تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816610847




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حسيني: هدف فشار به ‌ايران ‌خروج ازNPT است


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: حسيني: هدف فشار به ‌ايران ‌خروج ازNPT است
جام جم آنلاين: سخنگوي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران با بيان اينكه برآورد زماني دقيقي براي پاسخگويي ايران به بسته پيشنهادي 1+5 وجود ندارد يكي از اهداف پنهان فشارها بر ايران را خروج ايران از NPT خواند. سيد محمد علي حسيني در ابتداي نشست هفتگي خود با خبرنگاران با تبريك سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و سالروز فاجعه هفتم تير به بيان آخرين ديدگاه هاي دستگاه ديپلماسي پرداخت.


به گزارش خبرنگار مهر، سيد محمد علي حسيني با اشاره به ارائه بسته پيشنهادي 1+5 گفت : آنچه كه در رسانه ها مطرح شد همان بود كه به طور رسمي مطرح شده بود و برخي از پيشنهادات طرفين هم در آغاز مذاكرات مطرح شد.

او در پاسخ به سئوالي در مورد آخرين پيگيريها براي برخورد با گروهكهاي تروريستي در سيستان و بلوچستان گفت : بين ايران و پاكستان همكاريهاي نزديكي براي برخورد با گروهكهاي تروريستي و شرارت آفرين وجود دارد و اشراري كه تابعيت ايراني داشته باشند و به مرز پاكستان فرار كرده باشند پاكستانيها همكاري خوبي در مورد استرداد آنان دارند.

سخنگوي وزارت خارجه همچنين در مورد ميله گذاري بين مرز ايران و عراق بر اساس معاهده 1975 گفت : اين موضوع ادامه دارد و به زودي يك هيئت ايراني براي پيگيري اين كار به عراق سفر مي كند ولي زمان اين سفر مشخص نيست.

وي در مورد نكات مشترك بين بسته پيشنهادي ايران و 1+5 گفت : طرفين بايد بنشينند و در اين مورد صحبت كنند. فصل مشترك بسته ها مي تواند آغاز مذاكرات باشد و اگر ما به دنبال نتيجه بخشي مذاكرات هستيم بايد اززمينه هاي مشترك بسته ها شروع كنيم.

حسيني در مورد پيشنهاد فريز در مقابل فريز گفت : البته برخي پيشنهادات از سوي طرفين مطرح شده كه بايد مورد بررسي قرار گيرد و پاسخها هم بايد فني و تخصصي باشند.

سخنگوي وزارت خارجه همچنين در مورد ادعاي دولت انگليس در مورد در اختيار قرار دادن بمبهاي كنارجاده اي به شورشيان افغاني توسط ايران گفت : اين ادعاي انگليسيها براي اولين بار مطرح نمي شود و هدف آن فرافكني و سرپوش گذاشتن به شكست خود درافغانستان مربوط است ما هنوز شهادت ديپلماتها و خبرنگاران خود را توسط تروريزم طالباني از ياد نبرده ايم. انگليسيها بايد سياست خود را مبني بر گفتگو با طالبان تغيير دهند و به منافع بلند مدت ملت افغانستان بينديشند.

او همچنين ادعاي دعوت از عبدالعادل عبدالناصر برادر رئيس جمهور اسبق مصر به ايران را تكذيب كرد.

حسيني در پاسخ به سئوالي در مورد پيگيريها در مورد سرنوشت 4 ديپلمات ربوده شده ايراني گفت : موضع ما اين است كه ما هيچ سند و مدركي كه نشان دهد اين ديپلماتها به شهادت رسيده باشند را دريافت نكرديم وحتي برخي اخبار واصله حكايت از زنده بودن آنها دارد و ما از تمامي گروههاي ذي نفوذ در لبنان خواسته ايم كه اين موضوع را پيگيري كنند وكميته اي براي پيگيري آن تشكيل شده است.

سخنگوي وزارت خارجه در مورد مذاكره با 1+5 تصريح كرد : در موضوع مذاكره اشتباهي صورت گرفته بود كه ما خواستيم اصلاح كنند ايران براي مذاكره پيرامون نكات مشترك دو بسته آمادگي دارد و ما بسته 1+5 را بررسي و مطالعه مي كنيم و به آن پاسخ خواهيم داد.

حسيني افزود: ما اعلام كرديم كه بسته 1+5 را دريافت و مطالعه مي كنيم و به آن پاسخ مي دهيم و انتظار طبيعي ما اين است كه آنان نيز بسته ما را مورد مطالعه و توجه قرار دهند. همانطور كه آقاي جليلي اعلام كردند آنها هم بسته ما را مطالعه كرده و كليات آن را مورد حمايت و تاييد قرار دادند.

سخنگوي وزارت خارجه در مورد زمان دقيق پاسخ ايران به بسته 1+5 گفت : زماني كه بررسيها تمام شود ما به طور رسمي پاسخ مي دهيم ولي برآورد زماني دقيقي براي پاسخ به بسته 1+5 وجود ندارد .

حسيني در پاسخ به سئوالي در مورد ديدگاه وزارت خارجه در مورد خبر ربايش احمدي نژاد در عراق گفت : سخنگوي دولت به اين سئوال پاسخ داده و شما مي توانيد به آن مراجعه كنيد.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي كشورمان در مورد سرنوشت تاجيك و تلاش آمريكا براي استرداد وي گفت : ايشان همچنان در انگلستان هستند ولي تلاشهاي زيادي مي شود كه مانع استرداد ايشان به آمريكا شوند.

او با رد پذيرش تعليق غني سازي از سوي ايران گفت : تعليق غني سازي هيچ چارچوب قانوني ندارد و موضع ما در اين خصوص هيچ تغييري نكرده و نبايد درخواستهايي مطرح شود كه نتيجه آن محروميت ملت از حقوقشان باشد.

خبرنگاري از حسيني سئوال كرد آيا تاكيد بر وجود فصول مشترك بين بسته ايران و 1+5 يك تعارف ديپلماتيك است كه وي پاسخ داد : خير تعارفي در كار نيست و واقعا اين فصول مشترك وجود دارد.

سخنگوي وزارت خارجه با اشاره به اظهار رضايت سولانا از كليات بسته ايران گفت : انتظار اين است كه آنها بسته ايران را مورد بررسي دقيق قرار دهند.

حسيني اخبار پيرامون انتصاب شيخ عطار به عنوان سفير ايران در آلمان را تاييد كرد و گفت : آقاي زهره وند كه سفير ايران در ايتاليا بودند به ايران بازگشتند.

او در پاسخ به اين سئوال كه آيا اعمال فشارها به ايران باعث مي شود كه ما از NPT خارج شويم گفت : تاكيد ما اين بوده كه همكاري نزديك و همه جانبه اي داشته باشيم و بر اين عهد نيز باقي هستيم. البته يكي از اهداف پنهان فشارها بر ايران خروج ايران از NPT است.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي در مورد پيشنهاد اتحاديه اروپا براي كمك به ايران براي مبارزه با قاچاق مواد مخدر گفت : تا كنون مشاركت و همكاري جدي در اين زمينه صورت نگرفته است و آنچه كه ما در افغانستان شاهد بوديم اين است كه بعد از گذشت چند سال از حضور ناتو در افغانستان توليد و قاچاق مواد مخدر چند برابر است و اين همكاري همه جانبه همه كشورها را مي طلبد.

حسيني از دلايل قطع برق صادراتي ايران به بندر بصره عراق اظهار بي اطلاعي كرد و گفت : اين سئوال را از مسئولين وزارت نيرو بپرسيد.

او در مورد سفر اخير ساركوزي به منطقه گفت : ما معتقديم كه فرانسويها مي توانند با ايفاي نقش بهتر در منطقه جايگاه گذشته خود را كه جايگاهي مطلوب بود احيا كنند.

سخنگوي وزارت خارجه در مورد احتمال صدور قطعنامه جديد عليه ايران، گفت : تهديدها و تحريمها مانع از توجه ما به حقوق ملت ما نمي شود و ما با تاكيد بر روند ديپلماتيك اهداف خودمان را دنبال مي كنيم وتماس و ارتباط نزديك با آژانس داريم ضمن اينكه روند صدور قطعنامه ها را از اساس غلط مي دانيم.

حسيني گفت : در زمينه بررسي زمينه هاي مشترك دو بسته جديتي احساس مي شود كه اين بيشتر از گذشته است و ما معتقديم بايد از اين ظرفيتها استفاده و در جهت ثبات منطقه اي به كار گرفته شود. آغاز اين مذاكرات فرصتي است كه نبايد آن را از دست داد.

او در مورد مانور اخير رژيم صهيونيستي گفت : سياست رژيم صهيونيستي اين است كه بحرانهاي داخلي را به خارج منعكس كند و برگزاري اين رزمايشها براي ترميم روحيه داخلي مسئولان اين رژيم است چون دولتي ضعيف در آنجا بر سركار است.

سخنگوي وزارت خارجه افزود : اين رژيم در عرصه عمل مقابل مقامات لبنان و فلسطين پذيراي شكست شد و به هيچ وجه در ظرفيتي نيست كه بخواهد جمهوري اسلامي ايران را تهديد كند.

حسيني در مورد سرنوشت سربازان ربوده شده ايراني توسط گروهك تروريستي ريگي، گفت : ما هنوز اخبار موثق از اينكه دو مامور ايراني به شهادت رسيده باشند دريافت نكرده ايم و آنچه العربيه نشان داد بر خلاف تعهدات اخلاقي و حرفه اي است.

وي افزود : ما زماني كه از اين موضوع مطلع شديم فعاليتهايمان را شروع كرديم و با سفارت پاكستان در تهران و سركنسول خودمان در كويته تماسهايي برقرار كرديم و هيئتي نيز به زودي به پاكستان اعزام مي شوند.

سخنگوي وزارت خارجه در پايان اين نشست از بر قوت خود باقي ماندن پيشنهاد كنسرسيوم براي سوخت هسته اي از طرف جمهوري اسلامي خبر داد.
 دوشنبه 3 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 226]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن