تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هیچ بنده ‏اى حقیقت ایمانش را کامل نمى ‏کند مگر این که در او سه خص...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816404729




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون پيشگيري بهزيستي خبرداد: اعلام تعرفه امسال مراكز ترك اعتياد، تا پايان ماه جاري رشد ايدز در كشورهاي داراي الگوي مشابه انتقال،7 برابر ايران


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: معاون پيشگيري بهزيستي خبرداد: اعلام تعرفه امسال مراكز ترك اعتياد، تا پايان ماه جاري رشد ايدز در كشورهاي داراي الگوي مشابه انتقال،7 برابر ايران


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: آسيب‌هاي اجتماعي

معاون امور فرهنگي و پيشگيري سازمان بهزيستي كشور، بزرگ‌ترين آسيب اجتماعي كشور را اعتياد اعلام كرد و گفت: در سال جاري 5/9 ميليارد تومان اعتبار براي اجراي برنامه‌هاي پيشگيري از اعتياد اين سازمان پيش‌بيني شده است.

به گزارش خبرنگار «اجتماعي» ايسنا، دكتر محمد نفريه در نشست خبري امروز كه در آستانه ششم تير ماه، روز جهاني مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، افزود: در حال حاضر110 هزار نفر از معتادان تحت درمان قرار دارند كه 67 هزار نفر از آن‌ها تحت پوشش برنامه‌هاي درمان‌محور سازمان بهزيستي هستند.

وي با بيان اين كه در سال گذشته در مجموع 294 هزار نفر از خدمات درمان و كاهش آسيب مراكز دولتي و غيردولتي اين سازمان استفاده كرد‌ه‌اند، در مورد بودجه دفتر پيشگيري از اعتياد بهزيستي تصريح كرد: اين بودجه در سال 85 حدود شش ميليارد تومان بود كه در سال گذشته، با كاهش به پنج ميليارد و 200 ميليون تومان رسيد. بودجه پيش‌بيني شده دفتر پيشگيري از اعتياد براي سال جاري از محل بودجه‌ ستاد مبارزه با مواد مخدر، پنج ميليارد تومان و از محل وزارت رفاه و تامين اجتماعي حداقل سه ميليارد تومان است. همچنين يك ميليارد و 560 ميليون تومان نيز از منابع داخلي سازمان بهزيستي براي اين امر پيش‌بيني شده است.

معاون امور فرهنگي و پيشگيري سازمان بهزيستي كشور گفت: با آن كه بودجه پيشگيري از اعتياد اين سازمان در سال گذشته كاهش يافت، اما با افزايش خدمات و مراكز سازمان بهزيستي روبرو بوده‌ايم. به طوري كه مراكز سرپايي ترك اعتياد از 491 مركز در سال 85 به 568 مركز غيردولتي در سال گذشته افزايش يافت. همچنين تعداد پذيرشدگان در مراكز سرپايي دولتي و غيردولتي از 200 هزار نفر در سال 85 به بيش از 219 هزار نفر در سال گذشته رسيد.

وي با اعلام افزايش تعداد مراكز بستري از 31 مركز در سال 85 را به 35 مركز در سال گذشته، تصريح كرد: تعداد پذيرش‌شدگان سال 85 اين مراكز، از بيش از هشت هزار و 150 نفر به بيش از 11 هزار و 900 نفر در سال گذشته ارتقا يافت، اما به دليل كاهش تعداد مراكز TC، تعداد پذيرش‌شدگان در اين مراكز، از دو هزار و 700 نفر سال 85 به دو هزار و 650 نفر در سال 86 كاهش يافت.

افزايش تعداد مراكز گذري ترك اعتياد از 71 به 83 مركز و افزايش تعداد خدمت‌گيرندگان از بيش از 10 هزار نفر به بيش از 35 هزار نفر در سال گذشته نسبت به سال 85 از ديگر مواردي بود كه نفريه با اشاره به آن عنوان كرد: تيم‌هاي سيار از 95 تيم به 128 تيم و سرپناه‌هاي شبانه معتادان (شلتر) نيز از 10 به 25 سرپناه در سال گذشته افزايش داشته است.

وي يادآورشد: به دليل كاهش بودجه فعاليت‌هاي پيشگيري از اعتياد در سال گذشته، تعداد افراد تحت پوشش اين برنامه‌ها از بيش از سه ميليون و 260 هزار نفر سال 85 به دو ميليون و 165 هزار نفر رسيد، اما بنا به پيش‌بيني‌هاي صورت گرفته در سال جاري درصدديم، حدود چهار ميليون نفر را تحت پوشش قرار دهيم.

معاون امور فرهنگي و پيشگيري سازمان بهزيستي كشور در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا، در مورد تعطيلي كمپ‌هاي متخلف به عنوان يكي از طرح‌هاي سال گذشته سازمان بهزيستي و همچنين پرداخت بدهي‌هاي اين سازمان از سوي ستاد مبارزه با مواد مخدر تصريح كرد: به دليل آن كه دستورالعمل‌ اجرايي استاندارد كردن كمپ‌ها، داراي مشكل و ايراداتي بود، اين دستورالعمل‌ از ابتداي سال جاري مورد بازبيني قرار گرفت، تا بر اساس آن، كمپ‌ها بتوانند خود را با استانداردهاي تعيين شده منطبق كنند، اما در سال گذشته، كمپ‌ها و خانه‌هاي ترك اعتياد كه به صورت بي‌ضابطه گسترش يافته بودند و مجوز نداشتند، تعطيل و يا با رعايت استانداردهاي لازم براي آن‌ها، پروانه صادر شد. با اين حال تعداد دقيق كمپ‌هاي تعطيل شده در سال گذشته را نمي‌دانم و اين رقم تا آخر امسال مشخص مي‌شود.

برنامه‌هاي سازمان بهزيستي براي گسترش خانه‌هاي بين راهي براي معتادان بهبوديافته از ديگر سوالات ايسنا بود كه نفريه در پاسخ به آن، اظهار كرد: ايجاد خانه‌هاي بين راهي، جزو طرح‌هاي جديد سازمان بهزيستي است كه به صورت پايلوت اجرا مي‌شود و چنانچه براي ايجاد اين خانه‌ها با ستاد مبارزه با مواد مخدر به نتيجه برسيم، در راستاي گسترش آن‌ها گام بر مي‌داريم.

وي تعداد سرپناه‌هاي تحت پوشش سازمان بهزيستي را بيش از 25 سرپناه اعلام كرد كه به صورت ملي ثبت شده‌اند.

معاون امور فرهنگي و پيشگيري سازمان بهزيستي كشور در پاسخ به سوال يكي ديگر از خبرنگاران درباره آمار تعداد معتادان، توضيح داد: بر اساس آخرين آماري كه توسط موسسه داريوش گردآوري شده است، در خوشبينانه‌ترين حالت تعداد معتادان، 800 هزار نفر و در بدبينانه‌ترين حالت تعداد آن‌ها، تا يك ميليون و 700 هزار نفر مي‌رسد.

وي با بيان اين كه بر اساس تحقيق صورت گرفته تعداد معتادان افزايش چشمگيري نداشته است، تاكيد كرد: بر اساس اين تحقيق، شدت اعتياد بيشتر شده است، مثل مصرف كراك و يا رويكرد معتادان براي تزريق هروئين بيشتر شده است.

دكتر نفريه در مورد تعداد زنان معتاد نيز گفت: تمامي آمارها حاكيست، تعداد معتادان زن كمتر از پنج درصد است.

وي ادامه داد: بر اساس يكي از مصوبات سال گذشته هيات وزيران، يك مركز ترك اعتياد ويژه بانوان در تهران افتتاح شد.

به گفته معاون امور فرهنگي و پيشگيري سازمان بهزيستي كشور، توزيع شربت ترياك در چهار مركز سازمان بهزيستي و چهار مركز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به صورت پايلوت اجرا مي‌شود كه نتايج آن اعلام ‌خواهد ‌شد.

وي با يادآوري نصب پنج دستگاه خودپرداز سرنگ در مراكز درماني بهزيستي عنوان كرد: تا پايان سال جاري، يك گزارش شش ماهه و يك گزارش يك ساله از عملكرد اين دستگاه‌ها ارائه مي‌شود، تا در مورد گسترش يافتن يا نيافتن آن تصميم‌گيري شود.

دكتر نفريه اعلام كرد: بيش از 95 درصد از معتادان تزريقي از سرنگ استريل استفاده مي‌كنند. بنابراين هنوز الگوي غالب انتقال ايدز در كشور ناشي از تزريق مشترك است كه با اجراي برنامه‌هاي كاهش آسيب اعتياد در پنج سال گذشته، ميزان رشد ايدز در ايران كمتر از دو برابر بوده در حالي كه در كشورهايي كه الگوي مشابه ايران در انتقال ايدز را داشتند، شيوع ايدز رشد 9 برابري داشته است.

وي در مورد طرح‌هاي حمايتي سازمان بهزيستي از معتادان و خانواده‌هاي آن‌ها در سال جاري كه از ديگر سوالات ايسنا بود، پاسخ داد: بر اساس تفاهمنامه‌هاي منعقد شده سهميه خاصي براي اشتغال و اشتغالزايي معتادان پاك شده در نظر گرفته شده است كه اين رقم حداقل 10 درصد بودجه اشتغال سازمان بهزيستي را تشكيل مي‌دهد و سقف وام اشتغالزايي و خوداشتغالي براي اين افراد 10 ميليون تومان است. همچنين سازمان بهزيستي پنج درصد از سود بانكي وام‌هاي اشتغالزايي معتادان پاك شده را به صورت يارانه پرداخت مي‌كند.

معاون امور فرهنگي و پيشگيري سازمان بهزيستي كشور بيان كرد: معتادان نيازمندي كه وارد مراكز درماني مي‌شوند، در صورت نياز تحت پوشش بيمه‌هاي درماني قرار مي‌گيرند.

وي ادامه داد: سال گذشته به 150 هزار نفر از خانواده‌هاي معتادان نيازمند بن‌هاي 37 هزار توماني به عنوان كمك‌هاي موردي پرداخت شد كه اين رقم و تعداد آن براي سال جاري هنوز مشخص نشده است.

دكتر نفريه در پاسخ به اين كه آيا سازمان بهزيستي سهم بيمه كارفرمايي معتادان پاك شده را مي‌پردازد يا خير؟ گفت: چنين سهمي در سازمان براي معتادان در نظر گرفته نشده است.

به گفته وي، تعرفه سال جاري مراكز ترك اعتياد، مشاوره، بستري، سرپايي، TC و ساير مراكز تا آخر اين ماه اعلام مي‌شود.

معاون امور فرهنگي و پيشگيري سازمان بهزيستي كشور ادامه داد: در حال حاضر، سه DIC ويژه زنان، يك مركز درماني و يك مركز بستري زنان در كشور وجود دارد.

وي در ادامه اين نشست با اشاره به طرح آموزش مهارت‌هاي زندگي به عنوان يكي از برنامه‌هاي پيشگيري در سازمان بهزيستي، خاطر نشان كرد: در سال گذشته بيش از يك ميليون و 472 نفر تحت پوشش اين طرح قرار گرفتند كه از اين تعداد 100 هزار نفر را كودكان مقاطع پيش دبستاني، 700 هزار نفر دبستان، 662 هزار نفر از دانش‌آموزان راهنمايي و 10 هزار و 648 نفر از دانشجويان را تشكيل دادند.

دكتر نفريه ادامه داد: بدين ترتيب 15 درصد از كليه دانش‌آموزان مقاطع دبستان و راهنمايي تحت پوشش اين برنامه قرار گرفتند و پيش‌بيني مي‌شود، تا پايان امسال 90 درصد از دانش‌آموزان مقطع پيش دبستاني نيز به اين طرح وارد شوند.

انتهاي پيام
 دوشنبه 3 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 481]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن