تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 28 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خدا قسم سه چيز حق است: هيچ ثروتى بر اثر پرداخت صدقه و زكات كم نشد، در حق هيچ كس ستم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811604131




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احمدي نژاد:اجراي عدالت بايد دقيق ، قاطع و سريع باشد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: احمدي نژاد:اجراي عدالت بايد دقيق ، قاطع و سريع باشد
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): رييس جمهوري اسلامي ايران گفت: عدالت بايد دقيق، قاطع و سريع باشد تا مردم عدالت را در زندگي خود لمس كنند و اگر سايه عدالت بر جامعه حاكم شود به خودي خود زمينه مفاسد از بين خواهد رفت.


محمود احمدي نژاد روز سه شنبه در همايش سراسري قوه قضائيه با عنوان " بهداشت قضايي، كاهش ورودي پرونده ها" ، دعوت به يكتا پرستي و دعوت به برقراري عدالت را خلاصه پيام همه انبياي الهي عنوان كرد و گفت: خدا انسان را خلق كرد كه تجلي اسماء الهي روي زمين باشد و عدالت تضمين تجلي اين اسماء و بستر آن است.
احمدي نژاد تاكيد كرد: بدون عدالت امكان برقراري امنيت، آرامش و شكوفايي استعدادهاي انساني وجود ندارد و محال است كه يك جامعه انساني بدون برپايي عدالت بتواند به كمال دسترسي يابد.
رييس جمهور تصريح كرد: آن روابط اجتماعي سازنده است كه بر اساس عدالت برقرار شود و عدالت هم عرض و ثمره امامت و لازمه توحيد است و محال است كه بدون عدالت پرچم خداپرستي افراشته بماند و پاكي و صفا و فداكاري و حكمت در جامعه برقرار باشد.
رييس جمهور حركت در جهت عدالت را حركت به سمت همه خوبي ها و در جهت برپايي حاكميت عين عدالت و انسان كامل توصيف كرد و گفت: نقطه اصلي حساسيت شيطان و پيروانش عدالت بوده است زيرا پافشاري بر استقرار عدالت، به معني باز كردن راه براي جاري شدن پاكي هاست و شيطان مزاحم اين راه است.
احمدي نژاد با بيان اينكه همه شهدا در راه خدا، شهيد راه عدالت هستند، گفت: پيامبران و ائمه آمده اند تا عدالت را بر پا كنند و به همين دليل قضاوت از شئون انبيا و اوليا است.
رييس جمهور با بيان اينكه در جامعه اي كه عدالت نباشد، محال است كه همبستگي ايجاد شود، گفت: در برنامه ريزي ها و طراحي ها و مديريت هاي اجتماعي نيز بايد بر اساس عدالت عمل كرد و قضاوت عادلانه تضمين عمل عادلانه در ساير وجوه مديريت است.
احمدي نژاد با بيان اينكه آرمان اصلي و محور انقلاب و نظام اسلامي عدالت است، گفت: امروز همه كينه ورزي هاي دشمنان نسبت به ملت ايران به خاطر عدالت خواهي آن است و همه فشارها به ملت ايران و ساير ملت هاي آزاده به خاطر عدالت خواهي است.
رييس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با گراميداشت ياد و خاطره شهيد بهشتي گفت كه شهيد بهشتي شهيد راه عدالت بود كه نمي خواست زشتي ها جاي زيبايي ها بنشيند و در مقابل فساد و زورگويي ها مي ايستاد.
احمدي نژاد با تاكيد بر اهميت شغل قضا و اجراي عدالت گفت: اجراي عدالت سخت ترين مرحله برقراري آن است و هرجا دست اندازي به بيت المال مي شود و حقي ضايع مي گردد عدالت نقض شده كه دست قدرتمند قضا بايد آن را رفع كند.
رييس جمهور گفت: امروز قوه قضائيه ما سرشار از قضات مومن ، شجاع و عدالت خواه است و جهت عمومي در كشور اجراي عدالت است و اين اميد را در ملت ما زنده مي كند.
احمدي نژاد از آيت الله شاهرودي رييس قوه قضائيه به عنوان انساني باهوش ، مبتكر و صاحب نظر در مسايل گوناگون كشور نام برد و گفت: ايشان امروز تلاش مي كنند قوه قضائيه را به نقطه مطلوب برسانند.
رييس جمهور يادآور شد: امروز محور و نقطه تعادل و تنظيم كننده همه مسايل جامعه، قوه قضائيه است و پيچيدگي روابط نيازمند نوآوري و تقسيم كار و توسعه كارهاي تخصصي و البته نيازمند ساز و كارهاي لازم براي حل و فصل سريع دعواهاست.
احمدي نژاد با ابراز اميدواري به اينكه مشكلات موجود در قوانين و وجود بعضي قوانين متناقض با اصلاح قانون برطرف شود، گفت: وقت آن رسيده كه قوه قضائيه در عرصه جهاني دو كار مهم انجام دهد.
رييس جمهور، معرفي قضاي اسلامي در جهان و پيگيري امر عدالت در عرصه بين المللي كه گام اول در صيانت از حقوق ملت ايران است را دو كار مهم قوه قضائيه در عرصه جهاني عنوان كرد.
احمدي نژاد افزود: قدرت هاي فاسد و زورگو غيابا بر عليه ملت ايران پرونده تشكيل مي دهند و راي صادر مي كنند. ايران نقطه اميد ملتهاست و ضروري است كه با تشكيل دادگاههاي بين المللي از حقوق ملت ايران و ساير ملت هاي مظلوم دفاع شود.
رييس جمهور با تاكيد بر اينكه اين ظرفيت و توانمندي در قضات شجاع و ظرفيت دستگاه قضايي ما وجود دارد، گفت: نگاه ما بايد جهاني باشد زيرا گستره عدالت جهاني است و بدون استقرار عدالت در جهان، امكان اصلاح وجود ندارد.
احمدي نژاد در پايان با تاكيد بر اينكه تلاش براي اصلاح در كشور و اصلاح امور در جهان بايد همزمان صورت گيرد و اين دو لازم و ملزوم يكديگر هستند، خاطر نشان كرد: پايه اصلي اين اصلاحات فريادگري، پيگيري و برپايي عدالت است.
همايش سراسري قوه قضائيه با عنوان " بهداشت قضايي، كاهش ورودي پرونده ها" روز سه شنبه با حضور رييس جمهوري، رييس قوه قضائيه ، رييس دفتر مقام معظم رهبري و مسوولان و مديران عالي رتبه دستگاه قضايي كشور و نيز برخي نمايندگان مجلس در سالن اجلاس سران برگزار شد.
سيام 1701**9139
 سه شنبه 4 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 299]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن