تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تسبيحات فاطمه زهرا عليهاالسلام در هر روز پس از هر نماز نزد من محبوب تر از هزار ركعت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815528911




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در گفت‌وگو با «گاردين» صورت گرفت اعتراف يك نويسنده‌ نروژي به قتل و شرح جزييات آن


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در گفت‌وگو با «گاردين» صورت گرفت اعتراف يك نويسنده‌ نروژي به قتل و شرح جزييات آن
خبرگزاري فارس: «مارجيت ساندمو» نويسنده‌ هشتاد و چهار ساله‌ نروژي كه تا به حال بيش از صد و هفتاد رمان منتشر كرده، در گفت‌وگويي به شرح قتلي پرداخت كه در نوجواني آن را مرتكب شده است.


به گزارش خبرگزاري فارس، روزنامه‌ «گاردين» گفت‌وگويي با اين نويسنده‌ نروژي-سوئيسي انجام داده و وي براي اولين بار چنين ماجرايي را با جزئيات تمام، مطرح كرده است.
«مارجيت ساندمو» از نويسندگان معروف «افسانه‌هاي تاريخي» است و آثارش از سال‌هاي 1980 تا به امروز جزء پرفروش‌هاي كتاب اروپاي شمالي محسوب مي‌شوند.
«ساندمو» به موضوعات تاريخي، افسانه‌اي و عاشقانه علاقه‌مند است و در داستان‌هايش بارها به پديده‌هاي ماوراءالطبيعه پرداخته است. اروپاي قرون وسطي بستر روايي بيشتر داستان‌هاي «ساندمو» است و در اين بين كشور نروژ و ايسلند بيشترين مكان داستاني را در كتاب‌هاي وي به خود اختصاص مي‌دهند. «ساندمو» نويسندگي را از سال 1964 آغاز كرد.
«گاردين» به مناسبت انتشار ترجمه‌ انگليسي رمان «مسحور» به سراغ اين نويسنده رفته و درباره‌ زندگي و آثارش با او گفت‌وگو كرده است.
وي در اين گفت‌وگو مي‌گويد كه در سن يازده سالگي در دفاع از خود در مقابل مردي كه مي‌خواسته به او تعرض كند، اين آدم را كشته است. اين روزنامه همچنين به روحيه‌ افسانه‌اي اين نويسنده اشاره مي‌كند. «مارجيت ساندمو» در همين رابطه، مي‌گويد كه سال‌هاست فرشته‌ نجاتي به نام «ويرجيل» از او مراقبت مي‌كند.
وي همچنين در اين گفت‌وگو گفته است؛ من رواني نيستم اما آدم‌ها را از زواياي ديگري مي‌بينم. من قادرم كه ارواح و آدم‌‌كوتوله‌ها را ببينم.
«ساندمو» مدتي‌است كه در لندن به سر مي‌برد و درباره‌ كتاب جديدش كه به انگليسي ترجمه شده، سخنراني مي‌كند.
«گاردين» درباره‌ شروع نويسندگي «ساندمو» مي‌نويسد: نويسندگي را در چهل سالگي شروع كرده و قبل از آن مدتي را بازيگر سينما و نقاش و مجسمه‌ساز بوده است.
با اين حال برخلاف نوشتن رمان‌هاي زياد و فروش بالاي آن‌ها، منتقدان زيادي در جهان آثار «ساندمو» را نمي‌پسندند اما وي در اين باره، مي‌گويد: اين آدم‌ها فكر مي‌كنند كه مي‌دانند مردم چه سليقه‌اي دارند و به جاي آن‌ها تصميم مي‌گيرند و اين اصلا خوب نيست. مثلا مي‌گويند كه اين كتاب اصلا خوب نيست. اما حرفشان اصلا براي من اهميتي ندارد و به اين فكر نمي‌كنم كه خيلي‌هايشان مي‌گويند كه كتاب‌هاي من ادبيات جدي نيست. براي من خواننده‌ كتاب‌هايم مهم‌اند.
به گفته‌ «گاردين» زندگي شخصي «مارجيت ساندمو» نيز جالب است و مي‌تواند مايه‌ رماني باشد.
«ساندمو» خواندن آثار شكسپير را از همان كودكي و در هشت سالگي شروع كرد و درباره‌ شكسپير‌خواني‌اش مي‌گويد: من عاشق كشت و كشتارهاي كتاب‌هاي اين نويسنده هستم.
وي همچنين تعريف مي‌كند كه در يازده يا دوازده سالگي در جنگل‌زار نزديك خانه‌اشان قدم مي‌زده كه فروشنده‌‌ دوره‌گردي قصد تعرض به او را داشته است.
وي در اين‌باره مي‌گويد: ناگهان بسيار خشمگين و ديوانه شدم. سنگ نوك تيزي را برداشتم و به سرش زدم و او مرد.
وي در ادامه توضيح مي‌دهد كه پس از كشتن اين مرد او را در گودالي خاك كرده تا كسي جسد را پيدا نكند. سپس براي اولين بار در سال 2004 از اين ماجرا در گفت‌وگويي حرف زد و گفت: سال‌هاي سال است كه اين ماجرا را پنهان كرده‌ام و زندگي‌ام به جهنمي تبديل شده است. بارها به بيمارستان‌هاي رواني زيادي رفته‌ام و هيچ‌بار نگفته‌ام كه چه كار كرده‌ام و مادرم هم بويي از ماجرا نبرد.
اما پليس سوئيس با شنيدن اين ماجرا از زبان «مارجيت ساندمو» واكنش خاصي از خود نشان نداد.
وي گفت كه در طول اين تابستان قصد استراحت دارد و سپس مي‌خواهد دوباره رمان بنويسد و لااقل سه ايده‌ جديد در ذهن دارد.
«گاردين» با اين حال از «ساندمو» پرسيده كه چه زماني قصد دارد به نويسندگي خاتمه دهد كه وي در پاسخ گفته است: هر وقت كه مردم تصميم گرفتند كه كتاب‌هاي مرا نخوانند، من هم تصميم مي‌گيرم كه ديگر ننويسم. نويسندگي همه‌ زندگي من است.
انتهاي پيام/ش
 سه شنبه 4 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 175]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن