تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كارى او را اندوهگين و به خود مشغول كند و او با اخلاص براى خدا بسم اللّه‏ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805737816




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سخنگوي وزارت خارجه: به پاسخ الهام اكتفا كنيد


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: سخنگوي وزارت خارجه: به پاسخ الهام اكتفا كنيد
در بسته‌هاي منتشره شده مشخص شد كه مشتركاتي وجود دارد و علاوه بر آن مسئولين دو طرف نيز بر اين قضيه تاكيد و آن را فرصت مناسبي مي‌دانند. آقاي سولانا و جليلي هر دو بر وجود سر فصل‌هاي مشترك در اين بسته تاكيد كرده‌اند و بحث تعارف نيست.
آفتاب: سخنگوي وزارت خارجه گفت: «هيچ سند و مدركي مبني بر شهادت چهار ديپلمات ايراني ربوده شده در لبنان دريافت نكرده‌ايم».

به گزارش سرويس سياسي آفتاب، به نقل از فارس فارس، سيد محمد علي حسيني سخنگوي وزارت خارجه كشورمان پيش از ظهر امروز دوشنبه در نشست هفتگي با خبرنگاران در پاسخ به پرسشي در خصوص ربوده شدن 16 مامور نيروي انتظامي در سيستان و بلوچستان و اخبار مطرح شده مبني بر شهادت دو نفر از آنها و تلاش‌هايي كه براي آزادي آنان صورت گرفته است، اظهار داشت: «اخبار موثقي در مورد اينكه دو مامور به شهادت رسيده باشند دريافت نكرديم».

وي ادامه داد: «آنچه شبكه العربيه نشان داد برخلاف تعهدات اخلاقي و حرفه‌اي اين شبكه بود و از زماني كه از دستگيري اين عزيزان مطلع شديم فعاليت‌هايي را در وزارت خارجه و در تهران آغاز و صحبت‌هاي را با سفير و نفر دوم سفارت پاكستان در تهران انجام داديم».

سخنگوي وزارت خارجه فعاليت‌هاي سركنسول ايران در كويته را مورد اشاره قرار داد و افزود: «قرار است در اين رابطه هيأتي به پاكستان اعزام شود و مقامات پاكستاني نيز اعلام آمادگي كردند كه همكاري همه جانبه‌اي را در اين زمينه داشته باشند».

حسيني در پاسخ به اين سؤال كه آيا گروهك جندالله از سوي كشورهاي منطقه‌اي و فرامنطقه‌اي حمايت مي‌شود، خاطرنشان كرد: «گروه‌ها و اشرار معمولاً توسط برخي مورد حمايت قرار مي‌گيرند كه اهداف آنها را تامين مي‌كنند».

يكي از خبرنگاران حاضر در جلسه از حسيني سوال كرد كه آيا تهران براي دستگيري سركرده گروهك تروريستي جندالله با پاكستان هماهنگي انجام داده كه وي اظهار داشت: «همكاري‌ها و هماهنگي‌هاي نزديكي بين ايران و پاكستان در برخورد با گروهك‌هاي تروريستي و كساني كه در قاچاق مواد مخدر دست دارند و در دو سوي مرز دو كشور شرارت آفريني مي‌كنند وجود دارد كه بر اساس تعهدات و توافقاتي كه صورت گرفته اين روند ادامه دارد».

حسيني اضافه كرد: «پاكستاني‌ها در قبال اشراري كه تابعيت ايران را داشته و احياناً موفق به فرار از مرزها شده‌اند تاكنون برخورد مناسب و همكاري خوبي در خصوص استرداد آنها داشته‌اند كه اخيراً نيز شاهد بوديد تعدادي از آنها را به ايران بازگردانده‌اند».

مانع از فكر كردن سولانا نمي‌شويم
يكي از خبرنگاران در ادامه با اشاره به اظهارات سولانا مبني بر اينكه بحث كنسرسيوم نيازمند زمان و فكر كردن است از حسيني پرسيد آيا ايران مي‌خواهد پيشنهاد جايگزيني را مطرح كند كه وي پاسخ داد: «ما مانع از فكر كردن ايشان نمي‌شويم. آقاي سولانا عنوان كرد كه در مورد اين پيشنهادات بايد فكر كنيم، فكر كنند ما نيز مي‌گوييم بايد با دقت مطالعه و بررسي شود».

وي در عين حال ياد آور شد كه پيشنهاد كنسرسيوم ايران جزء بسته پيشنهادي قرار دارد و سر جاي خود است.

خبرنگاري با اشاره به اظهارات روز گذشته سعيد جليلي دبير شورايعالي امنيت ملي مبني بر اينكه نكات مشترك بين دو بسته پيشنهادي ايران و بسته 1+5 وجود دارد از حسيني خواست اين نكات مشترك را بيان كند كه وي در اين باره اظهار داشت: «طرفين بايد بنشينند و در اين زمينه صحبت كنند.

آنچه آقاي سولانا مطرح كرد اين بود كه فصل‌هاي مشتركي در بسته‌هاي دو طرف وجود دارد و ما هم تاكيد كرديم بر اينكه آغاز مذاكرات بايد پيرامون همين مواضع و سرفصل‌هاي مشترك انجام شود و عقل و منطق سياسي نيز همين را ايجاب مي‌كند و همين حكم مي‌كند كه زماني دو طرف به دنبال مذاكرات جدي و نتيجه بخش بودن اين مذاكرات هستند از جايي آغاز كنند كه مورد اتفاق نظر است و داراي زمينه‌هاي مشتركي است».

سفر هيئت عراقي به ايران
حسيني در خصوص نصب ميله‌‌‌هاي مرزي ايران و عراق كه سوال يكي ديگر از خبرنگاران بود نيز با بيان اينكه در اين زمينه مذاكراتي انجام شده، گفت: «سفر يك هيئت عراقي به جمهوري اسلامي در همين خصوص در دستور كار است ولي هنوز زمان آن دقيق نيست».

انگليسي‌ها به منافع بلندمدت ملت افغانستان بيانديشند
خبرنگاري به ادعاي آبزرور مبني بر ارسال بمب كنار جاده‌اي توسط ايران به افغانستان اشاره كرد كه سخنگوي وزارت خارجه اين را از جمله اتهاماتي عنوان كرد كه از سوي انگليسي‌ها مطرح شده و قبل از اين نيز چنين اتهاماتي از سوي آنها مطرح مي‌شد.
وي در عين حال افزود: «ما معتقديم آنها براي فرافكني و سرپوش گذاشتن بر شكست سياست‌هاي نظامي خودشان در افغانستان دست به چنين كارهايي مي‌‍‌زنند».
وي ادامه داد: «ما هنوز شهادت ديپلمات‌ها و روزنامه نگاران‌مان را به دست تروريسم طالباني از ياد نبرده‌ايم و معتقديم انگليسي‌ها بايد سياست خودشان در افغانستان مبني بر گفتگو با طالبان و گروه‌هاي افراط گرا را تغيير دهند و به منافع بلندمدت ملت افغانستان بينديشند».

دعوتي از برادر جمال عبدالناصر به عمل نيامده بود
سيد محمد علي حسيني در ادامه نشست هفتگي با خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در خصوص خبر روزنامه اخبار‌الخليج بحرين كه عنوان كرده ايران در همايش خليج فارس از «عادل عبدالناصر» برادر جمال عبدالناصر دعوت به عمل آورده، گفت: «من اين خبر را مشاهده كردم و از دوستان خواستيم كه آن را پيگيري كنند ولي هر چه بين فهرست كامل اسامي مدعوين جستجو كردند از ايشان براي حضور در اين همايش دعوتي به عمل نيامده بود».

هيچ سندي مبني بر شهادت 4 ديپلمات ايراني دريافت نكرده‌ايم
حسيني در خصوص اظهارات كاردار ايران در بيروت مبني بر اينكه چهار ديپلمات ربوده شده ايراني در لبنان زنده هستند كه سوال ديگر خبرنگار فارس بود، اظهار داشت: «ما هيچ سند و مدركي كه نشان دهد كه اين چهار نفر به شهادت رسيده‌اند در اختيار نداريم و دريافت نكرده‌ايم».
سخنگوي وزارت خارجه ادامه داد: «از زماني كه اين افراد دستگير شدند هيچ سند و مدركي خلاف زنده بودن آنها دريافت نكرده‌ايم و برخي از اخبار واصله نيز حكايت از همين قضيه دارد».
خبرنگاري از سخنگوي وزارت خارجه

” ما مانع از فكر كردن ايشان نمي‌شويم. آقاي سولانا عنوان كرد كه در مورد اين پيشنهادات بايد فكر كنيم، فكر كنند ما نيز مي‌گوييم بايد با دقت مطالعه و بررسي شود.... “

پرسيد آيا ايران از حزب الله خواسته كه سرنوشت چهار ديپلمات ايراني ربوده شده در لبنان در تبادل اسرا بين حزب و الله و اسرائيل روشن شود كه وي پاسخ داد: «چهار ديپلمات ايراني موضوع جديدي نيست و ما از همه مسئولين ايراني و همه گروه‌هاي ذي‌نفوذ در اين كشور خواسته‌ايم كه اين قضيه را دنبال كنند و تلاش‌هايي را صورت دادند و اخباري را دريافت كرده اند».

حسيني به كميته‌اي كه اين قضيه را در حال پيگيري دارد، اشاره كرد.

بسته 1+5 را بررسي و سپس پاسخ مي‌دهيم
خبرنگاري با اشاره به اظهارات منوچهر متكي مبني بر اينكه ايران آماده مذاكره در مورد بسته پيشنهادي 1+5 است و با بيان اينكه بعدا اعلام شد كه اين اظهارات درست منعكس نشده موضع وزارت خارجه را در اين زمينه جويا شد كه سخنگوي وزارت خارجه پاسخ داد: «در مورد موضوع مذاكرات اشتباهي صورت گرفته بود كه اصلاح شد و ما اعلام كرديم براي مذاكره پيرامون محورهاي مشترك موجود در دو بسته پيشنهادي آماده‌ايم».

وي اظهار داشت: «در مورد بسته پيشنهادي 1+5 ما آن را بررسي، مطالعه و به موقع پاسخ آن را خواهيم داد».

خبرنگاري پرسيد آيا پيش شرط پاسخ ايران به بسته پيشنهادي 1+5 پاسخ آنها به بسته ايران خواهد بود؟ كه سخنگوي وزارت خارجه گفت: «ما اعلام كرديم كه بسته 1+5 را دريافت، مطالعه و بررسي مي‌كنيم و به موقع پاسخ آن را خواهيم داد. البته انتظار طبيعي ما اين است كه آنها نيز بسته پيشنهادي ايران را مورد توجه قرار دهند».

حسيني اضافه كرد: «آقاي جليلي روز گذشته عنوان كرد كه آقاي سولانا اعلام كرده بسته ايران را مطالعه كرده و با كليات آن موافق است و آن را مورد حمايت قرار داده است».

به پاسخ الهام اكتفا كنيد
حسيني در پاسخ به اين سوال كه آيا وزارت خارجه در جريان ربايش رئيس جمهور در عراق بوده است؟ با بيان اينكه اين سوال را از سخنگوي دولت بپرسيد، گفت: «به پاسخ ايشان اكتفا كنيد و توصيه ايشان را داشته باشيد، يك مقدار صبر و تحمل».

اقدامات انجام شده در قبال تاجيك
خبرنگاري نيز از سخنگوي وزارت خارجه در مورد پرونده تاجيك سفير اسبق ايران در اردن سوال كرد كه سخنگوي وزارت خارجه پاسخ داد: «آقاي تاجيك هنوز در انگلستان است و تلاش‌هاي همه جانبه‌اي از گذشته صورت گرفته كه در حال حاضر در جريان است كه مانع از استرداد ايشان به آمريكا شود».

حسيني با بيان اينكه مسئولين ذيربط و خانواده تاجيك در جريان تلاش‌هاي جمهوري اسلامي هستند، خاطرنشان كرد: «ما به موقع اقداماتي كه وزارت خارجه در اين زمينه انجام داده به تفصيل خدمتتان عرض مي‌كنيم».

نمي‌توانيم برآورد زماني داشته باشيم
يكي از خبرنگاران از سخنگوي وزارت خارجه سوال كرد كه ايران چه زماني به بسته پيشنهادي 1+5 پاسخ مي‌دهد كه وي در اين باره گفت: «زماني كه بررسي‌هايمان تمام شود آن را اعلام مي‌كنيم».

حسيني اضافه كرد: «اين بسته بايد مورد مطالعه دقيق قرار گرفته و همه ابعاد آن مورد توجه قرار گيرد و به صورت رسمي به آنها پاسخ داده شود و نمي‌توانيم در اين زمينه برآورد زماني داشته باشيم».

مشاركت جدي در مبارزه با مواد مخدر صورت نگرفته است
خبرنگاري با اشاره به بسته پيشنهادي 1+5 كه در آن به كمك‌هاي اين گروه به ايران در مبارزه با قاچاق مواد مخدر اشاره شده از سخنگوي وزارت خارجه پرسيد ايران در اين زمينه به چه نوع كمكي احتياج دارد كه وي گفت: «تعهداتي بين المللي در قضيه مبارزه با قاچاق مواد مخدر و به خصوص در مورد توليد اين مواد در افغانستان و قاچاق آن به ساير كشورها وجود دارد كه برخي از نهادهاي بين المللي و برخي از كشورهايي كه با اين مشكل دست به گريبان

” آنچه شبكه العربيه نشان داد برخلاف تعهدات اخلاقي و حرفه‌اي اين شبكه بود و از زماني كه از دستگيري اين عزيزان مطلع شديم فعاليت‌هايي را در وزارت خارجه و در تهران آغاز و صحبت‌هاي را با سفير و نفر دوم سفارت پاكستان در تهران انجام داديم.... “

هستند تعهداتي را در اين زمينه پذيرفته‌اند».

سخنگوي وزارت خارجه با يادآوري اين نكته كه تاكنون مشاركت و همكاري‌هاي خيلي جدي در اين زمينه صورت نگرفته است، اظهار داشت: «آنچه در افغانستان شاهديم اين است كه بعد از گذشت چند سال از حضور نيروهاي ناتو توليد و قاچاق مواد مخدر در اين كشور چندين برابر شده و اين جديت را از سوي تمامي كشورها مي‌طلبد كه در اين زمينه همكاري‌ كرده و در اين امر جدي تر از گذشته مشاركت داشته باشند».

علت قطع برق را از مسئولين ذيربط بپرسيد
حسيني درباره علت قطع برق صادراتي ايران به بصره كه سوال يكي از خبرنگاران بود، خاطر نشان كرد: «علت قطع برق را از مسئولين ذيربط آن سوال كنيد».

فرانسوي‌ها مي‌توانند جايگاه قبلي خود در منطقه را احيا كنند
وي در ارزيابي از سفر ساركوزي رئيس جمهور فرانسه به منطقه و تاثير آن گفت: «اين سفرها در اين سطوح معمولا راهبردهاي سياست خارجي آن كشورها را دنبال مي‌كند و سفر آقاي ساركوزي به منطقه نيز در همين زمينه است».
حسيني ادامه داد: «به اعتقاد ما فرانسوي‌ها مي‌توانند با ايفاي نقش بهتر جايگاهي كه در گذشته در منطقه داشتند و مقبول كشورهاي منطقه بود را احيا كنند».

پيشنهادها براي نحوه ادامه كار و آغاز مذاكرات در حال بررسي است
يكي از خبرنگاران با اشاره به سفر اخير سولانا به تهران و اخبار مطرح شده مبني بر طرح موضوع تعليق شش هفته‌اي توسط سولانا از سخنگوي وزارت خارجه پرسيد اگر پاسخ ايران به اين درخواست مثبت است آيا ايران فعاليت‌هاي خود را در اين شش هفته تعليق مي‌كند و يا اينكه روند راه‌اندازي سانتريفيوژها را كند خواهد كرد؟ كه وي پاسخ داد: «آنچه به صورت رسمي و مكتوب مطرح كردند همان بود كه در اختيار رسانه‌ها قرار گرفته و منتشر شد. بعضي از پيشنهادها را نيز طرفين براي نحوه ادامه كار و آغاز مذاكرات مطرح كردند كه در حال بررسي است».

يكي از خبرنگاران نيز سؤال كرد آيا تاييد مي‌كنيد كه سولانا پيشنهاد فريز در مقابل فريز (عدم افزايش در مقابل عدم افزايش‌) را مطرح كرده كه حسيني بار ديگر پاسخ داد: «برخي از پيشنهادها از سوي طرفين مطرح شده كه بايد آن‌ها را مورد بررسي قرار داد و بعداً در مورد آن اظهارنظر كرد».

سخنگوي وزارت خارجه با بيان اينكه پاسخ‌ها نيز بايد به صورت گفتگوهاي فني و تخصصي بين طرفين باشد از خبرنگاران خواست كه اجازه دهند مسئولين در زمان خودش در اين زمينه توضيح بيشتري را ارائه دهند.

تحريم‌ها مانع از دنبال كردن حقوق ملت ايران نمي‌شود
خبرنگاري با اشاره به اينكه به نظر مي‌رسد پيش نويس قطعنامه بعدي عليه ايران در ماه ژوئيه نوشته شود از حسيني پرسيد آيا در بررسي‌هاي ايران اين مسئله مورد ملاحظه قرار گرفته كه خطر قطعنامه بعدي در كمين است؟ كه وي در اين باره گفت: «ما تمامي ملاحظات را در نظر مي‌گيريم».

حسيني تصريح كرد: «صدور قطعنامه يا قريب‌الوقوع بودن يا بعيد‌الوقوع بودن آن و تهديدات و تحريم‌ها مانع از اين نمي‌شود كه ما حقوق ملت خود را به صورت دقيق مورد توجه قرار نداده و آن را دنبال نكنيم».

سخنگوي وزارت خارجه گفت: «ما ضمن تاكيد بر اصول و روند ديپلماتيك و مذاكره اهداف خود را دنبال مي‌كنيم و از مسير قانوني و در چارچوب معاهدات بين‌المللي تماس و ارتباط هميشگي با آژانس داشتيم».

حسيني در عين حال روند صدور قطعنامه‌ها را روند غلطي خواند.

فرصت مذاكرات فرصت بسيار مناسبي است
يكي از خبرنگاران با اشاره به تحولات چند هفته اخير از جمله ارائه بسته ايران و همچنين بسته پيشنهادي 1+5 از سخنگوي وزارت خارجه سؤال كرد كه آيا با توجه به اين تحولات مي‌توان نسبت به پيشرفت در حل مسئله هسته‌اي جمهوري اسلامي اميدوار بود؟ كه وي با اشاره به زمينه‌هاي مشترك موجود در دو بسته پيشنهادي و جديتي كه نسبت به گذشته وجود دارد، اظهار داشت: «به اعتقاد ما اگر از اين ظرفيت‌ها كه هم جمهوري اسلامي و هم اروپا دارند استفاده شود مي‌تواند در جهت تقويت ثبات، امنيت و توسعه جهاني به كار گرفته شود».

حسيني ادامه داد:

” چهار ديپلمات ايراني موضوع جديدي نيست و ما از همه مسئولين ايراني و همه گروه‌هاي ذي‌نفوذ در اين كشور خواسته‌ايم كه اين قضيه را دنبال كنند و تلاش‌هايي را صورت دادند و اخباري را دريافت كرده‌اند.... “

«بارها تاكيد كرديم كه فرصت مذاكرات فرصت بسيار مناسبي است و نبايد فرصت‌ همكاري را از دست داد».

به گفته سخنگوي وزارت خارجه مي‌توان موارد اختلاف را در پرتو مذاكرات به بحث و گفتگو نشست.

حسيني اضافه كرد: «مشتركات مي‌تواند آغازگر اين مسير باشد به شرطي كه طرف مقابل قدر اين فرصت را بداند».

هيچ منطقي براي تعليق غني سازي وجود ندارد
خبرنگاري از سخنگوي وزارت خارجه سوال كرد كه آيا ايران توقف و تعليق غني سازي اورانيوم را مورد بررسي قرار خواهد داد؟ كه وي در پاسخ تاكيد كرد: «هيچ منطق و چارچوب قانوني براي تعليق غني‌ سازي و توقف آن وجود ندارد».

حسيني با بيان اينكه موضع ما در اين خصوص هيچ تغييري نكرده، اظهار داشت: «معتقديم نبايد درخواست‌هايي مطرح شود كه نتيجه آن محروم سازي ملت ايران از حقوق طبيعي و بديهي آن است».

بحث تعارف نيست
خبرنگاري با اشاره به اظهارات مطرح شده مبني بر وجود مشتركات بين دو بسته پيشنهادي از حسيني پرسيد آيا واقعاً مشتركات وجود دارد يا تعارف ديپلماتيك است؟ كه حسيني در اين باره با بيان اينكه مسئولين فني در مورد ريز مشتركات صحبت مي‌كنند، گفت: «در بسته‌هاي منتشره شده مشخص شد كه مشتركاتي وجود دارد و علاوه بر آن مسئولين دو طرف نيز بر اين قضيه تاكيد و آن را فرصت مناسبي مي‌دانند. آقاي سولانا و جليلي هر دو بر وجود سر فصل‌هاي مشترك در اين بسته تاكيد كرده‌اند و بحث تعارف نيست».

وي تاكيد كرد: «اين وجوه مشترك مي‌تواند زمينه مناسب براي آغاز مذاكرات باشد».

يكي از خبرنگاران با اشاره به اظهارات سولانا كه گفته بود عليرغم آنچه كه از قبل فكر مي‌كردم از نتيجه سفر به تهران راضي هستم، از حسيني پرسيد آيا مسئولين ايراني نيز پس از مذاكرات نسبت به قبل از آن از مجموع مذاكرات رضايت دارند؟ كه وي گفت: «آنچه كه در سفر آقاي سولانا مطرح بود ارائه بسته پيشنهادي 1+5 بود و چيزي بيشتر از اين صورت نگرفت».

سخنگوي وزارت خارجه ادامه داد: «دو طرف در حال حاضر در انتظارند كه موارد پيشنهادي را مورد بررسي قرار داده و تصميم لازم را در اين زمينه اتخاذ كنند».

يكي از خبرنگاران اظهارات باهنر مبني بر اينكه اگر مذاكرات به خوبي به پيش برود ايران حاضر است موضع نرم‌تري در قبال بازرسان آژانس براي پذيرش پروتكل الحاقي اتخاذ كند را مورد اشاره قرار داد و نظر حسيني را جويا شد كه وي پاسخ داد: «مذاكراتي كه صورت مي‌گيرد و پيشرفت‌هايي كه حاصل مي‌شود در مجموعه مسائل مي‌تواند اثر گذار باشد».

بازگشت ظهره‌وند به تهران
يكي از خبرنگاران خبر پايان مدت ماموريت ابوالفضل ظهره‌وند سفير ايران در ايتاليا را مورد اشاره قرار داد كه حسيني نيز ضمن تاييد اين خبر، گفت: «آقاي ظهره‌وند به تهران برگشته است».

شيخ عطار گزينه‌اي براي سفارت ايران در آلمان
وي در مورد خبر انتصاب شيخ عطار به عنوان سفير ايران در آلمان كه سؤال همان خبرنگار بود، خاطرنشان كرد: «آقاي شيخ عطار براي سفارت ايران در آلمان مطرح است».

بر عهدمان باقي هستيم
يكي از خبرنگاران در ادامه نشست هفتگي سخنگوي وزارت خارجه از حسيني پرسيد آيا ايران با پيشنهاد تعليق شش هفته‌اي مطرح شده از سوي سولانا موافقت خواهد كرد؟ كه وي براي چندمين بار تاكيد كرد: «پيشنهاداتي در گفتگوهاي شفاهي از سوي دو طرف براي نحوه ادامه روند كار مطرح شده كه آن را در حال بررسي داريم».

خبرنگاري از سخنگوي وزرات خارجه سؤال كرد آيا فشارها باعث خروج ايران از NPT يا آژانس خواهد شد كه وي در اين باره اظهار داشت: «تاكيد ما بر اين بوده و هست كه در چارچوب NPT همكاري‌هاي نزديك و همه جانبه خود را با آژانس ادامه دهيم و بر اين عهدمان هم باقي هستيم».

سخنگوي وزارت خارجه با تاييد اينكه يكي از اهداف فشارها همين است، يادآور شد: «ولي موفق نخواهند شد».

يكي از خبرنگاران با

” رژيم صهيونيستي در عرصه عمل در مقابل مقاومت لبنان و فلسطين پذيراي شكست شد و به هيچ وجه در ظرفيتي نيست كه بخواهد جمهوري اسلامي را تهديد كند. ... “

اشاره به اظهارات سولانا مبني بر اينكه پاسخش را به بسته پيشنهادي ايران در سفر اخيرش به تهران به مقامات ايراني اعلام كرده از حسيني پرسيد آيا پاسخ جامعي در اين سفر به بسته ايران داده شده و يا اينكه ايران منتظر پاسخ 1+5 است؟ كه وي در اين باره با اشاره به اظهارات روز گذشته سعيد جليلي مبني بر اينكه سولانا با كليات بسته پيشنهادي ايران موافقت كرده، گفت: «ما پاسخ رسمي از طرف آنها مي‌خواهيم و محورهاي متعددي را مطرح كرديم و فكر مي‌كنيم بهترين زمينه براي آغاز مذاكرات تاكيد بر مشتركات دو بسته است كه مورد تاكيد طرفين قرار گرفته است».

خبرنگاري با اشاره به اظهارات فلاحت‌پيشه مبني بر اينكه ايران در حال تهيه طرح جامعي براي ورود و خروج به مذاكرات است از حسيني پرسيد كه آيا ايران در حال تهيه اين طرح است؟ كه وي گفت: «بسته‌ها رد و بدل شده و بايد فرصت و زمان كافي براي بررسي و اقداماتي كه مي‌خواهد در آينده صورت گيرد، داده شود».

اسرائيل در ظرفيت تهديد ايران نيست
يكي از خبرنگاران نظر حسيني را در مورد مانور نظامي رژيم صهيونيستي جويا شد كه وي با بيان اينكه اين رژيم در حال حاضر با فساد مقامات خود در داخل و با بحران‌هاي متعددي مواجه هست و دولت بسياري ضعيفي بر سر كار مي‌باشد، خاطرنشان كرد: «يكي از سياست‌هاي هميشگي اين رژيم اين بوده كه تلاش كند بحران‌هاي داخلي را به خارج منتقل و منعكس كند و تلاش‌هايي كه در اين زمينه صورت مي‌گيرد از جمله برگزاري رزمايش‌ها در اين جهت قابل ارزيابي است».

به گفته حسيني اين رژيم پس از شكستي كه در مقابل مقاومت لبنان و فلسطين متحمل شده به منظور ترميم روحيات مسئولين داخلي خود دست به چنين كارهايي مي‌زند.

وي در خصوص تحليل برخي از تحليلگران كه اين مانور را تهديد عليه ايران ارزيابي كرده‌اند با بيان اينكه رژيم صهيونيستي در عرصه عمل در مقابل مقاومت لبنان و فلسطين پذيراي شكست شد، تصريح كرد: «اين رژيم به هيچ وجه در ظرفيتي نيست كه بخواهد جمهوري اسلامي را تهديد كند».

به باور سخنگوي وزارت خارجه رژيم صهيونيستي به خاطر اينكه مسائل، مشكلات و بحران‌هاي دروني خود را به بيرون منتقل كند گاهي اوقات از اين شعارهاي توخالي سر مي‌دهد.

برخورد گزينشي با تروريسم
سخنگوي وزارت خارجه در ابتداي اين جلسه نيز ضمن تبريك سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (ص) گفت: «بدون شك سجاياي اخلاقي و كمالات معنوي و عفت و پاكدامني آن حضرت نمونه و الگوي گرانبهايي براي تمامي انسان‌ها بخصوص بانوان گرامي است».

وي همچنين با اشاره به سالروز هفتم تير و شهادت 72 تن از مقامات و مسئولين ارشد نظام جمهوري اسلامي و در راس‌ آنان شهيد آيت‌الله بهشتي به دست گروهك تروريستي منافقين، ضمن گراميداشت ياد اين شهدا، افزود: «شهادت اين عزيزان و شهادت صدها تن از فرزندان ملت ايران سندي محكم بر جنايات گروهك تروريستي منافقين است كه در آن زمان و اكنون نيز تحت حمايت برخي از مدعيان حقوق بشر و مبارزه با تروريسم قرار داشته‌اند».

سخنگوي وزارت خارجه ادامه داد: «مايه تاسف ملت ايران و انسان‌هاي آزادانديش جهان است كه عليرغم پرونده سياه و پر جرم و جنايت اين گروه تروريستي شاهد تلاش‌هاي مستمري از سوي برخي از كشورهاي غربي و به ويژه انگليس براي حذف نام منافقين از فهرست سياه تروريست‌ها هستيم».

حسيني اين تلاش‌ها را مبين برخورد گزينشي و دوگانه كشورها با پديده تروريسم عنوان كرد و گفت: «اين اقدام گواهي بر اين مدعاست كه مفاهيم و ارزش‌هايي چون حقوق بشر، آزادي بيان و عقيده و مبارزه با تروريسم چگونه مورد بهره‌برداري سوء برخي از قدرت‌ها قرار گرفته و آن را ابزاري براي دستيابي به اغراض نامشروع خود ساخته‌اند».

وي با بيان اينكه اين گونه تحركات قطعاً محكوم است، اظهار داشت: «اين گونه تحركات آثار و پيامدهاي خود را بر تنظيم روابط و نوع مناسبات برجاي خواهد گذارد».
 دوشنبه 3 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 226]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن