بچه هستند. اما فيلم‌هايي كه در سينماي ايران براي نوجوانان ساخته شده است زياد نيستند.

فرزاد موتمن كه در اين دوره جشنواره با فيلم «جعبه موسيقي» حاضر است با بيان اين‌كه حضور 9 فيلم در بخش مسابقه فيلم‌هاي بلند جشنواره نشان از فقيربودن توليدات اين ژانر دارد اظهار داشت: بايد به فكر توليد آثاري باشيم كه بتوانند با كودكان و نوجوانان ارتباط بگيرند.

وي افزود: ما در دهه 60 فيلم موفق «شهر موش‌ها» را داشتيم و در اوايل دهه 70 فيلم «كلاه قرمزي و پسرخاله» ساخته شد و صف‌هاي طويلي را به راه انداخت و «گلنار» و «پرنده كوچك خوشبختي» ديگر آثار موفق اين سينما بودند، اما بايد ديد چه بر سر اين سينما آمده كه در سال‌هاي اخير با يك برهوت مواجه هستيم كه تهيه‌كننده و سينمادار روي خوشي به آن نشان نمي‌دهند.

اين كارگردان با طرح اين سوال كه چه اتفاقي افتاده سينماي كودك تماشاگرانش را از دست داده است تصريح كرد: به تدريج سينما از سبد خريد سينماروها خارج شده است. آن‌موقع سينما تنها تفريح مردم بود، اما الآن هزينه‌ها بالا رفته و مردم خيلي راحت فيلم‌ها را در خانه تماشا مي‌كنند.

اما پوران درخشنده به آمار فروش بالاي برخي فيلم‌ها اشاره كرد و گفت: بايد حمايت‌هاي دولتي به خصوص آموزش و پرورش شامل فيلم‌هاي كودك و نوجوان ما شود تا اين فيلم‌ها نيز بتوانند براي مخاطبان خود به نمايش درآيند. آموزش و پرورش بايد شرايطي را به وجود بياورد تا بچه‌ها بنشينند، فيلم ببينند و درباره آن بحث كنند.

وي تأكيد كرد: دولت بايد يك بودجه اختصاصي در نظر بگيرد و سينماگران كودك و نوجوان را جمع كند تا فيلم بسازند.

نيكخواه آزاد در ادامه سينماي ايران را يك سينماي كاملا دولتي دانست و اظهار داشت: سيستم دولتي داريم كه خارج از آن نمي‌توان كار كرد و سينماي كودك و نوجوان ما بيشتر درگير اين موضوع است. چون همه بچه دارند خود را كارشناس اين حوزه مي‌دانند و همه راجع به اين سينما صحبت مي‌كنند، اما هيچ‌كس كاري انجام نمي‌دهد و اين مشكل بزرگ سينماي كودك است.

سازنده فيلم‌هاي «علي ودني» و «نصف مال من نصف مال تو» با بيان اينكه عزمي براي اصلاح وضعيت سينماي كودك وجود ندارد خاطرنشان كرد: اين‌كه در پايان اين جشنواره هم دست‌آوردي داشته باشيم آرزوي بزرگي است. اما اگر در روزهاي باقي‌مانده از جشنواره سينماگران كودك بتوانند ديداري با مديرعامل بنياد سينمايي فارابي داشته باشند و مطرح شود چرا فيلم‌ ساخته نمي‌شود و چرا آثار كودك فروش ندارند، آن‌وقت مي‌توان اميدوار بود حرف‌هايمان به جايي برسد.

موتمن هم در ادامه اين جلسه با بيان اينكه مشكل ما مسوولان نيستند اظهار داشت: از نيمه‌ي دهه هفتاد، جامعه ما به سمتي رفت كه در نهايت سينماگران ما از ساختن فيلم‌هاي كودك و نوجوان كنار بكشند و كساني‌كه كارشان را با سينماي كودك آغاز كرده بودند ديگر علاقه‌مند نبودند در اين حيط كار كنند.

وي افزود: ما بايد بدانيم چگونه فيلم‌هايي بسازيم كه مخاطب را جذب كند و چه‌كاري انجام دهيم كه با كودكان ارتباط برقرار كنيم. خود من چندي‌پيش فيلم «گلنار» را براي فرزند سه‌ساله‌ام خريدم و به زحمت نيم‌ساعت از فيلم را ديد، در حالي‌كه به سرعت با فيلم‌ها و شخصيت‌هاي اروپايي و آمريكايي ارتباط برقرار مي‌كند و اين نشان مي‌دهد آمريكايي‌ها مي‌دانند چگونه فيلمي بسازند كه با تمام بچه‌هاي جهان ارتباط برقرار كند.

موتمن وظيفه سنگين نويسندگان را در پيداكردن سوژه‌هاي جذاب بسيارمهم ارزيابي كرد و حمايت‌هاي دولتي و نهادهايي مانند بنياد سينمايي فارابي را گام‌هاي بعدي دانست.

در پايان اين نشست درخشنده با بيان اين‌كه تابه‌حال سينماي كودك شوخي گرفته شده و بايد جدي گرفته شود اظهار داشت: خود من تا وقتي هستم براي كودك و نوجوان فيلم مي‌سازم و سعي مي‌كنم حرفم را بزنم.

وي همچنين اظهار اميدواري كرد: كساني كه در اين جشنواره كشف مي‌شوند در طول سال رها نشوند و اين دست‌آورد جشنواره امسال باشد.

گفتني است: اجراي اين نشست را جليل اكبري صحت برعهده داشت.

در حاشيه سومين روز برپايي جشنواره كودكان و نوجوانان

جمعي از هنرمندان حاضر در جشنواره در جشني كه در مقابل مقبره باباطاهر به مناسبت تولد حضرت فاطمه (س) برگزار شد؛ شركت كردند.

محمد درمنش، مسعود كرامتي، علي‌شاه حاتمي، بابك حميديان و شاپور قريب از جمله كساني بودند كه در هتل باباطاهر بودند.

مردم همدان با تجمع در مقابل هتل باباطاهر به دنبال ديدن هنرمندان هستند كه «خاله شادونه» تنها چهره آشناي آن‌ها در طي روزهاي گذشته بوده است كه دوشنبه شب تا ساعت از شب عكس و امضا مي‌گرفتند.

به دليل تأخير در پرواز از تهران _ همدان ابراهيم فروزش نتوانست در نشست تخصصي روز سوم حضور داشته باشد.

انتهاي پيام
 سه شنبه 4 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 229]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن