تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):به راستى كه اين زبان كليد همه خوبى‏ها و بدى‏هاست پس شايسته است كه مؤمن زبان خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821132827




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

10 درصد از خانوارهاي كشور سهميه شير يارانه اي ندارند


واضح آرشیو وب فارسی:ایران اسپورت: 10 درصد از خانوارهاي كشور سهميه شير يارانه اي ندارند
استان هاي سيستان و بلوچستان، ايلام، بوشهر، اردبيل، چهارمحال و بختياري، كهكيلويه و بوير احمد و هرمزگان با در اختيار داشتن 7/9 درصد خانوارهاي شهري كشور هيچ سهمي از شير يارانه اي ندارند.


مركز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي در گزارش مشروحي تاكيد كرده است: با احتساب جمعيت روستايي تقريباً نيمي از جمعيت كل كشور در دوره مورد بررسي از يارانه شير هيچ گونه بهره اي نداشته اند.

بر اين اساس اين گزارش ضمن بررسي روند افزايش ميزان پرداخت شير يارانه از 75 ميليارد ريال در سال 55 و با رشد سالانه حدود 30 درصد آورده است: به دليل طولاني شدن دوره پرداخت اين گونه يارانه ها به تدريج الگوي مصرفي خاصي استحكام يافته و به ويژه اعطاي شير در مصرف كنندگان شهري نوعي احساس حق را ايجاد كرده به گونه اي كه حذف يا كاهش آن نه تنها از نظر سياسي، اقتصادي و اجتماعي مشكلاتي را ايجاد مي كند، بلكه بر استانداردهاي تغذيه اي و الگوي مصرف نيز تأثير گذارده و پيامدهايي را در صنايع وابسته و توليدي شير به دنبال مي آورد.

همچنين در اين گزارش با بررسي نحوه توزيع شير يارانه اي در طول سال هاي 72 تا 78 آمده است: استان هاي خراسان، اصفهان، كرمان، زنجان و مركزي كه فقط 7/50 درصد خانوارهاي شهري كشور را در خود جاي داده اند، طي دوره مورد بررسي 15/72 درصد مجموع شير يارانه اي را از نظر مقدار به خود اختصاص داده اند و در عرض 5 استان لرستان، آذربايجان غربي، يزد، كردستان و كرمانشاه با داشتن 9/21 درصد خانوارهاي شهري كشور فقط 3/9 درصد شير يارانه اي را دريافت كرده اند.

گفتني است؛ در اين گزارش همچنين با اشاره به 3 برابر شدن حجم شير يارانه اي آمده است: در يك دوره مشخص توزيع سرانه شير يارانه اي از 12 كيلوگرم به 7/29 كيلوگرم افزايش يافته است؛ اما بررسي آمار هزينه خانوار دهك هاي درآمدي نشان مي دهد شكاف مصرف بين گروه هاي پايين و بالاي درآمدي پيرامون مصرف شير تغيير محسوسي نداشته است و بر همين اساس با شيوه اجرايي كنوني توزيع شير يارانه اي، افزايش ميزان يارانه لزوماً باعث بهبود وضعيت گروه هاي هدف (كم درآمد) نخواهد شد و در همين راستا بايد نحوه مديريت ها، سياست ها، شيوه هاي قيمت گذاري و روش هاي دستيابي به هدف در اين بخش مورد بازبيني و اصلاح قرار گيرند.

انتهاي خبر // شبكه خبري برنا//32 - 32 - 48//www.BornaNews.ir
 سه شنبه 4 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایران اسپورت]
[مشاهده در: www.iransport.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 132]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن