تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بنده «خدا» مى‏دانست كه در ماه رمضان چيست [چه بركتى وجود دارد] دوست مى‏داشت كه تم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819243232




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امگا 6 موثر در سرماخوردگي


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: امگا 6 موثر در سرماخوردگي
اين متخصص در پايان سير را به دليل داشتن آهن، روي و آليسين سبب تقويت سيستم ايمني و كمك به كاهش خطر ابتلا به عفونت هاي ويروسي دانست.
مصرف دانه كنجد، تخم كدو حلوايي و آفتابگردان به دليل داشتن اسيد چرب امگا 6، در پيشگيري از ابتلا به عفونت هاي سرماخوردگي موثر است.
دكتر حسام عشايري گفت: اين علايم شامل: گلودرد، عطسه، سرفه، گرفتگي بيني، خستگي، اختلالات خواب و درد در قسمت دست و پا مي باشد.
وي به برخي راه كارها جهت كاهش علايم سرماخوردگي اشاره و عنوان كرد: به هنگام سرماخوردگي، استراحت زياد، مصرف فراوان مايعات و قرقره كردن آب نمك ولرم به بهبود علايم مي انجامد.
اين متخصص با اشاره به اينكه در حال حاضر بسياري از افراد درگير سرماخوردگي و اطرافيان آنها در معرض ابتلا به اين بيماري هستند، اظهار داشت: در اين راستا مصرف منابع غذايي حاوي اسيدهاي چرب امگا 3 و امگا 6 كمك بسيار موثري در كاهش بروز عفونت هاي ويروسي است.
دكترعشايري،ماهي قباد، قزل آلا و ساردين و نيز روغن شاهدانه را منابع خوب امگا 3 دانست و تصريح كرد: مصرف اين مواد خصوصا در ماه هاي سرد سال از ابتلا به سرماخوردگي و آنفلوآنزا و عوارض ناشي از آنها پيشگيري مي كند.
وي كمبود يكي ازويتامين هاي گروه ب به نام پانتوتنيك اسيد را موجب بروز عفونت هاي مكرر دستگاه تنفسي فوقاني دانست و گفت: اين منبع مهم غذايي به راحتي و با مصرف غلات سبوس دار و حبوبات قابل تامين بوده و خطر ابتلا به عفونت هاي دستگاه تنفسي را كاهش مي دهد.
اين متخصص در پايان سير را به دليل داشتن آهن، روي و آليسين سبب تقويت سيستم ايمني و كمك به كاهش خطر ابتلا به عفونت هاي ويروسي دانست.
 دوشنبه 3 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن